AKG K370ALU zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG K370ALU zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

YvonEndicott 11-02-2011
Geschreven voor: AKG K370ALU zwart, zilver

Een review schrijf ik pas als ik langer ervaring met het artikel heb. De voorloper van deze oordopjes heb ik helaas in een gitaarsolo opgeblazen. Het membraan binnenin was gesmolten. Ik was er zo tevreden over dat ik de opvolger kocht en dat is deze, de K370. Ze lijken erg stoer, maar dat zijn ze niet. Let even op wat ze hier gedaan hebben. De kleinere eerdere oordopjes sloten je oor perfect af en ging met zijn draadje via het geultje van je oor, zodat je oor en het dopje 1 was. Deze stop je in je oren waar het bolletje zich maar ergens aan vast zou moet klampen. Men dacht misschien dat een klankkast de oplossing was voor het ruimtelijke effect, maar het ruimtelijke effect dat men gecreeerd heeft, is van de ruimte om je heen. Het uitsteeksel van het dopje rust nergens op in je oor en zorgt ervoor dat het dopje zich steeds verder terugtrekt uit je oor. Daarnaast is AKG zo slim geweest om het zwaartepunt niet te verleggen, maar de snoer juist aan de buitenzijde te hangen. Deze snoer heeft verder geen vat op een oor-deel. En om het geheel een finishing touch te geven, hangt aan dat snoer nog een telefoon-microfoon zodat ze zelfs theoretisch al nooit kunnen blijven zitten! Het geluid is goed in reikwijdte en dat bemerk je ook. Het is alleen geen mooi boeket. Zie het eerder als een bloem boeket waarvan de vaas veel te groot is. Het hoog is helder en goed, het bas-laag is laag, maar niet zo mooi als dat van zijn voorganger. Het gaat er namelijk om op wat voor frequentie de bas speelt. Niet elke bas frequentie wordt mooi en zuiver weergegeven, mogelijk vanwege de te grote vaas. De 125db lijkt naast de heldere weergave het tweede pluspunt van de dopjes. Ik gebruik ze niet meer en heb ze weggelegt. Mijn aandacht gaat nu eerder uit naar de Sennheizer IE7-over the ear noise isolation earplugs. En wel hierom... ik heb een waar trauma overgehouden van deze AKG doppen die onmogelijk kunnen blijven zitten en bij het zetten van 3 passen al uit je oren liggen.

Pat1804 07-10-2010
Geschreven voor: AKG K370ALU zwart, zilver

Geweldig geluid! Bass had iets meer gemogen, maar dat is mijn inziens een kwestie van wat je mooi vind. Top dat hij de iPhone functies ondersteund (wel jammer dat harder/zachter niet geintegreerd is..) Pasvorm had voor mij iets beter gekunnen, maar deze is wel ruim voldoende. Extra assesoires leukie extra (2,5 mm adapter; vliegtuig adapter en iPhone hoesje). Al met al zeker geen spijt van deze aankoop! (duurzaamhuid nog even afwachten, maar met 2 jaar garantie zal dit wel geen probleem worden)