Philips MCM2000/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips MCM2000/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Karel1978 09-11-2017

Een juweeltje van philips

Geschreven voor: Philips MCM2000/12

De philips mcm 2000/12 is heel leuk en compact, net een bombonsdoos. Toen ik hem kocht in 2014 haperdde hij nogal op audio cd's, nu is het probleem opgelost. De usb is een uitstekende mogelijkheid om nog meer luisterplezier te beleven. Ik vindt hem uitstekend en heel stijlvol.

Pluspunten

• USB mogelijkheid en hoofdtelefoon aansluiting

Minpunten

• Als het koud is wil de audiocds wel eens haperen

mwiering 21-03-2014
Geschreven voor: Philips MCM2000/12

Zeer goede miniset voor de prijs! Geluid is goed en hij doet alles wat je ervan zou verwachten.

Een minpuntje is dat als je je hele muziekcollectie op een USB-harddisk hebt, het laden erg lang kan duren en hij de gegevens niet onthoudt als je bijvoorbeeld even naar de radio overschakelt. Ook onthoudt die niet waar je gebleven was, maar begint weer helemaal vooraan.

Cinq 15-10-2013
Geschreven voor: Philips MCM2000/12

De radio is lekker compact en, hoewel gemaakt van plastic, qua uiterlijk redelijk hoogwaardig. Het geluid is best goed voor zo'n klein setje.

De extra bass-functie is voor mij overbodig. Het geluid wordt er alleen maar onnodig lomp van, terwijl de voorinstellingen van het geluid (ik heb hem op "rock" staan) al prima voldoet. Overigens is het geluid ook heerlijk ruimtelijk; de kleine speakers voldoen best goed.

Met name positief vind ik het gebruiksgemak, de mogelijkheid voor het afspelen van USB en het ruimtelijke geluid. Uiteraard zit je niet op het niveau van een (audiofiele) duurdere set. Maar de totale investering was dan ook beduidend lager dan alleen al het kabeltje tussen mijn versterker in CD speler in de woonkamer!

patstroo 12-01-2013
Geschreven voor: Philips MCM2000/12

Leuk miniset, goed geluid voor zo'n kleine boxen. Strak design.
Jammer dat het laatst gedraaide nummer op de USB stick niet bewaaard blijft. Start altijd met nummer 1 en bladeren duurt erg lang.

Bego 29-12-2012
Geschreven voor: Philips MCM2000/12

Vanwege goede beoordelingen en precies datgene wat ik zocht (usb, alarmfunctie, hoofdtelefoonaansluiting, voorkeuzezenders, formaat) heb ik deze gekocht. Geluid valt mij tegen: veel zware, lage tonen, weinig lichte hoge, waardoor luisteren vermoeiend is, zeker naar spraakk

Radio werkt uitstekend.

Bestanden vanaf een usb stick kunnen per map worden afgespeeld en ook is het mogelijk om een liedje (usb) verder te spoelen. Dit was bij mijn vorige radio (LG) niet mogelijk.

Klein minpuntje:
Als in een map (usb) meer dan 230 liedjes staan dan kun je niet kiezen om bijvoorbeeld nr 400 af te spelen. Men moet dan vanaf nr 230 steeds verder drukken. Dit is op te lossen om een map te delen in sub-mappen zodat elke map maximaal 230 liedjes bevat.

Geluid is zeer goed.

Conclusie: Uitermate tevreden over de Philips mcm2000/12.

Dinkys 06-03-2012
Geschreven voor: Philips MCM2000/12

Ik zocht een goede radio.

Eisen:
A-merk
Meer dan 2x5 Watt vermogen
Geen cassettedeck
Klein model

Er bleven 3 radio`s over:
Akai AMD05, Panasonic SC-PM02 en de Philips mcm2000/12

Akai amd05;
Ik las mij gebruikers reviews dat de radio bij het inschakelen altijd op cd/dvd staat en dat hij eerst moet laden al vorens er gekozen kan worden voor de gewenste geluidsbron.

Panasonic SC-PM02;
Helaas slechts 2x5 Watt

Philips mcm2000/12;
Vrijwel identiek aan de Panasonic SC-PM02 maar dan met 2x 10 Watt vermogen.
Na het inschakelen kiest de radio de laatste geluidsbron.

Gekozen voor de Philips mcm 2000/12. Besteld bij bobshop. De volgende dag werd de radio geleverd.

De radio werkt goed. De DBB (Bass) is fantastisch.

Het enige minpuntje is dat de radio na het inschakelen (als de stekker eruit is geweest) standaard op volume 11 staat. Mijn vorige radio ging met dezelfde volume aan als waar ik hem ook bij uitschakelde. Nu staat het volume te hoog en moet ik eerst de volume aanpassen.

Als de radio standby staat wordt de tijd op het display vermeld. Als de aan/uit knop ingedrukt wordt gehouden schakelt de radio over naar ecopower(scheelt in de stroom kosten). De tijd wordt dan bij standby niet meer op het display vermeld. Nu hoeft de stekker er dus niet meer uit en is het enige minpuntje niet meer van toepassing.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de Philips mcm2000.

Dinkys 25-06-2012

@ Jan W te V: Ja de Philips mcm 2000/12 heeft een kabel aansluiting.

Jan W te V 07-06-2012

Heeft deze set een kabelaansluiting?

Dinkys 25-06-2012

@gbgbgbgb: Ik heb geen idee. Ik gebruik de timer niet.

Bego 29-12-2012

Bij mijn apparaat geeft het display zowel in de eco als de gewone standby geen tijd meer, alleen een zwart display. IS dat een fabrieksfout, heb ik iets verkeerd gedaan?

gbgbgbgb 17-04-2012

Hallo dinkys,

weet je of het volume van de timer in te stellen is. Ik had de MCM166 gekocht voor mijn dochter, maar daar staat het volume standaard op 12 of zo, waardoor ze 's ochtends wakker schrikt i.p.v. relaxed met een achtergrondmuziekje wakker wordt.

Alvast bedankt voor je antwoord.