De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Hoover HF222AXL 011 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ClaudiaD 15-02-2021

Kies liever de Hoover HF522

Geschreven voor: Hoover HF222AXL 011

Ik heb precies 5 weken ervaring met deze stofzuiger. Nadat ik na 4 weken de filters gewassen en gedroogd had, heb ik een filter op de verkeerde manier teruggeplaatst. Dit bleek niet te repareren. Dit werd overigens niet in de handleiding uitgelegd. Daarna heb ik een ander type gekocht, de HF522. De HF522 heeft een betere kwaliteit: het klik systeem werkt veel beter en de stofbak is in zijn geheel, inclusief de filters, afneembaar. Dit werkt veel handiger. Mijn conclusie is dus dat je het type HF222 beter niet kan kopen. Mijn advies is om nooit een stofzuiger te kopen met een stofbak die niet in zijn geheel afneembaar is. Ik vermoed dat alle stofzuigers met een stofbak van dezelfde vorm als die van de HF222 niet in hun geheel afneembaar zijn.

Pluspunten

• Losse accu
  • Hoeft niet in houder opgeladen te worden
  • Zeer wendbaar
  • Licht gewicht
  • Ook als handstofzuiger te gebruiken

Minpunten

• De opvangbak is heel onhandig
  • Het kliksysteem werkt slecht
  • De zuigtijd is kort ( zoals overal)
  • Wisseling van rolborstel nodig
  • Veel extra hulpstukken, maar onhandig