Philips HU5930 - Reviews

Capaciteit
140 m³/uur
Geluidsniveau
53 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 32 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Janier 27-11-2017

Fijn product!

Dit product ongeveer twee maand in gebruik. De luchtvochtigheid in de woonkamer is altijd veel te laag en sinds we gebruik maken van de luchtbevochtiger is dit niet meer het geval.
Geen last meer van droge ogen en het voelt fijner aan in huis. Tevens heeft mijn vriendin minder last van haar longen.
Wat we wel een minpuntje vinden is dat er koude lucht uit komt, het is dus niet lekker om het apparaat vlakbij te hebben staan.

Pluspunten

• Frisse schone lucht in huis
  • mooi design
  • Grote watertank
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Er komt koude lucht uit

tezzlicious 18-11-2017

Bevochtigd en reinigt de lucht goed

Mijn partner heeft last van een droge huid. In de woonkamer heeft deze luchtbevochtiger na een aantal weken duidelijk merkbaar voor een zachtere/soepelere huid gezorgd. Ook reinigt deze de lucht, waardoor er een aangenaam en fris atmosfeer zonder merkbare geurtjes in huis ontstond.

De installatie was een makkie. Filter erin en de watertank vullen. Daarna aanzetten. Er zit een timer op, zodat het apparaat zichzelf uitschakeld. Er kan gekozen worden voor 40, 50 of 60%, het apparaat zorgt er dan voor dat dit percentage wordt aangehouden.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Merkbaar frissere lucht

Minpunten

• Het is geen klein ding

Tita 15-11-2017

Fraai design, eenvoudige bediening, maakt verwachtingen waar

Wij hebben de Philips Luchtbevochtiger HU5930/10 nu een paar weken in huis. Het apparaat is best groot maar ziet er fraai uit.
Met behulp van de gebruiksaanwijzing zijn de los bijgeleverde onderdelen makkelijk in het apparaat te plaatsen. Nadat er water in het reservoir is gedaan, wijst de bediening zich bijna vanzelf. Op het display aan de bovenkant van het apparaat zit een aantal tiptoetsen met elk een paar instelmogelijkheden. Geen lang menu waar je in moet zoeken maar slechts een paar mogelijkheden per tiptoets. Heel overzichtelijk en makkelijk in te stellen. Ook bij de eerste keer instellen leverde dit geen problemen op. Het apparaat ging in één keer aan en begon te draaien.

Na een paar weken hebben wij de indruk dat dit apparaat doet wat het moet doen. De luchtvochtigheid die op het display wordt aangegeven komt overeen met de luchtvochtigheid op onze hygrometer. Het apparaat blijft in werking tot de gewenste luchtvochtigheid is bereikt. Meestal draait de motor bijna geruisloos (kleine brom) soms draait hij een tijdje op een hogere stand en dan hoor je ‘m wat meer maar dat is niet storend. Wij vinden de atmosfeer in de woonkamer prettiger als de luchtvochtigheid niet al te laag is. Met deze luchtbevochtiger kunnen wij de luchtvochtigheid in onze woonkamer op een voor ons aangenaam niveau brengen.

Pluspunten

• fraai design
  • eenvoudige bediening
  • werkt goed

Minpunten

• hoogste stand bromt hoorbaar

MennoL 15-11-2017

Prima apparaat en doet zijn werk

Ik heb de Philips HU5930/10 inmiddels 2 weken in gebruik en ondanks dat de verwarming nog niet heel veel heeft aangestaan, heb ik toch het gevoel dat ik minder last hebt van een droge huid.
De eerste week had ik de luchtbevochtiger in de woonkamer staan, maar aangezien ik over het algemeen meer tijd (uren) doorbreng in de slaapkamer, heb ik hem daar naar toe verplaatst. Heb direct het gevoel dat hij hier nog beter zijn werk doet. Misschien om dat de ruimte kleiner is of omdat ik er z'n 8 uur per dag slaap, maar sinds hij op de slaapkamer staat is de droge huid weg en heb ik ook geen last van verstopte neus bij het opstaan. Ondanks dat daar nu nog de luchtvochtigheid boven de ingestelde waarde staat, doet het apparaat dus nog steeds iets met de vervuilde en stoffige lucht. Naar mate de verwarming langer aanblijft, zal de lucht ook droger worden. Ben benieuwd hoe dit op langere termijn uitpakt met de luchtbevochtiger. Het apparaat is op de laagste stand ook super stil, dus geen problemen met in slaap vallen door omgevingsgeluid. Ook kan je de bedieningslampjes uitzetten.

De luchtbevochtiger heeft geen omgekeerde stand, waarbij je de lucht juist droger kan maken. Verder heeft het apparaat een groot waterreservoir, waardoor ik hem vooralsnog niet heb hoeven te vullen.

Al met al dus een prima apparaat wat doet, wat ie moet doen.

• Schone lucht
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Formaat
  • Ontvocht niet

Wesleyk 17-04-2018

Miskoop van het jaar

Bezit deze luchtbevochtiger sinds december 2017 wegens onze parket vloer. Jammer genoeg kan deze luchtbevochtiger onze woonkamer (nieuwbouw)
van 50m2 niet op de juiste luchtvochtigheid houden.
Hierdoor staat de hele dag de luchtbevochtiger op de hoogste stand te draaien en daardoor is hij zeer hoorbaar aanwezig.
Ook moet hierdoor 3x keer per dag de waterbak gevuld te worden.

Ook het ontkalken van het filter moet vaak gebeuren, en dus niet zeer gebruiksvriendelijk.

Jmlk 21-03-2018

Noodzakelijk product om rel vochtigheid aangenaam te houden

Dit apparaat breng te luchtvochtigheid op een aangenaam niveau. 's Winters van 30% naar 50% (default) en per 24 uur soms 8-12 liter water bijvullen, hetgeen de noodzaak van het gebruik van deze luchtbevochtiger wel aangeeft. De HU5930 kun je helemaal naar wens instellen maar ook slechts de stekker en water erin en hij doet z'n werk volautomatisch. Gemakkelijke bediening, wijst zichzelf. Nu enige maanden in gebruik. Het apparaat geeft zelf aan wanneer het schoon moet worden gemaakt. Belangrijk om iedere week te spoelen en eens per drie maanden filters vervangen. Filters zijn goedkoop in vergelijking met andere merken en gemakkelijk te verwisselen. Stofdeeltjes worden uit de lucht gefilterd, mensen met luchtweg problemen hebben hier zeker baat bij. Het is wel een fors apparaat dat je niet zomaar in een klein hoekje wegmoffelt. Geruisloos! Ik overweeg om er nog een aan te schaffen voor de slaapkamer.

lambriek 20-03-2018

2x gehad 2x retour

2x deze machine gehad, de eerste lekte de tweede maakte heel veel herrie.
het rad liep aan.
geen derde meer geprobeerd.

Passe 15-03-2018

Prima werkend apparaat

Luchtbevochtiger is zeer eenvoudig te bedienen maar het duurt geruime tijd (> 3 dagen) voordat de ingesteld luchtvochtigheid in onze woonkamer van 33% naar 50% was gegaan. Apparaat werkt niet geheel geruisloos, maar het geluid van de ventilator wordt door ons niet als storend ervaren.
Het terugplaatsen van het waterreservoir na het vullen vereist enige handigheid om dit zonder morsen van water op de vloer te doen.
Voor het ontkalken van de roterende verdamper moet de rotor in de houder één uur in een bak met 50% azijn / 50% water worden geplaatst. Het was voor ons niet eenvoudig een passende bak te vinden.

Adrie27 28-02-2018

Het is een goed product,doet wat erover vermeld wordt.

De HU5930 ziet er strak en goed uit.
Doet zijn werk na behoren.
Zou hem bij andere ook aan bevelen .

koos64 19-12-2017

slechte start

De eerste keer werkte het apparaat naar behoren,
maar naar de eerst lege watertank begon de ellende.
de lucht vochtigheid kwam niet meer boven de 40% uit.
ik heb de nano roterende filter eruit gehaald en schoongemaakt met een bak met water en schoonmaak azijn.
het filter was een beetje wit van de kalk uit het water.
(vandaar het schoonmaken)
het filter laten drogen en de watertank gevuld met water uit de brita filterkan
na alles weer te hebben gemonteerd ging het boven verwachting ineens goed met bevochtigen
zat binnen een paar uur op 57%.
dus kalk was de oorzaak en ik vul de tank dus alleen nog maar met water uit de filterkan

Mitchell27 03-12-2017

Dit product doet zijn werk!

Dit product is makkelijk in gebruik te nemen. Het heeft een groot waterreservoir, maar moet in het begin geregeld bijgevuld worden. Direct verbetering van de luchtkwaliteit en geschikt voor grote ruimtes (tot 70m2) [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Donya 21-11-2017

Gezonde frisse lucht waar je maar wilt

Het toeval wil dat ik longontsteking heb gekregen en de luchtbevochtiger tegelijk in huis kreeg. Het apparaat filterde de ruimte waar hij stond in no time en gaf een frisse en goede luchtvochtigheid af waardoor het haast geen moeite koste om adem te halen. na enkele dagen viel t mij op dat ik minder last had van droge ogen en verstopte neus. Het apparaat is heel makkelijk te plaatsen en in gebruik te nemen. De filter is makkelijk te reinigen of te vervangen, het waterverbruik is bijvullen na 10 dagen en hij is heel stil. Mooi design, Eenvoudig te verplaatsen maar wel een klein beetje groot.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Zuinig
  • makkelijk verplaatsbaar
  • Goed schoon te houden

Minpunten

• Beetje groot

Char29 20-11-2017

Makkelijk bedienbaar

Ontzettend fijn product! Makkelijk bedienbaar vanwege de duidelijkheid op het scherm. Alleen af en toe schoonmaken en water bijvullen. Geen last meer van verstopte neuzen en hoofdpijn, heerlijk!

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Makkelijk in onderhoud
  • Doet wat het hoort te doen

Minpunten

• Eventueel nieuw filter aanschaffen

Annemieke58 19-11-2017

Zonder moeite een betere lucht

Ik heb de Philips Luchtbevochtiger HU5930/10 nu ongeveer 2,5 week in huis.

De in gebruik name van het apparaat verliep makkelijk en snel. Op de doos staat namelijk een stappenplan dat eenvoudig te volgen is.

Het apparaat is vrij groot, maar ik heb hem een fijn plekje kunnen geven in de woonkamer waar hij onopvallend zijn werk kan doen.

Na het vullen van de tank heb ik het apparaat ingestoken en op de automatische stand, waarmee hij opstart, laten staan.
Nagenoeg geruisloos begon het apparaat zijn werk te doen.

Wanneer de gewenste luchtvochtigheidsgraad bereikt wordt, stopt het apparaat. Wanneer nodig gaat het vanzelf weer aan.

Je hebt nagenoeg geen omkijken naar het apparaat. Het apparaat doet wat het moet doen en geeft aan wanneer de tank leeg is. Dat is vaak het enige moment dat je eraan denkt dat het apparaat er is gezien het zo stil is.

Ik merk dat de lucht aangenamer is in huis. Ook is zeer goed merkbaar dat zich minder stof verzameld in de kamer waar het apparaat draait. Ik heb zelf nogal snel last van droge huid, met name in het najaar en als de verwarming in huis zijn werk doet. Ik merk ondanks dat ik het apparaat pas 2,5 week heb een positief verschil. Natuurlijk kan ik dit nog beter beoordelen na een aantal weken.

Dit apparaat is een aanrader voor iedereen die last heeft van een droge lucht in huis. Als je eenmaal een geschikte plek gevonden hebt voor het toch wel grote formaat van het apparaat doet het zijn werk uitstekend.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Automatische stand werkt perfect
  • Merkbaar betere lucht
  • Minder stof aanwezig in kamer
  • Al na 2 weken merkbaar verschil droge huid

Minpunten

• Best groot apparaat

Ralph78 18-11-2017

Eenvoudig en snel te bedienen

Heb de luchtbevochtiger nu 2 weken in gebruik. Het apparaat zit goed verpakt en de gebruikshandleiding is erg duidelijk. Het apparaat is zo voor iedereen makkelijk en snel in gebruik te nemen. Geen ingewikkelde menu's op hget display waar je steeds doorheen moet maar voor elk menu een andere toets. Display is goed afleesbaar.
Het apparaat werkt op de eerste 2 standen vrijwel geruisloos. Op de hoogste stand hoor je hem enigszins maar is niet storend. Op de laagste standen hoor je het apparaat bijna niet waardoor deze makkelijk in de slaapkamer te gebruiken is, ook voor mensen die moeilijk kunnen slapen met geluid.
Het apparaat brengt de luchtvochtigheid snel naar het gewenste niveau. Het doet dus wat het moet doen.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • duidelijke handleiding
  • makkelijk te bedienen

Ralph78 14-11-2017

Snel en makkelijk te bedienen en snel gebruiksklaar

De handleiding die bij het product zit is heel overzichtelijk en makkelijk. Het installeren van het product is hierdoor heel makkelijk en snel in gebruik te nemen. Na een week gaf het product aan dat het filter gereinigd moest worden.
Na het terugplaatsten werkt het product weer prima.
Je ziet meteen dat de lucht in de kamer droger is dan je zou verwachten. Het product geeft duidelijk aan wat de vochtigheidsgraad is. Makkelijk in te stellen welke vochtigheidsgraad je wil halen. Het product maakt nauwelijks herrie wat ook prettig is.

Danielle39 14-11-2017

Prima product, maar formaat is onpraktisch

Het apparaat is voorzien van een duidelijke handleiding en het gebruiksklaar maken duurt niet langer dan 5 minuten.
De luchtvochtigheid was bij mij in huis al prima bleek na het aanzetten, dus weinig vooruitgang te boeken. Luchtzuivering leek bij mij ook weinig te doen, ik had geen vervuild afvalwater ofzo. Het apparaat werkt verder prima (zeer weinig geluid) en heel gebruiksvriendelijk, maar gezien de grootte van het apparaat (best flink en daarmee niet mooi weg te werken in een woonkamer) en de weinig te boeken vooruitgang in mijn situatie heeft het voor mij onvoldoende toegevoegde waarde. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

ruud1985 13-11-2017

Eenvoudig en geruisloos aan mijn gezondheid werken

Eenvoudig en geruisloos aan mijn gezondheid werken door middel van de Phillips luchtbevochtiger HU5930/10.

Dit eenvoudig te installeren en te bedienen apparaat zorgde in no time voor de juiste luchtvochtigheid van de slaapkamer. Voorheen werd ik vaak wakker met een droge mond en hoofdpijn, na het installeren heb ik hier geen last meer van (een zondagochtend daargelaten maar dat lag vooral aan de alcohol ;)).
Doordat het apparaat stil is en je de indicatielampjes uit kunt schakelen is het ook prima (ook) geschikt voor de slaapkamer, je hoort het apparaat nauwelijks. Ik heb het apparaat op de automatische stand staan, dit houd in dat het apparaat werkt tot de ideale luchtvochtigheid is bereikt en hierna pas weer extra gaat blazen als hij onder deze ideale luchtvochtigheid zakt. Je kunt kiezen uit 3 standen qua luchtvochtigheid (40%, 50% en 60%) bij het inschakelen was de luchtvochtigheid 35% dit werd keurig weergegeven op het scherm in korte tijd was de ideale luchtvochtigheid van 60% bereikt.
voorheen was ik wat bang dat het apparaat iets aan de grote kant zou zijn echter is hij vooral wat hoog waardoor hij wel makkelijk overal te plaatsen is zonder ik er hinder van ondervang of het in de weg staat. Het reservoir is makkelijk bij te vullen, door de grote inhoud van het reservoir hoeft dit niet vaak te gebeuren. Als je het reservoir uit de bak haalt komen er wat druppels vrij welke op de grond vallen (voor mij niet hinderlijk, maar misschien vermelden waard), het apparaat geeft keurig aan wanneer het reservoir bijgevuld moet worden of wanneer het filter schoongemaakt moet worden middels lampjes welke dan oplichten.
Het is een apparaat gebleken wat gebruiksvriendelijk is, geruisloos en precies doet wat het moet doen ik zou dit product zo aan anderen aanbevelen.

Pluspunten

• geruisloos
  • lampjes kunnen worden uitgeschakeld
  • makkelijk te bedienen / installeren

micaa 13-11-2017

Fijn en handig product

Deze Philips luchtbevochtiger is een zeer gebruiksvriendelijk product. Hij is handig en makkelijk in gebruik. Hij maakt zeer weinig geluid, op af en toe een klein borrel geluid na. Geeft goed aan wat de luchtvochtigheid is en is daarop makkelijk in te stellen qua tijd. Het enige minpunt dat ikzelf ervaarde was dat de temperatuur een paar graden afweek dan wat het daadwerkelijk in de kamers was.
Verder heeft het apparaat voldoende capaciteit voor de meeste kamers bij mij in huis. Het enige waar hij wat langer nodig had, was de zolder.
Al met al een fijn product, dat makkelijk in gebruik is, zeer stil en vrij stijlvol uitziet.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Erg stil
  • Meet nauwkeurig de luchtvochtigheid
  • Tijdinstelling

Minpunten

• Is wat zwaar en groot

Meegdje 12-07-2017

Luchtzuiveraar

Prima produkt. Ik ben longpatienten heb hier veel profijt van de lucht blijft schoon en het vochtgehalte op pijl. Een nadeel vind ik dat het apparaat soms borrelt.

Pluspunten

• Schone lucht

Minpunten

• Borrelen