Sony MDR-100AAP zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 127 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-100AAP zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Andre 15-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP zwart

Erg blij met de koptelefoon. Pasvorm is erg comfortabel en geluidskwalititeit zeer goed.
Kan hem zeker aanraden.

S Le Doux 14-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP zwart

De sony MDR-100AAP zit heel comfortabel door de dikke oor kussens en aan de binnenkant van de boog ook nog een kussen. Het naar binnen kunnen klappen van de oorschelpen maakt de MDR-100AAP compact en gemakkelijk met vervoeren, samen met de afneembare kabel. Het geluid is perfect, je hoort heel mooi alle diepe en hoge tonen die ik met andere headsets nooit eerder opmerkte.
Al met al een geweldige prijs/ kwaliteit verhouding

Patricia 14-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP zwart

de koptelefoon sluit heel goed de buitengeluiden af zodat je optimaal van de muziek kan genieten in de openlucht. De blauwe/groene kleur is elegant maar toch niet te opvallend.

Claudia 14-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP

Een heerlijk comfortabel zittende headphone, mooi vorm gegeven en keuze uit hippe kleuren. Het geluid wat deze headphone produceert is helder en de bas is precies goed (niet zwaar zoals bij headphones nog wel eens het geval is). Het snoer vind ik persoonlijk wat aan de lange kant, maar dit is zeker niet onoverkomelijk. Eenvoudig op te vouwen en mee te nemen in bijgeleverd bewaarzakje. Alles bij elkaar een hele goede headphone, hij is niet goedkoop maar is het geld zeker waard.

Marc N 14-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP

Mooie stijlvol koptelefoon. Zit heel comfortabel en heeft een mooi open geluid. Laag klinkt goed en strak maar zou wat meer kunnen.

monique 14-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP zwart

Duurzaamheid kan ik weinig over zeggen, want ik heb hem pas sinds 2 weken. Erg blij met deze headphone, heel mooi geluid en geweldig draagcomfort. Hij sluit ook heel goed aan waardoor ik geen omgevingsgeluiden meer hoor.

Pm 14-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP zwart

Ik heb de koptelefoon (KT) nu ruim een maand en ik gebruik hem doorgaans 3 tot 4 uur per dag. Tot nu toe ben ik zeer positief.

-Geluid-
Ik heb de keuze voor deze koptelefoon gemaakt omdat ik op zoek was naar een KT met redelijk dikke bass. Dat is zeker het geval en ik ben er tevreden over. De nadruk ligt - ten opzichte van andere KTs in dezelfde prijscategorie - zeker op de lage tonen, zonder dat het zeer goedkoop klinkt. Het blijft wel in verhouding. De hoge tonen zijn namelijk ook zeer helder. In het midden is het dus iets minder. Dat maakt dat het geluid niet erg 'warm' klinkt, maar dat is voor mij precies goed.

-Comfort-
Hij zit erg lekker op het hoofd. De KT past helemaal over mijn oren, en voelt niet overdreven zwaar. Hij kan ook erg groot gemaakt worden, wat fijn is voor mijn grote hoofd. Hij is wel aan de zware kant, maar ik heb geen last van de beugel bovenop het hoofd. Als je wat actiever wordt, zoals bij hardlopen of fietsen, worden je oren wel erg warm. Dit komt doordat hij helemaal afsluit, en het leer kan het iets zweterig maken. Maar goed, als je gaat sporten kan je gewoon beter een on-ear of een open KT kopen. Het voordeel van de gesloten cups is dat ze echt weinig geluid lekken. In de trein kan je dus je geluid hard zetten zonder dat anderen er last van hebben. Je hoort zelf ook weinig geluiden van buiten, dus in het verkeer moet je daarmee opletten.

-Duurzaamheid / Overig-
De koptelefoon voelt erg degelijk aan. Zeer stevig. Hij lijkt niet snel kapot te kunnen gaan. Bovendien kan de kabel vervangen worden. De kabel is plat en lijkt ook erg stevig. De aansluiting aan de zijde van de koptelefoon is overigens wel zo gemaakt dat je als vervanging alleen de originele kabel van Sony kunt gebruiken. Dat is wat mij betreft een minpunt.
Verder heb ik slechts twee (potentiele) minpuntjes:
- De KT is niet erg aerodynamisch. Als je hem op de fiets draagt hoor je veel ruis door de wind.
- Als ik hem op heb terwijl ik aan het wandelen ben, hoor ik vaak in het ritme van het lopen een klikje, afkomstig van een van de scharnieren. Dit heb ik tot nu toe niet kunnen verhelpen. Het is niet erg hard, maar het kan wel storend zijn.

-Conclusie-
Ik heb al erg veel KTs versleten, en tot nu toe is dit een van mijn favorieten. Dat komt doordat de 'klankkleur' erg goed bij mijn voorkeuren aansluit, en de verdere randvoorwaarden zoals comfort etc. wat mij betreft in orde zijn. Elke koptelefoon heeft wel zijn minpuntjes, maar bij deze zijn het er zeer weinig. Bovendien heb ik de indruk dat hij wel eens erg lang mee zou kunnen gaan.

bas 13-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP zwart

Wat mij betreft superieure pasvorm (persoonlijk natuurlijk) en comfort. Stevige, degelijke bouw. Mooie en ook functionele vormgeving met ingetogen design, niet de DJ look gelukkig. Slim ontworpen met losse kabel.
Als je de koptelefoon opzet valt al op hoeveel omgevingsgeluid er verdwijnt, alleen dat vind ik al heerlijk.
En dan natuurlijk waar het om gaat, het geluid. Zeer mooi uitgebalanceerd geluid, geen vette bassen maar harmonisch, diep en vol. Middentonen en hoge tonen niet schel maar met goede definitie. Een koptelefoon voor eigenlijk alle muzieksoorten, gelukkig maar want die luister ik ook.
Laat geen spaan heel van beats en JBl imho qua geluidskwaliteit, en draagcomfort.
Een blijvertje

marco 12-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP zwart

ik ben erg tevreden over deze koptelefoon. zit zeer comfortabel en het geluid is uitstekend. ik ben hiermee erg tevreden.

Frenken 11-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP zwart

Geluid is perfect, je kunt 'm als headset gebruiken bij de PS4.
Mooie headset, niet zo enorm groot. prettig draagcomfort.

Tim 08-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP zwart

Mooie koptelefoon met een super tof design! Geluid is prima en de headphone zit goed. Enige nadeel is dat de "afstandsbediening" aan het draadje alleen een play/pause/skip knopje heeft, maar geen volumeregeling. Maar dat laatste zie ik door de vingers, erg blij met mijn aankoop!

Billy 06-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP rood

Ik heb deze Sony koptelefoon na heel veel wikken en wegen gekocht. Uiteindelijk ben ik heel blij met mijn koop! Niet alleen is het draagcomfort erg fijn ook klinkt het geluid van de Sony erg verfijnd en zit er een lekkere bas in. De uiterlijke smaak voor een koptelefoon verschilt per persoon maar naar mijn mening is dit een van de best uitziende koptelefoons op de markt!

Ilssjuh 05-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP blauw

Een maand geleden cadeau gegeven aan mijn vriend voor zijn verjaardag en hij is er nog steeds erg blij mee! Omgevingsgeluid is niet van toepassing, want ik krijg vaak genoeg te horen: 'zei je wat?'. Daarnaast een mooie vormgeving en leuke kleuren om uit te kiezen. Ook handig dat de koptelefoon opvouwbaar is, dus gemakkelijk mee te nemen in bijgeleverd opbergtasje. Al met al een topcadeau!

Bart 04-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP blauw

Deze koptelefoon is erg geschikt om 'mee te nemen', omdat deze opvouwbaar is en een draagtasje bijgeleverd heeft. Het geluid is uitstekend en hoewel niet specifiek vermeld, wordt omgevingsgeluid goed buiten gesloten.
De duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen na enkele dagen.

Edwin 30-12-2015
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP rood

Voor mijn werk draag ik heel veel uren op een dag een headphone, dus ik vond comfort heel belangrijk. Mijn oren passen perfect in de kussentjes en alles sluit goed af, echt perfect! Door het gave uiterlijk kan ik er ook mee de deur uit gaan. De kleur viel meer donkerrood uit, dan het oranje-rood, maar desalniettemin een mooie kleur.

Over de duurzaamheid kan ik na een paar weken nog weinig zeggen. Het 'opvouwen' is handig en het kan tegen een stootje (het buigt een beetje mee).

Frits 29-12-2015
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP

heel mooi ontwerp die in verschillende kleuren verkrijgbaar zijn,ik heb de paarse gekozen.Geluid is subliem,zowel lage dan wel hoge tonen.Zit heerlijk op je hoofd doordat het zeer licht is,je voelt het amper.Misschien iets aan de prijs maar kwaliteit zeer goed. Ben zeer tevreden ermee. Een aanrader

Noudvanherpen 28-12-2015
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP blauw

Duurzaamheid vind ik nog lastig te beoordelen aangezien ik de koptelefoon nu pas 3 weken heb. Maar dankzij de draagtas en de mogelijk tot het opvouwen van de koptelefoon denk ik dat dit ook goed zit.

Ik gebruik de koptelefoon dagelijks voor mijn woon/werk verkeer gedurende ongeveer 3 uur per dag. Dus daarom vind ik draagcomfort en geluidskwaliteit essentieel. Het draagcomfort is met zachte kussentjes en verstelbare grootte gegarandeerd. Daarnaast is het onderste gedeelte flexibel wat voor een goede pasvorm zorgt. Echter vind ik het materiaal van de schelpen niet zo fijn. Dit materiaal is wat ´zweterig´. Dit had ik met vorige koptelefoon (logitech ultimate ears 6000) niet.
De luidspreker werkt prima dus er kan ook prima gebeld worden met de koptelefoon. Ook het pauzeren en skippen van een nummer werkt prima. Je kan alleen niet het volume regelen. Iets wat met vorige koptelefoon wel mogelijk was.

Geluid is zoals bij alle betere koptelefoons van Sony prima in orde. Ditzelfde is het geval met de vormgeving. Strak design met goede kleuren.

Stefaan 28-12-2015
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP blauw

Ik heb deze koptelefoon nu een paar weken en ik vind het eeb zeeer goeie aankoop. De koptelefoon voelt zwaar en premium door zijn aluminium body maar daarvan voel je niets als je die draagt. Ik draag deze koptelefoon meerdere uren na elkaar en heb nergens last van het gewicht is heel goed verdeeld. Over het geluid is niets te zeggen behalve dat het goed is. De bas is goed maar de hoge tonen komen ook mooi uit in tegenstelling sommige andere goedkopere koptelefoons waarbij de hoge tonen amper hoorbaar zijn achter de gigantische bass. Ik luister vaak naar trap, dubstep, en andere elektronische muziek en Ik vind dat dit daar een heel goeie koptelefoon voor is. Wanneer ik naar podcasts luister komen stemmen ook heel zuiver en mooi uit (dus andere muziekstijlen met zang zullen ook mooi zijn met deze koptelefoon.)het is qua uiterlijk ook een mooie koptelefoon daar is niets op aan te merken hij voelt en ziet er ook heel 'premium' uit. De bouwkwaliteit is ook heel goed, ik heb deze al laten vallen op asfalt en er zijn nergens deuken of putje in de koptelefoon en 'stipjes' van verf die weg zijn maar die zie je niet als je er niets van weet. Dit is dus zeker een robuste koptelefoon.

Kortom, ik raad deze koptelefoon aan iedereen aan en ik garandeer dat je geen spijt zal hebben van je aankoop.

Siimonevl 27-12-2015
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP

Onlangs kocht ik deze koptelefoon voor mezelf voor kerst. Ik gebruik hem om muziek te luisteren, te playstationen en om films te kijken. Tot nu toe bevalt hij heel erg goed! De kleur vind ik geweldig, het comfort is super en het geluid is ook erg mooi. Wanneer ik hem draag tijdens het kijken van een film of het spelen van het spel hoor ik de geluiden om me heen, 3D-geluid. Het maakt de beleving vele malen intenser en ik geniet van elk moment dat ik hem draag. Ook irriteert de koptelefoon niet bij langdurig dragen. Geen moment spijt van mijn aankoop en ik zou hem iedereen aanraden!

Jiali 26-12-2015
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP rood

pretty good shape and colourful appearance, and really comfortable for wearing. Good noise proof so we can enjoy the good quality of music during the flight.

Demas van Dijk 25-12-2015
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP zwart

De Sony MDR-100AAP heeft een erg mooie vormgeving, de Sony koptelefoon heb ik gekocht bij Mediamarkt.

De koptelefoon viel mij direct op door het mooie ontwerp. De koptelefoon zit erg lekker, doormiddel van de kussens drukt er geen plastic op je hoofd. En de koptelefoon drukt niet op je oren als je hem erg lang op hebt.

Als ik naar school ga gebruik ik de MDR-100AAP vaak. In de bus of trein kan je hem prima gebruiken. Van je muziek kun je erg goed genieten! Het omgevingsgeluid hoor je niet.

De prijs is een beetje aan de hoge kant, maar wel de moeite waard voor dit product omdat er heel veel goede specificaties zijn.

De knoopvrije kabel is mooi meegenomen die de Sony koptelefoon meeleverd. Ook krijg je er een tasje bij waar je hem in kan doen.

De kabel van de Sony h.ear kan je er makkelijk afhalen, erg handig als je kabel perongeluk ergens vast blijft hangen knapt deze niet kapot.

Telefoon gesprekken kan je ook met deze koptelefoon makkelijk voeren, er zit een microfoontje in de kabel met een knop. Met deze knop kan je bijvoorbeeld je muziek stop zetten.

Met het draagtasje blijft je koptelefoon in perfecte staat. De Sony MDR-100AAP heeft een compact en opvouwbaar ontwerp.

De Sony koptelefoon heeft een diepe bass dat kopt door de speciale bass boost technologie - Beat Response Control. Dit zorgt voor een diepe bass met minder vervorming.

Tamara 25-12-2015
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP

Ik moest weer even wennen aan een echte koptelefoon. Op het hoofd zit ie heel goed. Als ik hem niet om heb, is het wel een groot ding om mijn nek. Tegenwoordig stop ik hem in de tas. Lekker makkelijk op te vouwen.
Het geluid is goed en helder. hij sluit goed af. Wel even oppassen in het verkeer dus.
En de kleuren zijn geweldig. Ik heb ern metalic fuchsia :-)

ron heemrood 25-12-2015
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP blauw

Sony heeft een goede koptelefoon op de markt gebracht. Geluid en kleur keuze =goed en van alle modellen die gepast zijn valt deze het lekkers op je hoofd en oren. hierdoor heb je geen druk op je oren. Erg positief over dit model

Henk 23-12-2015
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP zwart

Prima natuurlijk geluid. Knelt niet op het hoofd. Ook niet na uren dragen. Is lekker licht. Fijn snoer (draait niet op).

Julia K 23-12-2015
Geschreven voor: Sony MDR-100AAP zwart

Prima geluid ziet er mooi uit zit lekker hele familie is er gek op
De weergave is geschikt voor de meeste muziek soorten