Philips AC3829 - Reviews

310 m³/uur
Type filter
hepa
Ionisator

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC3829 op Kieskeurig.nl.

Beems 25-06-2019

AC3929

Geschreven voor: Philips AC3829

Het apparaat is gemakkelijk te installeren. Het formaat stoort me niet omdat het ontwerp goed uit ziet. Het staat op wielen wat het apparaat makkelijk maakt om te verplaatsen. Echter met een dreumes in huis was het beter geweest als er een rem of iets dergelijks d’r op zit zodat het niet zomaar weggeduwd kan worden.

Je hebt de mogelijkheid om een app te installeren om de luchtkwaliteit van je woning bij te houden. Echter het apparaat verbinden met de WiFi en de app vond ik niet erg duidelijk. Het is mij uiteindelijk wel gelukt om het apparaat te verbinden met de WiFi en met m’n app. Echter met een dreumes die het apparaat wegduwt, heeft dit ervoor gezorgd dat ze de stekker direct heeft uitgetrokken. En sindsdien krijg ik het apparaat niet meer verbonden met de WiFi en app.

Zelf heb ik last van hooikoorts en merk dat waar het apparaat staat (woonkamer), dat ik minder last heb van allergische reacties dan wanneer ik in een ander ruimte ben van mijn woning. Het apparaat reageert direct wanneer ik bijvoorbeeld aan het koken ben en dan lijkt de lucht direct gezuiverd te worden. Tevens zorgt het ervoor dat het binnenshuis genoeg vochtig is (wat super goed is voor mijn houten vloer). Ik heb tot nu toe het apparaat een keer gevuld met water en er blijkt nog genoeg in te zitten. Echter vraag ik me af hoe schoon het resterende water is wat in het apparaat zit...

Overal score: tevreden.

• Makkelijk te verplaatsen
  • Zuivert snel
  • Groot water container

Minpunten

• Wielen kunnen niet op de rem
  • Korte draad of niet draadloos
  • Lastig contact te behouden met WiFi en app

Lee 23-06-2019

Fijn apparaat

Geschreven voor: Philips AC3829

Ik ben erg tevreden. We merken echt verschil in de woonkamer. Onze gezinsleden met astma ervaren minder last.
Daarnaast zorgt de luchtbevochtiger voor minder statische effecten en de houten vloer heeft minder last van krimp.

• Gebruiksvriendelijk
  • Eenvoudig te bedienen, ook met app
  • Door app op afstand te bedienen
  • Doet wat het moet doen

Minpunten

• Filters zijn niet goedkoop

Eveline 23-06-2019

Gevoelig apparaat (positief!)

Geschreven voor: Philips AC3829

De luchtreiniger reageert heel gevoelig als de kwaliteit van de lucht verslechtert. Je wordt daardoor erg bewust van je eigen invloed op de lucht in je huis. Heb je je ramen bijvoorbeeld veel of weinig open? Gebruik je deodorant? Kook je met de afzuigkap aan? De luchtreiniger slaat dan vrijwel meteen aan (zelfs met een afstand ertussen van enkele meters) en reinigt de lucht erg snel. Het apparaat is verder makkelijk in gebruik. Staat op wieltjes en staat daardoor niet in de weg met stofzuigen. Heeft een lange stekker en is makkelijk schoon te maken. Ook ruikt de lucht frisser sinds de luchtreiniger in huis staat. App werkte in het begin niet helemaal naar behoren, maar sinds een recente update heb ik ook daar geen klachten over. Al met al een fijn apparaat dat goed zijn werk doet. Aanrader!

• staat op wielen
  • eenvoudig in gebruik
  • lange stekker
  • filtert lucht goed en snel

Josee Aardema 23-06-2019

Perfect werkend apparaat, doet wat het beloofd

Geschreven voor: Philips AC3829

De luchtkwaliteit op de slaapkamer is sterk verbeterd, waardoor onze kleindochter weer normaal kan slapen zonder de hele nacht te hoesten. Dat is dus een aantoonbare verbetering en daarom een zinvolle investering.

Pluspunten

• Doet wat het beloofd
  • Via de app makkelijk te bedienen

Schuurtje 22-06-2019

Fijn apparaat, goed voor schone lucht in mijn huis

Geschreven voor: Philips AC3829

Sinds enkele weken heb ik de Philips A-C 3829/10 in huis. Het apparaat is vrij groot maar de bediening in combinatie met de app is zeer eenvoudig. Het onderhoud vergt wel even werk maar is niet lastig.
Dan de werking van het apparaat: etensluchtjes zijn vrij snel verdwenen na het koken en het lijkt dat ook de hooikoorts van mijn partner en mij een stuk is afgenomen zeker nadat we het in de slaapkamer hebben geplaatst. Eigenlijk moet ik het nog iets langer gebruiken om het echt te meten, mede omdat de pollen in de lucht variëren.
Verder is de luchtvochtigheid in mijn huis beter geworden. Afhankelijk in welke stand het apparaat staat vind ik het een vrij stil apparaat wat erg prettig is in de slaapkamer.

Pluspunten

• Stil(wel afh van des tand)
  • Makkelijke bediening samen met de app
  • Eenvoudig onderhoud

Minpunten

• Vrij groot apparaat
  • Redelijke dure filters

Simone 22-06-2019

Schone lucht, geruststellend gevoel

Geschreven voor: Philips AC3829

De machine werkt geweldig. Heel duidelijk te zien hoe het met ons huis gesteld is qua luchtkwaliteit vochtigheid. De machine is makkelijk in te stellen en in elkaar te zetten (filter en waterreservoir). Zowel manueel als via de app op mijn telefoon kun je het apparaat bedienen. Leuk en leerzaam om te zien dat er inderdaad factoren zijn, zoals het gebruik van deodorant, die de luchtkwaliteit verminderen. Ik ben enthousiast over de simpele bediening en de resultaten maar ook over het veilige gevoel van het weten dat de luchtkwaliteit in huis beter is voor het gezin.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Veilig gevoel
  • Ook via telefoon te besturen
  • Kinderen vinden het ook interessant

Joyce 21-06-2019

Super apparaat!!

Geschreven voor: Philips AC3829

Wat een onwijs fijn apparaat! Onze zoon heeft hele gevoelige longen waardoor hij snel hoest en dit dan ook dag en nacht doet.
Doordat dit apparaat in zijn nabijheid aan staat, ook als hij slaapt hoest hij aanzienlijk minder tot zelfs niet meer!
In de nacht staat het apparaat in slaapstand en is dan nagenoeg geluidloos! Overdag hoor je hem ook eigenlijk niet.
Zelf heb ik hooikoorts en nu is de tijd van de pollen maar ik merkte dat ik daar minder last van had, minder niezen en droge ogen.
Ook is het fijn dat hij te bedienen is via een app op je telefoon zo kan je zien hoe de status van de luchtkwaliteit is.

Bvanb123 21-06-2019

Zeker aan te raden bij allergieën

Geschreven voor: Philips AC3829

Deze philips luchtreiniger met bevochtiger kan ik echt aanraden!
Hij houd de luchtvochtigheid goed op pijl waardoor ik geen last meer heb van droge en prikkende ogen.
Mijn hooikoorts is in huis enorm verbetert en kan weer normaal mijn dagelijkse dingen doen.
Ook de huisdier allergie van mijn man is sterk verminderd. ( hebben een hond) en hierdoor is het voor hem ook dragelijker om in huis te zijn zonder constant te snotteren.
Etens luchtjes van bijvoorbeeld frituren of koken verwijderd deze ook super goed en hebben daar ook geen last meer van.

De luchtreiniger vond ik erg makkelijk in te stellen. De gebruiks aanwijzingen waren erg duidelijk.
De onderhoud van de luchtreiniger vind ik ook meevallen. 1x per week zijn filters spoelen en zijn waterbak bijvullen dus dat is heel minimaal.
Gelukkig gaan de filters vrij lang mee en hoef je deze niet heel snel te vervangen aangezien de filters nog wel prijzig zijn.

Ik vind hem ook amper geluid maken. Vooral savonds is dit echt ideaal. Hij kan op slaapstand en daardoor kan hij bij ons op de slaapkamer draaien. Wij verplaatsen hem dus ook van de woonkamer/keuken tot naar de slaapkamer snachts. Dit heeft onze nachtrust ook ten goede gedaan!
Wij willen zeker nog een aanschaffen om dat verplaatsen dna niet meer hoeft en dan zowel boven als beneden de lucht kwaliteit veel beter is voor ons.

Pluspunten

• Geluidloos
  • Goed voor allergieen
  • Behoud luchtvochtigheid

Minpunten

• Vrij groot
  • Wat duurdere filters

Anna96 21-06-2019

Handig, simpel en doet zijn werk.

Geschreven voor: Philips AC3829

Ik krijg het apparaat thuis in een grote doos. Uitpakken en klaar maken is heel makkelijk, alles staat goed beschreven in de handleiding. Koppelen met de app is ook snel gedaan, en heel handig om hem op afstand te besturen. Er zitten handige wieltjes aan de onderkant waardoor het verplaatsen naar een andere kamer heel makkelijk gaat. Nu het apparaat. Het is redelijk groot, maar mis staat niet in het interieur. Heeft verschillende handige functies die je ook in de app kan bedienen. Het geluid valt mee, maar dit ligt er ook aan in welke stand hij staat kwa ventilatie (slaapstand, automatische stand en allergeenstand). Slaapstand totaal geen hinder van gehad tijdens het slapen, het displaylicht kan uit gezet worden. Er komt aan de bovenkant koude en schone lucht uit. Het display is heel simpel en geeft meteen een inzicht wat de luchtkwaliteit is. De ene keer stond hij op 12 (slecht lucht rood) en andere keer op 1 (zuivere lucht blauw). Aan mijn hooikoorts was het duidelijk verschil te merken en ook mijn luchtwegen zijn heel blij met dit apparaat. Al met al een simpel en goed apparaat wat zijn werk doet. Je kan hem zo instellen naar eigen wens. De luchtbevochtiger functie helaas nog niet kunnen gebruiken, aangezien het blijkbaar al te vochtig is in huis, maar dat kan ook aan het weer buiten liggen.
In de app staat ook aangegeven na hoeveel uur de filters vervangen moeten worden. Als deze aan vervanging toe zijn, stopt het apparaat ook tot de filters vervangen zijn (in totaal 3)

Al met al een goed apparaat wat zijn werk doet. Luxe uitstraling en veel opties en instellingen.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Veel instellingen en opties
  • Luxe uitstraling
  • Te bedienen via een app

Minpunten

• Redelijk dure filters

Nico B. 21-06-2019

Effectief en stil apparaat

Geschreven voor: Philips AC3829

Mooi esthetisch apparaat van Philips. Hij is vrij groot, maar hij kan daardoor ook een behoorlijke ruimte bedienen tot 80m2. Het belangrijkste toch wel: het zuivert de lucht heel goed. En bovendien reguleert het de luchtvochtigheid automatisch op een door jezelf ingestelde waarde. Het kan geen vocht uit de lucht halen. Ik vind de app prima werken: het apparaat is volledig te bedienen via de gratis app “Air Matters”, maar ook gewoon via het apparaat zelf. Instellen van het apparaat en de app via wifi is een fluitje van een cent. Als hij niet aan staat blijft hij de luchtkwaliteit monitoren. Zo kun je instellen dat je een bericht ontvangt zodra de luchtkwaliteit boven een bepaalde waarde uitkomt. Ook niet onbelangrijk: het apparaat is energiezuinig. Als hooikoortspatient en iemand met een droge huid vind ik het een meerwaarde.

Pluspunten

• Effectief
  • Blijft luchtkwaliteit monitoren, ook in uit-stand

Minpunten

• Geen luchtontvochtiger

RobbedoesX 11-04-2019

Prima apparaat, echter de app is net niet af.

Geschreven voor: Philips AC3829

Het apparaat doet wat hij moet doen. Jammer dat de app (Air Matters) regelmatig zeurt over het vullen van het waterreservoir. Deze is lang niet leeg.

Wat het luchtreinigings gedeelte betreft:

Prima.
Stil, haalt effectief alle rommel uit de lucht en de luchtvochtigheid wordt goed geregeld. (Alleen naar boven, het is geen luchtdroger)

Jammer van de app anders waren het 5 sterren geweest.

Theo07 20-03-2019

Prima produkt.

Geschreven voor: Philips AC3829

Geeft duidelijk de heersende luchtkwaliteit en vochtigheid weer.
Heeft een goede capaciteit om de luchtkwaliteit te verbeteren en de luchtvochtigheid op te voeren.

Het gebruik in combinatie van de app is ons niet gelukt.

Het apparaat is stiller dan ik had verwacht.

Kermit1976 11-08-2018

Prima apparaat! Doet precies wat het belooft.

Geschreven voor: Philips AC3829

De lucht in huis is merkbaar schoner en vochtiger. De app werkt prima en spreekt redelijk voor zich. We zagen wel op tegen de flinke aanschafprijs, maar nu het binnenklimaat merkbaar beter is zijn we blij dat we deze investering gedaan hebben.

hundrie 22-05-2018

mooi strak apparaat

Geschreven voor: Philips AC3829

Het uitpakken en installeren van het apparaat is heel makkelijk, eigenlijk kan een kind de was doen. Het apparaat ziet er mooi uit en is niet de groot en niet te klein. Staat op wieltjes dus kan overal naartoe worden gereden. Het geluid valt reuze mee maar in de slaapmodus is het wel iets stiller. Het enige nadeel bij ons is de koude lucht die er uit komt en daardoor is het even puzzelen waar neer te zetten ivm met de vogels ivm tocht

Pluspunten

• neemt weinig ruimte in
  • bijna geluidloos

Minpunten

• de koude lucht die er uitkomt ivm vogels

Veldhoven 17-05-2018

Gewoon WOW

Geschreven voor: Philips AC3829

Binnen ons gezin hebben we best veel last van allergieën . Naast de nodige medicatie waren we op zoek naar een alternatief en kwamen uit bij de 2-in-1 luchtzuiveraar en luchtbevochtiger van Philips.

Een flink apparaat wat door het design toch niet misstaat in het interieur. Een prima handleiding welke je stap voor stap door de installatie begeleid. Bediening op het toestel zelf maar ook via een app. Ideaal !

Maar het belangrijkste is de werking en daar zijn wij heel goed over te spreken. Vooral op de slaapkamer is het goed merkbaar dat we minder last hebben van de allergieën. Op de apparaat is door middel van een getal en kleurenschijf te zien hoe het met de lucht kwaliteit gesteld is en merkbaar is dat deze na opening van de ramen al snel oploopt naar max. De luchtreiniger gaat dan ook snel harder draaien en in het filter is duidelijk zichtbaar wat voor rommel(stuifmeel) er uit de lucht wordt gefilterd.

Zeker in combinatie met de luchtbevochtiger een aanschaf waar wij zeker geen spijt van hebben.

Ramon76 15-05-2018

Super energiezuinig

Geschreven voor: Philips AC3829

Ik heb vandaag mijn Philips luchtreiniger en luchtbevochtiger de AC3829/10 uitgepakt en geïnstalleerd. Het uitpakken en het gereedmaken van het apparaat ging heel soepel, alleen na het terugzetten van de watertank lekte het water. Het apparaat ziet er heel stylevol uit, misschien iets aan de grote kant, maar deze is ook geschikt voor ruimtes tot 80m2. Het installeren van het apparaat aan de air matters app ging niet zo soepel. Je moet dan de aanknop en de kinderslot knop tergelijker tijd indrukken, dan brand het lampje oranje op, dan kun je bij instellingen bij WiFi het Philips apparaat detecteren. Dan weer terug naar de app waar je het wachtwoord van je router moet invullen. Dit deed bij mij hee lang niet, toen heb ik de router gereset en toen deed hij het wel. Dan kun je via de app zien wat de luchtkwaliteit en luchtvochtigheid is. Ook detecteerde hij slechte lucht. Ik laat hem nu 24 uur draaien op de 1ste stand. Word vervolgt..... Zondag 29-04-18 Ik heb nu het apparaat 4 dagen in gebruik, en ik ben nog steeds zeer positief gestemd. Ik vindt het een geweldig design, en qua formaat niet te groot en niet te klein. Ik kan alles via de app besturen ook als ik niet thuis ben, hij registreerde zelf luchtverontreiniging als het apparaat uit staat. Ook heb ik het stroomverbruik gemeten wat voor mij een belangrijk issue is, en ik ben zeer verbaasd over het lage stroomverbruik, nu 4 dagen bijna continue aan met een verbruik minder dan 1 kWh, geweldig Philips�� Wel heb ik een kanttekening, want hij geeft telkens een melding dat het waterreservoir bijgevuld moet worden terwijl de tank helemaal vol is. Ik ben er nog niet uit hoe dat komt? Wordt vervolgt.... 08-05-2018 Ik heb nu het apparaat een week lang op mijn slaapkamer gehad, en het stond bijna continue te draaien, en je hoort hem amper tot niet in de laagste stand dus dat is zeer aangenaam. Het is wel zo als je de stekker uit het stopcontact haalt dan moet je WiFi weer opnieuw instellen dus dat is wel vervelend! Het probleem met de watertank is niet meer opgetreden. De luchtkwaliteit was zeker goed merkbaar verbeterd. En bij warm weer is er een zekere koele bries als leuke bijkomstigheid��. Ook heel fijn is dat je de lamp kunt temperen in de nacht. Ook het stroomverbruik is extreem laag met 1,8 kWh voor bijna continu verbruik op het laagste stand. Soms vraag ik me wel af of ik gemeten stroomverbruik wel klopt?

Pluspunten

• Zuivert en bevochtigd de lucht vrij snel
  • Energiezuinig
  • Via app bedienbaar

Minpunten

• WiFi opnieuw instellen bij een stroomonderbreking

ShawniiNL 14-05-2018

Snel, simpel en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips AC3829

Nadat de grote doos was uitgepakt de simpele stappen gevolgd om de filters te plaatsten en de app te installeren. Was het allemaal makkelijk in te stellen wat het apparaat moest doen. De lucht was erg vies volgens de sensor maar na een dik uur was alles zoals het hoort. Het geluid valt reuze mee, alleen als de sensor vind dat de lucht weer viezer is, maakt het apparaat wat meer geluid. Het apparaat is wel vrij groot, maar staat zeker niet in de weg. De erge hooikoorts verschijnselen zijn al een stuk minder geworden in de eerste dagen, en na langer gebruik in zijn de klachten in huis over. Via de app is alles simpel in de gaten te houden of makkelijk aan te passen, zelfs uitzetten of hoger zetten kan via de app.

Pluspunten

• SImpel
  • werkt snel

Minpunten

• groot

BigAppleLover 11-05-2018

Stille krachtpatser met goede resultaten

Geschreven voor: Philips AC3829

Deze AC3829/10 luchtreiniger met bevochtigingsfunctie gebruik ik nu enkele weken naar tevredenheid.

Ik heb deze luchtreiniger gekozen aangezien ik zeker de afgelopen warme, zonnige weken veel last had van mijn pollen allergie. Ik combinatie met het feit dat onze woonkamer met open keuken ongeveer 60-70m2 is, heb ik voor de AC3829/10 uitvoering gekozen.

Het klaarmaken voor gebruik wa vrij eenvoudig. Daarnaast is het aantal functies op het apparaat (gelukkig!) vrij beperkt, waardoor ik al snel de luchtreinigers- en luchtbevochtigingsfunctie kon gaan uitproberen.
Daaruit bleek gelukkig dat, ondanks de vele pollen in de buitenlucht, de kwaliteit van de lucht en luchtvochtigheid al vrij goed waren. Het apparaat laat dat dmv een display met een getal tussen 1-12 én oplichtende gekleurde cirkel aan de voorkant van het apparaat zien. Erg overzichtelijk en niet te missen. Daarnaast zou je dat ook in de te installeren app kunnen zien, maar in de praktijk maak ik van die app weinig gebruik. Gewoon even naar het apparaat kijken en je ziet meteen hoe de kwaliteit er voor staat.
Na 24 uur niet gebruiken van het apparaat geeft deze meestal niet het getal 3 aan. De luchtreiniger gaat vervolgens Op een lage stand de lucht reiniger en dat doet hij dan uitermate stil je hoort een heel zacht geblaas. Zo zacht dat het bijna niet opvalt. Erg prettig! Na ongeveer een uur is de lucht in onze woonkamer dan weer op het beste niveau (getal 1).
De luchtbevochtiger heb ik nog niet kunnen/hoeven gebruiken, aangezien de luchtvochtigheid al op een goede waarde bleek te zitten.

Ik gebruik de luchtreiniger zowel in de woonkamer als op de 1e verdieping (slaapkamers) en zolder. Het apparaat is vrij groot en zwaar, maar is dmv de handvaten goed vast te pakken en de trap op te tillen. De wieletjes onder het apparaat zorgen ervoor dat je het apparaat makkelijk kan verplaatsen. Een klein nadeel van het apparaat is dat het snoer erg kort is (1 meter). Hierdoor kun je het apparaat niet overal neerzetten, tenzij je een verlengsnoer gaat gebruiken.

Doordat ik de luchtreiniger nu bijna dagelijks even laat draaien, heb ik het gevoel nu al minder last te hebben van mijn allergieën zodra ik in huis ben. De eerste resultaten zijn dus goed. Komende zomer zal ik merken of ik blijvend resultaat ervaar.

Ondanks de vrij hoge aanschafprijs ben te spreken over het apparaat: de kwaliteit is goed, hij is makkelijk te bedienen, doet zijn werk vrij stil (de krachtigste standen uitgezonderd) en zuiverd de lucht in een kort tijdbestek. Een aanrader deze AC3829/10!

Pluspunten

• Kwalitatief goed
  • Stil over het algemeen
  • Bediengemak
  • Makkelijk verplaatsbaar

Minpunten

• Kort snoer
  • Vrij groot en zwaar

Beertjepaddington 11-05-2018

Krachtig apparaat met eenvoudige bediening

Geschreven voor: Philips AC3829

Sinds ongeveer 3 weken in het bezit van deze AC3829/10 luchtreiniger en -bevochtiger en dat naar tevredenheid!

Het gebruiksklaar maken van het apparaat was, zeker met de korte handleiding erbij, erg eenvoudig. Ook het gebruik wijst zich vanzelf, aangezien er slechts een beperkt aantal knoppen op het apparaat zitten. Dankzij de uitleg van de knoppen in de handleiding weet je binnen een paar minuten hoe je de luchtreiniger in de dagelijkse praktijk kunt gebruiken. Daarnaast kun je ook dmv een app het apparaat ‘uitlezen’ en bedienen. Zelf merk ik echter in de praktijk dat ik de app niet gebruik, maar de luchtreiniger gewoon m.b.v. de knoppen op het apparaat bedien.
Ook kijk ik naar het getal in het display (tussen 1-12) en gekleurde ring op de voorkant van het apparaat om te zien hoe het met de kwaliteit van de lucht in de ruimte gesteld is. In de praktijk is de luchtkwaliteit in onze woonkamer (65m2) al redelijk goed (getal 2-3). Na ongeveer een uur heeft de luchtreiniger dit op een lage (= zeer stille) stand verbeterd naar het beste niveau (getal 1). Dat vind ik snel en dus prettig.
Door deze Philips luchtreiniger ben ik erachter gekomen dat ondanks het gebruik van een afzuigkap in onze open keuken de rest van de woonkamer direct na het koken/bakken de slechts mogelijke luchtkwaliteit heeft (getal 12). Zelf hebben we dan niet het idee dat we in de kooklucht zitten, maar schijnbaar dus wel. Na een dik uur vol draaien heeft de luchtreiniger de kwaliteit aleeer verbetert naar 5-6. Na nog een uur is de kwaliteit dan weer goed.
Al met al ben ik zeer te spreken over de kwaliteit, snelheid en het bediengemak van deze AC3829/10

De luchtbevochtiger heeft nog niet hoeven te werken, aangezien de luchtvochtigheid in huis al rond de 50% ligt. Een oordeel hierover kan ik dus niet geven.

Nog enkele praktische zaken: het snoer van het apparaat is ongeveer 1 meter kort. Dat is niet zo praktisch. Het zou veel handiger zijn als het +/- 3-4 meter lang is, zodat je het niet verplicht direct voor een stopcontact hoeft te zetten, maar bijv net om de hoek zodat hij minder in het zicht staat. Dit mede aangezien het apparaat vrij groot is.
Wel erg praktisch is het feit dat er 4 soepel draaiende wiletjes onder het apparaat zitten, zodat je hem makkelijk van de ene naar andere kamer kunt rollen. Ook zitten er aan de zijkant 2 handvaten, zodat je het vrij zware apparaat makkelijker de trap op kunt tillen.

Al met al ben ik tevreden over de kwaliteit en resultaten van deze krachtige luchtreiniger! Aanrader, ondanks de forse prijs.