Teufel Raumfeld Connector - Reviews

Interface
USB 2.0, LAN, WiFi

Edwin Valentijn 15-10-2016 Product paar weken in bezit

Boven verwachting.

De netwerk/ streaming functie van mijn Marantz receiver gaf er de brui aan, terwijl ik deze receiver daar nu net voor gekocht had. Dit gebeurde toen dit apparaat net 3 maanden uit de garantie was. De Raumfeld Connector van Teufel leek me een uitstekende oplossing om het gemis aan streaming op te vangen. Dat bleek ie ook te zijn.
Internetradio luisteren en streamen vanaf mijn NAS; het gaat allemaal PRIMA via de app!
Het werkt echter niet onder Windows 10. Daar is ook mijn lichte aanmerking op Teufel/ Raumfeld; communiceer dit duidelijker. Op de websites komt dit niet expliciet naar voren.
Hier thuis is een Windows-omgeving, ik moest dus IOS/ Android apparatuur in huis halen om het werkend te krijgen. Via instellingen die gedaan moeten worden vóór het eerste gebruik van de Connector, wordt de Connector geïmplementeerd in je thuisnetwerk. Dat lukt niet met een Windows machine. Ik heb een Android tablet van €110 aangeschaft als afstandsbediening. Hier kan ik nu ook mijn versterker mee bedienen. Het geluid is echt goed. Ik hoor in ieder geval geen verschil in geluidkwaliteit met de streaming functie van mijn Marantz, uit de tijd dat die functie op die versterker nog werkte.

Pluspunten

• Optical SPDIF!!
  • KLEIN!
  • High end geluid, en dat voor €200...
  • Sober, no non sense

Minpunten

• Geen Display
  • Geen afstandsbediening

Gerben 12-12-2015 Product half jaar in bezit

Hierbij een vervolg op mijn beoordeling van 4-12-2015.
Toen ik mijn bevindingen m.b.t. de toonregeling telefonisch besprak met de helpdesk medewerker van Teufel kreeg ik van de desbetreffende man te horen dat dit op een wensenlijst zou worden gezet, maar kon hij niet aangeven of en wanneer dit eventueel aangepast/doorgevoerd zou worden in de software. Ogenschijnlijk lezen de mensen van Teufel ook deze recensies, want in de afgelopen dagen is de software versie 1.52.27 beschikbaar welke mijn benoemd issue heeft opgelost. Mijn collega welke ik attendeerde op de aanbieding heeft 2 weken geleden zijn Raumfeld Connector 2 ontvangen maar mist in het tabblad van de toonregeling nog een (3db) “Balans” regeling omdat hij de Connector-2 rechtstreeks aansluit op een eindversterker. Hopelijk wordt deze “balans” functionaliteit in de volgende software update toegevoegd.
Voor het geld (en zeker wanneer deze in de aanbieding is) een prima audio-streamer

FC 08-12-2015 Product jaar of meer in bezit

6,2
Installatie ging eenvoudig. Doet wat hij moet doen.
Maakt een degelijke indruk.
Draait op een NAD installatie, Internet radio (bv Radio 6) klinkt niet beter dan op goede FM-tuner, kan aan station liggen.
Groot nadeel vind ik bediening door app (omslachtig)
Op het apparaat zelf geen enkele bediening mogelijk, pakt ook niet de laatst gekozen zender na opnieuw inschakelen. Heeft ook geen losse afstandsbediening.
Ik mis ook een display. Mijn minpunten waren duidelijk bij aanschaf, maar wegen toch zwaarder dan ik had gehoopt. Ik gebruik hem daardoor weinig.

Gerben 04-12-2015 Product half jaar in bezit

Ik heb in juli de raumfeld connector-2 ontvangen en genoopt aan mijn NAD-720BEE + Ultimate 40MK2. Vooralsnog voldoet het product aan mijn verwachting, ware het niet dat het via WIFI verbinden de nodige aandacht nodig heeft. ik heb een veelheid aan access-points in huis, maar heb ervaren dat er veel stops in de muziek ontstaan indien ik de raumfeld aan mij Sitecom WL-370 koppelde. Huidig heb ik hem via 2,4 GHz aan het Ziggo Technicolor modem gekoppeld en ervaar ik deze onderbrekingen aanzienlijk minder. Mijn volgende doel is de Raumfeld aan de UTP te hangen.
Inmiddels zijn we een aantal software updates verder en stel ik via de Equalizer vast dat er een compressor/leveler is toegevoegd. In juli was dat nog niet het geval en ontstond er bij overmatig toevoegen van een frequentieband vervorming. Je ervaart die compressor/leveler wanneer je b.v. de hoge tonen naar max schuift, want dan verhoogd dit niet die frequentieband, maar worden de overige frequentiebanden zachter gezet. Er is dus sprake van een constante volume output. De reactietijd van die compressor is dermate snel dat dit afbreuk doet aan de muziek. in mijn beleving moet er een optie komen om deze compressor/leveler uit te schakelen.
Zeker nu deze voor € 129,- in de aanbieding is raad ik hem aan.

niekster 24-04-2015 Product paar dagen in bezit

Net mijn connector geinstalleerd. Installatie ging erg makkelijk, via de bijgeleverde app en handleiding. Groot voordeel van deze connector dat ik mijn hard disk vol met prachtige muziek kan aansluiten en bedienen via de app.
Muziek kwaliteit is fantastische, geen ruis te horen. Bediening werkt prima via wifi. Erg goed(koop) alternatief voor een Sonos systeem. App zou qua design nog wat werk kunnen gebruiken, maar geberuiktgemak is in orde. Apparaat zelf is klein, licht en prima vormgegeven. Ik ben heel tevreden.

Coenen2015 25-01-2015 Product paar dagen in bezit

Voor deze prijs absoluut de beste streamer die er is! De helft goedkoper dan Denon Heos en Sonos. De service van Teufel was perfect. Installatie is niet heel lastig, al moest ik een paar keer herstarten voor de Connector mijn wifi pakte en niet via de kabel wilde werken. Mogelijkheden en app zijn erg goed. De line-in pakt hij ook niet direct, maar uiteindelijk wel. Overall voor deze prijs een heel goed apparaat.

RobindaRobot 30-12-2014 Product maand in bezit

De reden dat ik voor Raumfeld heb gekozen is de geluidskwaliteit (24 bit 192) en natuurlijk de prijs t.o.v. van de concurrentie. Het geluid uit de One M is trouwens ook fantastisch. Installeren gaat redelijk makkelijk hoewel je perse eerst contact moet maken met een vaste ethernet aansluiting om daarna via wifi te kunnen spelen. Op de Connector 2 mis ik een coax uitgang (vind ik beter klinken over het algemeen) maar verder doet hij alles wat hij moet doen. 24 bit speelt goed via de vaste internetaansluiting naar mijn Hifi. De app werkt goed al loopt het systeem soms vast als je switcht tussen verschillende muziekbronnen. Sinds kort ook Spotify ondersteuning echter deze speelt niet multiroom, dit is een heel groot gemis!!! Graag zou ik dit opgelost zien en ik neem aan dat ik niet de enige ben. Ook de toevoeging van andere (flac) muziekdiensten zou welkom zijn.

Helmo 04-11-2014 Product paar dagen in bezit

Sinds oktober 2014 deze Raumfeld Connector2 i.c.m. de Teufel Sondbar 52 THX in mijn bezit.
Installeren gaat vrij eenvoudig, eerst via netwerkkabel bij mij in de meterkast waar de router hangt en via de android App geïnstalleerd.
Stap voor stap via de App kinderlijk eenvoudig, muziek via TuneIn , duizenden zenders te ontvangen, helaas viel de eerste dagen de verbinding steeds weg, had Modem op kanaal 11 staan, nu op kanaal 9 en blijft stabiel.
Ook een 16 GB USB stick ingestoken met favoriete muziek en is fraai zichtbaar met kleuralbums op de App.
Omdat ik de connector achter mijn led scherm heb hangen is het jammer dat er geen aan/uit op de App zit zodat ik deze dan ook via de App kon uitschakelen, doe ik nu via een klik aan/uit contact.
De App heeft verder uitgebreide mogelijkheden zoals bas mid en hoge toon bijstellen volume regelen favorieten indelen en muzieklijsten samenstellen.
Kortom zeer tevreden met deze Raumfeld Connector2.

Joad1973 29-04-2014 Product paar weken in bezit

Twee weken geleden hebben we de Raumfeld connector2 gekocht. Het aansluiten / installeren was vooral goed lezen. Op de iMac hebben we het programma Majestic geïnstalleerd daarmee kun je de muziek vanaf de iMac streamen. We hebben een externe harddisk op de Raumfeld connector 2 aangesloten met al onze mp3's. We draaien nu meer eigen muziek omdat je meer overzicht hebt. Internet radio werkt ook goed. De Raumfeld connector2 is simpel te bedienen met Ipad of Iphone. al met al een goede aankoop!

pkooman 16-11-2013 Product kwartaal in bezit

Relatief goedkope upgrade van mijn 'offline' Arcam versterker. Mooi vol geluid via de analoge uitgang. Ik luister veelal naar mp3 bestanden, maar de zeer hoge bitrate flac bestanden worden ook prima afgespeeld.

Inmiddels (na recente software update) moet het volume ook via de digitale uitgang aan te passen zijn, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Het apparaat is erg snel met opstarten (binnen 30 seconden kun je iets luisteren) en wijzigingen op mijn NAS worden snel opnieuw gescand.

De mogelijkheden zijn nog wel beperkt tot eigen muziek en TuneIn. Ik hoop wel dat men (Teufel/Raumfeld) haast maakt met licenties voor betaal diensten.

bertbouwens 09-10-2013 Product paar weken in bezit

prima apparaat deze streamer
geeft een goede kwaliteit over mijn wel wat betere als standaard stereo apparatuur
alle muziek en internet radio speelt het prima af
de raumfeld app had wat beter gekund is nog niet top
heb ook de raumfels one geprobeerd en dan weet de app het niet meer