Philips Heritage Audio MCD 909

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Heritage Audio MCD 909 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Marcel 24-11-2020

Jammer

Mooi geluid en vormgeving. Alleen jammer dat na een paar jaar de cd/ dvd lader niet meer open te krijgen is. Weet niet of dit bij andere klanten ook het geval is?

aklasse 13-10-2013

Bij een uitverkoop deze set nog nieuw kunnen bemachtigen.
Het is een prachtige set met dito geluid.
Set is simpel aan te sluiten door een soort brede plug,set kan zowel op elkaar als naast elkaar gezet te worden.
Set is zwaar en degelijk evenals de speakers,alles is top kwaliteit.
Je kunt heel goed horen dat er buizen erin zitten,zeer mooi vol en warm geluid met zeer veel detail.
Er zit een mooie afstandsbediening bij.Usb ideaal voor je mp3 af te spelen in zeer goede kwaliteit.
Het is een super set.

Rick_1980 25-08-2012

Wij hebben deze set nu 2 jaar, en hij is al 2 keer kapot gegaan. De geluidskwaliteit is prima, maar we zijn erg ontevreden over de degelijkheid. Geen aanrader.

Officiele reactie van Philips Nederland 25-09-2012

Beste Rick_1980, vervelend dat uw MCD909 defect is gegaan, dit zou niet mogen!

U heeft 2 jaar volledige Philips garantie op uw MCD909. Mocht de set nog binnen deze garantie termijn vallen, en nog defect zijn, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice!

Philips Webcare

AWD023 20-04-2012

Het geluid is absoluut erg mooi! Daarover geen klachten dus. Wel over het gebruiksgemak.
1. Na het stoppen van een cd tijdens het afspelen, begint dezelfde cd steeds op het punt waar gestopt is. De helpdesk van Philips die ik daarover belde, noemt dat resume playback. Dit is een ingebouwd 'gemak' en niet te veranderen. Bij dvd's kan het handig zijn, maar niet voor cd's die dan steeds handmatig naar het begin moeten worden teruggebracht.
2. Het programmeren van de radio via de kabel is erg lastig. Het apparaat heeft standaard voorkeurzenders voor de antenne.
Jammer! Ik ben dus niet erg blij met deze aankoop.

s2012 16-01-2012

Erg fijn apparaat. Ik ben erg tevreden over de bediening en het geluid. Mooie vormgeving. Zowel muziek als films erg goede geluidskwaliteit. Maakt soms wel een brommend geluid (ventilator)Dit hoor ik soms een beetje tijdens het kijken van een film. Mij stoort het niet. Duurt 10 seconde voor de buizen zijn opgewarmd en het apparaat wordt ingeschakeld. Fijne afstandsbediening. Zeker een setje voor muziekliefhebbers!

C Brons 03-04-2011

Ik heb deze set gekocht naar aanleiding van de positieve verhalen die ik hier gelezen heb, de negatieve verhalen neem ik met een korreltje zout, er zijn altijd apparaten waar wat aan mankeert. Ik ging er van uit dat die van mijn feilloos zou werken en dat doet hij ook.
Prima geluid, boven verwachting zelf, hiervoor had ik een minisetje van Sony maar wat een blikkerig geluid kwam daar uit vergeleken met die van Philips die ik nu heb.
Mooie vormgeving en met die buizen achter het venster dat heeft toch wel wat (stukje nostalgie).
De afstandbediening is ook mooi vlak, geen rubberen toetsen die je moet indrukken zoals op de meeste afstandbedieningen.
Dvd speler geeft een mooi beeld, de tuner werkt ook uitstekend en de USB poort werkt ook feilloos met mijn USB-stick.
Ik vind het alleen jammer dat er maar 1 AUX ingang op zit, maar dat is een persoonlijke kwestie.
Ik ben dus zeer tevreden met deze miniset van Philips

Hugo-1 13-01-2011

---------Update review, 13-1-2011---------
Dit Set heb ik nu 2 jaar en nog steeds echt tevreden!
Ik herken geen van de klachten op deze review-site niet. Geluid is echt super (sla de geluidbladen reviews er ook eens op na)
Ventilator is nog nooit aangegaan... HDMI aansluiting met TV is nooit een issue.

Enige nadeel vind ik de opwarmtijd van 10 sec. ivm de buizen en de functies op de afstandsbedieding (als je naar nummer 1 wilt gaan van een CD/DVD moet je '01' ingeven).

----------1e review, 2-8-2009---------
Heb deze set gekocht om af te zijn van allemaal losse componenten, daarnaast heb ik als luisterliefhebber hoge kwaliteitseisen. Met dit set is dat gelukt. Je kunt alle soorten Cd's in de lade laten vallen, maar ook een USB stick. Het geluid is super. Die vacuum buizen geven warme klanken en zijn mooi in design verwerkt. Heb deze set tesamen met TV gekocht (42PFL9664); een geweldige combi. Alleen jammer dat er geen DTS op zit.

Vutter 08-01-2011

Toen ik deze set zag was ik er meteen weg van, geweldige vormgeving, goed geluid, prima DVD weergave, prima boxen, na enig wikken en wegen aangeschaft.
Na een week begon de ventilator die voor de koeling zorgt lawaai te maken, zodanig dat deze hoorbaar was boven de zachte muziek uit.
Heb het apparaat omgeruild bij de internetwinkel en de nieuwe aangesloten.
Tot mijn ontsteltenis maakte bij deze set de DVD/CD speler een verschrikkelijke herrie.
Heb ook deze set retour gebracht en mijn geld terug gekregen.
Ik was hierdoor het vertrouwen in PHILIPS volledig kwijt!
Heb nu een set van DENON, geen moment spijt van gehad.

Charle K 06-01-2011

Had de voorloper de mcd 908 al gehoord en dus de 909 aangeschaft. Moet zeggen prima geluid en een mooi buizen tintje. Voor dit geld een super setje, de bediening heeft wat aandacht nodig, maar met de gebruiksaanwijzing lukt dit goed. Ook de dvd beeldkwaliteit is dik in orde (1080P)Kortom compliment voor philips.

Monsterdick 18-04-2010

Geweldige set!

Prachtige vormgeving en een super geluid. Eenvoudige bediening en een "strakke" afstandbediening.

Natuurlijk kun je voor veel minder geld een home cinema set kopen, maar ik zit niet te wachten op 6 luidsprekers en een ingeblikt geluid....

Anoniem 05-01-2010

Allereerst toch echt wel te zeggen: Wat een mooie vormgeving van deze set met een prachtig geluid!! Helemaal blij toen ie er stond!!

En ja dan toch ook mijn min-punten:

Problemen met de AB: Het wel doen en dan weer niet doen en dat op elk mogelijk moment (ook na vervanging meegeleverde batterijen) is erg storend. Contact met Philips en verkopende partij heeft nog niets opgeleverd. Vandaar mijn onvoldoende voor gebruiksgemak.

Versnelling geluid bij beeld: Neem nog geen risico over updates dan wel audio-sync want heb er meer verhalen over gelezen en gehoord dat dat voornamelijk slecht afloopt.

Wacht op reactie over AB en voor beeld/geluid blijf ik op zoek naar eventuele oplossing... Mocht iemand iets weten: Graag!

Verder nog een hoop uit te zoeken qua mogelijkheden wat het allemaal wel en niet kan. Ook in combinatie met mijn tegelijkertijd gekochte Philips TV 32pfl7404

Tips altijd welkom ;-p!

Groet, Frankieboyy

JohnJohn69 02-01-2010

Wat een geweldige set is dit. Het geluid is zeer goed voor zo'n klein setje en wat en zware doos. Er is duidelijk niet beknibbeld op componenten. Dit is een vervanging geweest voor een Harman en Kardon set. Geen spijt van mijn keuze!
Gemakkelijke aansluiting en bediening. DVD kijken, radio (via kabel) luisteren en CD's afspelen gaat met het grootste gemak. In 1 woord geweldig. Aan te raden. Top!

AdK54 29-12-2009

Ca. 2 maanden geleden afgeleverd maar nog maar kort kunnen gebruiken. Nadat set aangesloten was deed de AB niets meer. Na overleg met de Servicedienst van Philips set opgestuurd. Deze is ca. 6 weken weggeweest.

De AB reageert nu uiteraard wel, maar heel slecht, je moet heel goed richten op het apparaat en zeker niet te schuin ervoor zitten.

De set heb ik met een HDMI kabel aangesloten op een Sony bravia TV en tevens een optische kabel aangesloten om het geluid van de TV via de AUX weer te geven via deze set, maar dat lukt mij niet. Als ik op de TV instel dat het geluid via een extern audioapp. moet worden weergegeven komt er een foutmelding. Ook de optische kabel vervangen door tulpstekkers gaf geen verbetering.

De gebruikers handleiding lijkt mij ook zeer onvolledig.

Op de Philips site een firmware update gedownload, maar nog niet uitgevoerd, zowel in de download als op de site nergens een handleiding hiervoor te vinden.

Kortom voor deze prijs verwacht ik toch meer waar voor m'n geld!

Ricardo38 17-12-2012

Hallo AdK54 ,Ik weet niet of je de set nog gebruikt?

De optische/coaxiale aansluitingen zijn geen ingangen, maar uitgangen. Kwam ik achter bij een vriend van mij. Rare keuze van Philips!

m. ahuis 19-10-2009

Na jaren een grote 5.1 instalatie te hebben gehad terug gegaan naar een 2.1 set, waarom? gaan kleiner wonen maar wilde toch een goede audioset.
Ben daarin niet bedrogen, in een woord een uitstekende set voor een uitstekende prijs.
De doos was bijna niet te tillen.
Over het gebruik het volgende, de tuner is uitstekend zelfs met de bijgeleverde draadantenne, ook het afspelen van dvd's mp3tje en avi's gaf geen probleem.
Helaas geen ondersteuning van MP4.
De versterker is voldoende voor onze huiskamer en ook de boxen zien er niet alleen goed uit m,aar zijn dat ook.slecht zien kan.
Heb de set even geprobeerd met Quadral Shoguns en ook dat was een fantastische ervaring, met beide boxen produceerd de set een mooi en vol geluid.
De afstandbediening is mooi maar moeilijk afleesbaar voor iemsnd die slecht kan zien. Ook ziet de set er degelijk uit, De vormgeving vind ik erg mooi.

Shailes 29-07-2009

Super mooi apparaat. Had het niet verwacht. Mooie verlichtingen! Je ziet door het glas de binnenkant van de buizenversterker. Het is mooi oranje verlicht. Zeer indrukwekkend! Er is ook blauwe verlichting aan de zijkanten van de DVD speler en de versterker. Deze gaan aan als je het geluid regelt. Maar gaan weer vanzelf uit. Voor de design in ieder geval een 10! Overigens zit er ook een hele mooie afstandbediening bij.

Wat betreft het geluid! Goed geluid voor dit kaliber speakers. Meer dan verwacht! Vooral de tweeters zijn van zeer goede kwaliteit. Je kunt het geluid heel eenvoudig bijsturen door de bass- en treble functie. Ook zit er een loudness functie op. Hierdoor krijg je meer bass. Ik heb ook een woofer op aangesloten. Op de versterker zit geen RCA aansluiting! Maar ik heb de woofer aangesloten op de speakers aansluiting op de versterker. Hierdoor heb ik nu extra veel bass!

DOORS 25-05-2009

Heb sinds paar dagen deze set in huis. Criteria waren:
1) niet meer dan 3 boxen
2) afspelen van alle type cd's
3) dvd afspelen

Verder vind ik het design strak en mooi, zit er een aparte (buizen) versterker bij. Dit draagt bij aan helderheid en kwaliteit van het geluid. Boxen (2 stuks)uitgevoerd in zwart piano lak. Eerste indruk is zeer goed. Zowel geluid als beeld (dvd)is erg mooi. gemakkelijk aan te sluiten. Handleiding heb je niet nodig als je beetje handig bent.
Kortom voor mij een zeer goede aankoop en ik ben zeer kritisch in dit soort dingen. Totale setje weegt trouwens zo'n 22 kilo!!

Aanvullend: er zitten nog allerlei snufjes op die wel aardig zijn.