Philips HD7019 - Reviews

kan
Capaciteit (melkschuim)
160 ml
Antikleeflaag

Beoordeling op basis van 99 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

DrPieterbaas 24-07-2015 Product paar dagen in bezit

5,7
Kwaliteit van de opgeschuimde melk heel goed. Kan mogelijk nog beter als je rauwe melk gebruikt voor je Macchiato. = tip uit Ethiopïe

Duurzaam is hier al beneden belicht. Bij ons heeft nu de derde het begeven (levensduur tussen 1-2 jaar) en een is er kosteloos vervangen. Is gewoon dus slecht en Philips doet in de gebruiksaanwijzing of hun neus bloedt terwijl m.i. als je het roergedeelte van het apparaat voorzichtig openmaakt, er allerlei aanwijzingen zijn dat de afdichting (roestvorming) niet goed meer is en zou daarnaast het mechaniek gesmeerd wellicht moeten worden.

Dit probleem hadden ze m.i. al lang moeten kunnen oplossen en er is dus sprake van een intrinsieke ontwerpfout, waar op ze juridisch kunnen worden aangesproken.

Bij hun qua kwaliteit espresso uitstekende koffiezetapparaat kun je een tubetje vet (+ pijpenragger)+ een o-ring kopen voor het onderhoud. Voor het exorbitante bedrag van €10,00. Voor de ontkalker betaal je ook drie keer te veel dan een uitstekend alternatief en B-merk, dat door je koffiespeciaalzaak wordt aanbevolen.

Ik vrees dat dit gewoon hun verdienmodel. Luxe paardjes, die genieten van hun espresso of cappuccino, worden moe van het gezeur en kopen maar weer een nieuwe zo lang er geen goed alternatief gevonden is. Bij hun espresso-apparaat wordt heel veel verdiend op de post onderhoudsartikelen. En als er bezuinigd wordt op de vervanging van O-ringen, zal de levensduur ook wel korter zijn. Kan er weer een nieuwe worden aangeschaft.

Het zou klantvriendelijk zijn, als ze een aantal O-ringen en een tubetje vet bij de aankoop van het apparaat zouden leveren, maar dan moeten ze wel van hun roof-business model willen afstappen.

Maar juridisch zijn ze wellicht aan te pakken. Ik ken nog iemand die een kei is in goederenrecht. Dus Saeco-gebruikers, laten we ons verenigen. En Philips, beter je leven, help mee een einde aan de wegwerpmaatschappij te maken.

Sidonia 14-04-2017

teleurstellend

Het apparaat ziet er fantastisch uit. Degelijk zelfs! Helaas blijkt dat in de praktijk niet mee te vallen. De melk wordt niet meer opgeschuimd. Dat is, de andere reviews lezend, blijkbaar niet ongebruikelijk bij dit apparaat. Heel jammer en niet Philips waardig vind ik. Ik heb de opschuimer een klein jaar geleden cadeau gekregen en ook niet dagelijks gebruikt., dus geen bon.

Eric74 25-09-2016

Goed schuim, maar niet duurzaam

Machine maakt lekkere schuim, maar dit duurt wel lang. Het draaiende deel zit aan de deksel, dit is erg kewtsbaar. Meerdere keren is het draaiende deel vast blijven zitten vanwege restjes melk. Bij het schoonmaken is de deksel op de grond gevallen en is het draaimechaniek afgebroken.
Ik ben weer terug naar de Nespresso gegaan.

Trimmertje80 09-09-2015

Fijne melkopschuimer

Heb er al verschillende gehad, maar deze doet precies wat hij moet doen. Stevig schuim en makkelijk te bedienen.

WHuW 25-06-2015

Waardeloos apparaat

En dat was nummer 3! Vorig jaar (datum pakbon 23-5)
kreeg ik via de klantenservice een nieuwe opschuimer toegestuurd, nadat de eerste 2 nog in, of net na de garantieperiode de geest hadden gegeven. Prima service!
We zijn nu echter net weer een jaar verder; ook nummer drie weigert dienst en altijd hetzelfde probleem, het klopmechanisme. Zo jammer want de kwaliteit van het melkschuim is super, beter dan in menig restaurant. Ik begrijp alleen niet hoe een wereldmerk als Philips er in slaagt zo'n storingsgevoelig apparaat op de markt te brengen en het ondanks alle klachten nog steeds niet zodanig heeft kunnen verbeteren dat er een normale levensduur van verwacht kan worden. Ik word hier behoorlijk moedeloos van.

remkot 19-06-2015 Product jaar of meer in bezit

5,3
De duurzaamheid van de Saeco melkschuimer is onder de maat. Na 2 jaar met veel plezier gebruikt te hebben gaat hij stuk. De bedieningsknop licht niet meer op bij indrukken en het apparaat reageert in geheel niet meer. Van Philips heb ik de eerste keer dat de Saeco melkschuimer stuk ging, keurig netjes een nieuwe gekregen, echter binnen 2 jaar is de Saeco melkschuimer opnieuw stuk gegaan. Weer exact hetzelfde probleem. Philips geeft aan dat ze de melkschuimer nu niet meer gaan vervangen, maar nog wel kunnen repareren. Philips geeft daarbij wel aan dat de kosten voor reparatie in de Saeco klasse beginnen bij Euro 165,-. Ik ben dan ook genoodzaakt om een nieuwe melkschuimer te kopen. Dit keer maar geen Saeco melkschuimer.

Het gebruikersgemak is voor de rest prima. Prima schuimende melk en makkelijk schoon te maken. Voor de rest ziet ie er prima uit.

Samenvattend, maakt de Saeco prima melk, maar gaat het apparaat helaas maar 2 jaar mee. Mijn devies is om naar een duurzamer merk dan Philips op zoek te gaan, als je een melkschuimer wilt die langer dan 2 jaar mee gaat.

Laurentia 16-05-2015

fantastisch apparaat, levensduur echter kort

Fantastisch apparaat; mooie vormgeving, prima schuim, goede temperatuur, gemakkelijk in gebruik en onderhoud.
Helaas is de levensduur kort; we krijgen nu onze derde melkopschuimer in anderhalf jaar tijd; na ruim een half jaar begeeft het apparaat het.
Wel vervolgens prima service van Philips!
Maar fijn zou zijn als ze het apparaat in dit opzicht kunnen verbeteren!

daylight76 23-11-2014 Product paar weken in bezit

Top melkschuimer. voorheen 1 van Nespresso en was echt drama. maar deze klopt echt goed. makkelijk schoon te maken. een echte aanrader.

Proffessormc007 24-09-2014 Product kwartaal in bezit

Nog steeds een goed apparaat.

Ik gebruik speciale cappocinnomelk 1 liter van Frischli die buiten het koelvak staat.
Soms is het zo dat niet alle melk is geklopt, weet ook niet waarom.
Je kan dit verbeteren door de melk eerst bv een minuut aan te zetten op koud en daarna op de warme stand.

Misschien een leuke tip.

succes met deze info.

Marja70 07-09-2014

Degelijk apparaat, mooi stevig schuim.

Apparaat werkt naar volle tevredenheid. helaas is de "garde" in het deksel kapot omdat ik het heb laten vallen. Is er ook een los deksel verkrijgbaar, zodat ik niet het hele apparaat hoef te vervangen?

Amsterdam1981 21-08-2014

opschuimer kapot na 20 keer gebruiken

Wij hebben deze melkopschuimer 1 jaar. Wij hebben hem ongeveer 20 keer gebruikt, maar nu doet hij het niet meer. Na een Sonicare tandenborstel en mini stereo alweer het derde Philips apparaat dat het binnen een jaar begeeft bij normaal gebruik. Alleen over de staafmixer zijn we erg tevreden.

MauriceVer 21-07-2014 Product paar dagen in bezit

2,7
Van mij krijgt Philips een laag cijfer, ook in gebruikersgemak want als je 2e apparaat in korte tijd kapot gaat is het niet gebruiksvriendelijk en zeker niet duurzaam!
Erg jammer want de opgeschuimde melk is perfect en hadden daarom een 2e gekocht maar we geven de hoop op met het Philips product en hebben geen vertrouwen in de producten vanwege de korte levensduur.

Ad K 15-07-2014 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben er drie gehad en allemaal gaan ze kapot. De eerste na een maand of drie en deze werd onder garantie vervangen. De tweede bleef een jaar werken. Ook weer onder garantie vervangen. De laatste hield het zowaar langer vol maar ook na ongeveer 2 jaar weer kapot. Bij een familie lid zelfde verhaal. Wel weer goede garantie. Het schuim is prima niets op aan te merken. Geluid is niet hard. Melk wordt warm genoeg. Als het product wat minder snel kapot ging was het een perfect ding. Deze keer een WMF gekocht.

Proffessormc007 06-06-2014 Product kwartaal in bezit

Dit is een geweldige milkshaker:

Ten eerst het heeft een goed handvat en hij maakt in 2 minuten cappuccino schuim voor twee personen.
Gemakkelijk schoon te maken en hij heeft de motor in het deksel zitten wat een voordeel is ten opzichte van de CA6500 die met een magneet werkt, heeft soms onbelans.
Er is vind ik geen verschil tussen het gebruik van halfvolle melk of volle melk, maar er is ook speciale cappuccino melk in de handel, die je vindt buiten het koelvak bij de koffieroom etc. en dan is het nog lekerder.
Nu al aantal maanden in gebruik.
Geniet nog elke dag van onze Cappuccino melkschuimer.

MTHA 07-02-2014

Fantastich product

We gebruiken deze melkopschuimer nu een jaar en werkelijk een fantastisch produkt.
Alleen met het schoonmaken oppassen dat er geen water in het deksel komt

goes71 11-01-2014 Product paar dagen in bezit

Mooie melkopschuimer echter als je hem de volle tijd laat opschuimen wordt het schuim iets te stevig voor cappuccino (als je giet komt alleen de melk uit het apparaat en de schuim moet je lepelen). Ik laat hem nu dus maar +- 30 seconden opschuimen dan mooi romig schuim. Een extra optie op het apparaat met de duur van schuimen (0 tot max tijd) zou het apparaat onverslaanbaar maken, en ik zou de eerste koper zijn.

ArendK 09-01-2014

Prima melkopschuimer

Apparaat geeft hele mooie en stevige schuim voor cappuccino.
Makkelijk om warme melk te maken voor chocolademelk.
Bediening is erg simpel.

josebuchanan 01-12-2013 Product jaar of meer in bezit

3,7
De melk is niet warm genoeg, schuim is wel heel goed. Die van mij was na 10 maanden kapot, mijn vriendin heeft er 2 in 1 jaar kapot gehad en een andere vriendin 1 binnen een half jaar.
Waardeloos apparaat. Service van Philips wel goed, maar je hebt niets aan een melkschuimer die je 1 of 2 keer per jaar moet vervangen, zelfs al is dat op kosten van Philips.
Advies aan Philips: haal het uit de handel, het is een slecht apparaat of verkoop het voor 10 euro....

Officiele reactie van Philips Nederland 25-04-2014

Beste Jose,

Hartelijk dank voor je review en vervelend te horen dat de melkopschuimer kapot is gegaan. Daar het een elektronisch apparaat is, kan er inderdaad af en toe wat misgaan maar dit is uitzonderlijk. Ik heb dan ook een notitie gemaakt van je feedback en dit doorgezet naar het betreffende ontwikkelingsteam.

Mocht je in het vervolg nog vragen hebben, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Philips Webcare
@PhilipsCare_NL

jeanet62 16-10-2013

goede werking, maar erg groot in verhouding tot de kleine hoeveelheid melk

nagenoeg geen geluid bij in werking, melk koekt wel een beetje aan, maar is toch gemakkelijk schoon te maken.
Max of min niveau is zeer moeilijk te zien

Ellis Hoffland 04-10-2013 Product half jaar in bezit

5,7
Als het apparaat werkt, is het fantastisch: flink hete melk en prachtig schuim. Maar beide exemplaren waren na 3 maanden kapot: ze deden helemaal niet meer. Ze zijn beiden zonder problemen onmiddellijk door Philips vervangen. Volgens Philips komt dit "bijna nooit voor", maar de reviews geven een ander beeld. Kwa duurzaamheid dus waardeloos. Ik zou hem om deze reden niemand aanraden.