De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Kenwood M-9000S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bbolknak 31-08-2022

Verrassend goed en functioneel

Geschreven voor: Kenwood M-9000S

Sinds Ziggo besloten heeft het radiosignaal niet meer door te geven was ik verstoken van radio thuis. Daarnaast streamde ik steeds meer via spotify. Mijn oude Sony reciever was om die reden min of meer overbodig geworden en gebruikte ik deze alleen nog maar om sporadisch een cd via de aangesloten cd speler af te spelen.

Al zoekende kwam ik op dit apparaat uit. Kleiner formaat dan de standaard 43 cm, dat was even wennen. Maar de muziekkwaliteit is prima. Dat viel me in de winkel al op. Thuis heb ik er mijn eigen Magnat speakers aangehangen. De meegeleverde soeakers gebruik ik niet. Hierdoor heb ik nog net iets beter geluid.

Aansluiten is een fluitje van een cent, net als de verbinding maken met internet. DAB is in mijn betonnen huis een drama, maar dat kan prima vervangen worden door internet radio (mijn wifi is top). Optisch geen verschil (het logo van het station komt ook gewoon in beeld net als de extra gegevens van artiest en nummer). Het geluid is ook dik in orde.

Bij spotify komt ook het album in beeld, naast de artiest en nummer gegevens. Verder wordt een kleine handzame afstandbediening meegeleverd. Geen wirwar van knoppen, maar voldoende functionaliteit om de meest gebruikte functies te bedienen.

Tenslotte zit er ook een cd speler in het apparaat. Meer dan voldoende voor de enkele cd die ik afspeel. Dit geldt ook voor de usb aansluiting.

Ik ben aangenaam verrast en ben zeer tevreden met mijn aankoop. Geen minpuntjes? Als ik die moet benoemen dan is het slechte ontvangst van DAB en de zielige antenne die is meegeleverd. Verder zou een metalen behuizing meer hebben bijgedragen aan de kwaliteitsbeleving, maar een kniesoor die daar op let.

Pluspunten

• Compleet
  • Zeer goed geluid

Minpunten

• Behuizing