Panasonic NN-CS894S

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic NN-CS894S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Nada 06-12-2020

the oven gets completely rusted inside after 4 years

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

This stream oven was one of the expensive choices when we bought it 5 years ago, and we had very good experience with Panasonic brand in general. But after 2 years of normal use, the inside wall of the oven on the side of the steam dispenser starts to rust. I always dry the inside of the oven after each steam use, and always empty the water container after each use. But still...Now after 2 more years, the rusty situation just gets worse, there is even a hole! And when you use the oven or microwave function, the rusty metal becomes red, quite scary! But the funny thing is that the rest of the oven works perfectly still, and it looks very new! I don't why Panasonic decided to go for a cheap/less quality material for such an important part of the oven.

Pluspunten

• Nice design
  • All-in-one
  • Easy to use

Minpunten

• the inside wall starts to rust after 2 years

keukenchef09 14-07-2016

Fijne stoomoven

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

Deze stoomoven biedt veel mogelijkheden. Met name de stoomfunctie is voor mij een belangrijke. Bij voorkeur stoom ik mijn groenten, omdat de smaak dan beter behouden blijft. Dit lukt heel goed met deze stoomoven. Broccoli van te voren even in kleinere stukken snijden, +/- 20 min in de stoomoven en heerlijk licht knapperige en zeer smaakvolle broccoli is het resultaat! Let wel, de stoomfunctie duurt dus wat langer dan de magnetronfunctie.

De stoomoven staat bij ons op het aanrecht en neemt daar niet al te veel ruimte in. Bovendien ziet hij er modern uit, hij valt niet uit de toon in onze keuken, iets wat we toch ook wel belangrijk vinden. Van binnen biedt de stoomoven voldoende ruimte.

Al met al tevreden over deze stoomoven. Nog niet alle functies geprobeerd, maar de indrukken in de eerste weken zijn zeker positief!

YessinTRQ 08-07-2016

Erg tevreden

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

Echt een alles in 1 apparaat waarvan alle functies volstaan. Goeie stomer ( ondanks dat het toch een stuk langer duurt dan aangegeven). Goeie oven en uitstekende magnetron. Al het 1 en ander qua recepten uitgeprobeerd en ben zeker met alle functies tevreden. Enige mindere vind ik het water dat achter blijft na het stomen maar geen idee of dit uberhaubt te verhelpen is. Makkelijk en duidelijk in gebruik, ook erg belangrijk.

Lindamuus 24-06-2016

Handig en bevalt prima

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

Goede magnetron stoom combi. De opties zijn voldoende met deze magnetron. Wel is hij wat groot en moet je ruimte hebben. Ook moet je even de handleiding erbij houden tot je sommige opties een paar keer heb gebruikt.

Sanne 20-06-2016

Eindelijk weer een betrouwbare keuken hulp

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

Hier even een korte review van onze nieuwe aanwinst,de Panasonic NN-CS894S stoommagnetron.

Wij hebben de Panasonic inmiddels een aantal dagen in gebruik en kunnen deze inmiddels tussentijds zeker beoordelen als een prettige multifunctionele keukenmachine.
Het is een model met een mooi design en de klep van de machine vind ik ook zeer prettig. Als je het gerecht er uit haalt dan kan je deze er namelijk makkelijker uit halen als bij mijn oude magnetron welke een deur had.
De bediening van de machine is eenvoudig en duidelijk te noemen. De touch toetsen zijn zeer gevoelig en direct, hetgeen wel even wennen is.
De mee geleverde handleiding is duidelijk en in het boekje met recepten staan leuke dingen om de machine even fijn uit te kunnen proberen.
De lichtblauwe display vind ik wel iets minder dan bij mijn oude magnetron, deze had namelijk een rood display en vond ik veel duidelijker.
Aangezien wij de machine nog maar pas een kleine week in gebruik hebben, zullen we de komende weken wat meer gaan experimenteren met de mogelijkheden van de grillfunctie, de stoomfunctie en de combi functies.
Tot op heden zijn wij dus zeer tevreden met onze nieuwe aanwinst.

Debie 19-06-2016

Alles in 1 aparaat

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

Wij hebben die Panasonic Steam Microwave sinds paar dagen. Het is echt een heel fijn apparaat. Wij hebben qua functies van de magnetron alleen nog maar het opwarmen en ontdooien gebruikt. Wij willen de rest van de funcie uit te proberen, stomen lijkt me super handig vooral om babyvoeding te maken.

Hij maakt iets meer geluid dan mijn vorige magnetron, het apparaat maakt nog wat geluid wanneer het opwarmen al gedaan is. Soms dacht ik dat het nog aan het opwarmen was. Vandaag voor het eerst een taart gebakken met de oven. Het is een goed resultaat, alleen zoals eerder beschreven maakt het apparaat nog lang na het opwarmen geluid. Het is een groot een zwaar aparaat die niet geschikt voor een klein familie, het is meer een inbouw magnetron.

Mooi display en het ziet er heel elegant uit. Heel handig voor mensen die van koken houden. Je kunt meerdere gerechten maken in 1 apparaat. En omdat er een stoom functie is, helpt het ons om het eten van de kleine te maken. Door stomen blijft het vitamine binnen, en het maakt het eten nog lekkerder omdat het smaakt blijft.

Roland 13-05-2016

Panasonic NN-CS894S

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

Deze combimagnetron nu een tijdje in bezit en vooral gewerkt met de stoomoven.
De combi zit goed verpakt en laat zich makkelijk installeren.
Er zit een ingebouwde helpfunctie in die je snel op weg helpt.
Magnetron werkt naar behoren en we gebruiken hem eigenlijk alleen voor ontdooien en opwarmen.
Daar we een grote oven bezitten, gebruiken we de ovenfunctie eigenlijk alleen om iets warm te kunnen houden.
De stoomfunctie is echt fantastisch, je vult het tankje met water, kiest de stoomfunctie en leg je producten op het rekje.
Een beetje uitvinden wat de benodigde tijd is, maar dan komen er ook heerlijke groenten uit, knapperig en vol van smaak.

Ebbel64 09-05-2016

Fijne multioven

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

Wij, gezin van 5, hebben nu de multioven een weekje in ons bezit en we zijn er tot nu toe erg blij mee. Hij is qua formaat wel een beetje groot voor een stand alone, maar verder is hij prima. Voor een inbouw zou het beter zijn. Hij is erg gemakkelijk in gebruik en na het installeren, het lezen van de uitgebreide gebruiksaanwijzing duurde het ook niet lang voor het eerste bakproduct uit de over kwam die de dagen erna werd gevolgd door meerdere bakproducten. We zijn tot nu toe zeer tevreden over de oven en de microwave. Deze week gaan we eens testen hoe het met koken met stoom gaat. Tot nu toe zekers een aanbeveling.

Peter 09-05-2016

Eerste indruk

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

Ik heb deze steam microwave sinds een paar dagen in gebruik.Mijn eerste indruk was waar plaats ik deze steam oven. Hij is vrij groot en zwaar,voor een normaal gezin is dit een welkome aanwinst. De oven gecombineerd met de gril is zeer geschikt voor af te bakken. Alleen wordt de bovenkant van de steam magnetron zeer warm. Ook de cooling down van het apparaat kan storend zijn.
Verder is het handig dat men meerdere producten tegelijk kan bereiden. Al vergt het enige oefening voor de juiste instellingen te vinden.Maar in de bijgevoegde boekjes is alles te vinden.

Renske 75 08-05-2016

hele fijne alleskunner

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

nog niet zolang in mijn bezit en nu al verliefd op deze stoom oven magnetron na mijn oude combimagnetron van 20 jaar is dit wel een feestje om er mee te werken na dat ik deze Panasonic NN-CS894S uit de doos haalde eerst even de bediening lezen en vond het heel gemakkelijk en na een uurtje stond er al een heerlijke cake te bakken en ik vind deze ook zo mooi compact en weer veel moderner wat ik had , ondertussen is er deze week ook al groenten gestoomd ,maar voor 4 personen vind ik het plateautje wel iets te klein en dus doe ik dat als we samen zijn en er zijn wel veel meer mogelijkheden met stomen en er staan ook lekkere recepten in het boekje wat erbij zit ,de magnetron is ook heel vlot te bedienen en vandaag met Moederdag ook weer een taart gebakken en de oven is ook TOP dus een hele goede keus deze Panasonic NN-CS894S

Rolucious 08-05-2016

Eindelijk kan ik stomen

*Opstarten
Het instellen van de microwave is een kleine moeite. In de handleiding staat duidelijk uitgelegd wat alle knoppen precies betekenen, en de logo’s spreken voor zich. De touch knoppen werken goed en ik zie geen directe vlekken ontstaan als ik ze aanraak, wat erg fijn is. Het is in het begin even wennen om met de touch knoppen te werken, omdat er ook een balkje aanwezig is waarmee je de tijd kan instellen. Dit werkt erg prettig. Als je de plus knop langer indrukt dan gaat die snel vooruit (in tijd) en als je de balk verschuift door met je vinger over het paneel te glijden, pas je de tijd verder erg nauwkeurig aan.
De stekker van de microwave is wel relatief kort, rond de 1 meter dus houdt rekening met een aansluiting. Ik heb hem aan een stekkerblok zitten, waar ook een waterkoker op zat. Als beide apparaten aangingen werd het te zwaar voor het stekkerblok (omdat die beperkt stroom doorlaten) en viel het blok uit (niet de stop). Ik heb de waterkoker in een aparte aansluiting gedaan en werkt prima.
Het design van de combimagnetron is erg mooi. Hij oogt strak en ziet er robuust uit. De display is met een donkerblauwe kleur zachtjes verlicht. Het is dus niet dat de keuken blauw uitstraalt, want de display geeft nauwelijks straling af (in de zin van licht straling). Vanbinnen zit ledverlichting die aangaat als je de deur opendoet. Als je het apparaat gebruikt straalt die niet of nauwelijks bij, waardoor het wel lastig is om tussentijds in de gaten te houden hoe het met je eten er voor staat.

* Stoom functie
Wij (vriendin + ik) hebben voornamelijk de stoomfunctie gebruikt. Dit is eenvoudig in te stellen door op de stoom knop te drukken, en vervolgens de tijd in te stellen. Houd wel rekening dat de tijd voordat de groentes een beetje goed gaat zijn (wij hebben asperges en broccoli gestoomd) wel aan de lange kant duurt. Zo hadden we voor de asperges 20 minuten gestoomd, waarna ze nog niet helemaal slap waren. Het is dus een kwestie van trial en error om uit te vinden hoe lang alles duurt. In de handleiding wordt vaak over de combinatiefunctie gesproken (magnetron + stoom bijvoorbeeld), maar die heb ik nog niet geprobeerd. Ondanks dat het stomen langer duurt dan ik gewend ben, was de smaak wel een stuk aangenamer. Je merkt dat de smaak veel beter behouden blijft. Daarnaast is het bijvullen van het waterreservoir een eitje, en handig bereikbaar. Wat prettig is, is dat er een apart stoomrekje is meegeleverd waar je de groentes op kan leggen. Dit was groot genoeg om 1 kg asperges te stomen of 700g broccoli, er kon nog meer bij, maar niet veel meer.
De combimagnetron heeft verder voldoende andere mogelijkheden zoals oven en grill functie. Er is ook een uitgebreid receptenboek aanwezig met verschillende gerechten die er stuk voor stuk erg smakelijk uitzien. Helaas nog niet allemaal kunnen proberen. In de receptenboeken worden dus duidelijk dat veel gerechten met een combi functie bereid worden, dus magnetron + oven + stoom oid bijvoorbeeld. De combifuncties heb ik nog niet uitgetest, omdat ik dit nog nooit eerder heb gezien. Komende weken ga ik daar wat experimenteren, dus als iemand vragen heeft stel ze gerust.

hinsert 28-10-2018

Dank voor de uitgebreide en nuttige review! Ik heb 2 vragen: Hoeveel vrijheid heeft het apparaat om zich heen nodig om de warmte te kunnen laten wegvloeien? Ik zou hem namelijk graag in de keuken willen 'inbouwen' op een plek die eigenlijk net te klein is voor een normale combi-magnetron van 45cm nishoogte. En de tweede vraag: waar zit het waterreservoir precies om bij te vullen, hoe kom je daarbij? Alvast veel dank!

Thomson61 25-03-2016

Na een paar dagen gebruiken

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

Ik heb de combi-magnetron-oven nu een paar dagen in mijn bezit en al regelmatig gebruikt. Het uitpakken en installeren en voor het eerst in gebruik nemen ging erg gemakkelijk. Ik heb inmiddels de stoomoven gebruikt en dat viel me niet tegen. Ook de magnetron werkt uitstekend en is erg krachtig. De heteluchtoven werkt prima maar ik merk wel dat producten achter in de oven warmer worden en daardoor eerder gaar zijn en dus ook eerder aanbranden. Ik vind het jammer dat er niet een lade of iets dergelijks bij zit voor alle bakplaten.

Rianne 21-03-2016

Stoomgerechten!

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

Na het gemakkelijk uitpakken en installeren, hebben we de Panasonic een aantal keer gebruikt. We hebben zelf ook nog een inbouwoven, maar deze gekozen vanwege het stomen. We horen positieve geluiden over een stoomoven en vinden dit een heel goed alternatief in combi met de andere oven en om gezond te koken. We hebben jonge kinderen en voor ons kindje van 8 maanden hebben we al fijn hapjes kunnen maken in grotere hoeveelheden. Je moet er wel bij blijven om te zien wanneer het klaar is. Het kan soms snel gaan.
Broodjes bakken etc gaan we zeker ook nog doen. Erg handig en leuk dat er een paar recepten bij zitten.

Doortje 21-03-2016

Handig in gebruik!

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

Ik heb de oven nu al een paar keer gebruikt. Het uitpakken en installeren ging ook erg gemakelijk. Ik was vooral naar het stomen benieuwd. Dit omdat er soms tijd te kort is om voor mijn gezin een gezonde maaltijd te bereiden. Dit viel echter een beetje tegen. Het is niet geschikt om voor 2 personen en 1 kind snel je groenten te stomen. Dit duurde erg lang. Voor de rest is de oven wel snel op temperatuur. Alleen wel bij het afbakken van broodjes waren de achterste broodjes bijna zwart en de voorste broodjes nog blank. Erg handig en leuk dat er een paar recepten bij zitten. Het is een handige over voor 1 á 2 personen.

Anouk 20-03-2016

Heel fijn apparaat!

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

Ik heb de Panasonic Steam Microwave nu een aantal dagen in gebruik en het bevalt zeer goed!
De eerste keren dat ik het apparaat aan deed, stonk het wel erg, ondanks dat ik de oven leeg aan gehad heb, zoals in de gebruiksaanwijzing staat (om eventuele olieresten te verbranden die ter bescherming dienden). Dit had echter geen invloed op de smaak van het eten wat er in bereid werd!

Onze oven werkt niet altijd even goed meer en nu hebben we weer heerlijk kunnen genieten van knapperige broodjes die echt binnen no-time klaar waren.
Ook hebben we het gehaktbrood uit het receptenboekje gemaakt. Verrukkelijk en lekker vlot klaar!
Ik heb nog nooit gewerkt met een combi-magnetron, dus ik heb zeker in het begin de gebruiksaanwijzing erg hard nodig. Gelukkig staat daar alles duidelijk in vermeld en is het apparaat daardoor gemakkelijk in gebruik.

Tomar 20-03-2016

Heerlijke groenten

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

Sinds een week hebben we de panasonic in huis en we hebben er al verschillende gerechten in bereid. Door de vele functies die de oven kent is het goed zoeken in de handleiding hoe je de ovenmoet instellen.
Het stomen van groente is een echt aanrader! De smaak is lekkerder dan met het koken en er staat een pan minder op het fornuis. Ook het afbakken gaat super snel en makkelijk. Het is even wennen met alle mogelijkheden maar zeker een aanrader

Mo 19-03-2016

Geweldig verrast

Geschreven voor: Panasonic NN-CS894S

Ik heb de magnetron/stoomoven nu een week in huis, en ik ben geweldig verrast over de vele mogelijkheden. Ik woon alleen en gebruik hem iedere dag, de ene keer om iets te ontdooien, de andere keer om iets te koken, en nu ben ik zelfs zo enthousiast dat ik afgelopen week voor het eerst een cake en zelfs koekjes heb gebakken! Hij is gemakkelijk ik gebruik, maar door zijn uitgebreide mogelijkheden moet je in het begin wel even de handleiding erbij houden. Er zit zelfs een mogelijkheid voor combinatie-koken op waardoor de bereidingstijd soms halveert, ideaal als je bijvoorbeeld nog moet gaan sporten of zo. Wat een heel groot pluspunt is, is dat hij bijna geen geluid maakt, zo stil dat je er absoluut geen last van hebt. Ik ben zo blij met mijn keuze en ik kan deze oven echt iedereen aanraden.