Philips AC3829 - Reviews

310 m³/uur
Type filter
hepa
Ionisator

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC3829 op Kieskeurig.nl.

Joey 29-06-2019

Merkbaar schonere lucht

Geschreven voor: Philips AC3829

Ik heb deze Philips luchtreiniger en luchtbevochtiger nu een aantal weken in gebruik. Ik ben er zeer te spreken over en ik merk dat het prettiger is om in huis te zijn. Zelf heb ik veel last van allergie en sinds ik product heb merk ik dat ik daar in huis minder last van heb, vooral als het product in de allergenenmodus staat. Het product zorgt voor een merkbare schonere en vochtigere lucht in huis, en is makkelijk te verplaatsen tussen ruimtes.

Het apparaat meet zelf de luchtkwaliteit en gaat aan de hand hiervan zelf aan de slag. Als de lucht heel vuil is (bijvoorbeeld na het koken of als het raam een tijdje open heeft gestaan) hoor je dat het apparaat harder zijn best doet om te filteren. Als dit is gelukt is apparaat zo goed als geluidloos en houdt het de luchtkwaliteit op pijl. Dit alles is ook te zien aan de score die vermeld staat op het display. Hoe hoger de score, hoe slechter de luchtkwaliteit, en hoe harder het product zijn best doet om te filteren.

Het apparaat is gemakkelijk te gebruiken met behulp van de gebruiksvriendelijke knoppen aan de bovenkant en de bijbehorende app. Ook de installatie was een fluitje van een cent. De mindere punten zijn dat het product redelijk wat ruimte in beslag neemt en eens in de zoveel tijd onderhoud vereist. Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Merkbaar schonere lucht
  • Minder last van allergie
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Grootte van het product

Copd GOLD 3 22-06-2020

Uitstekend, apparaat

Geschreven voor: Philips AC3829

Luchtreiniger ziet er mooi uit en doet uitstekend zijn wek. Mijn vrouw heeft COPD GOLD 3 en heeft sinds deze luchtreiniger minder hoest aanvallen.

Leik 20-06-2020

Ervaren is geloven :-)

Geschreven voor: Philips AC3829

Maximaal haalbare schone lucht binnen huis, ‘geruisloos’. Hoor je hem wordt er hard gewerkt om de ‘vieze’ luchtjes weer op te ruimen. Zelfs de luchtvochtigheid wordt op peil gehouden naar wens.

Kapnah 24-04-2020

Wil niet meer met wifi koppelen

Geschreven voor: Philips AC3829

Gebruik deze luchtzuiverende nu bijna een jaar. Moet nu in een keer alle filters vervangen. Tot mij schrik is het water bevochtiging filter zwaar vervuild. Dus of hij doet N werk heel goed of het hoort niet, zie foto.

Verder verliest ie continue z'n wifi verbinding. Luktme niet meer om te koppelen.

Ik ga maar eens nieuwe filters kopen... ik wel erg duur.

R.Benda 16-04-2020

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips AC3829

Apparaat werkt naar tevredenheid.
Vrijwel geruisloos en houdt het vochtgehalte prima op ingestelde waarde.

Jac1 29-06-2019

Niet geschikt voor mij

Geschreven voor: Philips AC3829

Ik heb dit apparaat een aantal weken getest. Vond het om te beginnen erg groot. Installeren ging niet heel eenvoudig, alhoewel ik hier vrij handig in ben. Moeilijk om verbinding te krijgen. Ik heb een vrij oud huis, dus verwachtte dat de luchtkwaliteit niet erg goed was. Die bleek echter steeds 1 of 2 te zijn. Het aanzetten van de luchtreiniger was dus niet heel zinvol.

Pluspunten

• Maakt vrij weinig lawaai

Minpunten

• Groot

FB138 28-06-2019

Zeer goede luchtreiniger, makkelijke ingebruikname

Geschreven voor: Philips AC3829

Deze Philips luchtreiniger is zeer makkelijk in gebruik te nemen. Bij het openen van de doos is er meteen op de flappen te zien hoe het apparaat in elkaar gezet dient te worden. Indien je deze plaatjes eerst bekijkt voor het lezen van de gebruiksaanwijzing is hij sneller en makkelijker te begrijpen.
Het instellen van het apparaat (zonder app) is makkelijk. Je hoeft in principe alleen de stekker in te pluggen en het apparaat meet de luchtkwaliteit in de omgeving. Hierna slaat het apparaat aan in de automatische modus. Met het Touchpad(knoppen) is het apparaat zeer makkelijk te bedienen. Daarnaast is het mogelijk om het apparaat met een app te gebruiken. Hiermee kun je op afstand zien wat de luchtkwaliteit is en kun je hem tevens op afstand aanzetten aan bedienen.
Het betreft een gebruiksvriendelijk apparaat dat makkelijk in gebruik te nemen is door mensen, zo ook voor ouderen. Om een duidelijke beeld van de reiniging en kwaliteit van lucht te krijgen is de App Air Matters wel een pré. Zonder deze app is het niet terug te zien wat het apparaat heeft gedaan in de automatische modus. De app zelf geeft daarentegen een weergave van de gehele dag middels een staafdiagram. Duidelijk en makkelijk te overzien. Je kunt hiermee tevens het apparaat makkelijk instellen.
Binnen ons huis is er sprake van droge lucht, tevens heb ik enorme last van hooikoorts. Dit apparaat heeft een dubbele functie waarmee je de lucht kunt bevochtigen en kunt reinigen. De droge lucht was zo verholpen middels de luchtbevochtiging. Hij bleef daarna netjes rond de 50% hangen zoals het apparaat ook was ingesteld. Dan over de hooikoorts. Indien de ramen en deuren gesloten blijven en het apparaat aan staat merk ik dat de luchtkwaliteit aanzienlijk verbeterd. Ik heb een stuk minder last van Niezen, rode ogen en snotteren. Een hele verlichting. Ik kreeg dagelijks pilletjes voor de hooikoorts, indien ik thuis werk in de ruimte waar het apparaat aanstaat neem ik deze niet meer in. Dit is ook niet nodig.
Het apparaat is relatief groot en je moet er dan ook wel een plaatsje voor maken om hem neer te zetten. Gelukkig heeft het een apparaat een mooi design en is het geen lelijke kast die je neerzet. Het apparaat is makkelijk wendbaar middels de wielen die eronder zitten. Gevuld met water is het namelijk best wel een zwaar apparaat en een behoorlijke onderneming om het te verplaatsten. Jammer is dat er maar een kabel van 1 meter aanzit. Hierdoor heb ik weer zo’n lelijke verlengkabel in de kamer liggen. Echter valt dit in het niet tegen de baten die ik heb tenopzichte van mijn hooikoorts.
Dit apparaat is aan te bevelen voor iedereen, voor mensen die in omgevingen wonen met slechte luchtkwaliteit (industrie, autowegen, steden) en daarnaast ook voor mensen die op het platteland wonen en flinke last hebt van hooikoorts. Het is zeer makkelijk in gebruik te nemen voor oude, maar ook jonge mensen. Indien je graag meer inzicht wilt in de werking van het apparaat dient er wel gebruik gemaakt te worden van app Airmatters, deze biedt inzicht in de luchtkwaliteit van je kamer en omgeving van de woonplaats.

Pluspunten

• Zeer makkelijke ingebruikname
  • De App Airmatters verschaft veel inzicht
  • Te bedienen op afstand via de App Airmatters
  • Zeer stille modus voor snachts (slaapkamer)
  • Klachten hooikoorts zijn aanzienlijk verminderd

Minpunten

• Redelijk groot en zwaar apparaat
  • Het snoer van het apparaat is maar 1 meter
  • soms een verlengkabel nodig
  • Zonder de App geen inzage in de werking

Groeneveld 26-06-2019

Fijn apparaat voor allergie

Geschreven voor: Philips AC3829

Het is een klein maar fijn apparaat dat goed werkt en de mogelijkheid biedt om te connecten met je telefoon die goede inzichten geeft in de luchtkwaliteit. Zelf vooral last van hooikoorts en woon ook midden in de stad maar merk wel dat het daadwerkelijk effect heeft. Voordeel is ook echt dat het apparaat wieltjes heeft dus super makkelijk om te verplaatsen.

Pluspunten

• Wieltjes
  • Werkt
  • App

Minpunten

• Veel losse onderdelen
  • Best veel functies dus goed handleiding lezen

Inkieding 26-06-2019

Erg aangenaam!

Geschreven voor: Philips AC3829

Na het uitpakken en installeren (erg makkelijk, ook de app koppelen was zo gedaan) was ik erg benieuwd of er merkbaar resultaat zou zijn. Aangezien ik last heb van chronische bronchitis in combinatie met huisstofmijtallergie leek het mij een uitkomst!

Het mooie display van het apparaat en ook de app (waar veel informatie te ontdekken is over de kwaliteit en veel instellingen te vinden zijn) zijn erg duidelijk en gemakkelijk om mee te werken…

De eerste keer koken in mijn open keuken en op het apparaat was direct te zien hoe slecht de luchtkwaliteit was! De ‘score’ was maximaal, een 12 die rood omcirkeld werd… Meteen ging het apparaat aan de slag (en ja, dan maakt hij iets meer geluid logischerwijs) en in no time was de lucht weer schoon! Heerlijk gevoel en dat daarbij de geurtjes vrijwel weg zijn is een geweldige bonus. Een heel klein nadeel: de watertank past niet onder mijn kraan dus ik vul hem bij met een gieter…
In het algemeen merkte ik inderdaad dat de lucht in huis lichter voelde, helderder…. Lastig te omschrijven. In ieder geval héél aangenaam! En waar ik normaal gesproken vaak moet niezen in huis is dat nu duidelijk verminderd….

Een aanrader, deze luchtzuiveraar/luchtbevochtiger!

Pluspunten

• Een aangename woonomgeving
  • Frisse lucht

Minpunten

• Watertank te groot om onder een kraan te houden

Ekeris 25-06-2019

Mooi design

Geschreven voor: Philips AC3829

Het installeren van het apparaat was eenvoudig. Ook de bediening van het apparaat is niet moeilijk. Er zijn meerdere opties mogelijk. Je moet je dus wel even verdiepen in de gebruiksaanwijzing. Maar dat kost niet veel moeite.

Het verplaatsen van het apparaat door de kamer gaat gemakkelijk door de wielen eronder. Ook het verplaatsen van de ene naar de andere ruimte gaat goed door de handvaten aan de zijkant.

De app werkt helaas niet goed. Het installeren van de app en het apparaat aansluiten op de wifi gaat prima. Ik vind de app echter niet veel toegevoegde waarde hebben. Verder werkte de bediening op het apparaat zelf niet meer, nadat wij deze op de wifi hadden aangesloten. Het apparaat was toen alleen nog maar te bedienen via de app op de mobiele telefoon. Dat vind ik niet praktisch, omdat mijn telefoon niet altijd in dezelfde ruimte is als het apparaat. Hier heb ik dus geen gebruik meer van gemaakt.

Het apparaat werkt verder naar behoren. De sensor reageert snel op de gemeten luchtkwaliteit in de ruimte. Als er in de ruimte iets verandert (er wordt bijvoorbeeld gekookt of een sigaret gerookt), dan reageert het apparaat direct.

Het is wel moeilijk om te beoordelen of het apparaat nu echt goed de lucht zuivert. De last van de luchtwegen is nog niet echt minder geworden. Maar misschien heeft dit meer tijd nodig. Bij gebruik in de slaapkamer heb ik wel de indruk, dat ik beter slaap als het apparaat ’s nachts aan staat.

Het is fijn dat je het apparaat op de stille stand kan zetten en dat de verlichting ook uit kan. Dit is vooral prettig als het apparaat in de slaapkamer wordt gebruikt.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Makkelijk verplaatsbaar

Minpunten

• App heeft geen toegevoegde waarde

Mhessels 25-06-2019

Degelijke luchtzuiveraar en -bevochtiger

Geschreven voor: Philips AC3829

Een degelijk apparaat van combi luchtzuiveraar en -bevochtiger. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Apparaat ziet er voor het oog leuk uit. Met kleurtjes en cijfer laat het apparaat zien wat de luchtkwaliteit is. Daarnaast is mogelijk het apparaat te bedienen via een app. Verbazingwekkend hoe je merkt dat het prettiger in huis is, we merken het zelfs aan de hond die het liefst binnen is. Apparaat is wel van een behoorlijk formaat, maar door de wieltjes is deze goed van ene ruimte naar andere ruimte te verplaatsen. Waterreservoir is groot genoeg om in ieder geval bij ons een aantal dagen mee te kunnen zonder te hoeven bij te vullen. Al met al blij met het apparaat!

• Geruisloos
  • Verplaatsbaar middels wieltjes
  • 2 in 1
  • Prijs kwaliteit verhouding

Ron1970 25-06-2019

Kan m iedereen aanraden !!!

Geschreven voor: Philips AC3829

Wij gebruiken nu enkele weken de Philips Combi AC3829/10 luchtreiniger en bevochtiger.

Hij is heel makkelijk in gebruik en na het instellen van enkele standaardwaarden passen de reiniger en bevochtiger zich automatisch aan aan de ingestelde waarden. Je hebt er eigenlijk geen omkijken naar.
Het effect van het bevochtigen merk je in de winter natuurlijk beter, omdat er dan een droge lucht heerst. We hebben wel na zo n korte periode al het idee dat onze zoon echt wat minder last heeft van zijn allergieen.

Al zou t een maar een beetje verlichten, dan is het de moeite en t geld al meer als waard. Zeker gezien het gebruiks gemak van deze reiniger/bevochtiger.

Wij zijn er vooralsnog in ieder geval heel blij mee! Echt een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Na installeren geen omkijken meer naar

Beems 25-06-2019

AC3929

Geschreven voor: Philips AC3829

Het apparaat is gemakkelijk te installeren. Het formaat stoort me niet omdat het ontwerp goed uit ziet. Het staat op wielen wat het apparaat makkelijk maakt om te verplaatsen. Echter met een dreumes in huis was het beter geweest als er een rem of iets dergelijks d’r op zit zodat het niet zomaar weggeduwd kan worden.

Je hebt de mogelijkheid om een app te installeren om de luchtkwaliteit van je woning bij te houden. Echter het apparaat verbinden met de WiFi en de app vond ik niet erg duidelijk. Het is mij uiteindelijk wel gelukt om het apparaat te verbinden met de WiFi en met m’n app. Echter met een dreumes die het apparaat wegduwt, heeft dit ervoor gezorgd dat ze de stekker direct heeft uitgetrokken. En sindsdien krijg ik het apparaat niet meer verbonden met de WiFi en app.

Zelf heb ik last van hooikoorts en merk dat waar het apparaat staat (woonkamer), dat ik minder last heb van allergische reacties dan wanneer ik in een ander ruimte ben van mijn woning. Het apparaat reageert direct wanneer ik bijvoorbeeld aan het koken ben en dan lijkt de lucht direct gezuiverd te worden. Tevens zorgt het ervoor dat het binnenshuis genoeg vochtig is (wat super goed is voor mijn houten vloer). Ik heb tot nu toe het apparaat een keer gevuld met water en er blijkt nog genoeg in te zitten. Echter vraag ik me af hoe schoon het resterende water is wat in het apparaat zit...

Overal score: tevreden.

• Makkelijk te verplaatsen
  • Zuivert snel
  • Groot water container

Minpunten

• Wielen kunnen niet op de rem
  • Korte draad of niet draadloos
  • Lastig contact te behouden met WiFi en app

Lee 23-06-2019

Fijn apparaat

Geschreven voor: Philips AC3829

Ik ben erg tevreden. We merken echt verschil in de woonkamer. Onze gezinsleden met astma ervaren minder last.
Daarnaast zorgt de luchtbevochtiger voor minder statische effecten en de houten vloer heeft minder last van krimp.

• Gebruiksvriendelijk
  • Eenvoudig te bedienen, ook met app
  • Door app op afstand te bedienen
  • Doet wat het moet doen

Minpunten

• Filters zijn niet goedkoop

Eveline 23-06-2019

Gevoelig apparaat (positief!)

Geschreven voor: Philips AC3829

De luchtreiniger reageert heel gevoelig als de kwaliteit van de lucht verslechtert. Je wordt daardoor erg bewust van je eigen invloed op de lucht in je huis. Heb je je ramen bijvoorbeeld veel of weinig open? Gebruik je deodorant? Kook je met de afzuigkap aan? De luchtreiniger slaat dan vrijwel meteen aan (zelfs met een afstand ertussen van enkele meters) en reinigt de lucht erg snel. Het apparaat is verder makkelijk in gebruik. Staat op wieltjes en staat daardoor niet in de weg met stofzuigen. Heeft een lange stekker en is makkelijk schoon te maken. Ook ruikt de lucht frisser sinds de luchtreiniger in huis staat. App werkte in het begin niet helemaal naar behoren, maar sinds een recente update heb ik ook daar geen klachten over. Al met al een fijn apparaat dat goed zijn werk doet. Aanrader!

• staat op wielen
  • eenvoudig in gebruik
  • lange stekker
  • filtert lucht goed en snel

Dennis B 23-06-2019

Veel minder last van allergieën

Geschreven voor: Philips AC3829

De luchtzuiveraar doet zijn werk we hadden altijd last van droge ogen en hooikoorts. Nadat we het apparaat gekocht hadden zijn de klachten weg gegaan en merk je heel snel hoe slechte lucht in je huis is. We zijn echt te breiden over het apparaat. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Josee Aardema 23-06-2019

Perfect werkend apparaat, doet wat het beloofd

Geschreven voor: Philips AC3829

De luchtkwaliteit op de slaapkamer is sterk verbeterd, waardoor onze kleindochter weer normaal kan slapen zonder de hele nacht te hoesten. Dat is dus een aantoonbare verbetering en daarom een zinvolle investering.

Pluspunten

• Doet wat het beloofd
  • Via de app makkelijk te bedienen

Josee 23-06-2019

Zeer zinvolle investering. Ben blij met deze inkoo

Geschreven voor: Philips AC3829

Wij zijn tot aankoop over gegaan, omdat wij wat wilden doen aan het leefklimaat op de slaapkamer van onze kleindochter. Wij hebben vastgesteld dat het apparaat daadwerkelijk tot een beter klimaat in haar slaapkamer heeft geleid. Zij kan zonder continu hoesten rustig slapen. Helemaal top. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Schuurtje 22-06-2019

Fijn apparaat, goed voor schone lucht in mijn huis

Geschreven voor: Philips AC3829

Sinds enkele weken heb ik de Philips A-C 3829/10 in huis. Het apparaat is vrij groot maar de bediening in combinatie met de app is zeer eenvoudig. Het onderhoud vergt wel even werk maar is niet lastig.
Dan de werking van het apparaat: etensluchtjes zijn vrij snel verdwenen na het koken en het lijkt dat ook de hooikoorts van mijn partner en mij een stuk is afgenomen zeker nadat we het in de slaapkamer hebben geplaatst. Eigenlijk moet ik het nog iets langer gebruiken om het echt te meten, mede omdat de pollen in de lucht variëren.
Verder is de luchtvochtigheid in mijn huis beter geworden. Afhankelijk in welke stand het apparaat staat vind ik het een vrij stil apparaat wat erg prettig is in de slaapkamer.

Pluspunten

• Stil(wel afh van des tand)
  • Makkelijke bediening samen met de app
  • Eenvoudig onderhoud

Minpunten

• Vrij groot apparaat
  • Redelijke dure filters

Simone 22-06-2019

Schone lucht, geruststellend gevoel

Geschreven voor: Philips AC3829

De machine werkt geweldig. Heel duidelijk te zien hoe het met ons huis gesteld is qua luchtkwaliteit vochtigheid. De machine is makkelijk in te stellen en in elkaar te zetten (filter en waterreservoir). Zowel manueel als via de app op mijn telefoon kun je het apparaat bedienen. Leuk en leerzaam om te zien dat er inderdaad factoren zijn, zoals het gebruik van deodorant, die de luchtkwaliteit verminderen. Ik ben enthousiast over de simpele bediening en de resultaten maar ook over het veilige gevoel van het weten dat de luchtkwaliteit in huis beter is voor het gezin.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Veilig gevoel
  • Ook via telefoon te besturen
  • Kinderen vinden het ook interessant