Qlima D512 - Reviews

Ontvochtiging
12 liter per 24 uur bij 32°C/ 80% R.V.
Aantal snelheden
Tankinhoud
2 liter

6,7

lot 23-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

qlima d512, toen hij het nog deed,waren we er blij mee...

Na vochtproblemen in huis 2 jaar en 3 weken geleden zibro d512,nu qlima d512gekocht.Bij vochtige periodes dit apparaat aangezet,maar echt niet vaak.2 weken geleden apparaat weer tevoorschijn gehaald en op ontvochtigen tot 60% ingesteld.Vanmorgen geen geluid meer,dus dacht dat de waterbak vol was,maar apparaat bleek overleden.Bon gezocht,maar bleek in gecrashte mail te zitten en bij modern.nl gekocht die failliet is.Op bankafschrift nagezocht wanneer de aankoop was,bleek 31-07-14 te zijn.Qlima gebeld,maar geen bon(eigenschuld,had ik moeten printen) en buiten garantie van 2 jaar.Baal echt enorm,vind wel dat een apparaat dat vrij prijzig is en niet veel gebruikt,het langer dan 2 jaar ( en 3 weken) vol hoort te houden.
Vormgeving verder goed,apparaat is wel ietwat luid( geen geluid voor in woonkamer),makkelijk op te pakken en te legen.Levensduur dus veel te kort.
Schermpje had verlicht iets beter te lezen te zijn.

Pluspunten

• ziet goed uit
  • leegt makkelijk

Minpunten

• te snel kapot
  • iets luid

NRA 09-08-2016 Product jaar of meer in bezit

Garantie termijn verlopen, D512 reageert niet meer

Apparaat Zibro D512 in juli 2014 aangeschaft na goede ervaringen met twee kleine D4's en grotere D116 die nog steeds (12 jaar later!) werken! Het is nu precies 2 jaar en 1 maand later, D512 plotseling reageert niet meer. Deze heeft dagelijks +/- 1,5 uur aan gestaan, in totaal +/- 1080 uur. Goed apparaat, compact, mooi vormgegeven. Het gewicht is acceptabel, teken van goede binnenwerk en degelijkheid, voor de vrouwelijke hand goed op te tillen. Deze gebruiken we voornamelijk in de badkamer en soms bij het strijken met de stoomstrijkijzer. Regelmatig reservoir geleegd, filters vervangen. Helaas, sinds gisteren met aan /uit knop wordt het apparaat niet meer in werking gezet. Display toont niets meer, geen piep, geen streepje... niets meer! Jammer, vergeleken met andere drie apparaten is deze veel te kort van dienst geweest. Ik ga Qlima vragen of ze na kleine onderzoek de reden van "dienst weigeren" willen achterhalen en de overlijdensakte samenstellen. Ben benieuwd...

Dennis 05-11-2015 Product jaar of meer in bezit

6,5
De Qlima D 512 ongeveer een jaar geleden aangeschaft. Mijn grootste probleem is dat ie fluister stil zou zijn, maar dat is ie absoluut niet. In de normale stand wel, maar als ie ontvochtigd totaal niet. Ik erger mij er steeds meer aan en wil mensen dit besparen vandaar deze late review. Verder moet ik hem ook regelmatig resetten. Ontvochtigen doet ie wel, maar ik zal niemand dit apparaat aanraden.

wijnands 30-12-2014 Product jaar of meer in bezit

4,8
We kochten dit ding in januari 2013 toen het nog zibro heette en een iets ander frontje had. Behalve het gekke feit dat de knoppen verlicht zijn en het display niet is het verder een net ding.

Geluid valt enorm mee, vergelijkbaar met een stille ventilator, niet storend. Ding weet in 3-4 uur onze woonkamer toch 20-25% droger te krijgen. Op de kleinere zolder gaat het allemaal veel sneller.

De bak is vrij makkelijk te legen.

Waar het apparaat ons in de steek laat is degelijkheid. In 2014 heb ik het toestel al 2 keer ter reparatie aangeboden en morgen gaat 'ie voor de 3e keer weg. Telkens hetzelfde probleem, vreemd geluid en dan na 30 minuten afslaan met een ster zichtbaar in het display. Ik weet niet of dit aan het apparaat ligt of het gebrek aan deskundigheid van de reparateur maar teleurstellend is het zeker!

jpz 03-12-2014 Product paar dagen in bezit

Mooi vorm gegeven apparaat, maar belangrijker het doet wat het moet doen, t.w. ontvochtigen. Gebruik het vooral als de was binnen te drogen hangt. Ben er tot nu toe tevreden mee.
Apparaat is niet al te groot, moet daarom op de knieën om te bedienen,bediening bovenop zou handiger zijn. Degelijkheid lijkt goed, maar de tijd moet het verder uitwijzen.

IdH 19-05-2014 Product jaar of meer in bezit

6,8
UPDATE:

Binnen 24 uur na mijn recensie op deze site een email ontvangen van de Zibro distributeur met de volgende strekking:

Zibro producten worden geacht langer dan 2 jaar en een paar maanden mee te gaan, de D512 mag alsnog onder garantie ter reparatie aangeboden worden.

Het recht op een deugdelijk product. Het blijft een mooie schimmigheid in de Nederlandse wet. Ik ben PVG dankbaar dat ook zij concluderen dat een luchtontvochtiger het niet binnen 2,5 jaar mag begeven.

Reparatie was zonder twijfel prima geregeld. De D512 afgeleverd bij mijn verkooppunt, binnen 5 werkdagen was het apparaat gerepareerd en wel weer terug. Chapeau.

Wanneer PVG in gevallen als deze uit zichzelf het initiatief neemt een defect alsnog onder garantie te repareren dan kan ik zeggen dat Zibro een prima keus kan zijn. Het apparaat heeft uitgebreide instellingsmogelijkheden, een grote water opvangbak en esthetisch is het een mooi product.

PVG wees onderscheidend en straal vertrouwen in jullie producten uit. Bied 36, of beter nog 60 maanden garantie.

IdH 30-04-2014 Product jaar of meer in bezit

4,8
Apparaat begaf het 2 maanden na het verstrijken van de garantietermijn.

Denkt u nou niet dat Zibro zal helpen in dat geval, want reparatie kost volgens de klanten'service' tenminste ruim 50 euro aan verzend- en onderzoekskosten. Daar bovenop komen nog de kosten voor reparatie- en onderdelen.

Ik raad iedereen aan GEEN Zibro producten aan te schaffen maar te kiezen voor een van de vele alternatieven.

thrashingmadgirl 06-11-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit apparaat nu een paar dagen, en tot nu toe doet ie wat ie moet doen. Stroomverbruik valt mee, en met de TV aan valt het geluid niet op. Er staat in de omschrijving dat er geen Hygrometer op zit, maar die zit er dus wel op. Mooi modelletje, en makkelijk te verplaatsen middels een handvat aan de achterkant. Mijn huiskamer is eigenlijk net iets te groot voor het onvochtingsvermogen van het apparaat, maar ben er wel tevreden mee.

peter en pauline 22-11-2011 Product paar dagen in bezit

Het apparaat is eenvoudig te verplaatsen en te bedienen maar nog belangrijker zeer geruisloos zelfs met ingeschakelde compressor en het instructieboekje is duidelijk. het apparaat is eenvoudig schoon te maken
ik gebruik hem aan boord van een Motoryacht de warmte die naar boven wordt geblazen is in mijn geval een winst de geringe energie wordt hierdoor weer hergebruikt bij het verwarmen van de ruimte
ik ben tot noch toe zeer tevreden