Philips SHB8850NC/00 - Reviews

gesloten
Kleuren
zwart

Bosbatzer 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Een juweel van een hoofdtelefoon met ruisonderdrukking.

Ik heb de SHB8850NC enkele dagen mogen testen in een drukke kantooromgeving. En ik moet zeggen, het is een juweel van een hoofdtelefoon.

De vormgeving is niet heel uitgesproken, maar je merkt dat er gelet is op de details. Het ziet er erg strak uit. Een mooie hoofdtelefoon als je niet al te veel op wilt vallen.

De hoofdtelefoon is redelijk klein en niet over-ear. De kussens van memory foam hebben even nodig om zicht naar jouw hoofd aan te passen, maar daarna zijn ze erg comfortabel.

Active noise cancellation werkt erg goed. Om dit mogelijk te maken zitten er microfoons in de oorschelpen die het omgevingsgeluid opnemen. Vervolgens word er een anti-frequentie berekend die wordt afgespeeld in de hoofdtelefoon. Het effect is duidelijk merkbaar, zelfs zonder muziek wordt omgevingsruis volledig weggenomen. Heel erg gaaf, het is bijna science fiction! De ruis van de aircondition waar ik direct naast zit was volledig verdwenen. Echter, pratende collega's en het geluid van hun vingertjes op het toetsenbord is nog wel goed hoorbaar. Wil je deze ook uitfilteren, dan kun je beter voor een higher-end hoofdtelefoon gaan zoals de SHB9850NC of de NC1.

De active noise cancellation heeft ook een groot effect op de geluidskwaliteit. Omdat je muziek niet langer verstoord wordt omgevingsruis zijn alle details beter hoorbaar. Het geluid is loepzuiver en muziek luisteren is echt een genot.

De hoofdtelefoon is stevig gebouwd en kan tegen een stootje. Hij is beschikbaar voor iedereen op kantoor en wordt daarmee dagelijks gebruikt door verschillende mensen. Gebruikssporen zijn na een paar maanden echter niet zichtbaar.

Al met al, een fantastisch ding, zeker voor deze prijs. Aanrader!

PerreOnline 07-01-2016 Product paar weken in bezit

Ik heb deze headset nu al bijna drie weken en heb hem zeer regelmatig gebruikt. De batterij gaat nog steeds mee zonder een keer op te laden. Indrukwekkend. Er is een audio kabel meegeleverd waardoor je de headset gewoon verder kan gebruiken als de batterij leeg is, of om een film te kijken in het vliegtuig.

Qua geluidsdemping scoort deze headset ook zeer goed, zelfs zonder de active noise cancelling aan verdwijnt het merendeel van het omgevingsgeluid.

De geluidskwaliteit is voor mij goed, maar ik heb te weinig ervaring met andere headphones om om een eerlijke vergelijking te maken.

Het toestel zit stevig en bleef goed zitten terwijl ik aan het klussen was. Na enige tijd moet je de hoofdtelefoon wel even afzetten. Een over ear zal waarschijnlijk iets meer comfort geven.

De knoppen om het toestel te bedienen zijn goed geplaatst en makkelijk te onderscheiden. De blauwe led die elke 8 seconden oplicht als het toestel verbonden is, kan wel storend zijn bij gebruik in een donkere omgeving.

Qua design vind ik het best wel een mooi toestel en de oortjes klappen in en draaien zodat hij makkelijk te vervoeren is. Een draagtasje had er wel bij mogen zijn.

Het grootste minpunt is de gesprekskwaliteit als je de wireless headset functionaliteit gebruikt. In elke test die ik uitvoerde ben ik moeten overschakelen op de telefoon aangezien mijn gesprekspartner niets verstond van wat ik zei.