Sony MDR-XB950N1G groen - Reviews

Klankkast
gesloten

Rick 27-05-2018

Bizar goed geluid!!

Voor deze headphone gekozen nadat ik mij heb laten adviseren over headphones in dit prijssegment. Ik heb vele headphones in de winkel vergeleken en kort na elkaar geprobeerd. De Sony MDR-XB950N1G sprong er direct uit door het voortreffende geluid dat deze headphone geeft. Daarnaast is de "extra bass" functie een echte toevoeging en merk je dit gigantisch! Al met al superblij met dit product en de Groen uitgevoerde versie ziet er ook nog eens supermooi uit. Echte aanrader!!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noise Cancelling
  • Extra Bass functie
  • Over-ear
  • Robuust

Minpunten

• Warm tijdens sporten

Lars 09-04-2018

Geweldige koptelefoon

Deze koptelefoon presteert zeker boven mijn verwachting. De Extra Bass is een uitstekende functie maar de bass overheerst erg. Al met al zou ik deze koptelefoon alleen kopen als je écht van bass houdt.

Pluspunten

• Goede bass
  • Strak design
  • Zit erg comfortabel
  • NFC functie erg handig
  • Goede accuduur

Minpunten

• Bass overheerst soms

m husken 09-03-2018

Comfortabele hoofdtelefoon met goede bassen

Had eerst een Sennheiser HD 205 II, maar deze bleef zo ontiegelijk strak zitten dat hij alleen maar stof lag te happen. Ik wilde een goede, comfortabele hoofdtelefoon zonder dat ik er paracetamol bij nodig had, tegen een redelijke prijs.
Deze hoofdtelefoon heb ik een kleine maand kunnen testen.

Ik luister naar verschillende genres, m.n. pop/eighties en oldskool dance, en hou wel van een stevige, 'dansende' bas. Deze hoofdtelefoon biedt dat zeer zeker. Bas is mooi en vervormt nauwelijks, dan moet je echt goed je best doen. De midden- en hoge tonen blijven zonder gebruik van een equalizer nogal achter. Zelf krijg ik het beste resultaat met gebruik van de equalizer in Windows Media player icm mijn laptop. Via mobiel laten de equalizer apps zich wat lastiger naar wens af te regelen, vaak wordt het geluid dan veel zachter. Met WMP is dit niet het geval

Gebruikte de hoofdtelefoon dagelijks een uurtje ongeveer, en na 20 dagen stond het batterij niveau nog steeds op medium. Chapeau dus!

De noise cancelling had voor mij zeker een toevoeging, achtergrondgeluiden werden goed onderdrukt. Wel was er een achtergrond ruis aanwezig, maar die hoorde je niet meer bij de muziek. Stemgeluiden zal hij niet uitfilteren, maar dat wordt ook duidelijk benadrukt door Sony.

De punten die ik minder vond aan deze hoofdtelefoon, was m.n. het volume. Op de luidste stand vond ik het niet toereikend. Misschien ligt dat aan mijn oren, geen idee maar vond dat een groot obstakel. Verder vond het het geluid niet heel helder voor bepaalde genres, m.n. de hoge tonen. Moest daarin veel bijsturen d.m.v een equalizer. Daar heb je niet altijd zin in, soms wil je gewoon rechtstreeks uit de bron meteen genieten. En wat me verder irriteerde was de stembegeleiding bij gebruik van bepaalde functies, de muziek werd gewoon te lang onderbroken. Jammer. Ik vond het design heel mooi in de groene kleurstelling, en comfortabel. Misschien dat een volgend model wel deze ontberingen heeft.

Pluspunten

• Mooie bassen
  • Noise Cancelling
  • Prijs/kwaliteit
  • Kleurstelling
  • Batterijduur

Minpunten

• Laag totaal volume
  • Helderheid/Middentonen

Jesse 08-11-2017

bass!!

gebruik deze koptelefoon voor alles, in de bus, op straat, tijdens het leren, kortom hij is erg goed te gebruiken tijdens het reizen. de noice caneling is met name effectief op het geluid van automotoren en het geluid van het wegdek. jankende mensen verderop in de bus zijn nog wel hoorbaar. daarnaast is dit echt een beest op het gebied van bass en alles is in te stellen zoals gewenst.

Pluspunten

• bass
  • opvouwbaar
  • accu

Minpunten

• groot