AKG N40 zilver, zwart - Reviews

zilver, zwart
Soort
oordopjes

Walter 16-02-2018

Koptelefoon voor mensen die tegen de “waarheid” kunnen.

Deze koptelefoon is in de pers bejubeld en met zijn prijs van een kleine 400 euro mag het ook wel wat zijn. Mijn eerste luisterervaring via mijn ipad pro was ronduit teleurstellend. Klonk als een koptelefoon van 50 euro en veel minder dan mijn toch ook niet goedkope Bose in ear. Vervolgens een DAC/Dragonfly aangeschaft. Hielp wel iets, maar nog steeds kon ik er niet enthousiast van worden. En toen kwam een uitstekende opname langs van Florent Pagny (zingt Brel). Opeens klonk het allemaal erg fraai en gedetailleerd, zonder enige toevoeging aan het origineel. Dus verwacht geen warm geluid of lekker dreunende bassen; als het niet in de opname zit ga je het ook niet horen. En zo volgden er gelukkig meer opnames die mijn oren streelden. Toch een uitstekende koptelefoon, maar onverbiddelijk eerlijk als de opname niet deugt. Je luisterplezier is dan echt in een keer verdwenen. Dus weet waar je aan begint.

Pluspunten

• Eerlijk geluid
  • Draagcomfort
  • Afwerking

Minpunten

• Onverbiddelijk voor matige opnames
Geschreven voor: AKG N40 zilver, zwart