Philips OTT2000/12

Bekijk alle Minisets

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

bva82 09-09-2016

Veel mogelijkheden voor een nette prijs

Ik heb dit apparaat gekocht voor in de werkkamer, met name gebruik voor de radio en wat LP's en CD's te draaien.

Radio:
De radio is een zeer gevoelige met digitale afstemming. RDS is niet aanwezig, wat niet storend is. Wat wel een gemis is is een antenneaansluiting voor bijvoorbeeld op de kabel. Er zit een vaste draadantenne aan het apparaat.

CD:
De CD speler heeft een stevige lade welke keurig is weggewerkt. Speelt alles prima af, ook MP3-CD's.

USB:
Achter een luikje zit een USB port waar een USB stick in kan. MP3's afspelen is mogelijk, ook opname van alle bronnen. De opnamefunctie levert prima klinkende bestanden af.

Platenspeler:
De platenspeler is eenvoudig, een soortgelijk model welke ook op de jaren '80 en '90 alles-in-één torentjes zat. Er kunnen 33 en 45 toeren platen worden gedraaid. De arm voelt wat fragiel aan, maar heeft daardoor ook niet een te hoge naalddruk wat fijn is voor de levensduur van de platen. Aan het eind van de plaat slaat de motor automatisch af. De geluidskwaliteit is prima, beter dan de populaire retro koffergrammofoons.

Bluetooth:
Het apparaat beschikt ook over Bluetooth, en laat zich eenvoudig koppelen. Bij het kiezen van de bron, verbindt het apparaat keurig met de gekoppelde telefoon. De skip/play/stop toetsen op het apparaat bedienen ook de telefoon.

Geluid:
Nu het belangrijkste het geluid. Dat klinkt als een draagbare radio. Het is niet heel vol of schel. Als je dicht bij het apparaat zit dan hoor je het ruimtelijke effect. Er had iets meer laag in gemogen, maar slecht klinkt hij zeker niet.

Tot slot:
Kijkend naar de prijs is het een leuk en compleet toestel. Veel functies zijn aanwezig, de bediening is prettig en snel. Een leuke aanrader!

G 06-03-2016

Prima muzieksysteem met veel mogelijkheden, incl. Bluetooth en usb. Verwacht geen hifi geluidskwaliteit, maar voor huis-tuin en keuken gebruik is het een prima apparaat. Alleen de platenspeler klinkt wat zwak, voor een beetje geluid moet het volume op max. En jammer dat er geen liftje aan de pickup arm zit. Nu moet alles met de hand wat tot snelle slijtage van het naaldje leidt. Maar al met al een prima ding, zeker voor die prijs, en het ziet er ook nog eens leuk uit.

kava17 18-11-2015

Geluid platenspeler suboptimaal

Ik heb dit product gekocht, met name om daar platen op af te spelen, de rest is bonus. In de winkel was het niet mogelijk om een plaat af te spelen, maar met bluetooth werd verbinding gemaakt om het geluid te controleren (vanwege het ontbreken van een equalizer). Dat geluid was uitstekend! Thuis gekomen heb ik enthousiast mijn platencollectie afgestoft en ben ik gaan draaien. Het geluid van de platenspeler blijkt echter suboptimaal, bijna volledig zonder bas, zodat het geluid blikkerig klinkt en geen enkele warmte heeft.
Ik zal nu extra boxen moeten aanschaffen om dit compenseren, teleurstellend.
Geluid bij het afspelen van bluetooth en CD is absoluut beter.

FredM 22-09-2015

Leuk, maar geluid valt tegen

Dit apparaat ziet er natuurlijk hartstikke leuk uit. Lekker retro!

Over de eigenschappen valt niet te klagen. Radio, CD, USB speler, BT-speaker én platenspeler. Daarnaast kan dit apparaat de muziek rippen en op USB zetten.

De geluidskwaliteit valt echter tegen en dan met name van de platenspeler. Radio en CD is nog redelijk goed, maar de reden waarom ik dit apparaat gekocht heb, de platenspeler, tja.... Helder geluid, maar vrijwel geen bas en gek genoeg lijkt het geluid van de platenspeler mono. Terwijl de radio wel degelijk goed stereo klinkt.

Dus als alles in 1 apparaat is dit apparaat voor achtergrondmuziek zeker geschikt. Voor eens lekker een plaatje draaien, moet ik aangeven dat er waarschijnlijk betere keuzes zijn.

Ik had een betere geluidskwaliteit verwacht, zeker als je kijkt naar de verrassende geluidskwaliteit van veel computer en bluetooth speakers.

Ik ga in ieder geval een paar actieve PC luidsprekers kopen, die aan te sluiten zijn op de koptelefoonuitgang en zet daarmee dus de interne speakers buitenspel.

Tolhuis 07-08-2015

Prima

Het apparaat is prima en fraaie vormgeving.
De afstandsbediening is slecht. Veel te klein en nauwelijks leesbaar.

johan 52 24-05-2015

Fijn apparaat, wat erg makkelijk te bedienen is, erg handig is de ondersteuning op de site van Philips waar je ook een volledige handleiding kan bekijken en uitprinten. De kwaliteit is erg goed, en ook oudere platen blijven ( uitgezonderd een paar kraakjes) prima van kwaliteit, ik zet platen op een usb stick, en draai ze dan in de auto, of op mijn hifi set, jammer is dat het geluid erg hoogtonig is en dit is niet bij te stellen, maar in elke auto en hifi kun je het nadien prima regelen.

Ralph123 09-11-2014

Alles wat je nodig hebt

Leuk design van deze radio/cd/platenspeler/usb/bluetooth valt op. Alles wat ik nodig heb om lekker muziek te luisteren in huis. Verwacht geen onwijze geluidsprestaties, maar wees ook niet bang dat het te beperkt is. Het is echt een prima ding dat veel kan!

johan2405 04-08-2014

Dit toestel biedt superieure kwaliteit voor een beperkte prijs

Dit microgeluidssysteem voldoet aan de gestelde verwachtingen en biedt diverse afspeelmogelijkheden. De geluidskwaliteit is perfect en het linken van externe apparaten via Bluetooth verloopt zeer vlot. Echt een aanbeveling !

jelfo 29-06-2014
  • Product maand in bezit

7,4
Philips heeft met de OTT2000 een degelijk apparaat, met name de vele gebruiksmogelijkheden zijn erg fijn. Zo kan je radio luisteren, cd's afspelen, je iphone muziek afspelen via bluetooth en uiteraard je oude LP's afspelen. Het apparaat is vrij eenvoudig te bedienen, dit kan overigens ook met een kleine afstandsbediening die is meegeleverd. Mijn algemene conclusie is dat het een degelijk apparaat is met super veel mogelijkheden en zoals je van Philips kan verwachten ziet hij er super strak uit. Als LP speler alleen is het geluid niet overtuigend. Oftewel, een goede en handige toevoeging als extra naast je gewone geluidssysteem.

Nomad 11-05-2014

Leuk voor erbij

Geluid
De kwaliteit van het geluid is niet optimaal, klinkt ‘mono’ en heeft een beperkt volume. Het apparaat is prima te gebruiken in een kleine ruimte en ideaal voor het afspelen van een lp als achtergrondmuziek.

Design
Het apparaat oogt retro aan de voorzijde, heeft een enigszins hippe uitstraling , met baby-blauwe plastic afwerking. De klep dient handmatig gesloten te worden, net zoals dat de arm niet automatisch teruggaat naar het “ondersteunende pootje” bij afloop van de lp. De arm en dit ondersteunende pootje lijken bovendien wat teer en kwetsbaar. Wanneer de klep dicht zit valt de lp niet helemaal onder de klep, waardoor de lp niet helemaal is beschermd en bijvoorbeeld stof aan kan trekken. Met andere woorden, na het beluisteren van een lp is het raadzaam deze op te bergen in de hoes. Anderzijds, is dit design wel erg leuk en in het oog springend wanneer er muziek beluisterd wordt.

Andere eigenschappen
Afstandsbediening ziet er netjes en handzaam uit en werkt prima, maar is bij het spelen van lp’s (natuurlijk) alleen te gebruiken om het volume te bedienen.
Naast de platenspeler is het apparaat te gebruiken als radio, cd-speler en wekker. Deze functionaliteiten zijn natuurlijk prima, echter hebben deze wel weer hun beperkingen vanwege het beperkte geluidsvermogen.
Grappig is dat er bluetooth-functionaliteit op zit, waardoor je bijvoorbeeld muziek die je op je telefoon hebt staan via de platenspeler ten gehore kunt brengen. Dit is wel handig, immers is de geluidskwaliteit van het apparaat wel weer beter dan van je telefoon.
Als je nog oude lp’s hebt, kun je - naast natuurlijk het beluisteren hiervan - ze ook nog eens “rippen” en digitaliseren naar MP3 formaat. Met andere woorden, via de aanwezige USB aansluiting kun je ze dan overzetten naar je computer, draagbare audioapparatuur etc. Dit is echt een leuke feature, want zo kun je dus ook weer je oude muziek luisteren in bijvoorbeeld de auto.

Kortom
Dit is geen apparaat waarmee je hele huiskamer met muziek gevuld zal worden. Het is eerder een leuke gadget vanwege het design, de mogelijkheid om ook weer eens een plaatje te draaien, deze te rippen en via de bluetooth muziek te streamen. Leuk om erbij te hebben, naast je bestaande radio- en audioapparatuur. Simpelweg een apparaat voor naast je comfortabele stoel in je huiskamer, als achtergrondapparatuur voor in je vakantiehuisje, studiekamer of misschien wel slaapkamer.

hamelinkje 28-04-2014

7,4
Een erg mooie mini-set met vele opties. Alleen al door de vele keuzes aan gebruiksmogelijkheden zoals de Vinyl speler, USB, CD, bluetooth en radio maakt de OTT2000 een ontzettend leuk apparaat.
Door het retro design is het ook nog eens leuke toevoeging aan je meubilair.

Klein nadeel is dat je de arm van de platenspeler niet kan aanpassen. Bij een scheve plaat glijd dan ook de naald van de plaat af en stopt de muziek.

Buiten dat een mooi en gebruiksvriendelijk apparaat.

Brandlos 19-04-2014

Als platenspeler vermomde wekkerradio

Het allerergste vond ik dat de motor van de platenspeler bromt, je moet het volume behoorlijk opdraaien om dat te overstemmen.
Daarnaast had ik liever wat meer platenspeler gehad voor mijn geld, b.v. dat de arm automatisch terug naar af gaat.
Nu zitten er allemaal toeters en bellen op, wekker/sleeper, radio met 20 voorkeurszender, cd speler enz enz. waar ik zelf niet zo op zit te wachten. Op deze manier vind ik het een aanwinst voor op de camping, maar het wordt als platenspeler in de markt gezet.
Dus philips . . . ik wacht nog op een echt goede vinyldraaier van jullie, die techniek, al die R&D hebben jullie toch niet uit het raam gegooid ?
Het heeft ook een hoog plastic gehalte, maar daar valt tegenwoordig blijkbaar niet meer aan te ontkomen.