Beste deals -38% prijsdaling
  • Test panel 7.8 apr 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Beko ATP6100I op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Gerard 21-04-2021

Beko luchtreiniger

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Prima apparaat. Bediening is zeer eenvoudig. Ik heb hem eigenlijk altijd op automatisch staan. Getest in de slaapkamer en woonkamer. In de slaapkamer is het licht wel fel en kan storend zijn. De beko is fluisterstil in de laagste stand. Sinds ik de Beko heb staan heb ik veel minder last van mijn astma en hooikoorts. Wel moest de beko moeite doen om het stuifmeel van een bos tulpen weg te krijgen

Pluspunten

• Stil
  • Doet zijn werk

Minpunten

• Kan het felle licht in een donkere kamer zijn

Danielle 16-04-2021

Mooi design, makkelijk apparaat

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Ik heb de luchtreiniger 4 weken mogen testen.
Het apparaat werd netjes geleverd en zat goed verpakt.
Apparaat is licht en kwam makkelijk uit de doos.
Je hoeft niets aan te sluiten of te verwijderen.
Het apparaat kan meteen in het stopcontact
Het design is mooi en simpel te bedienen.
Je kunt kiezen uit verschillende opties zoals continu aan laten, op timer.
Verder kun je de snelheid van de ventilator aanpassen.
Door de sensor wordt de luchtkwaliteit automatisch gemeten. De luchtkwaliteit wordt duidelijk zichtbaar afgebeeld met een kleur en het apparaat schakelt zelf naar een hogere of lagere stand.
Ik heb het apparaat eerst in de huiskamer getest.
De eerste keer ging het apparaat 10 minuten aan het werk, voordat de lucht schoon was. Daarna was de luchtkwaliteit steeds goed, dus is het apparaat niet veel aangeslagen. Op het moment dat ik in de aansluitende keuken spekjes had gebakken en de kooklucht in de kamer kwam, sloeg het apparaat wel aan en was de geur snel weg.
Mijn man is allergisch voor bloemen. Helaas heeft het apparaat hierbij niet gewerkt voor hem en bleef hij last van een boeket houden.

Verder heb ik het apparaat op de slaapkamer geprobeerd. Ook hier was de lucht schoon en was er voor ons geen merkbaar verschil.

• Makkelijke bediening
  • Meet de luchtkwaliteit en schakelt in

Minpunten

• Minder filters

Casper Plomp 15-04-2021

Mooie luchtreiniger met eenvoudige bediening

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Ik heb deze luchtreiniger nu een weken in huis.
Bij het uitpakken viel op dat er een redelijk uitgebreide gebruiksaanwijzing op papier bij zit, terwijl de bediening eigenlijk heel eenvoudig is.

Er zit geen bediening via een app bij, dus stekker in het stopcontact en de schakelaar omzetten en het apparaat is actief.
Wel heb ik even moeten zoeken naar de aan- uit schakelaar. In het boekje gevonden dat je hiervoor het apparaat open moet maken. Niet super handig, wel mooi voor het design en in de praktijk zal je de hoofdschakelaar toch niet superveel gebruiken.

Via de tiptoetsen kan je de timer instellen of zelf kiezen voor een bepaalde snelheid.
Bij mij heeft het apparaat altijd op 'automatisch' gestaan. Normaal hoor je het apparaat niet, maar bij het koken is hij regelmatig aangeslagen.

Al met al een apparaat dat niet veel aandacht nodig heeft en doet wat ie moet doen, de lucht zuiveren.

• Niet al te groot
  • Slaapstand
  • Redelijk geprijsd

Minpunten

• Niet via app te bedienen
  • Luchtkwaliteit alleen te zien via led-verlichting

Ton van Rijn 15-04-2021

Mooi design en lekker onopvallend.

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Tijdens een kleine verbouwing in huis is deze luchtreiniger voor m'n dochter een ware uitkomst gebleken.
Doordat onze 10 jarige snel last heeft van haar luchtwegen heeft deze voor goede schone lucht gezorgd op haar kamer.
Het product is redelijk plug and play, je kan de Ionisator nog even apart inschakelen maar verder is de bediening vie de tip-toetsen bovenop kinderlijk eenvoudig en spreekt voor zich.

De ledring bovenop geeft aan hoe de kwaliteit van de lucht is.
We hebben de ventilator overdag regelmatig aan horen slaan om te zorgen als deze wat onregelmatigheden waarnam de lucht snel weer van een goede kwaliteit was. Ik heb m'n dochter geen keer gehoord dat dit 's nacht ook gebeurde. Ook had ze geen last van het licht dat de reiniger produceerde.

We kunnen dit product dan ook zeker aanraden.

Wil je ook echt de kwaliteit van de lucht weten in grafieken e.d. dan moet je toch wat meer geld uitgeven. Dat kan deze niet maar daar is de prijs ook naar.

• Gebruiksgemak
  • Ionisator
  • lekker licht

Minpunten

• Maakt op vol vermogen flink wat geluid
  • Niet koppelbaar in domitica systeem.

Gullie 14-04-2021

Ik val er heerlijk mee in slaap.

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Wij wilden graag de Beko luchtreiniger uitproberen, omdat mijn partner en ik erg gevoelig zijn voor allergieën en stof. Mijn man heeft sinds 2 jaar ineens last van hooikoorts en begint veel te niezen rond deze tijden. Hij wordt elke ochtend wakker met een snotneus, en dit snotteren gaat de hele dag door. Ik zelf krijg al snel jeuk en huiduitslag als het stoffig is, dus we poetsen er op los, maar we hoopten dat zo’n luchtreiniger ons nog extra kon helpen door de lucht te reinigen.
Nu hebben we de Beko luchtreiniger ongeveer een maand in huis en ik was meteen enthousiast sinds het eerste gebruik.
De Beko luchtreiniger is best groot, maar ziet er toch schattig uit door zijn witte kleur en ronde afwerking. Het ontwerp is mooi en gestroomlijnd. Volgens de verpakking weegt het 4,7kg en het is daarom makkelijk te verplaatsen. Wij hebben de luchtreiniger op de slaapkamer (~23m2) geplaatst. Er klinken piepjes als je een knopje aanraakt. Je kunt gemakkelijk een timer instellen van 2, 4 of 8 uur. Ook kun je kiezen uit 4 standen voor de ventilator. Om te testen hebben wij de luchtreiniger op automatisch gezet zonder timer. De led verlichting knipperde eerst de 3 kleuren, blauw, roze en rood. Vervolgens stond het stil op blauw en de ventilator ging minder hard draaien waardoor de luchtreiniger ineens veel stiller was. Vlak voor het slapen gaan, hebben we een timer gezet voor 2 uur en we gingen slapen. Absoluut geen last van het geluid gehad, maar dit kan uiteraard verschillen per persoon. Ik kan heel slecht tegen het geluid van een tikkende klok, maar dit was totaal niet storend, ik vond het eigenlijk wel fijn om met dit geluid in slaap te vallen.
De volgende ochtend werd ik wakker zonder verstopte neus. Mijn man zonder loopneus. Het is wel erg toevallig dat we beiden geen last meer hadden van onze klachten. De luchtreiniger heeft echt in een paar uurtjes tijd al heel veel verschil gemaakt. Na dag 1 waren we super enthousiast!
Nu dus inmiddels een maand verder en af toe worden we nog wel wakker met een verstopte neus of snotneus, maar het is in ieder geval een stuk minder dan zonder de luchtreiniger. Wij zetten de luchtreiniger aan ongeveer een uur of 2 voordat we naar bed gaan, en zodra we willen slapen zetten we een timer van 4 uur, zodat de luchtreiniger genoeg tijd heeft om zijn werk te doen. Ik slaap zo lekker met dat geluid op de achtergrond. Heel apart.
Wij zijn blij en raden dit product zeker aan!

Pluspunten

• Schattig ontwerp
  • Niet zwaar
  • Na 1 meteen minder klachten
  • Weinig geluid, maar ik slaap er heerlijk mee
  • Timer is handig

Minpunten

• Lichtje kan vervelend zijn voor sommige mensen

CWijnands 14-04-2021

Heilzaam apparaat

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Mijn beide jongens zijn prematuur geboren. Hierdoor zijn ze gevoeliger voor allergieën en huisstofmijt. Ik was dan ook erg blij dat ik de kans kreeg om deze luchtreiniger te mogen testen.
Toen ik hem ontving viel me als eerste de mooie vormgeving op. Het apparaat heeft een zachte uitstraling door de ronde vorm. Het in elkaar zetten ging eigenlijk als vanzelf en stond ook goed omschreven.
Toen ik hem aanzette begon hij eerst hard te blazen en geluid te maken. Dit nam na enkele seconden af en vervolgens heb ik zelf gekozen welke stand ik handig vond. Je kunt zelf kiezen tussen de verschillende standen van de ventilator. Ook kun je kiezen voor een nachtstand (dan gaat het lampje van de geluidskwaliteit uit). Het kleine lampje blijft nog branden dit is wel een nadeel want hierdoor is het niet geheel donker in de kamer. Het apparaat zelf geeft op de laagste stand een rustig zacht zoemend monotoom geluid. Heerlijk om bij in slaap te vallen. De jongens slapen er heerlijk bij. Ook weet ik niet of het toeval is of dat het daadwerkelijk door het apparaat komt maar ze lijken minder last te hebben van allergieën.
Een gemis (in deze op afstand bestuurbare tijd) is de verbinding met een app. Dit zou wel een goede toevoeging zijn.

Pluspunten

• zacht geluid
  • mooie vormgeving
  • duidelijke bediening
  • minder last van allergie

Minpunten

• nachtstand is niet helemaal donker
  • niet via app bedienbaar

Rintze 14-04-2021

Mooie stille luchtzuiveraar

Mooie stille luchtzuiveraar

We hebben deze luchtzuiveraar voor om en nabij 4 weken uitgeprobeerd op de kamer van onze Zoon. Onze zoon is allergisch voor stof en loopt dan ook de vaak te snuffen. Dus ja een geschikte kandidaat om te testen.

Apparaat uitgepakt, de handleiding doorgenomen en op naar zijn kamer voor de installatie. Het is best een fors apparaat dus even kijken waar je het apparaat het beste kan plaatsen. Maar omdat het een fraai design heeft, kan hij gewoon in het zicht staan zonder dat het stoort.

Vervolgens de luchtzuiveraar aangezet, dan maakt jij best wel even lawaai want hij gaat meteen even de luchtkwaliteit controleren, wat je weer kan zien aan de kleuren bovenop. Als het tevreden is met de luchtkwaliteit dan gaat hij naar een hele rustige stand om zijn werk te doen. Het geluidsniveau is dan ook te verwaarlozen. In principe kan hij op de automatische stand de hele dag aan staan. Deze luchtzuiveraar heeft geen aparte nachtstand, wat wel jammer is omdat het lampje (luchtkwaliteit indicator) bovenop nu blijft branden.

Het klimaat (luchtklimaat) in de puberkamer is aannemelijk verbetert, hij merkt dat vooral omdat hij op zijn kamer minder zit te snuffen als dat hij bij ons beneden in de kamer doet.

Het gebruiksgemak is prima, de luchtzuiveraar heeft verder meerdere standen, die je met een vingeroplegging (tiptoets) activeert op de rand van de zuiveraar. Wij gebruiken eigenlijk alleen de automatische functie.

Na dat we beneden hadden zitten gourmetten moest hij even flink werken maar toen was de kamer ook weer lekker fris. Nog een poging gedaan om het apparaat beneden neer te zetten maar ik mocht hem niet meer verplaatsen van mijn zoon, dan maar een tweede apparaat voor de woonkamer aanschaffen.

Pluspunten

• lekker stil
  • makkelijk te bedienen
  • mooie Design
  • verbetering luchtkwalitiet
  • Stof sensor

Minpunten

• geen nachtstand

Miranda Freeke-Zuiderbaan 14-04-2021

Prima luchtreiniger voor de slaapkamer

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Ik heb de Beko ATP6100I voor een paar weken mogen testen.

Bij het uitpakken wil ik al meteen een pluspunt geven voor de vormgeving, deze is mooi en de tiptoetsen voor de bediening zijn goed duidelijk bovenop geplaatst. De bediening voor de ionisator (aan of uit) zit aan de binnenkant en stel je eenmalig in op deze manier. Het filter met wasbare hoes (ideaal) zet je er ook makkelijk in, bovenkant erop vast draaien en je bent klaar voor gebruik.

Het gebruik wijst bijna vanzelf, kinderlijk eenvoudig. Bij het aanzetten in de automatische stand (je kan ook handmatig de standen bepalen) meet het de luchtkwaliteit om te bepalen hoe hard hij moet draaien. Dit kan je ook zien aan de kleuren van de led-verlichting bovenop. In het begin gaat het dan even op zijn hardst en kleurt het rood, als de lucht dan beter is blijft hij op een zachte constante met blauwe verlichting draaien. Wij hebben hem in onze slaapkamer gezet, want onze woonkamer is echt veel te groot voor deze luchtreiniger om aan te kunnen.

Hoe wij hem gebruikt hebben in deze paar weken had ook te maken met het geluid wat het kan produceren in de hoogste stand. Dat is namelijk best heftig te noemen, daar kan je wakker van worden. Dus bij ons ging hij s’ochtends aan, ik zette de timer dan op 2 uur en eigenlijk altijd wel de verlichting uit. Aan het apparaat zelf is heel goed het verschil te horen of hij op volle toeren draait, of dat de lucht schoon genoeg is om in de laagste stand te onderhouden. Op deze manier was de lucht merkbaar schoner en zelfs het openen van een raam daarna was niet meer nodig, dus ook geen onnodige allergenen van buitenaf. Voor het slapengaan zette ik hem wederom op dezelfde manier aan. Ik durfde hem niet snachts op de automatische stand aan te laten voor het geval hij op de hoogste stand aan zou gaan, wederom dus weer met timer en zonder licht. Nu had ik hem op de laagste stand kunnen zetten, maar qua luchtkwaliteit had dat ook onnodig geweest.

Nergens heb ik terug kunnen vinden welke luchtfilter ik moet hebben als ik hem moet vervangen, waar ik dat kan kopen en hoeveel dat kost. Heel groot nadeel, want daar zitten uiteindelijk de bijkomende kosten bij.

Pluspunten

• Zorgt voor schone lucht
  • Ziet er mooi uit en is makkelijk te plaatsen
  • Makkelijk te bedienen
  • Met ionisator
  • Makkelijk in onderhoud cq schoonmaak

Minpunten

• Maakt veel geluid
  • Onduidelijkheid over kosten filter

paul1173 12-04-2021

Merk niet echt verschil

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Op verzoek van Kieskeurig deze luchtreiniger getest. Ik heb zelf veel last van hooikoorts en allergie voor huisstofmijt en was daarom, zeker in deze periode, erg benieuwd of een luchtreiniger 's nachts voordeel geeft. Helaas maakt de reiniger zoveel herrie dat we het apparaat 's nachts uit moeten zetten. In de 1e stand zou nog wel gaan maar we hebben de reiniger expres op auto gezet maar als er dan iets meer deeltjes in de lucht zitten dan gaat de motor harder lopen. Dat geeft teveel geluid 's nachts.
Filters zijn goed schoon te maken, hoes kan in de was en het binnenfilter makkelijk met een stofzuiger schoon te maken. Apparaat zelf is groter dan ik dacht maar ziet er wel netjes uit, zeker door het ontbreken van fysieke knoppen maakt de uitstraling strak maar past in veel interieurs (als dat belangrijk is).

Pluspunten

• goede filters, goed te reinigen
  • uiterlijk apparaat

Minpunten

• maakt veel herrie in stand 2 en 3
  • Nog niet overtuigd of het bij ons werkt.

jooproo 12-04-2021

Schone lucht!

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Ik heb nu enkele weken de luchtfilter in gebruik. De luchtfilter is kleiner dan ik had verwacht1. De handleiding is erg beknopt, maar spreekt voor zich. De ionisator staat standaard uit. Wat deze precies doet staat niet in de handleiding, maar die hebben we aan het begin maar gewoon aangezet, middels de knop aan de binnenkant van de ventilator. Er zitten drie knoppen op aan de buitenkant; aan/uit, timer (uit-2-4-6uur) en ventilatorsnelheid (automatisch-1-2-3). Ook zit er een ronde led op die de luchtkwaliteit aangeeft. Deze was bij ons bijna altijd blauw, en soms roze. Uiteraard ook even gekeken hoe de luchtfilter reageert bij vieze lucht, door hem bij het gourmetten aan te zetten beneden. Al snel werd de led rood, wat betekend dat de lucht vervuild is. Tijdens het gourmetten blijft dit zo, maar na het gourmetten is de lucht met 20-30 minuten weer blauw en is de geur ook sterk afgenomen.
Een minpunt is dat die vooral voor kleine ruimtes bedoeld is, niet voor woonkamers. Op de slaapkamer is die prima en doet zijn werk goed. De led heeft een nachtstand zodat die uit is en in de slaapkamer snachts zijn werk kan doen. De ventilator geeft op de laagste stand erg weinig geluid, maar op de hogere standen is die wel storend als je wilt slapen.
Ik ben gevoelig voor pollen, en merk dat als het apparaat aan heeft gestaan bij ‘pollenweer’ ik hier een stuk minder last van heb. Wat fijn is is dat het ‘filteromhulsel’ wasbaar is. Het HEPA-filter is vervangbaar, maar ik kan nergens vinden waar ik een nieuwe kan aanschaffen die in dit apparaat past, en dus ook niet wat dit gaat kosten. Het zou zonde zijn als ik daarvoor een compleet nieuw apparaat moet aanschaffen.

Pluspunten

• zuivert pollen uit de lucht
  • erg stil op de laagste stand

Minpunten

• HEPA filter nergens verkrijgbaar
  • enkel voor kleine oppervlakken

Testan 11-04-2021

Stille schoonmaker

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Een apparaat wat ik al een tijdje op mijn verlanglijstje had staan in verband met een veronderstelde slechte luchtkwaliteit in huis. Vandaar dat ik blij was met de mogelijkheid om deze te testen. Een mooi vormgegeven apparaat en zeer eenvoudig in de bediening. Wat ik een van de belangrijkste eigenschappen vind is dat het zeer stil is wanneer het apparaat in werking is en door de duidelijke lichtkrans bovenop die van paars/blauw (goed) naar roze (minder) naar rood (slecht) schakelt je een duidelijke indicatie hebt hoe de luchtgsteldheid in de betreffende ruimte ervoor staat. Ik ben ook zeer tevreden over het bedieningsgemak. Zelfs zonder gebruiksaanwijzing of uitleg wijst alles zichzelf. In het begin van de gebruiksperiode kwam er vaak een roze kleur als mindere kwaliteit lucht en in de loop van de testweken is dit merkbaar veranderd naar een constantere blauwe kleur. Al met al heel tevreden zowel over het apparaat als over mijn klimaat in huis.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • stil

Minpunten

• niet op afstand bedienbaar
  • redelijk zwaar

Annette 11-04-2021

Nuttige luchtreiniger

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Ik heb deze luchtreiniger een paar weken mogen testen. Ik heb nog nooit een luchtreiniger gebruikt en omdat mijn zoon een allergie heeft voor huisstofmijt en pollen wilde ik graag uitproberen of dit product positief zou kunnen werken.

Het is een mooi en eenvoudig te gebruiken apparaat. Er zitten 4 standen op het apparaat maar wij hebben met name de automatische stand gebruikt. Gedurende de dag sloeg hij een paar keer aan zodra dit nodig was. Dit gebeurde bv als onze hond zich uitschudde of als we aan het eten koken waren. Hij ging dan automatisch op een hogere stand staan en dit was gelijk merkbaar. Een nadeel was dat hij dan wel erg veel geluid maakt, maar dit duurde slechts enkele minuten.

Het apparaat zelf is heel eenvoudig in gebruik. Je draait met een kwartslag het bovenste gedeelte van de onderste helft los en kan dan gemakkelijk bij de filters. De bediening gaat met 3 tiptoetsen aan de bovenkant van het apparaat en wijst voor zich. Alleen de ionisatieknop zit aan de binnenkant maar die hoef je maar 1 keer aan te zetten als je deze wil gebruiken.

Mijn zoon merkt echt verschil. Zijn neus was minder verstopt en hij voelde zich fitter. Het is natuurlijk de vraag of dit alleen aan het apparaat gelegen heeft maar gedurende deze test periode voelde dit goed.

Wij zijn erg tevreden over de werking van dit apparaat.

Pluspunten

• Mooi strak uiterlijk
  • Automatische stand
  • Timer

Minpunten

• Op een hoge stand maakt hij veel geluid
  • Blaast koude lucht uit

Corinaeb 10-04-2021

Mooi apparaat met goede werking

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Ik mag dit apparaat testen en heb hem dus maar een paar weken in het bezit, maar moet zeggen dat hij de aanschaf waard is. Ik heb hem in de slaapkamer staan, omdat ik hooikoorts heb en hoopte dat dat minder zou zijn. Nou dat is gelukt!
Na het uitpakken is de installatie makkelijk. De bediening werkt met tiptoetsen, die bovenop de rand zitten. Het is even zoeken naar de de juiste "touch" , maar het werkt. De knop voor de ionisator zit binnenin en werkt gewoon automatisch als hij eenmaal is aangezet.
We hebben het apparaat overdag aangezet, omdat ik bang was dat hij 'snachts teveel lawaai zou maken, maar dat valt reuze mee. Als hij de hele dag heeft gedraaid is de lucht duidelijk schoner en hoeft hij 'snachts aleen op de zachtste stand te draaien die bijna geruisloos is.
Ik merk duidelijk verschil in hoe ik wakker wordt, maar ook hoe ik makkelijker adem haal gedurende de nacht .
Grappig is wel dat hij enorm stoort op de wekkerradio, dan moet ik hem echt uitzetten!

• Makkelijke installatie
  • Zuiverdere lucht

Minpunten

• Stoort op wekkerradio

Vivianne 09-04-2021

iets minder allergieklachten

Geschreven voor: Beko ATP6100I

De Beko ATP6100i luchtreiniger is een flink apparaat voor een ruimte van maximaal 17 m² (volgens Beco-site. Handleiding en doos vermelden niets, verschillende verkopers geven andere m² )
De vormgeving is lekker strak en minimalstisch.
Het bovendeel is van kunststof en schuif-draait simpel en goed vast op de metalen onderste helft.
Er zitten 4 rubberen anti-kras/slip dopjes onder. Fijn! Maar omdat de reiniger rond is hadden er voor de stabiliteit meer onder gemogen.
Binnenin zit een groot rond HEPA-filter met een wasbaar ‘voorfilter’ er omheen (soort dikke panty stof). Hopelijk hoeft daardoor het HEPA-filter minder vaak vervangen te worden, want dat is vaak een duur grapje… als je ze al kunt vinden. In de handleiding/website vind ik niet waar ze te koop zijn.

De bediening is met tiptoetsen die precies op de afgeronde rand zitten. De juiste aanraking vinden vroeg wat oefening. Met een nieuwsgierige kat (of kinderhandjes??) is de plaatsing op de rand trouwens niet ideaal, daar reageren de tiptoetsen nl ook op. De vele opening op het apparaat zijn gelukkig wel zo klein dat er niet per ongeluk pootjes of vingertjes in kunnen.
De ionisator aan-uit knop zit binnen in de behuizing en hoef je maar 1x aan (of uit) te zetten om vervolgens altijd mee aan te gaan.
Je kunt de standen handmatig instellen of het apparaat het automatisch laten regelen. Hij ‘voelt’ dan zelf welke stand nodig is voor de optimale luchtzuivering en regelt dit steeds bij. Werkt perfect en snel bleek toen ik een wierookje aanstak, hij ging vrijwel direct op vol vermogen. Ik heb wel een paar keer gehad dat hij om onduidelijke redenen opeens omhoog ging en niet meer vanzelf zachter ging, zelfs niet na uit-aan zetten. De stekker er even uit loste het probleem op.
In de laagste stand is hij heel stil en kan zelfs s’nachts aan blijven zonder er veel van te horen. Het lampje dat de stand & luchtzuiverheid aangeeft kun je zelfs uitzetten s’nachts, heel fijn! De hogere standen maken wel behoorlijk veel herrie, vooral de hoogste stand is ronduit storend.
De lucht die er uit komt lijkt kouder dan de omgevingstemperatuur, leuk extraatje van de zomer ;-)

Maar het belangrijkste is natuurlijk of hij z’n werk doet.
Ik ben allergisch voor huisstofmijt en heb hooikoorts (precies in de test periode stonden er bomen in bloei waar ik last van heb, ideaal!) Ik heb hem op de slaapkamer getest omdat dit qua oppervlakte past plus ik normaal vaak wakker wordt met oa een dichte neus en/of rode ogen. Ik heb hem overdag vrijwel altijd aan gehad en soms (een deel van) de nacht. Hij deed dus vooral z'n werk voor ik in de kamer verbleef.
De eerste ochtenden had ik al wel wat minder last dan normaal. Pas later heb ik de ionisator aan gezet en ik heb het idee dat hij dan nog wat beter werkte (of hij had even een aanloopje nodig). Ik ben in de testweken opvallend weinig wakker geworden met een dichte neus en maar 1 keer met licht rode ogen, en dat was toen ik hem de dag ervoor niet aan had gehad. Ik heb nu ook wat minder last van mn keel dan voordien. Op mijn long (astma) klachten heb ik nog geen effect gemerkt.
Hoe het werkt snap ik niet zo goed, want op het oog ligt er niet heel veel minder stof
Maar het belangrijkste is dat de luchtreiniger bij mij dus wel enig effect lijkt te hebben op mijn allergie klachten en dat is erg fijn!

Pluspunten

• minder last van allergieen
  • automatische regeling (desgewest)
  • stil in laagste stand
  • wasbaar voorfilter

Minpunten

• luidruchtig in hogere standen
  • best groot
  • alleen voor kleinere ruimtes (17 m²)
  • onbekend waar vervangingsfilters te koop zijn
  • prijs vervangingsfilter onbekend

Emstelon 09-04-2021

Zuivere lucht

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Ik heb deze luchtreiniger mogen testen en ik ben erg tevreden over het resultaat.
De luchtreiniger is eenvoudig te bedienen en is eigenlijk vanuit de doos direct te gebruiken nadat je het plastic heb verwijderd.
De bediening gaat via tiptoetsen en is goed te begrijpen.
Aan/uit knop, ventilatiestandknop en een timerknop zit op de luchtreiniger.
De ventilatiestand heeft 4 verschillende snelheden(laag, middel, hoog en automatisch) en maakt eigenlijk alleen op de laagste stand weinig lawaai. De overige standen levert meer dB op.
De hogere snelheden heb ik gebruikt als je even weg bent uit de ruimte, anders is het geluid best hinderlijk. In de automatische stand regelt het apparaat alles zelf. Als de lucht zuiver is dan hoor je het apparaat nauwelijks.
De timerknop kan je gebruiken als je wilt dat de luchtreiniger na 2, 4 of 8 uur automatisch uitgeschakeld wordt.

Bovenop het apparaat zit een luchtkwaliteitsindicator die oplicht tijdens gebruik, deze wordt aangestuurd door een ingebouwde stofsensor. De kleuren blauw, roze en rood geven de luchtkwaliteit aan: zeer goed, goed of slecht.

Ik ben meestal wel sceptisch over luchtreinigers, maar bemerk toch een luchtverbetering doordat de ingeademde lucht beter ruikt.
Als test bij een kooi met 2 cavia's geplaatst en op automatische stand gezet. Normaal hangt er dan een cavialucht, deze is nu niet aanwezig en heeft de luchtreiniger dus zijn werk gedaan.
In hoeverre de lucht echt gezuiverd wordt is kan ik natuurlijk zo niet weten, maar er is merkbaar een andere lucht in de ruimte.
De ingebouwde ionisator, die je aan of uit kan zetten met een aparte schakelaar, zal ook bijdragen aan het verbeteren van die luchtkwaliteit.
De luchtreiniger schiet de negatieve ionen mee met de gereinigde lucht en verzwaren dan de verontreinigingen in de lucht, waardoor die zakken naar de grond en zo adem je alleen nog maar schone lucht in.

De luchtreiniger heeft een mooi design, ronde vorm en is niet al te groot en is daardoor bijna overal te plaatsen. Het logo Beko had voor mij wel op een andere plek mogen staan ipv centraal bovenop.

Onderste helft luchtreiniger is voorzien van een luchtinlaatrooster en de luchtuitlaat bevindt zich aan de bovenkant.
De luchtreiniger is voorzien van een HEPA filter en een voorfilter. De voorfilter kan je wassen, de HEPA filter niet. Die moet je vervangen als filtervervangingsindicator aan gaat.
Het vervangen hiervan gaat heel eenvoudig door het bovenste gedeelte linksom te draaien. Hierdoor kan je makkelijk bij het voorfilter en HEPA filter komen.

Pluspunten

• mooi compact design
  • werkt echt
  • timer
  • automatische stand
  • luchtkwaliteit wordt beter

Minpunten

• op hogere snelheden veel geluid
  • HEPA vervanging kost geld

emstelon 10-08-2021

Inmiddels de luchtreiniger al enkele maanden naar tevredenheid gebruikt. Het lampje van het Hepa filter brand nu al. Deze zou dus vervangen moeten worden, maar het is een gigantisch probleem om "even" een nieuw filter te bestellen. De meeste verkopers geven niet thuis en als je er 1 hebt gevonden vragen ze €84,95, terwijl verkoop adviesprijs €49,95 bedraagt.
Nergens hebben ze een filter op voorraad en de importeur geeft ook niet thuis.
Dit vind ik toch wel een kwalijke zaak.

Nathalie 05-04-2021

prima luchtreiniger met weinig onderhoud

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Ik mocht deze luchtreiniger 4 weken testen. Ik heb hem nu 3 weken in gebruik.

Gebruiksgemak:
Het apparaat is meteen gebruiksklaar. Slechts 1 plastic zak van het filter verwijderen.

In de handleiding staat : “om het risico van elektrische schokken te voorkomen, moet u de stekker uit het stopcontact verwijderen voor u het apparaat inschakelt”. Die snap ik niet. Het apparaat werkt namelijk met touch-screen knoppen en kan niet aan zonder stroom.

De lucht wordt rondom naar binnen gezogen en daarom moet het apparaat wat ruimte hebben. Dat is niet altijd even praktisch. De lucht die gereinigd weer wordt uitgeblazen aan de bovenkant is behoorlijk koud. Als ik er naast zit te werken, dan vind ik dat minder aangenaam.

Het apparaat heeft de vorm van een ronde ton. Aan de binnenkant zitten de filters. Ze zijn gemakkelijk te bereiken door het bovenste deel van de ton een kwartslag te draaien. Er zitten twee filters in. Het voorfilter (doet mij denken aan een panty) kun je stofzuigen en uitwassen, het HEPA filter niet. Dat is het enige filter dat op termijn vervangen moet worden. Dat is een stuk gebruiksvriendelijker dan mijn vorige luchtreiniger, van een ander merk.

Geluidsniveau:
Er zijn 4 standen: low, medium, high en automatisch. De low stand is nauwelijks hoorbaar. Ik ben erg gevoelig voor geluid, maar deze is echt niet storend. De timer knop zorgt er voor dat je hem in kunt stellen voor 2, 4 of 8 uur. Dat is handig, want hij maakt zo weinig geluid, dat ik hem soms vergeet uit te zetten als ik weg ga.
De hogere standen maken wel meer geluid. Dit is bijvoorbeeld als ik hem net aanzet, pas aanzet na het koken of als de kat voorbij rent tijdens het spelen. Dan gaat hij op de hoogste stand en dat is wel echt storend. Gelukkig is dit altijd maar heel kort (max 1 minuut).

Luchtkwaliteit:
Als de luchtkwaliteit weer goed is, dan gaat hij weer over op de langzame stand. Daar heb ik dan wel mijn twijfels over, want het gaat wel erg snel. Mijn vorige luchtreiniger deed daar veel langer over (ongeveer 30 minuten), maar die filterde ook echt alle kookluchtjes weg. De Beko doet dat niet.
De lucht voelt wel schoner in de ruimte. Ook zie ik stof op het voorfilter, dus daaraan kan ik zien dat het werkt. De luchtkwaliteit lees ik af aan de kleur die de Beko geeft (blauw (zeer goed), roze (goed) en slecht (rood). Bij mij staat hij bijna altijd op blauw.

Ionisator tuimelschakelaar:
Ik moest even goed zoeken waar hij zat. Als je hem opendraait en het bovenste deel omdraait dan zie je daar een kleine schakelaar in de rand zitten.
De ionisator draagt volgens de handleiding bij tot het luchtreinigingsproces. Je kunt dus zelf kiezen of je deze functie aan of uit wilt zetten. Persoonlijk zou ik daarover willen teruglezen in de handleiding. Wat zijn alle voors-en tegens voor deze extra optie? Voor het stroomverbruik, verschil in luchtkwaliteit maar ook gevolgen voor het milieu (ozonlaag).

Alles meegewogen, vind ik het een prima luchtreiniger voor een mooie prijs.

Pluspunten

• mooi design en betaalbaar
  • eenvoudig in gebruik
  • maakt weinig geluid in de langzame stand
  • voorfilter maak je eenvoudig schoon
  • niet zwaar dus gemakkelijk verplaatsbaar

Minpunten

• heeft ruimte nodig rondom
  • maakt veel herrie in snellere standen
  • blaast koude lucht uit
  • handleiding niet altijd even duidelijk

Liziej 03-04-2021

Hele fijne luchtreiniger

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Ik heb deze luchtreiniger mogen testen, dit vond ik erg leuk om te doen!

Wij hebben een druk gezin, we zijn met zijn 5en en daarnaast hebben wij ook een cattery. Bij een cattery komen ook vaak nare geurtjes voorbij als de katten naar de kattenbak zijn geweest of als ze lekker aan de tonijn zitten te eten. Zodra de luchtreiniger dit “ruikt” gaat hij direct aan op volle toeren en je merkt ook duidelijk verschil in de kwaliteit van de lucht als hij klaar is!
De hoogste stand maakt hierbij wel wat lawaai maar je merkt echt wel dat hij goed zijn werk doet.
Daarnaast geeft hij ook koude frisse lucht af wat in de zomer ook wel heel prettig zal zijn.

Het design is mooi, wij hadden hiervoor een hele oude grote luchtreiniger en die moffelde ik een beetje weg in het interieur, maar bij deze hoef ik dat helemaal niet te doen hij ziet er mooi uit en dit is geen vervelend beeld in de woonkamer.

Als we visite hebben gehad en het is druk geweest in huis dan zet ik hem altijd voluit als ik naar bed ga, als ik dan beneden kom in de ochtend is de hele woonkamer weer lekker fris.

Hij is heel makkelijk in elkaar te zetten als je hem uit de verpakking haalt en het bedienen gaat ook super simpel. Het enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat de hoogste stand wel behoorlijk wat lawaai maakt maar verder ben ik heel tevreden met de luchtreiniger!

Pluspunten

• Merkbaar verschil met het reinigen van de lucht
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Hoogste stand maakt wel aardig wat geluid

Ron 24-03-2021

Beko luchtreiniger

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Compact voor een luchtzuiveraar. Eenvoudig te bedienen
Eenvoudig te reinigen
Prijstechnisch gunstig
De constructie is te makkelijk van elkaar te halen
Hierdoor twijfels over sluiting en werking qua zuivering. Bin gebruik kwam in eerste instantie ook een vreemde lucht vrij
Zodra het apparaat aangezet wordt maakt ie een behoorlijk wat geluid. Na een tijdje als het app. denkelijk de lucht als voldoende schoon beschouwd gaat het over naar een zacht gezoem

Pluspunten

• Compact
  • Bediening
  • Overzichtelijke optied

Minpunten

• Deksel zit vrij los
  • Twijfel over kwaliteit luchtreiniging

Linda2308 23-03-2021

Geweldige luchtreiniger

Geschreven voor: Beko ATP6100I

Een geweldige luchtreiniger die doet wat hij moet doen. Is makkelijk te bedienen dmv de tiptoetsen. Door verschillende standen te gebruiken, merk je het duidelijk in de luchtreiniging, de automatische stand vind ik het prettigst, omdat hij aanslaat wanneer het nodig is . Zeker in de hete zomer kan deze luchtreiniger een heerlijke verkoeling in huis zijn. In de hoogste stand blaast hij perfect.

Geluidsniveau : op de hoogste stand maakt hij toch behoorlijk wat geluid, maar daarin tegen bij de laagste stad beduidend minder tot niks, en hoor je hem bijna niet. Zeer prettig als hij in de huiskamer staat.

Luchtkwaliteit : Ik merk dat de luchtkwaliteit direct verbeterd. Heb zelf een allergie voor stof, hooikoorts etc en een hond in huis, en merk dat ik geen jeukende ogen meer heb en minder hoeft te hoesten.
Ideaal voor mensen met een allergie e/o hooikoorts die ik deze luchtreiniger kan aanbevelen .
Door de ionisator aan te zetten, worden nog meer allergenen/stofdeeltjes in huis verwijdert.
Door het reinigende effect van de ionisator heeft het bij virussen 99% resultaat, dus ook bij de gewone griep of Corona .

Design: Past in iedere woning, niet te groot, niet te klein, goed hanteerbaar en verplaatsbaar, dus overal in huis neer te zetten.
Ik heb deze luchtreiniger een aantal weken mogen testen

Pluspunten

• Doet wat het moet doen
  • Schonere lucht
  • Minder allergische/ hooikoorts achtige klachten