Sennheiser PXC 450 - Reviews

Klankkast
gesloten

5,9

Jan Christiaan 27-02-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze koptelefoon vanochtend gekocht, en vanmiddag weer geruild tegen een andere. Het ding heeft een schel geluid,en is niet in staat om een fatsoenlijke bas weer te geven. De knop om noise cancelling in te schakelen is lastig te bedienen, en als je deze inschakeld word het nog minder met het geluid. Sennheiser maakt over het algemeen producten van topkwaliteit, deze hoort niet in dat rijtje thuis.

TFT 08-11-2014 Product paar dagen in bezit

Over de PXC 450 daar kan ik duidelijk over zijn. Het is de grootst miskoop die ik ooit heb gedaan. Waarom geluid valt zwaar tegen noise cancelling werkt zeker de helft minder goed zoals word belooft en daarbij gaan de batterijen ook nog eens belachelijk snel leeg. Verder kan ik ook nog iets kwijt over de duurzaamheid het leer van de oorkussentjes begonnen na nog geen jaar af te brokkelen. En er zaten al Scheuren in het leer van de hoofdband. IK heb hier met de verkopende partij over gebeld en die hebben mij toen dood leuk gezet dat dit niet onder de garantie valt. terwijl ik recht heb op 2 jaar. Het is toch niet normaal dat ik 379 euro betaal voor een product wat al na iets meer dan een jaar tekenen van slijt gaat vertonen. Ik heb toen via internet nieuwe oorkussentjes besteld dat heeft mij 18 euro gekost die waren na een jaar ook al weer aan vervanging toe. Nu blijkt dat die site niet meer bestaat waar ik die zo goedkoop heb kunnen krijgen. sennheiser vraagt 65 euro voor nieuwe en bax vraagt 44 euro. Dit vind ik dus veel te duur dus de sennheiser gaat plaats maken voor een nieuwe. Maar wel van een ander merk ik laat mij niet nog eens######

Philip09 03-10-2009 Product paar weken in bezit

Was op zoek naar een top hoofdtelefoon met uitstekende geluidsreductie. Ik heb hem nu tijdens een lange vlucht gebruikt en heb nog nooit zo van een in-flight movie genoten. De ervaring van de geluidsreductie was geweldig.
Naar mijn idee, de hoge prijs waard.
Platgevouwen past hij zonder probleem in mijn handbagage; kleiner dan een boek of een laptop.

Nimbus1971 09-06-2009 Product paar dagen in bezit

6,3
Apparaat aantal dagen gebruikt. In eerste instantie prima hoofdtelefoon met leuke opties als talk through. Goede weergave van tonen, hoewel bas-tonen wat wegvielen. Na een uur viel het rechtersignaal continu uit. Met andere mp3-spelers uitgeprobeerd. Zelfde probleem. Zal een los contact zijn. Tevens vind ik de oorschelpen nogal hard op mijn hoofd drukken. Vormgeving vind ik nogal grof, maw mensen staren je nogal aan in het OV of tijdens reizen. Ga nu voor QC3 van Bose. Ben benieuwd.

zoeff50 01-04-2009 Product jaar of meer in bezit

---------update review, 1-4-2009---------

Aanvulling op mijn eerdere bericht over de PXC450.
Ik had een irritante ervaring met de AAA batterij die in de hoofdtelefoon gaat. Na het verwisselen van de origineel bijgeleverde batterijen deed de hoofdtelefoon (noise guard) het niet meer. Geen batterij power, batterij zat er goed in (polariteit), batterij kontakten schoon gemaakt, kontakten in hoofdtelefoon schoongemaakt (gepruts), niets hielp. Nieuwe batterijen geprobeerd, niets hielp. Dagen aan het knoeien. Ander merk batterijen geprobeerd, ook dat hielp niet. Dat wordt garantie dacht ik.
Toevallig oplaadbare batterij geprobeerd en hij deed het weer.
De diverse batterijen naast elkaar gelegd en vergeleken en wat bleek. Het pluspool dopje van de batterijen is soms niet lang genoeg om kontakt te maken in de hoofdtelefoon; verschillen 0,5-1mm. Kan een 1-malig probleem zijn, maar wel heel vreemd. Kontakten in batterijvakje hoofdtelefoon met lampje bekeken maar niet kunnen ontdekken waarom de 'korte' batterijen geen kontakt maken. Ook moeilijk te zien.
Hema en Varta alkaline batterijen hebben een (iets) langer pluspool dopje en werken goed. Veel andere merken werken niet goed.
Sindsdien een tevreden gebruiker.
Zal dit ook nog melden bij Sennheiser.

----------1e review, 30-3-2009----------
Was in bezit van PXC300, maar intussen verkocht. Zeer goede geluidskwaliteit, maar 'noise guard' effekt niet echt goed. Noise guard werkt op zich wel goed, maar er is veel te veel geluidlekkage van buiten omdat de oorschelpjes op het oor liggen en niet goed kunnen afsluiten. In het vliegtuig nog veel te veel omgevingsgeluid.
PXC450 veel beter met oorschelpen die om het oor zitten. Noise guard hier zeer effektief. Zeer goede geluidsweergave, helder klankbeeld, m.i. iets beter dan vergelijkbare Bose maar het is ook een kwestie van smaak. Door de grote oorschelpen forse afmetingen van de hoofdtelefoon; travel case is erbij 20x20cm, klein en kompakt is het echter niet meer.
Ook prima te gebruiken in lawaaiige omgeving. Draagcomfort prima, oorschelpen strak tegen het hoofd voor goede afsluiting. Afwerking en mechanische kwaliteit erg goed. Ziet er ook zeer fraai uit. Voordeel t.o.v. Bose is ook dat er een losse AAA batterij (oplaadbaar of alkaline) in gaat i.p.v. een ingebouwde oplaadbare batterij zoals bij Bose.
Prima detail is dat je noise guard kunt uitschakelen met een apart schakelaartje waarna het een normale hoofdtelefoon is, nog steeds met een zeer goede geluidskwaliteit. Makkelijk als de batterij leeg is.
Aparte 'talk thru' knop om buitengeluid toe te laten, handig als iemand iets tegen je wilt zeggen.
Nadeel is wel de erg hoge prijs; ontwikkelingskosten moeten blijkbaar terugverdiend worden.
Noise guard is misschien de mode, maar een normale gesloten om het oor hoofdtelefoon kan ook heel goed zijn in het afsluiten tegen omgevingsgeluid. Heb ook de HD280-Pro geprobeerd; zeer goede neutrale geluidsweergave, zeer goede demping van omgevingsgeluid. Ook vrij groot, vergelijkbaar met de PXC-450, ook opvouwbaar. Ongeveer 1/3 van de prijs van de PXC450...Kijk ook maar eens op headphone.com, de hoofdtelefoon site.

Wilfred1975 05-05-2008 Product paar weken in bezit

Deze koptelefoon aangeschaft voor gebruik in het vliegtuig. Voor dat gebruik is hij uitermate geschikt. Vooral de middentonen van de ruis in de cabine van een vliegtuig worden zeer goed uitgedoofd. Ook zonder muziek neemt de hoeveelheid omgevingslawaai sterk af. De lage tonen blijf je wel horen.
Het draagcomfort is hoog. Al worden de schelpen vrij hard tegen het hoofd gedrukt. Het kwalitatieve verschil met de quietcomfort 2 van bose en deze is minimaal. Bose is alleen sterker in de lage tonenweergave. Deze set is kostentechnisch naar mijn mening een betere keuze. Wat ik wel een goede feature van de sennheiser vind, is dat de noiseguard ook te omzeilen is. De geluidskwaliteit is dan ook gelijk een heel stuk beter.