Braun Silk-épil LS5560 draadoze Ladyshaver met drie opzetstukken - Reviews

Oplaadbaar
Werkt op batterij
Afspoelbaar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,4

maar-t 02-01-2016

5,2
Dit scheerapparaat heb ik ongeveer twee jaar geleden gekocht. Ik vond het zeer prettig dat ik een opzetstukje erbij had voor mijn schaamhaar, omdat ik dat niet helemaal eraf wil. Echter kocht ik dit apparaat om ook mijn benen en oksels mee te scheren. Hierbij merkte ik dat er vele keren overheen moet worden gegaan en zelfs dan blijven er wel stoppels achter. Oftewel het apparaat komt niet goed genoeg in aanraking met de huid.
Aangezien ik altijd erg zuinig ben en ik de stoppels ook weer niet zo enorm erg vind heb ik nog geen nieuwe gekocht, want hij doet het naar mijn lakse behoefte goed genoeg. Echter raad ik hem niet aan, want ik weet zeker dat er apparaten zijn die wel voor gladde benen zorgen
Geschreven voor: Braun Silk-épil LS5560 draadoze Ladyshaver met drie opzetstukken

Valerie 09-05-2018

Handig in gebruik, multifunctioneel!

Dit (trouwens mooie) toestel is zeer gemakkelijk in gebruik. Als basis scheerapparaat doet het perfect wat je er van verwacht. In vergelijking met de vorige modellen van Braun gaat deze batterij echt lang mee. Top! De ander 2 functionaliteiten zijn bijkomend, maar zeker wel een meerwaarde Zeker het verwijderen van eelt een dode huid. Handig! Na het gratis testen van dit toestel, kan ik concluderen: In het algemeen zeker een aanrader!

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • lange batterijduur
  • bijkomende functies (3 in 1)

Bieke B 05-05-2018

Goed voor oksels en bikinilijn

Voor ik de Braun ladyshave LS5560 gebruikte, maakte ik steeds gebruik van werwerpbare scheermesjes. Hier zag ik het gemak wel van in:: ze zijn goedkoop, wegen weinig als je met het vliegtuig op reis gaat, geen gedoe met een batterij die je vergeet op te laden ...
Toen ik de kans kreeg om de ladyshave gratis uit te proberen liet ik deze kans dan ook niet liggen.
Ik heb de indruk dat de haartjes sneller teruggroeien dan met mijn wegwerpscheermesje, maar dit stoort me niet. Oksels zijn snel opnieuw gedaan. Als ik mijn bikinilijn wil scheren heb ik achteraf vaak last van jeuk door de wrijving met het ondergoed, maar doordat de haartjes zo snel terug groeien heb ik hier bij de ladyshave geen last van. Voor mijn oksels en bikinilijn ben ik dus tevreden!
Voor de benen is hij naar mijn mening helemaal niet aan te raden! Ik moet echt verschillende keren over dezelfde plek gaan om alle haartjes te verwijderen, wat met mijn gevoelige huid echt geen pretje is. Ook hier groeien de haren naar mijn mening sneller terug, maar hoe langer ze op de benen wegblijven hoe beter natuurlijk!
(aangezien dit mijn eerste ladyshave is kan ik natuurlijk wel niet vergelijken)

Gauthierc 26-04-2018

Super scheerapparaat

Ik ben namelijk erg tevreden over de Braun Silk-épil LS5560 – Ladyshaver die ik gratis ontvangen heb om te testen. Hij maakt niet veel lawaai. Hij is compact, zo kan je hem gemakkelijk meenemen wanneer je op reis gaat. Het opzetstuk om dode huidcellen te verwijderen is een meerwaarde. Gemakkelijk in onderhoud. Laadt snel op na eerste oplaadbeurt. Prijs kwaliteit een aanrader. Minpuntje: een opbergzakje zou handig zijn.

Pluspunten

• Precies
  • Goedkoop

Minpunten

• Geen zakje
  • oplaadduur

Evikenobi 17-04-2018

Waar voor je geld

Ik ben persoonlijk zeer tevreden met de Braun Silk-épil LS5560, hij ligt zeer goed in de hand en maakt helemaal niet zo veel lawaai als sommige andere ladyshaves.
Makkelijk op te laden en lange accuduur, meteen te gebruiken bij het uitpakken.
Ik was zeer blij dat ik dit product gratis heb gekregen om te testen!
Eén nadeel is wel dat de oksels en bikinilijn niet vlot lukken met deze ladyshave, daarom krijgt hij ook geen 10/10.

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Niet geschikt voor oksels en bikinilijn

JDijkstra 16-04-2018
  • Product gekregen

Werkt heel goed

Dit product houdt heel makkelijk vast en neemt per beweging veel haartjes mee. Er zitten een aantal handige opzetstukken bij waar ik heel tevreden mee ben. Ik heb eerder ladyshavers gehad, maar ik moet zeggen dat dit echt een hele goede is. Ik zou het daarom ook zeker aanraden aan familie en vrienden. Ik heb dit product gratis mogen krijgen om uit te testen, maar dat beïnvloed zeker mijn mening niet. Als je alleen al kijkt naar de prijs kwaliteit verhouding is dit product uitstekend.

Pluspunten

• makkelijk vast te houden
  • meerdere opzet stukken

kathy 15-04-2018

lange batterijduur

Dit is een super toestel, we hebben lang geprobeerd om een negatief punt te vinden en we hebben slechts twee gevonden. het negatieve is dat je het niet kan gebruiken onder water, het andere mindere punt is dat er geen opbergzakje bij is. verder is dit een super toestel je benen zijn echt zijdezacht en we hebben het vandaag voor de eerste maal in 6 weken moeten opladen en met dit goed weer word het gebruikt door 2 vrouwen. het was een aangename ervaring om dit product te mogen testen en het neemt nu een prominente plaats in in onze badkamer.

Pluspunten

• lange batterijduur
  • zachte scheergenot

Minpunten

• geen opbergzakje
  • niet te gebruiken met water

sarahvw 05-04-2018

goed

Deze lady shaver werkt goed en doet wat ik er van verwacht. Mijn haren scheren er gemakkelijk af. De batterij gaat lang mee. Het is gemakkelijk dat hij onder de douche gebruikt kan worden. De opzetstukken zijn gemakkelijk te vervangen. Ik vind het alleen jammer dat er geen opbergzakje bij zit.

Pluspunten

• batterij

Minpunten

• geen opbergzakje

Stephanie Fontaine 04-04-2018

Doet het nodige voor de benen!

Onlangs kreeg ik dit pakket en ik ging onmiddellijk aan de slag. Het scheren van de benen gaat erg vlot en door de extra opzetstukken krijg je een heel mooi resultaat! De oksels en bikinilijn gingen minder vlot. Ik kreeg dit pakket gratis en zou het niet onmiddellijk aanraden.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Compact

Minpunten

• Oksels en bikinilijn gaan niet vlot

Lien 28-03-2018

handig toestel met goed resultaat

Ik ben heel tevreden van deze ladyshave. Mijn vorig toestel werkte met een elektriciteitskabel maar die is toch vaak te kort of zit in de weg. Deze werkt met een oplader en dat vind ik echt een voordeel.
Voor benen en oksels gebruik ik liever een gewoon scheermesje want geeft nog net een gladder resultaat, maar vooral voor de bikinizone vind ik dit een heel goed toestel. Er zit geen opbergzakje bij, maar dat miste ik niet echt want ik had er zelf nog eentje liggen.
Ter volledigheid: ik kreeg dit exemplaar toegestuurd om te testen – maar ik geef natuurlijk wel mijn persoonlijke mening.

Pluspunten

• werkt met oplader
  • verschillende opzetstukken

Minpunten

• geen 100% glad resultaat

Ladyshaver LS5560 Braun 14-03-2018

Ladyshaver

na jaren altijd met mesjes in de weer bezig te zijn geweest nu voor het eerst de braun geprobeerd.
mijn ervaring :ik wil niets anders meer normaal krijg ik na 1 dag al stoppeltjes van het scheren en dat is nu helemaal niet van toepassing meer . de braun ligt lekker in de hand in het begin is het wel een beetje pijnlijk maar na een paar keer ben je eraan gewend en is de braun bij gebruik een super verwennerij voor jezelf en voor je huid. . Ik had het geluk dit apparaat gratis te mogen ontvangen en te testen en deze dan ook kan aanraden.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Goede kwaliteit
  • Goede kwaliteit
  • Goede kwaliteit
  • Goede kwaliteit

Saskiaatje 29-06-2016

Prima ding

Ik heb de ladyshave nu al meer dan 2 jaar in bezit (zo uit mijn hoofd..) en hij bevalt nog steeds erg goed.

Zojuist heb ik het scheerblad en de scheerkop vervangen gezien hij aan haartjes begon te trekken en het scheerresultaat achteruit ging. Nu scheert hij weer alsof hij nieuw is.
Het vervangen was wel een wat duurdere business, die twee samen was ongeveer 26 euro. Echter nog steeds 20 euro goedkoper dan een nieuw apparaat kopen.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met het apparaat, hij scheert mijn benen glad en dat gaat nog aardig snel ook. Ik heb een aardig gevoelige huid waardoor scheren met een scheermes zelfs met scheerschuim een werkelijk hel is, maar met deze ladyshave gaat alles prima.

Wanda 07-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Ik gebruik al jarenlang een Braun. Helaas gaat ie na het schoonmaken met water nog wel eens kapot. In de handleiding staat dat je hem na het schoonmaken met vaseline moet insmeren. Dat heb ik nooit gedaan, dus waarschijnlijk heb ik dat aan mezelf te danken. Recent heb ik een ladyshave van Philips geprobeerd, maar daarmee zat ik onder de snijplekken en rode irritatieplekken. Oftewel snel weer terug naar mijn Braun, want daarmee heb ik nog nooit enige irritatie gehad, niet bij mijn oksels, bikinilijn of op mijn benen en het scheerresultaat is prima!

CC1 30-05-2012

5,2
Vervolg op review van 26 mei.

Zojuist met het gratis servicenummer van Braun gebeld i.v.m. onderstaande klachten.
Hier kwam het volgende uit:

Het scheerblad moet bij alle Braun apparaten binnen 9-18 maanden vervangen worden.

Mochten de klachten binnen 9 maanden na aankoopdatum optreden, dan valt dit nog binnen de garantieperiode.

Op de rest van het apparaat zit 2 jaar garantie.

Op de site Europart.nl kan je onderdelen bestellen voor dit apparaat.

Bij slechte scheerresultaten moet het scheerblad en de messenkop vervangen worden, nummer: 31255305 voor dit apparaat.

Inclusief verzendkosten ben je dan een week en 23,24 euro verder.

Oftewel: je kan net zo goed voor een paar tientjes een nieuw apparaat kopen.

CC1 26-05-2012

5,2
Zeer slechte aankoop geweest.

Net een jaar in het bezit van deze Ladyshave en de scheerresultaten zijn nu zo slecht dat je wel 10x over de huid heen moet gaan voordat het merendeel van de haartjes verwijderd is. Daar houd je natuurlijk een geïrriteerde huid aan over.

Conclusie: binnen een jaar zijn de scheerresultaten zo slecht dat het apparaat beter vervangen kan worden door een ander apparaat.

Het schoonmaken is altijd al lastig geweest. De kap kan je goed verwijderen, waardoor je de Ladyshave goed kan laten drogen. Het kopstuk gaat bij het schoonmaken echter zeer gemakkelijk los, waarna er een veertje zichtbaar wordt dat gemakkelijk in de gootsteen kan vallen. Het schoonmaken is dus een drama.

Batterij houdt het wel erg lang vol, dus dat is zeker een pluspunt.

Ook is het handig dat het knopje gemakkelijk in 1 stand blijft staan, waardoor tijdens het scheren het apparaat niet uit valt.

Conclusie:
Scheerresultaten gaan zeer snel achteruit, app. heeft een goede batterij, app. is zeer slecht schoon te maken.

CC1 30-05-2012

Vervolg op review van 26 mei.

Hier kwam het volgende uit:

Op de rest van het apparaat zit 2 jaar garantie.

Op de site Europart.nl kan je onderdelen bestellen voor dit apparaat.

Inclusief verzendkosten ben je dan een week en 23,24 euro verder.

Oftewel: je kan net zo goed voor een paar tientjes een nieuw apparaat kopen.

YvonneB3 07-08-2011

4,8
Ik heb deze mooie ladyshave meer dan 2 jaar geleden gekocht. Hij kraste over de huid en je zag nog kleine stoppeltjes na vaak scheren en na een jaar deed hij helemaal niets meer. Daarna een Philips gekocht, die helaas ook niet voldeed. Nu gebruik ik voor het eerst mesjes. (Gratis gekregen Veet met trimmer) Al blijf ik het eng vinden om die te gebruiken onder de oksels.

Fam I 01-06-2011
  • Product kwartaal in bezit

1,2
Nadat mijn 15 jaar oude Philips lady shave het begaf dacht ik met Braun kwaliteit te kopen.
Wat een ellendig en waardeloos apparaat. Een regelrechte miskoop! Weggegooid geld.
Haartjes worden niet in 1 keer afgeschoren maar pas na 7x, het resultaat is ronduit slecht.
Daarnaast valt het apparaat tijdens het scheren gewoon te makkelijk uit elkaar door de vele onderdelen. Geen klik om het vast te zetten maar gewoon de accessoire erop schuiven met het gevolg dat het uit elkaar valt op de grond.
Ik merk ook op dat het apparaat niet in de Braun "niet goed geld terug" actie is opgenomen. Ik verwacht dat dit een bewuste keuze is.
Gr,
Fam

Orakeltje 18-05-2010

6,2
Ik heb dit scheerapparaat ongeveer 2 jaar geleden gekocht. In het begin was ik er erg tevreden over en schoor hij prima. Maar na verloop van tijd begon hij minder goed te scheren en ook de tijd die hij opgeladen gebruikt kan worden werd steeds korter. Het leek af en toe net of ik een epileerapparaat heb gekocht. Hij trekt nu de haren eruit met zeer pijnlijke plekken en bultjes als resultaat. Bovendien is het resultaat niet glad te noemen.
En af en toe tijdens het gebruik lijkt het net alsof de stroom "wegvalt", terwijl hij net opgeladen is.
Kortom: ik ben er niet tevreden over.

Oldshatterhand 01-12-2009
  • Product half jaar in bezit

Goed apparaat : werkt uitstekend.
Heb deze gelijkertijd aangeschaft met de Braun LS-5160.
Het enige verschil is dat de LS-5560 opgeladen kan worden via de electra en de LS-5160 werkt alleen op batterijen.
Ik heb ook hiervoor oplaadbare GP-batterijen in gedaan (ter voorkoming van "lekken").
Net zoals de electrische tandenborstels van Braun heb ik zowel oplaadbare als op batterij.
Ik gebruik deze wisselend als het electrisch apparaat "leeg" getrokken is en ik heb dus altijd vervanging bij de hand : wel zo gemakkelijk.
Bovendien makkelijk op reis of op vakantie.

Lilian23 08-11-2009
  • Product jaar of meer in bezit

Heb deze ladyshave nu ruim 1 1/2 jaar, en bevalt steeds minder. Scheert niet alle haartjes weg, ook niet na het plaatsen van een nieuw scheerblad. Eigenlijk een veel te hoge aanschafprijs voor zo'n waardeloos apparaat.

Lilian23 02-06-2012

Ik heb het apparaat maar weggegooid.