Rowenta PU2530 Pure Air Essential PU2530 Luchtreiniger - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta PU2530 Pure Air Essential PU2530 Luchtreiniger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Mike 12-06-2021

Ik merk weinig verschil in luchtkwaliteit nadat ik het product zo'n twee maanden gebruikt heb. Geurtjes zoals bij gourmetten verdwijnen wel sneller.

Pluspunten

• GEurtjes snel weg

Minpunten

• Groot apparaat

Ingelogd 07-06-2021

Werkt voor mij niet goed (genoeg)

Voor Insiders heb ik dit product mogen testen, maar de testperiode is mij helaas niet goed bevallen. Aangezien ik last heb van long covid, astma en hooikoorts stond ik op het punt een luchtreiniger te kopen. Deze test kwam op het juiste moment. Maar helaas, ik merk niet veel van een schonere lucht en ook niet van een vermindering van mijn klachten. Het stof in mijn woonkamer wordt wel minder, dat scheelt stoffen, maar of de lucht ook echt schoner wordt... Niet dat ik merk. Ik heb een tijdje een andere luchtreiniger van iemand geleend en daarbij merkte ik wel een "frissere lucht".
Wat wel frisser is, is de temperatuur die er uit dit apparaat komt ;) Een best wel frisse bries, soms onaangenaam, soms juist fijn. Ook mis ik een automatische stand. Als het apparaat dan werkt, dan zou je dat ook terugzien.

Pluspunten

• minder stof in huis
  • stil
  • uiterlijk

Minpunten

• werkt niet (voldoende) bij mij
  • lucht wordt niet merkbaar frisser
  • geen automatische stand

Plantdragon 04-06-2021

Simpel en het werkt

Het is een fijne effectieve luchtreiniger. Ik heb merkbaar minder last van mijn stof en pollenallergie. Het enige nadeel is dat het onduidelijk is waar ik een vervangende filter vandaan moet halen.

Pluspunten

• Reinigt stof en pollendeeltjes
  • Simpel ontwerp
  • Zacht zoem geluid, op medium 45db

Minpunten

• Onduidelijk mbt filtervervanging

a*********@p******** 28-05-2021

Prima basic luchtreiniger

Prima luchtreiniger, heel basis qua bediening maar doet gewoon goed wat ie moet doen. Zonder ingewikkelde instellingen.
Met name voor mijn hooikoortsklachten was ik benieuwd of ik verschil zou merken. Ik heb m daarvoor op mijn slaapkamer staan en mijn klachten in de ochtend (vooral niezen) zijn aanzienlijk minder. Helaas niet helemaal weg maar ik gebruik nu wel minder medicijnen en dat is al fijn.
Ik heb m ook uitgeprobeerd tijdens gourmetten en ook dat scheelt behoorlijk met de geur in huis.
Er zitten verschillende standen op en een nachtstand waardoor je geen last hebt van het geluid, althans ik heb er geen last van.
Klein nadeel is dat ie koude, schone lucht blaast. Fijn met warm weer denk ik, maar als het kouder is merk je dat goed.
Apparaat is makkelijk schoon te maken, regelmatig met de stofzuiger het filter reinigen en ongeveer 1 keer per jaar het filter vervangen.
Al met al een prima product!

• Nachtstand
  • Reinigt goed
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Koude lucht
  • Filters moeilijk verkrijgbaar

Son 20-05-2021

Handzaam apparaat

Een prettig, handzaam apparaat. Hij is makkelijk te bedienen en te verplaatsen in de ruimte.
Het zorgt voor frisse lucht en een goede luchtcirculatie.
Ik vind het wat lastig te meten of hij goed zijn werk doet. Het filter vangt wel stof maar onduidelijk wat hij nog meer uit de lucht haalt.
Overdag hebben we geen last van het apparaat maar in de nacht maakt hij voor ons teveel herrie.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • handzaam apparaat

Minpunten

• Onduidelijk wat de werking is

Schiptink 20-05-2021

Prima apparaat

We hebben dit apparaat mogen testen. Mijn man heeft erg veel last van hooikoorts, dus dit was een uitkomst. Hij lijkt te doen wat hij moet doen. Zorgt er ook voor dat vieze geurtjes uit de lucht worden gefilterd. Een mooie bijkomstigheid is dat wanneer je tegelijkertijd de verwarming aanzet het eerder warm is in de kamer. Wel vinden wij dat hij nog best veel lawaai maakt. Maar dat is uiteraard ook heel persoonlijk. Maar hierdoor hebben we hem niet 's nachts aanstaan, wat eigenlijk juist wel prettig zou zijn .

• Lichtgewicht
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Veel geluid

Floris 19-05-2021

Stil en fris

Wij hebben de Pure Air Essential luchtreiniger getest in verschillende kamers van het huis. Op kleine oppervlaktes minder dan 30m2. Het apparaat zelf oogt wat goedkoop en esthetisch niet zo fraai. De laagste stond is stil en kan gebruikt worden tijdens het slapen en thuiswerken. Voor een klein oppervlak is het apparaat wel relatief groot. Voordeel wel is dat hij heel ligt is en dus makkelijk verplaatsbaar en op te bergen. De timers werken goed en kan je dus gebruiken als je van huis bent. In de hoogste stand maakt hij wel veel lawaai, prima om die uit te zetten als je zelf niet in de ruimte aanwezig bent. Als je hem aan hebt staan, voelt het wel fris en aangenaam. Ook wanneer je daarna weer terug in de ruimte bent waar hij aan heeft gestaan ruikt het fris. Het blijft ook een neutrale/ fris gevoel geven nadat hij uit staat. Of het echt werkt is niet te objectiveren / meetbaar. Hij geeft daarnaast ook koelte af waardoor een ventilator overbodig kan zijn.

Britt 18-05-2021

Fijn in gebruik!

Zojuist de Rowenta luchtreiniger ontvangen! Hoewel ik verwacht had dat deze iets kleiner zou zijn, past het wel goed in het interieur. De luchtreiniger is eenvoudig te installeren en te bedienen. De gebruiksaanwijzing was wel erg compact. Gelukkig stond er voldoende info op de verpakking. Zin om dit product te gaan gebruiken!

Update na 2 maanden: ik heb duidelijk minder last van mijn luchtwegen (astma) dit betekent dat het echt werkt! De filter is daarnaast goed schoon te maken.

Pluspunten

• Minder last van allergieën
  • Timer
  • Kinderslot

Minpunten

• Groot
  • Lawaaierig