Bowers & Wilkins P5

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Erelid 11-06-2013 Product paar dagen in bezit

Wat een top ding! Ik kom van een Bose On Ear die ik al goed vond qua geluid, maar dit slaat alles. Heel open en transparant geluid waar alles in zit zonder dat het ergens irriteert, hoog, midden en laag. je hoort dingen die je eerder niet hoorde in muziek.
Kost wat maar je hebt dan ook wel wat. Is veel beter gebouwd dan de Bose; je komt geen plastic tegen! Alleen RVS, aluminium en leer. Bij de Bose was het allemaal plastic en nep-leer.

robertlucky 01-04-2014 Product paar dagen in bezit

Ben sinds kort in bezet van de speciale edition bowers & wilkins p5 maserati ,wat een waanzinnig geluid en goeie pasvorm . Hiervoor dr dre studio's gehad en bose maar dit is echt geweldige koptelefoon .Alleen vraag ik me af waarom die 100 euro meer kost?

Erelid 14-02-2015

Vanwege de kwaliteit. Niet alleen kwaliteit van geluid maar ook van gebruikte materialen: echt leer, roesvrijstaal. Bij Bose (heb ik ook gehad) en DR Dre is het allemaal plastic en nepleer.

dafos58 19-01-2014 Product kwartaal in bezit

Ik kon een tijd geen hoofdtelefoon vinden die mij aanstond: helder, open en neutraal geluid. Niet bombastisch laag, helder open en evenwichtig midden. Ik testte per ongeluk de P5 en was binnen 5 minuten verkocht. Ze zien er prachtig uit, zeer degelijk en duurzaam materiaalgebruik, maar vooral, wat een prachtig, eerlijk geluid voor losless muziek. Het is elke dag gewoon genieten. Slechte mp3tjes worden afgestraft, maar met goede kwaliteit muziek worden je oren gestreeld!

Exia 21-07-2013 Product jaar of meer in bezit

Ik heb mijn P5 nu al een aantal jaren in bezit en ze zijn nog steeds even mind-blowing als toen ik ze voor het eerst kocht en op deed. De €300 euro is het elke cent waard want oh my god, wat is de P5 toch goed. Alle tonen komen goed tot hun recht. Bij hele hoge frequentie kan de P5 soms wat moeite mee hebben, maar dat is voor elke koptelefoon een probleem rond deze prijsklasse.

Comfort is echt superieur en dat geldt ook voor de kwaliteit en afwerking. Na een paar jaar intensief gebruiken en de P5 zit nog steeds perfect in elkaar. Geen rammeltjes, geen gebreken, niks.

Over de prijs gesproken. Als ik kijk naar andere koptelefoons in deze prijsklasse en zelfs hoger, dan steekt de P5 met kop en schouder er boven op.
Zijn tijdloze design is een heel sterke punt maar daarnaast is het kwaliteit, afwerking en geluid dat je er voor terug krijgt simpelweg fenomenaal.
De P5 laat koptelefoons van bijv. Bose en Beats ver achter zich.

Een echte aanrader voor iedereen die muziek luisteren houdt maar nog twijfelt welke koptelefoon een goede koop is.

Het is geen wonder waarom de P5 door vele mensen geprezen wordt.
De P5 is gewoon simpelweg geweldig en levert uitstekende kwaliteit, in zowel muziek als afwerking.

Groovy Dad 20-02-2013 Product half jaar in bezit

Ik gebruik deze koptelefoon dagelijks en intensief. Zowel om naar muziek te luisteren als om conference calls mee te doen. Ik gebruik m vaak samen met mn iPhone. Naast het geweldige geluid is het draagcomfort super. Ook wanneer je de B&W langer draagt. Ik draag ook een bril en zelfs dat gaat goed. Als je een koptelefoon dagelijks gebruikt gaat de slijtage ook snel. Maar tot nu toe is de duurzaamheid ook top en kan hij een stootje hebben. Misschien veel geld voor een koptelefoon maar echt de moeite van het doorsparen waard ;-)

Hasie62 01-09-2012 Product paar weken in bezit

Een koptelefoon voor je Iphone aanschaffen van 299,- euro is toch wel iets waar je even over na moet denken. Uiteraard kende ik Bowers& Wilkins van hun High-end speakers, maar dat betekend overigens niet dat je ook goede koptelefoons maakt.Ik had het tot nu toe gedaan met een Sennheiser PX 100(90,-)en gelet op de prijs blijft dit toch een van de beste in zijn klasse. Alhoewel ik de opvolger hiervan ook heb overwogen, was deze toch niet meer echt van dezelfde kwaliteit. Dus op zoek naar iets anders. Na lang aarzelen gekozen voor de B&W P5.
De bouwkwaliteit en styling van deze P5 is ongeevenaard: Degelijke afwerking moo, zacht(schape)leer op de hoorschelpen en twee metalen platen aan de buitenzijde die het geluid van buitenaf meer dan uitstekend wegfilteren. Helaas is hij niet helemaal in te klappen (voor op reis) maar in een tas past hij prima. Het belangrijkste blijft toch het draagcomfort en de geluidskwaliteit. Het draagcomfort lijkt misschien in eerste instantie matig doordat dit echt wel een volwassen koptelefoon is en hij strak op het hoofd zit, maar toch blijkt naar verloop van tijd dit heel erg mee te vallen zeker ook door de afwerking en gebruikte materialen. Natuurlijk, in de volle zon wordt het wat broeierig, maar dat heb je met andere koptelefoons ook. Dan het geluid: Verwacht geen opgepompte bassen, geen overdreven brede soundstage, maar zeker na wat uren inspelen een prachtig gebalanceerd, gedetallieerd en rijk aan emotie geluidsbeeld. Dit is echt een bijzondere koptelefoon en een must voor echte muziekliefhebbers (hoewel smaken altijd kunnen verschillen!) Ik denk dat ik nog niet eerder een koptelefoon heb beluisterd die het laag zo strak, diep en natuurlijk kan weergeven dan de P5.Daarnaast is de muziek zeer natuurlijk en wordt het nooit opdringerig, waardoor je relatief lang muziek kan luisteren. De muziek blijft eerder intiem en ik hoor details in muziek die ik nog niet eerder heb gehoord en dan wordt het waarlijk een muzikale beleving om al je muziek nog eens af te luisteren. Op de doos staat geschreven "Concert for one" en dat is voor deze koptelefoon echt een juiste weergave. Ga hem zeker is beluisteren zou ik zeggen, maar doe dit alleen als je weet dat je er het geld ervoor hebt.

Sayn123 15-08-2012 Product paar dagen in bezit

Normaal schrijf ik nooit reviews maar ik wou even de P5 aan iedereen aanraden. Had hiervoor een Dre Studio, maar was het krakende plastic, de batterijen en het lompe grote ding helemaal zat. Ook de hoeveelheid bass stond me niet aan. Heb hem vandaag gehaald en hoor dingen die ik normaal nooit hoorde, het leer is súper, súper zacht en hij is lekker compact. Het geluid daarentegen is groot. Echt fantastisch. Heel gedetailleerd en er is werkelijk niets op aan te merken. Twijfel je tussen deze en beats, ga eens luisteren en je weet het zelf ook.

22Babak 07-02-2012 Product maand in bezit

wooow, wat een supper product.
ik heb de 10 duurste koptelefoons beluisterd van o.a sennheiser en alle soorten van beats by dre.
Deze koptelefoon was gewoon 'the one', in een word perfect.
hij is mooi, compact(in verhouding tot andere) en de belangerijkste is dat hij de mooiste en gebalanceerd geluid geeft wat je niet verwacht van zo'n formaat.
van mij krijgt hij een 10

JW17 26-12-2011 Product paar weken in bezit

Wauw… wat een goede aankoop… Op internet zijn volop tests te vinden, de meeste toch wel heel positief, en terecht. Ik ben tot nu toe heel tevreden. Geen goedkope aankoop maar het geld zeker waard. De andere reviews hier zeggen genoeg!
De warme oren neem ik op de koop toe, even het ding afzetten en dan gaat het weer prima. Het aparte snoer voor de iPhone lijkt mij heel handig en is gelukkig te wisselen voor een gewoon snoer. Dat uit het dunne draadje zo’n mooi geluid komt, is bijna een wonder…

mitchberg 18-07-2011 Product paar dagen in bezit

heb een aantal koptelefoons geluistert, maar de p5 is wel de beste!!!!
ik heb nu eindelijk mijn eigen hifi installatie voor onderweg.
laag of hoog, deze koptelefoon geeft het verschrikkelijk goed weer.
de p5 voegt niks extra's toe aan muziek en laat niks weg, in 1 woord TOP!!

met lossles audio komt hij helemaal tot zijn recht.
ik wil iedereen deze koptelefoon aanraden, prijs/kwaliteits verhouding is goed.

arnoldblaauwe 21-04-2011 Product paar dagen in bezit

Ja, wat moet van deze koptelefoon zeggen? In één woord:TOP! Hij kan zich natuurlijk niet meten met de toplijn van bv. Grado, maar dit is denk ik wel de beste hoofdtelefoon voor mobiel gebruik. Wat een formidabel geluid zeg. Open en transparant zonder enige kleuring. Ook het draagcomfort is prima. Zit behoorlijk strak, maar niet vervelend. Ook de materiaalkeuze werkt hier aan mee. Eén tip: mail de grootste mediashop voor hun laagste prijs en wie weet betaald je 50 euro minder. Ik heb dat gedaan en kreeg deze P5 voor 249 mee.

BDC 06-03-2011 Product paar weken in bezit

Prachtige hoofdtelefoon, geluid en draagcomfort zijn helemaal top. Laagweergave is strak en hoog mooi in balans. Deze P5 heeft een hoge prijs maar voor de hifi liefhebber is het een must-have! Tip: werk met lossless audio, mp3 valt namelijk erg snel door de mand. Ook i.c.m. de iPod Classic werkt deze hoofdtelefoon (zelf heb ik mijn muziek opgeslagen in Apple lossless) geweldig. Aanrader!

davedelange 22-03-2013

De koptelefoon komt inderdaad het best tot zijn recht bij het beluisteren van lossless audio. B&W doet je na registratie op de website ook een aantal lossless audiofiles cadeau zodat je dit echt zelf kunt ervaren.