Philips AC3829 - Reviews

hepa
Ionisator

hundrie 22-05-2018

mooi strak apparaat

Het uitpakken en installeren van het apparaat is heel makkelijk, eigenlijk kan een kind de was doen. Het apparaat ziet er mooi uit en is niet de groot en niet te klein. Staat op wieltjes dus kan overal naartoe worden gereden. Het geluid valt reuze mee maar in de slaapmodus is het wel iets stiller. Het enige nadeel bij ons is de koude lucht die er uit komt en daardoor is het even puzzelen waar neer te zetten ivm met de vogels ivm tocht

Pluspunten

• neemt weinig ruimte in
  • bijna geluidloos

Minpunten

• de koude lucht die er uitkomt ivm vogels

Veldhoven 17-05-2018

Gewoon WOW

Binnen ons gezin hebben we best veel last van allergieën . Naast de nodige medicatie waren we op zoek naar een alternatief en kwamen uit bij de 2-in-1 luchtzuiveraar en luchtbevochtiger van Philips.

Een flink apparaat wat door het design toch niet misstaat in het interieur. Een prima handleiding welke je stap voor stap door de installatie begeleid. Bediening op het toestel zelf maar ook via een app. Ideaal !

Maar het belangrijkste is de werking en daar zijn wij heel goed over te spreken. Vooral op de slaapkamer is het goed merkbaar dat we minder last hebben van de allergieën. Op de apparaat is door middel van een getal en kleurenschijf te zien hoe het met de lucht kwaliteit gesteld is en merkbaar is dat deze na opening van de ramen al snel oploopt naar max. De luchtreiniger gaat dan ook snel harder draaien en in het filter is duidelijk zichtbaar wat voor rommel(stuifmeel) er uit de lucht wordt gefilterd.

Zeker in combinatie met de luchtbevochtiger een aanschaf waar wij zeker geen spijt van hebben.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Ramon76 15-05-2018

Super energiezuinig

Ik heb vandaag mijn Philips luchtreiniger en luchtbevochtiger de AC3829/10 uitgepakt en geïnstalleerd. Het uitpakken en het gereedmaken van het apparaat ging heel soepel, alleen na het terugzetten van de watertank lekte het water. Het apparaat ziet er heel stylevol uit, misschien iets aan de grote kant, maar deze is ook geschikt voor ruimtes tot 80m2. Het installeren van het apparaat aan de air matters app ging niet zo soepel. Je moet dan de aanknop en de kinderslot knop tergelijker tijd indrukken, dan brand het lampje oranje op, dan kun je bij instellingen bij WiFi het Philips apparaat detecteren. Dan weer terug naar de app waar je het wachtwoord van je router moet invullen. Dit deed bij mij hee lang niet, toen heb ik de router gereset en toen deed hij het wel. Dan kun je via de app zien wat de luchtkwaliteit en luchtvochtigheid is. Ook detecteerde hij slechte lucht. Ik laat hem nu 24 uur draaien op de 1ste stand. Word vervolgt..... Zondag 29-04-18 Ik heb nu het apparaat 4 dagen in gebruik, en ik ben nog steeds zeer positief gestemd. Ik vindt het een geweldig design, en qua formaat niet te groot en niet te klein. Ik kan alles via de app besturen ook als ik niet thuis ben, hij registreerde zelf luchtverontreiniging als het apparaat uit staat. Ook heb ik het stroomverbruik gemeten wat voor mij een belangrijk issue is, en ik ben zeer verbaasd over het lage stroomverbruik, nu 4 dagen bijna continue aan met een verbruik minder dan 1 kWh, geweldig Philips�� Wel heb ik een kanttekening, want hij geeft telkens een melding dat het waterreservoir bijgevuld moet worden terwijl de tank helemaal vol is. Ik ben er nog niet uit hoe dat komt? Wordt vervolgt.... 08-05-2018 Ik heb nu het apparaat een week lang op mijn slaapkamer gehad, en het stond bijna continue te draaien, en je hoort hem amper tot niet in de laagste stand dus dat is zeer aangenaam. Het is wel zo als je de stekker uit het stopcontact haalt dan moet je WiFi weer opnieuw instellen dus dat is wel vervelend! Het probleem met de watertank is niet meer opgetreden. De luchtkwaliteit was zeker goed merkbaar verbeterd. En bij warm weer is er een zekere koele bries als leuke bijkomstigheid��. Ook heel fijn is dat je de lamp kunt temperen in de nacht. Ook het stroomverbruik is extreem laag met 1,8 kWh voor bijna continu verbruik op het laagste stand. Soms vraag ik me wel af of ik gemeten stroomverbruik wel klopt?

Pluspunten

• Zuivert en bevochtigd de lucht vrij snel
  • Energiezuinig
  • Via app bedienbaar

Minpunten

• WiFi opnieuw instellen bij een stroomonderbreking

ShawniiNL 14-05-2018

Snel, simpel en makkelijk in gebruik

Nadat de grote doos was uitgepakt de simpele stappen gevolgd om de filters te plaatsten en de app te installeren. Was het allemaal makkelijk in te stellen wat het apparaat moest doen. De lucht was erg vies volgens de sensor maar na een dik uur was alles zoals het hoort. Het geluid valt reuze mee, alleen als de sensor vind dat de lucht weer viezer is, maakt het apparaat wat meer geluid. Het apparaat is wel vrij groot, maar staat zeker niet in de weg. De erge hooikoorts verschijnselen zijn al een stuk minder geworden in de eerste dagen, en na langer gebruik in zijn de klachten in huis over. Via de app is alles simpel in de gaten te houden of makkelijk aan te passen, zelfs uitzetten of hoger zetten kan via de app.

Pluspunten

• SImpel
  • werkt snel

Minpunten

• groot

BigAppleLover 11-05-2018

Stille krachtpatser met goede resultaten

Deze AC3829/10 luchtreiniger met bevochtigingsfunctie gebruik ik nu enkele weken naar tevredenheid.

Ik heb deze luchtreiniger gekozen aangezien ik zeker de afgelopen warme, zonnige weken veel last had van mijn pollen allergie. Ik combinatie met het feit dat onze woonkamer met open keuken ongeveer 60-70m2 is, heb ik voor de AC3829/10 uitvoering gekozen.

Het klaarmaken voor gebruik wa vrij eenvoudig. Daarnaast is het aantal functies op het apparaat (gelukkig!) vrij beperkt, waardoor ik al snel de luchtreinigers- en luchtbevochtigingsfunctie kon gaan uitproberen.
Daaruit bleek gelukkig dat, ondanks de vele pollen in de buitenlucht, de kwaliteit van de lucht en luchtvochtigheid al vrij goed waren. Het apparaat laat dat dmv een display met een getal tussen 1-12 én oplichtende gekleurde cirkel aan de voorkant van het apparaat zien. Erg overzichtelijk en niet te missen. Daarnaast zou je dat ook in de te installeren app kunnen zien, maar in de praktijk maak ik van die app weinig gebruik. Gewoon even naar het apparaat kijken en je ziet meteen hoe de kwaliteit er voor staat.
Na 24 uur niet gebruiken van het apparaat geeft deze meestal niet het getal 3 aan. De luchtreiniger gaat vervolgens Op een lage stand de lucht reiniger en dat doet hij dan uitermate stil je hoort een heel zacht geblaas. Zo zacht dat het bijna niet opvalt. Erg prettig! Na ongeveer een uur is de lucht in onze woonkamer dan weer op het beste niveau (getal 1).
De luchtbevochtiger heb ik nog niet kunnen/hoeven gebruiken, aangezien de luchtvochtigheid al op een goede waarde bleek te zitten.

Ik gebruik de luchtreiniger zowel in de woonkamer als op de 1e verdieping (slaapkamers) en zolder. Het apparaat is vrij groot en zwaar, maar is dmv de handvaten goed vast te pakken en de trap op te tillen. De wieletjes onder het apparaat zorgen ervoor dat je het apparaat makkelijk kan verplaatsen. Een klein nadeel van het apparaat is dat het snoer erg kort is (1 meter). Hierdoor kun je het apparaat niet overal neerzetten, tenzij je een verlengsnoer gaat gebruiken.

Doordat ik de luchtreiniger nu bijna dagelijks even laat draaien, heb ik het gevoel nu al minder last te hebben van mijn allergieën zodra ik in huis ben. De eerste resultaten zijn dus goed. Komende zomer zal ik merken of ik blijvend resultaat ervaar.

Ondanks de vrij hoge aanschafprijs ben te spreken over het apparaat: de kwaliteit is goed, hij is makkelijk te bedienen, doet zijn werk vrij stil (de krachtigste standen uitgezonderd) en zuiverd de lucht in een kort tijdbestek. Een aanrader deze AC3829/10!

Pluspunten

• Kwalitatief goed
  • Stil over het algemeen
  • Bediengemak
  • Makkelijk verplaatsbaar

Minpunten

• Kort snoer
  • Vrij groot en zwaar

Beertjepaddington 11-05-2018

Krachtig apparaat met eenvoudige bediening

Sinds ongeveer 3 weken in het bezit van deze AC3829/10 luchtreiniger en -bevochtiger en dat naar tevredenheid!

Het gebruiksklaar maken van het apparaat was, zeker met de korte handleiding erbij, erg eenvoudig. Ook het gebruik wijst zich vanzelf, aangezien er slechts een beperkt aantal knoppen op het apparaat zitten. Dankzij de uitleg van de knoppen in de handleiding weet je binnen een paar minuten hoe je de luchtreiniger in de dagelijkse praktijk kunt gebruiken. Daarnaast kun je ook dmv een app het apparaat ‘uitlezen’ en bedienen. Zelf merk ik echter in de praktijk dat ik de app niet gebruik, maar de luchtreiniger gewoon m.b.v. de knoppen op het apparaat bedien.
Ook kijk ik naar het getal in het display (tussen 1-12) en gekleurde ring op de voorkant van het apparaat om te zien hoe het met de kwaliteit van de lucht in de ruimte gesteld is. In de praktijk is de luchtkwaliteit in onze woonkamer (65m2) al redelijk goed (getal 2-3). Na ongeveer een uur heeft de luchtreiniger dit op een lage (= zeer stille) stand verbeterd naar het beste niveau (getal 1). Dat vind ik snel en dus prettig.
Door deze Philips luchtreiniger ben ik erachter gekomen dat ondanks het gebruik van een afzuigkap in onze open keuken de rest van de woonkamer direct na het koken/bakken de slechts mogelijke luchtkwaliteit heeft (getal 12). Zelf hebben we dan niet het idee dat we in de kooklucht zitten, maar schijnbaar dus wel. Na een dik uur vol draaien heeft de luchtreiniger de kwaliteit aleeer verbetert naar 5-6. Na nog een uur is de kwaliteit dan weer goed.
Al met al ben ik zeer te spreken over de kwaliteit, snelheid en het bediengemak van deze AC3829/10

De luchtbevochtiger heeft nog niet hoeven te werken, aangezien de luchtvochtigheid in huis al rond de 50% ligt. Een oordeel hierover kan ik dus niet geven.

Nog enkele praktische zaken: het snoer van het apparaat is ongeveer 1 meter kort. Dat is niet zo praktisch. Het zou veel handiger zijn als het +/- 3-4 meter lang is, zodat je het niet verplicht direct voor een stopcontact hoeft te zetten, maar bijv net om de hoek zodat hij minder in het zicht staat. Dit mede aangezien het apparaat vrij groot is.
Wel erg praktisch is het feit dat er 4 soepel draaiende wiletjes onder het apparaat zitten, zodat je hem makkelijk van de ene naar andere kamer kunt rollen. Ook zitten er aan de zijkant 2 handvaten, zodat je het vrij zware apparaat makkelijker de trap op kunt tillen.

Al met al ben ik tevreden over de kwaliteit en resultaten van deze krachtige luchtreiniger! Aanrader, ondanks de forse prijs.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl