Qlima D520 - Reviews

Ontvochtiging
20 liter per 24 uur bij 32°C/ 80% R.V.
Aantal snelheden
Tankinhoud
4 liter

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,1

Erik_1977 01-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Het apparaat doet zijn werk goed, als ik hem aan zet dan daalt de luchtvochtigheid direct. Hij staat bij ons in de bijkeuken waar de wasmachine en droger staat en waar de was ook wordt opgehangen. Helaas deed het apparaat na precies een jaar helemaal niets meer. Ik kon het apparaat opsturen naar de distributeur/leverancier en kregen binnen een week een nieuwe opgestuurd. Hele goede service, maar helaas kan ik daarom geen goed cijfer voor de duurzaamheid geven. Ik hoop dat het een uitzondering is.

Erik_1977 15-06-2016

Update van de review van 1-11-2015:
Helaas is het nieuwe apparaat er ook mee gestopt. Ook deze heb ik opgestuurd naar de distributeur en binnen een week kreeg ik weer een nieuwe opgestuurd. Service is perfect alleen aan de duurzaamheid van deze apparaten begin ik toch ernstig te twijfelen.

Sjoerd 08-02-2016 Product jaar of meer in bezit

6,5
Het apparaat werkt in principe. Het houdt de luchtvochtigheidsgraad goed op pijl, ook in een grote ruimte. De bediening is eenvoudig en de vormgeving goed.

Echter na circa 4 jaar en dus na afloop van de garantieperiode heeft de D520 het begeven. Qlima heeft geen reparatieservice waardoor het apparaat ook niet meer hersteld kon worden. Van een dergelijk apparaat mag naar mijn mening een langere levensduur verwacht worden.

Rinus 21-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

Prima service achteraf.

Gekocht op 2-1-2015 het apparaat doet wat het moet doen maar na 2 jaar en 8 maanden deed hij het niet meer.Contact gezocht met de fabrikant omdat de 2 jaar garantie al voor bij was.Ik kreeg van hun bericht om het apparaat op te sturen en hebben ze besloten om toch de Colanse toe te passen.Heden 20-9-2017 kreeg ik een nieuwe .Ik hoop dat deze langer mee gaat.Over het apparaat algemeen heb ik geen klachten.En ik ben heel te vreden over de afhandeling van de fabrikant.

Pluspunten

• Prima ontvochtiger
  • Ziet goed uit
  • Voldoet aan mijn eisen
  • Afhandeling reparatie

Minpunten

• Levensduur te kort.

Erik 04-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

Zibro D520

Product werkte naar volle tevredenheid. Werd alleen zomers af en toe gebruikt. Nu, na 3,5 jaar gaat het apparaat niet meer aan. Erg teleurgesteld. Met zo'n lage gebruiksfrequentie behoort dit product niet de geest te geven!

Pluspunten

• Als het apparaat het doet, werkt het prima.
  • Onttrekt echt een hoop vocht aan de lucht.

Minpunten

• Is na 3,5 jaar reeds defect. Werd weinig gebruikt

Jurrian 22-02-2017 Product jaar of meer in bezit

Erg goede luchtonvochter

De luchtontvochter staat bij ons in de kelder en ik heb de waterafvoer geregeld d.m.v. de continue afvoer: ik heb er een watertank naast gezet die ik met een dompelpomp één keer in de zoveel maanden even leeg maak. De bediening is eenvoudig en ik kan via de knopjes precies instellen dat hij zelf begint te slurpen als de luchtvochtigheid boven de 65% komt. Er zijn meer gemakkelijke instelmogelijkheden die ik even geprobeerd heb, maar verder niet gebruik.
Ook bij ons hield het apparaat er na 2 1/2 jaar mee op. Iets met een printplaat of zo, En in tegenstelling tot de hier boven staande beoordelaars vind ik dat het van kwaliteit getuigd als je gewoon een nieuwe achter de deur geschoven krijgt. Hulde voor de perfecte service.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Uitstekende service