Focal Sphear zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Focal Sphear zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wim 25-03-2017

Worden alleen maar beter in de tijd.

Geschreven voor: Focal Sphear zwart, zilver

Inmiddels heb ik ze bijna 4 maanden in gebruik. En ze zijn alleen maar beter geworden. Detail is toegenomen in zowel hoog als midden als laag. Ze zijn nu echt ingespeeld en ik zou geen andere meer willen. Ze kosten wat, maar je krijgt er heel veel muzikaliteit voor terug. Een absolute aanrader! Waar je bij andere in-ears moet zoeken naar een goede pasvorm om er een beetje laag uit te krijgen hoef je daar bij de Focals niet bang voor te zijn. Met de drivers van bijna 11 mm heb je altijd laag.

Pluspunten

• Wergaloos detail en soundstage
  • Erg, heel erg comfortabel

Wim 03-12-2016

Een echt muzikaal setje in-ears

Geschreven voor: Focal Sphear zwart, zilver

Heb de set nu een paar weken in gebruik. Ik wilde eens afstappen van de gevestigde orde, zoals Sennheiser, JBL ofsony.
Focal staat bekend om zijn goede luidsprekers. De gedachte was dan ook dat de in-ears ook wel goed zouden zijn. Uiteraard eerst nog wat reviews gelezen en uiteindelijk overgegaan tot aanschaf. En toen is me pas duidelijk geworden hoe goed in-ears kunnen zijn. Het formaat van de drivers (10,8mm) levert duidelijk voordelen. Het laag is aanwezig zonder storend te zijn, met een gedetailleerde, duidelijk gedefinieerde sound. Het mid en hoog heeft enorm veel detail, met een duidelijke positionering van de instrumenten en stem(men). Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de kwaliteit van de gebruikte MP3 speler. Met een speler van een paar tientjes haal je er niet uit wat er in zit. Maar wanneer je een goede speler hebt, zijn ze hun geld absoluut waard. Ik gebruik ze zelf in combinatie met een Cowon Plenue D. Voor mij de perfecte combinatie. Geef ze wel wat tijd om rustig in te spelen. Dat levert absoluut rendement op. O ja, over rendement gesproken: 103dB zorgt ervoor dat je je speler niet helemaal open hoeft te zetten om er een fatsoenlijk volume uit te krijgen.
Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, maar ze zien er stevig uit en voelen goed aan.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • draagcomfortt
  • Bediening voor Android