Philips SHB8850NC/00 zwart - Reviews

Klankkast
gesloten
Kleuren
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Bosbatzer 17-07-2016

Een juweel van een hoofdtelefoon met ruisonderdrukking.

Ik heb de SHB8850NC enkele dagen mogen testen in een drukke kantooromgeving. En ik moet zeggen, het is een juweel van een hoofdtelefoon.

De vormgeving is niet heel uitgesproken, maar je merkt dat er gelet is op de details. Het ziet er erg strak uit. Een mooie hoofdtelefoon als je niet al te veel op wilt vallen.

De hoofdtelefoon is redelijk klein en niet over-ear. De kussens van memory foam hebben even nodig om zicht naar jouw hoofd aan te passen, maar daarna zijn ze erg comfortabel.

Active noise cancellation werkt erg goed. Om dit mogelijk te maken zitten er microfoons in de oorschelpen die het omgevingsgeluid opnemen. Vervolgens word er een anti-frequentie berekend die wordt afgespeeld in de hoofdtelefoon. Het effect is duidelijk merkbaar, zelfs zonder muziek wordt omgevingsruis volledig weggenomen. Heel erg gaaf, het is bijna science fiction! De ruis van de aircondition waar ik direct naast zit was volledig verdwenen. Echter, pratende collega's en het geluid van hun vingertjes op het toetsenbord is nog wel goed hoorbaar. Wil je deze ook uitfilteren, dan kun je beter voor een higher-end hoofdtelefoon gaan zoals de SHB9850NC of de NC1.

De active noise cancellation heeft ook een groot effect op de geluidskwaliteit. Omdat je muziek niet langer verstoord wordt omgevingsruis zijn alle details beter hoorbaar. Het geluid is loepzuiver en muziek luisteren is echt een genot.

De hoofdtelefoon is stevig gebouwd en kan tegen een stootje. Hij is beschikbaar voor iedereen op kantoor en wordt daarmee dagelijks gebruikt door verschillende mensen. Gebruikssporen zijn na een paar maanden echter niet zichtbaar.

Al met al, een fantastisch ding, zeker voor deze prijs. Aanrader!

PerreOnline 07-01-2016

Ik heb deze headset nu al bijna drie weken en heb hem zeer regelmatig gebruikt. De batterij gaat nog steeds mee zonder een keer op te laden. Indrukwekkend. Er is een audio kabel meegeleverd waardoor je de headset gewoon verder kan gebruiken als de batterij leeg is, of om een film te kijken in het vliegtuig.

Qua geluidsdemping scoort deze headset ook zeer goed, zelfs zonder de active noise cancelling aan verdwijnt het merendeel van het omgevingsgeluid.

De geluidskwaliteit is voor mij goed, maar ik heb te weinig ervaring met andere headphones om om een eerlijke vergelijking te maken.

Het toestel zit stevig en bleef goed zitten terwijl ik aan het klussen was. Na enige tijd moet je de hoofdtelefoon wel even afzetten. Een over ear zal waarschijnlijk iets meer comfort geven.

De knoppen om het toestel te bedienen zijn goed geplaatst en makkelijk te onderscheiden. De blauwe led die elke 8 seconden oplicht als het toestel verbonden is, kan wel storend zijn bij gebruik in een donkere omgeving.

Qua design vind ik het best wel een mooi toestel en de oortjes klappen in en draaien zodat hij makkelijk te vervoeren is. Een draagtasje had er wel bij mogen zijn.

Het grootste minpunt is de gesprekskwaliteit als je de wireless headset functionaliteit gebruikt. In elke test die ik uitvoerde ben ik moeten overschakelen op de telefoon aangezien mijn gesprekspartner niets verstond van wat ik zei.

Niels 26-10-2017

Goed geluid, zit fijn.

Eenvoudig in gebruik en alles wat je maar wilt zit erop. Goed geluid (ik luister verschillende genres), volledige bedieningscontrole, opladen via USB, etc. Enige grote minpunt is het irritant knipperende bluetooth lampje dat om de 8 seconden knippert. Dit reflecteert aan de binnenkant van mijn brilleglazen en zeker in een donkere ruimte (bijv bij het TV kijken of achter computer werken) is het enorm afleidend. Zwarte plakband erop en het is opgelost.

Pluspunten

• Goed geluid, lage en hoge tonen.
  • Draagt prettig
  • Alle controls die je wilt zitten erop
  • Noise cancellation
  • Opladen met bluetooth

Minpunten

• Knipperende bluetooth LED

EricNL 07-03-2018

Valt makkelijk, blauwe LED reflecteert op bril en scherm

De audio kwaliteit is slecht. Er zijn vergeleken met andere Bluetooth hoofdtelefoons (ook die met > 4.0 LE) die ik in huis heb veel korte onderbrekingen bij het afspelen en soms lijkt het afspelen catchup te moeten doen om gelijk te lopen met de audio bron.
De hoofdband schuift te makkelijk, waardoor de koptelefoon makkelijk van het hoofd valt als het hoofd voorover wordt gebogen.
Het blauwe inschakelindicatielicht zit rechtsvoor op het oor, zodat telkens als het opflitst reflecties zichtbaar zijn zowel in mijn bril als op het scherm waar ik naar kijk.
Ik begrijp niet goed dat vrijwel elke hoofdtelefoon van alle merken en types altijd 5 seconden nodig hebben om in- en uit te schakelen. Het is de meest voorkomende handeling misschien uitgezonderd het veranderen van het volume.
Het apparaat deelt de nadelen van bijna alle Bluetooth apparaten. Je moet eerst de verbinding verbreken met het vorige apparaat voordat je kan wisselen naar een andere audio verbinding en er is geen manier om dat snel met een knopje op de hoofdtelefoon te doen.

EricNL 22-02-2018

Valt makkelijk, blauwe LED reflecteert op bril en scherm

Anoniem 14-09-2016

goede koptelefoon

ik kreeg hem binnen, haalde hem uit de doos, connecte hem met nfc en hij deed gewoon zn ding en zat lekker. de ruisonderdrukking is heerlijk als je aan het fietsen bent. bedankt philips!

Dorr 29-04-2016

werkt niet naar behoren

Bij aanschaf was ik erg verrast mbt de kwaliteit. Toen ik thuis kwam en mijn gekochte product uit de verpakking haalde, merkte ik dat de hele koptelefoon niet eens aangaat. Mogelijk dat ik iets fout doe.... anders wel erg slecht!