Mail mij als er prijzen beschikbaar zijn

Philips AC3829

Bekijk alle Luchtreinigers

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC3829 op Kieskeurig.nl.

Joey 29-06-2019

Merkbaar schonere lucht

Geschreven voor: Philips AC3829

Het apparaat meet zelf de luchtkwaliteit en gaat aan de hand hiervan zelf aan de slag. Als de lucht heel vuil is (bijvoorbeeld na het koken of als het raam een tijdje open heeft gestaan) hoor je dat het apparaat harder zijn best doet om te filteren. Als dit is gelukt is apparaat zo goed als geluidloos en houdt het de luchtkwaliteit op pijl. Dit alles is ook te zien aan de score die vermeld staat op het display. Hoe hoger de score, hoe slechter de luchtkwaliteit, en hoe harder het product zijn best doet om te filteren.

Het apparaat is gemakkelijk te gebruiken met behulp van de gebruiksvriendelijke knoppen aan de bovenkant en de bijbehorende app. Ook de installatie was een fluitje van een cent. De mindere punten zijn dat het product redelijk wat ruimte in beslag neemt en eens in de zoveel tijd onderhoud vereist. Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Merkbaar schonere lucht
  • Minder last van allergie
  • Gemakkelijk in gebruik

jean-pierre 15-02-2021

titel

Geschreven voor: Philips AC3829

gebruikaanwijzing niet duidelijk en hoe je moet de alarmen behandelen is gewoon niet compleet ( op het einde alarm resetten niet bestaande ). Maar positieve gezien is deze toestel : mooi, geluidsvriendelijk, doeltreffend.

Jurriaan 20-01-2021

Klein minpuntje

Geschreven voor: Philips AC3829

Wij hebben 1 hond en 2 katten en een openhaard (deze veroorzaken veel stof) en oppervlakte woonkamer met open keuken is 100m2. Ik heb 1 jaar geleden de AC5659/10 aangeschaft waar ik erg tevreden over ben. Mijn Nest thermostaat gaf een luchtvochtigheid aan tussen de 30 en 35 wat laag is. Voor de zekerheid heb ik een duux gekocht om er zeker van te zijn dat de vochtigheid echt te laag is en deze gaf hetzelfde resultaat. Omdat onze ruimte best wel groot is heb ik de AC3829 aangeschaft en nu 1 week in huis. Wat mij opvalt is dat deze zo'n 8% meer vochtigheid aangeeft? De AC3839 is in stappen van 10% in te regelen. Had liever 5% gezien en had er 3 dagen voor nodig om het juiste vochtigheid percentage te bereiken wat op zich prima is (stand 50%) Nest en duux geven 42% aan. Ik ben verder zeer tevreden en als % ook gelijk was dan waren het 5 steren:)

Kamer 14-12-2020

Goed apparaat

Geschreven voor: Philips AC3829

Apparaat werkt goed, doet wat wordt beloofd. De kwaliteit van de lucht in huis is aanmerkelijk verbeterd.

Astma 10-12-2020

Prima zuivering, maar.....

Geschreven voor: Philips AC3829

Minstens eenmaal per week valt de verbinding met het modem weg en is het een zoekplaatje om weer de verbinding tot stand te brengen. Het is meer God zegen de greep. Ga naar de PHILIPS setup in Instellingen, maar daar is geen Philips setup te vinden. Verbinding met het modem is een vereiste want daar wordt ook de urenregistratie bijgehouden. Overigens is de zuivering prima en het is jammer dat de rest zo confronteert.

Chrysantje18 16-10-2020

Zuivere lucht!

Geschreven voor: Philips AC3829

Fijn apparaat qua bediening met app en het resultaat is goed. Luchtjes van de openhaard worden nu gezuiverd. Nadeel is wel het formaat van dit apparaat.

Woonkamer tante 25-09-2020

Voor en nadelen

Geschreven voor: Philips AC3829

Het zuivert goed, maar is wel bewerkelijk. Filters schoonmaken en vervangen. Ook het waterreservoir vaak bijvullen. Als iemand de stekker er per ongeluk uit trekt, en je bent niet thuis, kan je het hele apparaat weer opnieuw gaan installeren. Het apparaat staat in ons geval bij een 91 jarige Tante, die nog wel eens stekkers verwisseld. Ik kan dan pas na een paar dagen het apparaat installeren.

GauchaBoo 10-09-2020

Heel tevreden

Geschreven voor: Philips AC3829

Product werk na behoren, is zeer still. Het display is heel simpel en geeft meteen een inzicht wat de luchtkwaliteit is. Makkelijk te bedienen. App is super handig voor bediening en inzicht.

Copd GOLD 3 22-06-2020

Uitstekend, apparaat

Geschreven voor: Philips AC3829

Luchtreiniger ziet er mooi uit en doet uitstekend zijn wek. Mijn vrouw heeft COPD GOLD 3 en heeft sinds deze luchtreiniger minder hoest aanvallen.

Leik 20-06-2020

Ervaren is geloven :-)

Geschreven voor: Philips AC3829

Maximaal haalbare schone lucht binnen huis, ‘geruisloos’. Hoor je hem wordt er hard gewerkt om de ‘vieze’ luchtjes weer op te ruimen. Zelfs de luchtvochtigheid wordt op peil gehouden naar wens.

Kapnah 24-04-2020

Wil niet meer met wifi koppelen

Geschreven voor: Philips AC3829

Gebruik deze luchtzuiverende nu bijna een jaar. Moet nu in een keer alle filters vervangen. Tot mij schrik is het water bevochtiging filter zwaar vervuild. Dus of hij doet N werk heel goed of het hoort niet, zie foto.

Verder verliest ie continue z'n wifi verbinding. Luktme niet meer om te koppelen.

Ik ga maar eens nieuwe filters kopen... ik wel erg duur.

R.Benda 16-04-2020

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips AC3829

Apparaat werkt naar tevredenheid.
Vrijwel geruisloos en houdt het vochtgehalte prima op ingestelde waarde.

Jac1 29-06-2019

Niet geschikt voor mij

Geschreven voor: Philips AC3829

Ik heb dit apparaat een aantal weken getest. Vond het om te beginnen erg groot. Installeren ging niet heel eenvoudig, alhoewel ik hier vrij handig in ben. Moeilijk om verbinding te krijgen. Ik heb een vrij oud huis, dus verwachtte dat de luchtkwaliteit niet erg goed was. Die bleek echter steeds 1 of 2 te zijn. Het aanzetten van de luchtreiniger was dus niet heel zinvol.

joey92 29-06-2019

Merkbaar schonere lucht

Geschreven voor: Philips AC3829

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb deze Philips luchtreiniger en luchtbevochtiger nu een aantal weken in gebruik. Ik ben er zeer te spreken over en ik merk dat het prettiger is om in huis te zijn. Zelf heb ik veel last van allergie en sinds ik product heb merk ik dat ik daar in huis minder last van heb, vooral als het product in de allergenenmodus staat. Het product zorgt voor een merkbare schonere en vochtigere lucht in huis, en is makkelijk te verplaatsen tussen ruimtes.

FB138 28-06-2019

Zeer goede luchtreiniger, makkelijke ingebruikname

Geschreven voor: Philips AC3829

Het instellen van het apparaat (zonder app) is makkelijk. Je hoeft in principe alleen de stekker in te pluggen en het apparaat meet de luchtkwaliteit in de omgeving. Hierna slaat het apparaat aan in de automatische modus. Met het Touchpad(knoppen) is het apparaat zeer makkelijk te bedienen. Daarnaast is het mogelijk om het apparaat met een app te gebruiken. Hiermee kun je op afstand zien wat de luchtkwaliteit is en kun je hem tevens op afstand aanzetten aan bedienen.
Het betreft een gebruiksvriendelijk apparaat dat makkelijk in gebruik te nemen is door mensen, zo ook voor ouderen. Om een duidelijke beeld van de reiniging en kwaliteit van lucht te krijgen is de App Air Matters wel een pré. Zonder deze app is het niet terug te zien wat het apparaat heeft gedaan in de automatische modus. De app zelf geeft daarentegen een weergave van de gehele dag middels een staafdiagram. Duidelijk en makkelijk te overzien. Je kunt hiermee tevens het apparaat makkelijk instellen.
Binnen ons huis is er sprake van droge lucht, tevens heb ik enorme last van hooikoorts. Dit apparaat heeft een dubbele functie waarmee je de lucht kunt bevochtigen en kunt reinigen. De droge lucht was zo verholpen middels de luchtbevochtiging. Hij bleef daarna netjes rond de 50% hangen zoals het apparaat ook was ingesteld. Dan over de hooikoorts. Indien de ramen en deuren gesloten blijven en het apparaat aan staat merk ik dat de luchtkwaliteit aanzienlijk verbeterd. Ik heb een stuk minder last van Niezen, rode ogen en snotteren. Een hele verlichting. Ik kreeg dagelijks pilletjes voor de hooikoorts, indien ik thuis werk in de ruimte waar het apparaat aanstaat neem ik deze niet meer in. Dit is ook niet nodig.
Het apparaat is relatief groot en je moet er dan ook wel een plaatsje voor maken om hem neer te zetten. Gelukkig heeft het een apparaat een mooi design en is het geen lelijke kast die je neerzet. Het apparaat is makkelijk wendbaar middels de wielen die eronder zitten. Gevuld met water is het namelijk best wel een zwaar apparaat en een behoorlijke onderneming om het te verplaatsten. Jammer is dat er maar een kabel van 1 meter aanzit. Hierdoor heb ik weer zo’n lelijke verlengkabel in de kamer liggen. Echter valt dit in het niet tegen de baten die ik heb tenopzichte van mijn hooikoorts.
Dit apparaat is aan te bevelen voor iedereen, voor mensen die in omgevingen wonen met slechte luchtkwaliteit (industrie, autowegen, steden) en daarnaast ook voor mensen die op het platteland wonen en flinke last hebt van hooikoorts. Het is zeer makkelijk in gebruik te nemen voor oude, maar ook jonge mensen. Indien je graag meer inzicht wilt in de werking van het apparaat dient er wel gebruik gemaakt te worden van app Airmatters, deze biedt inzicht in de luchtkwaliteit van je kamer en omgeving van de woonplaats.

Pluspunten

• Zeer makkelijke ingebruikname
  • De App Airmatters verschaft veel inzicht
  • Te bedienen op afstand via de App Airmatters
  • Zeer stille modus voor snachts (slaapkamer)
  • Klachten hooikoorts zijn aanzienlijk verminderd

Minpunten

• Redelijk groot en zwaar apparaat
  • Het snoer van het apparaat is maar 1 meter
  • soms een verlengkabel nodig
  • Zonder de App geen inzage in de werking

Groeneveld 26-06-2019

Fijn apparaat voor allergie

Geschreven voor: Philips AC3829

Het is een klein maar fijn apparaat dat goed werkt en de mogelijkheid biedt om te connecten met je telefoon die goede inzichten geeft in de luchtkwaliteit. Zelf vooral last van hooikoorts en woon ook midden in de stad maar merk wel dat het daadwerkelijk effect heeft. Voordeel is ook echt dat het apparaat wieltjes heeft dus super makkelijk om te verplaatsen.

Pluspunten

• Wieltjes
  • Werkt
  • App

Minpunten

• Veel losse onderdelen
  • Best veel functies dus goed handleiding lezen

Inkieding 26-06-2019

Erg aangenaam!

Geschreven voor: Philips AC3829

Na het uitpakken en installeren (erg makkelijk, ook de app koppelen was zo gedaan) was ik erg benieuwd of er merkbaar resultaat zou zijn. Aangezien ik last heb van chronische bronchitis in combinatie met huisstofmijtallergie leek het mij een uitkomst!

Het mooie display van het apparaat en ook de app (waar veel informatie te ontdekken is over de kwaliteit en veel instellingen te vinden zijn) zijn erg duidelijk en gemakkelijk om mee te werken…

De eerste keer koken in mijn open keuken en op het apparaat was direct te zien hoe slecht de luchtkwaliteit was! De ‘score’ was maximaal, een 12 die rood omcirkeld werd… Meteen ging het apparaat aan de slag (en ja, dan maakt hij iets meer geluid logischerwijs) en in no time was de lucht weer schoon! Heerlijk gevoel en dat daarbij de geurtjes vrijwel weg zijn is een geweldige bonus. Een heel klein nadeel: de watertank past niet onder mijn kraan dus ik vul hem bij met een gieter…
In het algemeen merkte ik inderdaad dat de lucht in huis lichter voelde, helderder…. Lastig te omschrijven. In ieder geval héél aangenaam! En waar ik normaal gesproken vaak moet niezen in huis is dat nu duidelijk verminderd….

Een aanrader, deze luchtzuiveraar/luchtbevochtiger!

Pluspunten

• Een aangename woonomgeving
  • Frisse lucht

Ekeris 25-06-2019

Mooi design

Geschreven voor: Philips AC3829

Het verplaatsen van het apparaat door de kamer gaat gemakkelijk door de wielen eronder. Ook het verplaatsen van de ene naar de andere ruimte gaat goed door de handvaten aan de zijkant.

De app werkt helaas niet goed. Het installeren van de app en het apparaat aansluiten op de wifi gaat prima. Ik vind de app echter niet veel toegevoegde waarde hebben. Verder werkte de bediening op het apparaat zelf niet meer, nadat wij deze op de wifi hadden aangesloten. Het apparaat was toen alleen nog maar te bedienen via de app op de mobiele telefoon. Dat vind ik niet praktisch, omdat mijn telefoon niet altijd in dezelfde ruimte is als het apparaat. Hier heb ik dus geen gebruik meer van gemaakt.

Het apparaat werkt verder naar behoren. De sensor reageert snel op de gemeten luchtkwaliteit in de ruimte. Als er in de ruimte iets verandert (er wordt bijvoorbeeld gekookt of een sigaret gerookt), dan reageert het apparaat direct.

Het is wel moeilijk om te beoordelen of het apparaat nu echt goed de lucht zuivert. De last van de luchtwegen is nog niet echt minder geworden. Maar misschien heeft dit meer tijd nodig. Bij gebruik in de slaapkamer heb ik wel de indruk, dat ik beter slaap als het apparaat ’s nachts aan staat.

Het is fijn dat je het apparaat op de stille stand kan zetten en dat de verlichting ook uit kan. Dit is vooral prettig als het apparaat in de slaapkamer wordt gebruikt.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Makkelijk verplaatsbaar

MissPiggy1970 25-06-2019

Mooi design

Geschreven voor: Philips AC3829

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het installeren van het apparaat was eenvoudig. Ook de bediening van het apparaat is niet moeilijk. Er zijn meerdere opties mogelijk. Je moet je dus wel even verdiepen in de gebruiksaanwijzing. Maar dat kost niet veel moeite.

Freek B13 25-06-2019

Zeer goede luchtreiniger, makkelijke ingebruikname

Geschreven voor: Philips AC3829

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze Philips luchtreiniger is zeer makkelijk in gebruik te nemen. Bij het openen van de doos is er meteen op de flappen te zien hoe het apparaat in elkaar gezet dient te worden. Indien je deze plaatjes eerst bekijkt voor het lezen van de gebruiksaanwijzing is hij sneller en makkelijker te begrijpen.