Philips MiniVac FC6149 - Reviews

Capaciteit (droog vuil)
0,50 liter
Nat en/of droog
droog

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips MiniVac FC6149 op Kieskeurig.nl.

kattenkop 17-06-2014

Ik vind het een perfect apparaat eenvoudig te bedienen zuigt alles op ook de katten korrels dit is mijn 3de kruimeldief heb nog nooit zo,n goede kruimeldief gehad, een aanrader.

kattenkop 05-10-2014

Ik ben de kattenkop en ik ben nog steeds dik tevreden over mijn apparaat, ik kan het echt aan bevelen.

ouwe opa 18-02-2016

Beste kattenkop. Ben je na 1,5 jaar nog altijd tevreden over de kruimeldief?
Groet, Michel.

kattenkop 19-02-2016

Ik, kattenkop ben na anderhalf jaar nog steeds dik tevreden over mijn kruimeldief.

Han 22-08-2016

Philips kruimeldief

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Doet zijn werk naar behoren. Redelijk sterk zuigvermogen voor een kruimeldief. Handig leeg te gooien. Strak en mooi design, ligt prettig in de hand door vorm en materiaal van handgreep.

Nadeel zuigkracht daalt als je meegeleverde slang met borstelset gebruikt die voor de auto bestemd zijn. Je moet, als je dieren hebt, wel regelmatig de filter uitkloppen.

Pluspunten

• Zuigt goed tov goedkopere
  • Design is mooi strak
  • Extra accessoires
  • Prettig design handgreep

Minpunten

• Zuigkracht autoborstel
  • Filter snel vuil

Marielle 31-03-2016

handzaam en goede zuiger

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Ik gebruik een kruimeldief dagelijks. Snel door je kamer en keuken en het is weer opgeruimd. Deze kruimeldief zuigt heel goed, is handzaam, licht in gewicht en makkelijk in gebruik. Je kunt de vuiligheid er met 1 klik uitkiepen in de prullenbak. Hij is goed schoon te maken met evt. een nat doekje aan de binnen- en buitenkant. Hij is doorzichtig dus je ziet of hij bijna vol zit. De hulpstukken die erbij zitten vind ik handig, kan je er net wat meer mee en je hoeft niet je grote zware stofzuiger met snoer uit te kast te halen.Ik heb hiermee snel een schoon huis. Blij mee!

KGreif 04-04-2016

Handig en optimale zuigkracht

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Deze kruimeldief heeft een veel grotere zuigkracht dan de vorige die ik had.
Er zijn handige hulpstukken bij zodat je ook je auto, bank... makkelijk kan stofzuigen.
Je kan makkelijk zien wanneer hij vol is omdat dit deel licht doorzichtig is.

stgj 14-03-2016

Top aankoop

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

top toestel, grote zuigkracht, we gebruiken hem zowel in huis al voor het reinigen van de wagen. de zuigkracht blijft constant en krachtig. De bijgeleverde hulpstukken zijn zeer praktisch.

Marielle034 09-03-2016
  • Product kwartaal in bezit

Ideale Kruimelzuiger met veel extra accessoires

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Zuigkracht is erg goed, beter dan verwacht. Door de vele accessoires is hij binnen en voor in de auto te gebruiken. Het handig meegeleverde slangetje is makkelijk om de autostoelen en de meubels binnen van vuil en stof te ontdoen. Verder handzaam en makkelijk te monteren. Erg makkelijk om mee te nemen op vakantie voor de Camping dmv handige meegeleverde opbergtas

Rozeboom 21-11-2019

zwakke accu

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Apparaat had een fantastische zuigkracht. Gekocht in januari 2019 maar nu (Nov.) bijna geen zuigkracht meer. Apparaat opengemaakt (Stom natuurlijk ivm garantie) en het bleek dat 1 van de 10 accu's gloeiend heet was. Zwakke schakel?
Waarom lees ik niets in de handleiding over dat constant onder lading zijn niet goed voor het apparaat is?? Vanaf Jan.2019 heeft hij bij ons namelijk we onder lading gestaan!
Dat blijkt m.i. funest.
Waarom geen indicatie dat de accu vol is en waarom geen automatische of schakelbare voedings onderbreking? Nu moet ik het apparaat handmatig uit de oplader halen met kans dat dit vergeten wordt.
Ik vind dit een groot min punt.

Veelie 22-03-2016

Geweldige kruimelzuiger

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Deze kruimelzuiger is handig voor in huis maar ook te gebruiken voor even in de auto. Breed inzetbaar en met diverse hulpstukken. Compact en handig in gebruik. Een echte aanrader!

martin48 06-11-2019

Goede stofzuiger, slechte accu

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Gekocht n.a.v. goede reviews en voldeed het eerste jaar prima. Daarna wilde hij niet meer opladen en zelfs het laadlampje brande niet of heel kort. Omdat de garantie toch al ten einde was het apparaat maar eens opengeschroefd. 10 stuks 1,5/1,2 volt accu's van 1250mah zitten er in. vervangen is duur maar onze bekende zweedse woningboer bracht uitkomst. daar 10 x Ladda 1,2 volt 2450mah gekocht en er in gesoldeerd. zuigertje werkt weer prima, laadt weer op en heeft nu de dubbels zuigtijd (ongeveer 25 min)

Anoniem 18-12-2019

Plezierig apparaat

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Handig en veelvoudig inzetbaar apparaat, zowel in huis als in de auto. Van deze kruimelzuigers zijn er een aantal in mijn directe omgeving in gebruik tot volle tevredenheid.
Alleen jammer dat alleen de batterij verslijt en niet te vervangen is. Ook jammer voor het mileu, zie uitwisselbaarheid van batterijen voor boormachines etc.

EllieG 31-03-2016

Meer dan een kruimeldief!

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Krachtig en veelzijdig in gebruik, een aanrader. Deze kruimeldief is veel sterker dan mijn oude kruimeldief en mijn man gebruikt deze nu nog voor de auto. Stuk handiger dan de stofzuiger gebruiken!

JosW 06-03-2020

Goed maar wel een kanttekening.

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Zuigt als de beste. Het batterij-issue heb ik opgelost door de oplader achter een tijdklok te hangen waardoor de batterijen kunnen afkoelen. Ze worden nu zo'n 5 uur per dag opgeladen. Is ruim voldoende.

Elfje12345 19-01-2019

Mooi, maar defect

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Het is een mooi apparaat, zuigt ook goed alleen blijft de oplaad indicator branden (wij hebben hem nu ongeveer 14 dagen). En dat niet alleen, hij blijft ook echt altijd opladen. Na een dag niet gebruiken is het handvat en de adapter warm. Dat betekent dat de accu's erg kort zullen leven, als ze op een dag niet ontploffen (en extra stroomverbruik). Jammer anders had hij 5 sterren gekregen.

Bjorn100 20-10-2018

Te snel defect

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

In mei 2017 gekocht, en terwijl hij het deed was ik er tevreden mee. Echter lijkt de kruimelzuiger sinds een maand niet meer op te laden. Gebaseerd op enkele andere reviews hier is dit helaas geen unieke situatie.
Daarom is de kruimelzuiger nu helaas na 1.5 jaar al niet meer te gebruiken, en ook is het oplaadstation niet apart te bestellen. (Dan ga ik er nog maar vanuit dat het probleem een defect oplaadstation is, en niet een defect in de kruimelzuiger zelf).

Voor de prijs helaas een miskoop geweest gezien de korte levensduur.

Mamadelief 16-11-2017

Goede kruimelzuiger, maar na 2 jaar laadt hij niet meer op

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Altijd erg fijn gevonden, tot hij niet meer oplaadt. Heel lang met aan de telefoon gezeten met een medewerker van Philips, maar geen resultaat. We weten niet waar het precies aan ligt. Hij doet het wel met de auto-oplader, maar laadt hier niet mee op. Verder dus nu onbruikbaar thuis en niemand kan zeggen waar het aan ligt. Daar vind ik hem wel veel te duur voor, dus hier baal ik van...

GorgioA 27-07-2020

Zwakke Accu

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Na de eerste keer ruim 16 uur opladen. Hebben we de kruimelzuiger gebruik om de moeilijk plekken te bereiken in de auto. Na 1,5 auto was de kruimelzuiger leeg, let op we hebben hem niet gebruikt om de grote vlakken te doen, maar alleen de groeven en smalle plekken waar de grote stofzuiger mond niet bij komt.

Ik hoop dat dit wat langer/beter word als de accu vaker word gebruikt, want anders is het te snel leeg.

Anoniem 10-06-2020

stofzuiger doet waarvoor deze verkocht wordt

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

prima kruimelzuiger, met goede zuigkracht. Levensduur van de accu is echter te kort. Moet al snel weer opladen. Accu constant onder spanning houden is geen optie omdat de lader niet automatische stopt als accu opgeladen is. Hierdoor blijft de accu steeds onder spanning staan, wat naar mijn idee de levensduur van de accu niet ten goede komt.

alwin 02-06-2020

Na enkele maanden was de zuigkracht volledig weg

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Deze gaat er nooit meer in komen. Aanvankelijk een prima apparaat en snel te legen maar inmiddels zijn we een jaar verder en is de zuiger volkomen zijn zuigkracht kwijt. Zonde van het geld en de irritatie.

WillemN 31-05-2020

Zwaar teleurgesteld

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Dit is al de tweede die zeer snel defect raakt. De eerste na twee jaar de batterij defect, de tweede heeft het nog geen anderhalf jaar volgehouden, de aan-/uitschakelaar defect. Slecht voor mijn portemonnee, slecht voor milieu, steeds weggooien dat ding.

Jim 05-05-2020

Binnen 3 jaar kapot

Geschreven voor: Philips MiniVac FC6149

Helaas zou ik deze kruimelzuiger niemand aanbevelen.
Vanaf het begin viel de zuigkracht tegen. Wij hebben de zuiger absoluut niet intensief gebruikt en na 3 jaar blijkt die versleten te zijn. Één op de ander dag leek de zuiger de helft van zijn zuigkracht nog te hebben. Ik heb de accu's doorgemeten en deze bleken nog minder dan helft van hun spanning nog te leveren in bedrijf.
Naar mijn mening kan dit echt niet binnen 3 jaar. Slechte kwaliteit!

Pluspunten

• Moderne look

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Weinig zuigkracht
  • Snel kapot