Philips MCM2000/12

tuner, cd-speler
zwart
Nikkei NMC306

mwiering 21-03-2014 Product paar dagen in bezit

Zeer goede miniset voor de prijs! Geluid is goed en hij doet alles wat je ervan zou verwachten.

Een minpuntje is dat als je je hele muziekcollectie op een USB-harddisk hebt, het laden erg lang kan duren en hij de gegevens niet onthoudt als je bijvoorbeeld even naar de radio overschakelt. Ook onthoudt die niet waar je gebleven was, maar begint weer helemaal vooraan.

Cinq 15-10-2013 Product paar weken in bezit

De radio is lekker compact en, hoewel gemaakt van plastic, qua uiterlijk redelijk hoogwaardig. Het geluid is best goed voor zo'n klein setje.

De extra bass-functie is voor mij overbodig. Het geluid wordt er alleen maar onnodig lomp van, terwijl de voorinstellingen van het geluid (ik heb hem op "rock" staan) al prima voldoet. Overigens is het geluid ook heerlijk ruimtelijk; de kleine speakers voldoen best goed.

Met name positief vind ik het gebruiksgemak, de mogelijkheid voor het afspelen van USB en het ruimtelijke geluid. Uiteraard zit je niet op het niveau van een (audiofiele) duurdere set. Maar de totale investering was dan ook beduidend lager dan alleen al het kabeltje tussen mijn versterker in CD speler in de woonkamer!

patstroo 12-01-2013 Product paar dagen in bezit

Leuk miniset, goed geluid voor zo'n kleine boxen. Strak design.
Jammer dat het laatst gedraaide nummer op de USB stick niet bewaaard blijft. Start altijd met nummer 1 en bladeren duurt erg lang.

Bego 29-12-2012 Product paar dagen in bezit

7,6
Vanwege goede beoordelingen en precies datgene wat ik zocht (usb, alarmfunctie, hoofdtelefoonaansluiting, voorkeuzezenders, formaat) heb ik deze gekocht. Geluid valt mij tegen: veel zware, lage tonen, weinig lichte hoge, waardoor luisteren vermoeiend is, zeker naar spraakk

Dinkys 25-06-2012 Product kwartaal in bezit

Radio werkt uitstekend.

Bestanden vanaf een usb stick kunnen per map worden afgespeeld en ook is het mogelijk om een liedje (usb) verder te spoelen. Dit was bij mijn vorige radio (LG) niet mogelijk.

Klein minpuntje:
Als in een map (usb) meer dan 230 liedjes staan dan kun je niet kiezen om bijvoorbeeld nr 400 af te spelen. Men moet dan vanaf nr 230 steeds verder drukken. Dit is op te lossen om een map te delen in sub-mappen zodat elke map maximaal 230 liedjes bevat.

Geluid is zeer goed.

Conclusie: Uitermate tevreden over de Philips mcm2000/12.

Dinkys 06-03-2012 Product maand in bezit

Ik zocht een goede radio.

Eisen:
A-merk
Meer dan 2x5 Watt vermogen
Geen cassettedeck
Klein model

Er bleven 3 radio`s over:
Akai AMD05, Panasonic SC-PM02 en de Philips mcm2000/12

Akai amd05;
Ik las mij gebruikers reviews dat de radio bij het inschakelen altijd op cd/dvd staat en dat hij eerst moet laden al vorens er gekozen kan worden voor de gewenste geluidsbron.

Panasonic SC-PM02;
Helaas slechts 2x5 Watt

Philips mcm2000/12;
Vrijwel identiek aan de Panasonic SC-PM02 maar dan met 2x 10 Watt vermogen.
Na het inschakelen kiest de radio de laatste geluidsbron.

Gekozen voor de Philips mcm 2000/12. Besteld bij bobshop. De volgende dag werd de radio geleverd.

De radio werkt goed. De DBB (Bass) is fantastisch.

Het enige minpuntje is dat de radio na het inschakelen (als de stekker eruit is geweest) standaard op volume 11 staat. Mijn vorige radio ging met dezelfde volume aan als waar ik hem ook bij uitschakelde. Nu staat het volume te hoog en moet ik eerst de volume aanpassen.

Als de radio standby staat wordt de tijd op het display vermeld. Als de aan/uit knop ingedrukt wordt gehouden schakelt de radio over naar ecopower(scheelt in de stroom kosten). De tijd wordt dan bij standby niet meer op het display vermeld. Nu hoeft de stekker er dus niet meer uit en is het enige minpuntje niet meer van toepassing.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de Philips mcm2000.