HP EliteBook x360 1030 G2 - Reviews

Intel Core i5
13,3 inch
Intern geheugen (RAM)
8 GB RAM

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Timinho 21-06-2017

Een snel functionerende laptop met een strak design

Nadat mijn HP Envy laptop het had begeven na een aantal trouwen jaren, ben ik opzoek gegaan naar een vergelijkbare laptop die ook een 360 graden flexibiliteit heeft en een touchscreen. In mijn zoektocht ben ik uitgekomen op de HP EliteBook X360.
Dit is echt een laptop waar je ‘u’ tegen zegt. Van de buitenkant ziet de laptop er strak uit, zilverkleurig afgewerkt met een subliem HP logo in het midden op de bovenkant. Naast het mooie design werkt de laptop ook nog eens geweldig. Dankzij de zevende generatie Intel® Core™ i5 is de software van de laptop lekker snel. Dit in combinatie met de hoge kwaliteit van het scherm, maakt het extra fijn om op deze laptop te werken.
Een groot pluspunt van deze laptop vind ik de 360 graden. Door deze mogelijk kan je snel omschakelen tussen bepaalde werkzaamheden of eventueel gamen, mocht je dat willen doen.
Maar persoonlijk vind ik de touchscreen echt het grootste pluspunt aan de EliteBook X360. Dit geeft je, in mijn mening, meer controle over je acties en hierdoor heb je altijd een back-up als je muis of je touchpad niet werken.
Kortom; een geweldige laptop die ook nog eens een mooi design heeft.

• 360 graden flexibiliteit
  • Gewicht
  • 4G module
  • Touchscreen

Minpunten

• Geen dvd speler

Flyer 18-11-2017

Top kwaliteit laptop met goede specs

Daar was die dan. Mijn nieuwe laptop. Bij het uitpakken was het gelijk duidelijk, dit ziet er goed uit! De laptop is licht, maar tegelijkertijd voelt hij ook degelijk aan door zijn metalen behuizing. Bij het opstarten licht het toetsenbord op en heb je gelijk het idee dat je aan de slag kan. Windows 10 vraagt wat gewenning en gelijk even de privacy settings aanpassen. De standaard software van HP en Windows haal ik er meestal meteen af. Die biedt naar mijn idee te weinig toegevoegde waarde. Wat me opvalt is dat ik hem makkelijk pak omdat het scherm te draaien is. Hierdoor vervangt hij makkelijk een tablet en de beeldkwaliteit is top. Ik vind de prijs aan de hoge kant waardoor je hem automatisch met een Apple gaat vergelijken. De HP doet zeker niet onder, maar mensen die voor Apple gekozen hebben stappen niet snel over verwacht ik.

Pluspunten

• Uitstraling en brouwkwaliteit
  • Makkelijk en overal te gebruiken
  • Snel
  • Accuduur

Minpunten

• Een hoesje of sleeve was handig geweest

Marisela 29-08-2017

Beter dan verwacht!

De HP EliteBook X360 is echt een Notebook/Tablet om van te dromen.
Dit is echt een prachtig ding dat je bijna een transformer laptop zou noemen.
Niet alleen is ie erg mooi en super licht waardoor hij makkelijk te hanteren is maar is ie ook nog eens super snel en kan veel aan waardoor je bijna denkt dat je met een echt laptop te maken hebt.
Het 360° te draaien scherm is echt heel fijn je kunt hem dan ook overal gebruiken.
Zelf had ik niet verwacht dat het zo'n fijn ding zou zijn hij is echt boven verwachting goed.
Zelf gebruik ik hem veel voor alledaags gebruik, ik heb zo iets opgezocht en speel veel spelletjes ermee wat erg fijn gaat omdat ie zo super snel is.
De touchscreen is echt iets waar ik altijd van het gedroomd, zelf ben ik niet zo'n tablet persoon maar de optie van touchscreen is echt geweldig omdat je het ook kan gebruiken als ie in "notebook" mode.
Wat ik ook erg fijn vind aan de HP EliteBook X360 is het toetsenbord, het maakt het schrijven erg fijn en gaat zo erg snel waardoor ik het ook graag doe. Het maakt het blogs schrijven of emails versturen een leuke bezigheid.
De batterij is ook de beste die ik ooit heb meegemaakt, nog nooit heb ik een laptop, tablet of notebook meegemaakt die het zo lang volhoud echt super!
Als ik al iets zou moeten hebben op te merken is het dat het geheugen iets groter had mogen zijn maar goed meer kan ik niet bedenken.
Ik zou deze HP EliteBook X360 zeker aanraden aan iedereen die ik ken of niet ken.

Pluspunten

• Alles

Joost 28-06-2017

Fantastisch studentengereedschap

Komende van een grote, zware Lenovo Y50-70 is dit een verademing om mee naar school te brengen. Als student zijnde zit ik veel in colleges, en dan gaat compactheid en accuduur toch echt boven performance.

Een hoogwaardig toetsenbord op dit formaat heb ik niet veel gezien. Hij typt een stuk lekkerder dan mijn andere laptop(s), en door z'n lange accuduur is de keuze makkelijk gemaakt welke er mee naar college gaat. Je klapt hem open, de gezichtsscan (Windows Hello) gaat van start en binnen een seconde heb je Word open staan en kun je aan de slag; love it! Ik kwam gemakkelijk een typische schooldag door, waar ik bij m'n andere laptops al blij was om een college door te komen.

Het strakke design, en de hoge bouwkwaliteit werkt mee aan een zeer fijne gebruikservaring. Je kunt hem met 1 hand openen, zonder de onderste helft mee naar boven te trekken; dat zijn van die kleine dingetjes die echt de hoogwaardige kwaliteit aangeven.

Als ik dan toch een minpuntje moet bedenken, het geluid is natuurlijk niet top; en dat is ook logisch met dit formaat. Ik moet overigens zeggen dat het ook zeker niet slecht is, maar ik ben gewoonweg beter gewend uit vorige ervaringen. Een klein ander puntje wat ik wel als vervelend heb ervaren is het lawaai die de ventilator soms maakt terwijl je hem niet zwaar belast, dat had wat mij betreft beter gekund.

Pluspunten

• Goed toetsenbord
  • Windows Hello
  • Scherm

Minpunten

• Speakers
  • Lawaai