Western Digital Wd Tv - Reviews

Interface
USB 2.0

Marcel1962 11-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima apparaat

Ik had ook last van stil staand beeld en dat hij niet meer op de afstandsbediening reageerde , maar na een paar updates werkt hij weer als van ouds .
Het is een prima apparaat .

Marcel1962 20-02-2016 Product paar dagen in bezit

Ik had ook last dat als ik een film zat te kijken dat hij er mee stopte en dat de afstandsbediening niet reageerde dan stekker eruit en zoeken bij welk deel van de film je was gebleven .
Na een update is dit helemaal verdwenen hij doet het nu weer helemaal naar behoren dus ben ik tevreden .

MarcoD 22-01-2016 Product jaar of meer in bezit

Ook ik had last van het bevriezen van het apparaat tijdens het kijken en dat die niet wilde opstarten met de afstandsbediening. De stekker moest er uit en het duurde dan heel lang voordat het menu verscheen. Het internet afgezocht en er waren nog al wat mensen die hetzelfde probleem hadden, De oplossing was om de laatste update ongedaan te maken en terug te zetten naar versie 2.01.86. Eerst werkte het niet en bleef die hangen tijdens de het terugzetten. De oplossing daarvoor was om de laatste update eerst weer te installeren en daarna weer proberen terug te zetten naar de oudere versie. Zoals al eerder aangegeven staat deze oplossing en bestanden op de website van WD. Nu draait het weer als vanouds, dus snel opstarten (gewoon met de afstandsbediening) en niet bevriezen tijdens het kijken. Vergeet niet het automatisch updaten uit te zetten.

Jean-Marie 25-12-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik heb de WDTV met drie andere duurdere mediaspelers vergeleken : Fantec 3D ALUPLAY, PopCorn Hour V-TEN, Zappiti 4K (laatste model). De WDTV is gemakkeleijk te gebruiken en overzichtelijk, in staat bijna alle video-en audioformaten te lezen, biedt een prachtige geluid-en beeldsweergave (vloeiende en heldere beelden) soms wat traag maar crasht zelden, maakt geen lawaai en neemt heel weinig plaats in, met een uitgebreide en duidelijke handleiding geleverd. Voor mij het beste toestelletje en het goedkoopste. Ik heb de laatste update geinstalleerd en alles is OK. Volgens mijn ervaring een aanrader voor home-cinema liefhebbers.

DenvdEnde 12-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Goed nieuws voor iedereen die last heeft van het 'freezen' van de WD TV Life streaming media player:
Volg de stapen van deze link :
Om de 'firmware' terug te 'rollen' naar een vorige, welke wel goed werkt.
Je moet helaas wel de Engelse taal een beetje beheersen, maar het is wel te doen.
Ik heb het bij de mijne gedaan, en die loopt weer als een zonnetje. Speelt alles weer vlekkeloos af zonder haperingen, vast slaan of andere ongein.
Ik hoop dat het jullie ook helpt.

Groet, Den.

Marcel1962 01-11-2015 Product jaar of meer in bezit

4,8
Ook bij mij begon de ellende kort geleden .
Als ik film kijk slaat hij helemaal vast en is er niets meer mee te doen de film gaat langzamer en dan slaat hij vast.
De enige optie is dan de stekker eruit trekken .
Ook de computer herkent hem vaak niet.
De melding kan geen contact met internet krijgen heb ik ook .

bertito 31-10-2015 Product paar dagen in bezit

5,3
Volgens de specificaties kan dit apparaat MKV files afspelen maar de mijne weigert consequent dit af te spelen en geeft de melding dat MKV niet wordt ondersteund. Daar MKV de mooiste beeldkwaliteit heeft kan ik niks met de WD TV live. Ook Youtube wil niet opstarten.

raffles50 15-10-2015 Product jaar of meer in bezit

6,2
Heeft in het begin goed gewerkt. Ondersteunt veel formaten, netflix en Spotify. Op een gegeven ogenblik veel freezes. Apparaat reageert dan niet meer. Stroom eraf halen enige optie. Laatste tijd soms wel 2x tijdens afspelen film. Gereset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Apparaat wil nu ook firmware niet meer updaten. Op forums komt dit probleem veel voor. Geen oplossing voor gevonden. WD steekt de kop in het zand. Kortom kan dit apparaat niet aanbevelen.

DenvdEnde 15-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Het apparaat meer als een jaar in huis. Tot een week of twee geleden is het apparaat prima bevallen. speelt alles af, muziek en films in ieder format. Maar sinds twee weken dus helemaal niet meer. Onder netflix of een film vanaf onze WD MyBookWorld II NAS loopt het apparaat steeds vast. Eerst verdwijnt de ondertiteling, en kort daarop loopt hij muurvast. Stroom er af en opnieuw opstarten is dan de enige remedie. Erg jammer. Van alles geprobeerd, fabrieksinstellingen terug gezet, proberen, vast lopen. Nieuwe firmware erop gezet, proberen, vast lopen.
Het "updaten" via de optie in het menu van de WD TVLive werkt al helemaal niet. Het apparaat komt alleen terug met de melding dat het geen verbinding kan krijgen en het netwerk gecontroleerd moet worden. Dit terwijl het wel connectie heeft met het internet en ons lokale netwerk.
Bij de netwerk diagnose geeft het zelfde apparaat dat alles naar behoren aangesloten is, het netwerk (zowel lokaal als internet) prima in orde is, maar updaten-> ho maar !
Ook de support van WD is huilen ! Alle mogelijke manieren geprobeerd om contact te krijgen, zonder enig succes. Via de websites, via mail, geprobeerd te bellen. Op geen enkele manier krijg ik antwoord van Western Digital.
Me er nu maar bij neergelegd, in de vuilnisbak en op zoek naar een nieuwe. Één ding kan ik jullie wél verzekeren, het word geen WD product meer. Het apparaat, an sich, kan er niet eens zo veel aan doen, maar zonder support van de fabrikant kunnen dit soort dingen niet. En juist daar laat WD ons, in mijn beleving, de klant volledig in de steek.
Western Digital kijkt maar even, maar mij zijn ze kwijt als klant, mocht mijn NAS het leven laten, staat op de volgende ook zeker geen WD logo meer.

GJvanderLee 13-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Heb deze speler nu een klein jaar. Als hij speelt, dan speelt hij ook alles af. Maar voordat hij aan de gang is ben je meestal wel even bezig. Reageert erg slecht en traag op de afstandbediening. Regelmatig gaat hij niet eens aan via de afstandbediening. Enige manier is dan om het netsnoer even los te halen en weer aan te sluiten. Vervolgens gaat het lampje branden en kun je hem wel aanzetten met de afstandbediening. Staat hij dan aan, dan duurt het erg lang voordat hij de harde schijf heeft herkend en gescand.
Vervolgens reageert hij bij het zoeken weer erg traag op de afstandbediening. Dan ben je geneigd om nogmaals te drukken. Daardoor komt het ook regelmatig voor dat ik de verkeerde film of programma start.
Als hij eenmaal speelt, dan werkt het apparaat wel weer naar behoren. Slechts heel af en toe dat hij eens halverwege blijft hangen.

van Berkum 19-09-2015 Product half jaar in bezit

speelt sommige bestanden totaal niet af. Alleen AVI of MKV. Forget de rest. Bediening is prima maar ik had verwacht makkelijk films te kunnen bekijken. Nu moet ik ze eerst omzetten naar leesbestanden en dat was niet bedoeling bij aanschaf

FJ62 19-01-2015 Product jaar of meer in bezit

Een geweldig apparaat. Ik heb er een 1 TB harde schijf bij gekocht. Als je een complete DVD op de schijf kopieert, speelt de WD TV deze moeiteloos af. Natuurlijk speelt de WD TV ook talloze andere bestanden af.
Tevens kan je met de WD TV Netflix kijken.

JEMA2 03-12-2014 Product paar weken in bezit

Een wonderlijk toestelletje voor een zeer redelijke prijs. Herkent bijna alle mogelijke video-en beeldformaten, gemakkelijk aan te sluiten en te "besturen", maakt geen lawaai, mooie menu's, prachtige beelden en geluidsweergave. Updates heel gemakkelijk via internet. Ik heb de gelegenheid gehad de WDTV met twee andere duurdere multimediaspelers te vergelijken (50 à 100€ duurder): de WDTV doet uitzonderlijk zijn job, zelfs beter dan die twee concurrenten ondanks het prijsverschil. Suggestie ? Een USB3 aansluiting, een ON/OFF schakelaartje achteraan, het herkennen van de DTS HR (DTS en DTS HD master audio + Dolby Digital en DD true HD worden zonder zorgen behandeld). Aan te bevelen dus, voor minder dan 100€. Ik hoop dat ik er lang van zal kunnen genieten.

ripeba 20-11-2014 Product paar dagen in bezit

Moet eerder review toch bijstellen. De WD TV laat foto's alleen maar zien tot maximaal een resolutie van 4096x4096.

ripeba 19-11-2014 Product paar dagen in bezit

Dit is mijn 2e WD mediaspeler. Ik had al de wd tv live (sinds 2011). Die is verhuisd naar de zolderkamer en ik was op zoek naar een mediaspeler voor de woonkamer. Ik heb een smart tv, een blu-ray speler met apps en een av-receiver met netwerk apps. Waarom dan toch een aparte mediaspeler? Gewoonweg omdat dit een gespecialiseerd apparaat is om de diverse media af te spelen die op mijn NAS staan. En dat werkt perfect i.t.t. al die applicaties van tv, blu ray of receiver. Na lang zoeken toch weer voor een WD gekozen gezien de ervaringen met de TV Live uit 2011 en de mooie gebruikersinterface. Ook nog gekeken naar Raspberry en Minix maar uiteindelijk toch gekozen voor echte mediaspeler. Ook Spotify staat er weer op en werkt ook prima. Installatie is een fluitje van een cent; mogelijkheden zijn voor mij optimaal ik stream vooral van mijn NAS ( veel muziek ook flac) en gebruik hiernaast Spotify, you tube, Facebook, twitter; bediening kan gewoonweg niet eenvoudiger (ik heb al veel mediaspelers gebruikt zoals Eminent, AC Ryan en zelfs Apple TV). Degelijkheid een 9 op basis ervaringen met andere WD speler. En dan een prijs van 87 euro. Ook de remonte via IPad en Android werkt goed. Ik ben in elk geval blij met deze aankoop.