Huawei FreeBuds Pro zilver - Reviews

• Test panel 8,3 apr 2021
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei FreeBuds Pro zilver op Kieskeurig.nl.

Ian Beeldens 10-11-2021

Goeide oortjes met fantasische ANC

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

Ik heb de Freebuds 2 weken mogen testen.
Het eerste wat mij opviel was dat de kwaliteit van de oortjes en de case erg goed is. Ook het verbinden met mijn telefoon (Huawei P30 Pro) was erg snel en supermakkelijk. Het was wel de eerste paar keren wel lastig om de ootjes uit de oplaadcase te halen maar je leert snel dat er een trucje voor is.
De geluidskwaliteit is fantastisch goed helder bij muziek, video en bij bellen, echter is er wel iets meer bas aanwezig maar zelf vind ik dat geen probleem.
De ANC (actieve noise cancelling) is bijna te goed de oortjes sluiten goed af dus dit werkt perfect wel vond ik het jammer dat er geen dat in de bewustzijn mode de optie stemmen verbeteren telkens werd uitgezet.
De batterijduur is zeer goed ik kon prima 3-4 dagen zonder op te laden van de oplaadcase met mijn gemiddelde gebruik van 4-5 uur per dag, het opladen van de case is ook erg prettig aangezien dit draadloos kan terwijl de case op mijn telefoon ligt.
Zelf vond ik de pasvorm zeer fijn ik ben nooit een fan geweest van de in-ear dopjes maar bij deze freebuds vind ik ze erg comfortabel ook vond ik het fijn dat ik de pasvorm in controleren in de app.

Pluspunten

• design
  • ruisonderdrukking
  • geluid

Minpunten

• knijpknoppen
  • wennen aan de in-earbuds

Richard 13-08-2021
  • Product gekregen

Goeie prijs voor goeie oordopjes

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

Ik gebruik de buds pro nu al een paar maanden en ik ben nog steeds tevreden over de kwaliteit en de comfort van de buds ze zitten lekker in de oor en het geluid is ook zeer goed de bediening is erg makkelijk te bedienen

Lucasenfloris 03-08-2021

Aanvulling op eerdere review Huawei Freebuds pro zilver

Update op 03/08/2021:

Zoals ik al eerder schreef ben ik erg tevreden over de airbuds- pro. Dit is niet veranderd. Die mening is alleen of maar meer bevestigd.
Als toevoeging heb ik nog dat mijn zoon mijn oortjes soms leent om mee te nemen naar zijn werk.
Hij werkt in een autoschadeherstel bedrijf en vind het fijn om deze oortjes te gebruiken omdat en nu quote ik hem: ze werken echt beter dan die van mij! de noise canceling werkt zelfs in een hele luidruchtige werkplaats helemaal top! Ik vind dat echt heel fijn& je hoort de geluiden er echt niet doorheen! Hij heeft zelf oortjes van een ander heel bekend merk maar als ik niet uitkijk worden deze ingepikt..
Dat zegt genoeg denk ik.
Dus niet twijfelen en deze oortjes gewoon bestellen!

Review van 13/04/2021:

Na een paar weken gebruiken van dit product kom ik tot de volgende conclusie:
Mooi strak design met prachtig geluid maakt dat je nog meer geluiden van het orkest in muzieknummers hoort& nog meer van muziek geniet.
Mooi vormgegeven oplaad/ opberg- case die via netsnoer op te laden is.

Geweldige draadloze oordopjes met opvallend goede Bass-tonen,
Dat de oortjes compatible met een App zijn & makkelijk te installeren zijn via Bluetooth vind ik ook een pluspunt. Sinds kort werkt de app zelfs voor IOS!
Connectie met smartphone, smartwatch en laptop gaan heel gemakkelijk.

De oortjes hebben een fijne pasvorm en sluit goed aan aan de oorschelp. Er zitten 3 maten bij zodat je kunt testen welke het fijnste aansluit bij jou.
Wat ook erg fijn is is dat de oorstukjes zacht zijn dus ook na langdurig dragen voelt het niet pijnlijk of geïrriteerd aan je oor aan.

Het accugebruik daar ben ik ook erg tevreden over
Na intensief gebruik zijn ze nog steeds niet leeg tussendoor of op hoeven laden.

De Ruisonderdrukking werkt erg goed& op verschillende niveaus in te stellen wat makkelijk te bedienen is ( als je tussendoor iets tegen iemand wilt zeggen.)
Dit werkt via swipende beweging aan zijkant van het oortje.

Ook vond ik de belkwaliteit heel goed: mensen die mij belde zeiden blij verrast: wat hoor ik je duidelijk!
Ik hoorde hen zelf ook veel beter dan anders, maar hun wisten natuurlijk niet dat dit door deze fijne oortjes kwam.

Ik zou geen minpunten weten te bedenken. Enige kleine minpuntje was dat ik eerst niet goed snapte hoe de verwisselbare oorstukjes om het op jou oor te kunnen costumizen eraf moesten maar dat was meer mijn eigen angst om iets kapot te maken. Toen mijn man mij had uitgelegd hoe het werkt wissel ik ze nu zo om!
Superhandig die verwisselbare dopjes!

Ook tijdens sporten bleven ze goed zitten!
En kreeg ik er meer energie van wat mijn workout ten goede kwam.

Eerlijk gezegd bevallen deze oortjes mij beter dan mijn vorige draadloze oortjes van een ander gerenomeerd merk. In vergelijking met mijn vorige oortjes liet de geluidskwaliteit dan echt te wensen over.
Dus ik zou de Huawei FreeBuds Pro silver zeker aanraden:
Een musthave voor iedere muziekliefhebber!

Pluspunten

• Uitmuntende noice canceling
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding

Kathl1 26-04-2021

Fijne, moderne en mooie oordopjes

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

De Freebuds hebben een prachtig design en komen in een mooi design doosje dat tegelijkertijd ook het oplaadpunt is. In de doos vond ik 3 verschillende formaten rubberen beschermkappen wat wel heel erg handig is met mijn kleine oren. De kleinste maat past perfect. Verder in de doos een kabel om te laden en een beknopte handleiding.

Het verbinden van de oortjes met mijn iPhone en iMac was echt probleemloos. Als ik geluid opzette bij het ene apparaat kwam dit ook netjes door de oortjes eruit. Ik heb nog geen poging gedaan wat er gebeurd als er bij beide apparaten geluid gestreamd zou moeten worden.

De kwaliteit van het geluid is heel erg fijn, mooi helder en duidelijk verstaanbaar. Beter dan mijn bedrade standaard oortjes. Ook erg fijn is de onderdrukking van het geluid van buitenaf. Ik gebruik ze graag als ik ga grasmaaien. Fijn is het dat je zelf kan aangeven hoe hard dit onderdrukt moet worden door erin te knijpen.

Bellen met de oortjes gaat ook prima, niemand aan de andere lijn heeft aangegeven me niet te verstaan dus dat is echt positief.

Bedienen is makkelijk door of te schuiven of te knijpen, ze gaan automatisch aan zodra je ze uit de case haalt en in je oren stopt, dat is echt fijn! Even wennen wat je vaak gebruikt maar dat is met alle apparaten natuurlijk.

Ik ben heel tevreden wel moet ik er even aan wennen dat ik de case ook meeneem zodat de oortjes niet los in mijn jaszak verdwijnen. Dat is vooral de overgang van bedraad naar draadloos.

De batterij is gedurende mijn testperiode van twee weken 1x opgeladen en ik heb ze ongeveer 3-4x per week gedurende langere tijd gebruikt. Dus ook dat ziet er heel goed uit.

Al bij al dus zeer tevreden en aan te raden!

• Ruisonderdrukking
  • Gebruiksgemak
  • Kwaliteit

Minpunten

• Even wennen

Jordie 23-04-2021

Geweldige sound

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

De oplaadcase van deze oordopjes is erg robuust en voelt stevig en degelijk aan. Doordat de oordopjes erg glad zijn, gaat het uitnemen van de dopjes uit de draadloos oplaadbare case wel wat lastig. Doormiddel van de 3 verschillende formaten opzetstukjes kun je de oordopjes naar gelang de grootte van je oren aanpassen. Zo sluiten de dopjes naadloos aan en heb je weinig tot geen last van omgevingsgeluid. Het geluid van deze oordopjes is verbazingwekkend goed. Zowel muziek als audiofragmenten, zoals luisterboeken en podcasts, worden draadloos en zonder vertraging afgespeeld. De tonen zijn zeer helder en voorzien van een goede bass. De bediening van de EarBuds gebeurt doormiddel van vegen en indrukken van de oordopjes. Iets wat enige oefening vereist, maar eenmaal onder de knie is het een fluitje van een cent. Ondanks dat deze Huawei FreeBuds Pro niet compatible is met de Playstation 4 zijn ze toch een aanrader voor de echte muziekliefhebber.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Makkelijke bediening
  • Draadloze oplaadbare case

Minpunten

• Vrij prijzig
  • Niet compatible PS4
  • Moeilijk uit de case te halen

Mooie en comfortabele oordopjes 23-04-2021

Fijne oordopjes

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

Ik heb deze oordopjes twee weken mogen testen. Het uitpakken was al een feest. Wat zien ze er mooi uit. Het verbinden ging goed. Even het knopje indrukken van het doosje en koppelen. Fijn want dit hoef je maar 1 keer te doen. Wat me vooral opvalt is hoe de oordopjes in de oren zitten. Ik vind het heel belangrijk dat ze comfortabel voelen en ze goed blijven zitten. En dat doen deze absoluut. Het geluid is ook heel goed. Muziek, films en telefoneren. Allemaal top. Echt heel erg onder de indruk.
Wel moest ik beetje wennen aan het gebruik van de functies als je de dopjes aanraakt. Harder zetten, pauzeren en opnemen. DIt kost wat oefening. En als ik m'n tablet en mobiel gebruik, moet ik soms opnieuw koppelen.
Los daarvan vind ik dit echt hele fijne oordopjes

Pluspunten

• design
  • geluid
  • comfort

Minpunten

• even wennen met gebruik
  • soms opnieuw koppelen

roy jansen 23-04-2021

goeie bas en dynamic active noise canceling

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

Ik heb dit product mogen testen en tot mijn verbazing overtrof het mijn verwachtingen.
Door de goeie pasvorm en pasvorm detectie is de bas en geluid in algemeen veel dieper.
Tevens hebben de freebuds een goeie accu en oplaadcase.
Zelf doe ik ongeveer 3 dagen met een volgeladen case die de freebuds oplaad.
Wat ook erg fijn is dat er naast een sterke dynamic active noise canceling ook een optie is voor alert mode waardoor juist de omgeving wat wordt versterkt maar niet overstemt.

Pluspunten

• dynamic anc
  • accuduur
  • draagdetectie
  • multi verbinding en schakeling ertussen

LiVa 23-04-2021

Geweldig geluid, comfort minder

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

Ik vind ze er geweldig uitzien, erg luxe. Maar je ziet er snel vingerafdrukken op. Verder vind ik de noicecancelling en het geluid (daarbij) geweldig, een enorm verschil als je de noicecancelling uitschakelt! In de trein, onderweg, in drukke ruimtes, op de fiets, echt een enorme aanrader.
Maar, ik heb kleine oren en het voelde steeds alsof ze er zo uit konden vallen. Voor de prijs ervan wil je dat risico niet lopen. En ik had moeite met de bediening. Wel fijn vind ik dat je aan beide kanten dezelfde manier kan bedienen.

Pluspunten

• Vormgeving en uiterlijk
  • Noicecancelling werkt top
  • Geweldig geluid
  • Verschillende modi

Minpunten

• Voelt alsof het uit mijn oren gaat vallen
  • Best zwaar, ook daarom risico op verlies
  • Vingerafdrukken

Anita van den Broek 23-04-2021

Prachtig geluid!

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

Ik heb deze oordopjes sinds enkele weken als tester in huis. Ik ben positief verrast door de mogelijkheden en het prachtige geluid. De dopjes worden in een mooie zilverkleurige harde case geleverd, dit is tevens het oplaadstation. Om de dopjes uit de case te krijgen moet je even een handigheidje doorkrijgen, dit wordt duidelijk uitgelegd in de handleiding. Er zitten 3 maten kapjes bij voor over de dopjes, zo zijn de dopjes altijd passend te maken. Het verbinden gaat via bluetooth. Het is mogelijk om meerdere apparaten tegelijkertijd toe te voegen, ideaal. Het geluid is verbluffend goed! De noise cancelling werkt fijn, door het wegnemen van het omgevingsgeluid kan je optimaal genieten van bijvoorbeeld muziek. Via de dopjes kun je dmv schuiven of klikken het volume of andere opties bedienen. Ik raad dit product zeker aan!

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Batterijduur
  • Fijn geluid

Tessa 23-04-2021

Fraaie freebuds

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

Wat een fijne freebuds! Ik heb deze buds een paar weken mogen testen, maar ik ben in deze korte tijd testen meer dan tevreden. Verrassend zelfs! Ze hebben een goede geluidskwaliteit wat erg prettig is voor een veeleisende jongedame zoals ikzelf, ook is de noice cancelling erg handig, vooral als je veel onderweg bent. Ik vond het in eerste instantie een beetje spannend om ear buds zonder kabeltjes en zo in te hebben, was bang om ze te verliezen of te laten vallen. Nou, dat valt reuze mee: als je ze eenmaal in hebt, dragen ze erg prettig, ook voor langere tijd. Op een gegeven moment merkte ik zelfs niet meer dat ik ze in had. Zelf heb ik erg kleine oren, maar kwam ik goed weg met de medium dopjes, maar er zitten in totaal 3 maten bij, dus voor iedereen past wel iets. Zelf ben ik behoorlijk gevoelig voor hoe een product er uitziet, maar deze freebuds zien er erg mooi uit (de freebuds én het doosje) en ze zijn in meerdere kleuren verkrijgbaar, wat leuk is zodat je wat te kiezen hebt.
Kortom, ik ben erg tevreden en ik had nog wel langer willen testen...

Pluspunten

• Mooie design
  • Goed geluid + noice cancelling
  • Snel oplaadbaar + goede accuduur

Minpunten

• Freebuds lastig uit doosje te krijgen

ZwemerT 23-04-2021

Goede oordopjes van hoge kwaliteit.

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

De Huawei Freebuds Pro worden geleverd in een mooi en stevig doosje. De oordopjes zitten er stevig in, maar zijn er met gemak uit te halen.

De Huawei Freebuds Pro heb ik voornamelijk getest tijdens online vergaderingen. De kwaliteit van het geluid is prima. Collega's zijn goed te verstaan en door de ingebouwde microfoon is de verstaanbaarheid vanuit mijn kant ook goed.
Langdurig gebruik (+4uur) kan logischerwijs leiden tot een licht drukkend gevoel in het oor (alle maten getest).

De ruisonderdrukking werkt prima waardoor er prima door meer mensen in dezelfde ruimte gewerkt kan worden zonder al teveel ruis te ervaren.

Voor muziek luisteren werkt dit product prima. Geluid en bastonen zijn van goede kwaliteit.

Pluspunten

• Goede kwaliteit geluid
  • Makkelijk te verbinden met 1-2 apparaten

Minpunten

• Bij langdurig gebruik lichte druk in oor.

Remco 21-04-2021

Stylevolle Oordoppen

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

Vanuit kieskeurig de Huawei Freebuds Pro mogen testen.

De Freebuds komen in een mooie ovale case.
Na het openen van de case verbond mijn telefoon(ook Huawei) ze meteen zelf al. Zelf verbinden hoefde dus niet meer maar is heel makelijk zelf te doen. Ik moest dit namelijk nog wel doen voor mijn horloge(ook Huawei). Even het knopje aan de zijkant indrukken en je Bluetooth kan hem vinden.

De freebuds worden met magneetjes op hun plek gehouden in de behuizing. Dit maakt het in eerste instantie beste lastig om te eruit te halen. Maar dit zorgt er uiteraard ook voor dat ze er niet zomaar uitvallen.

Na even passen welke maat siliconen dopjes je nodig hebt zitten ze bij mij heel goed. Ze sluiten dan heel goed af. De geluidskwaliteit is echt subliem. Zeker met de Actieve noise cancelling die heel goed zijn werk doet. Echt harde geluiden hoor je nog steeds maar de rest absolute niet. Je beland heerlijk in de wereld van het geluid. Door even in de zijkanten van de freebuds te drukken kun je deze modus ook in een mindere stand of helemaal uit zetten. Het geluid harder en zachter zetten kun je heel makkelijk doen door op zijkant omhoog of omlaag te wrijven.

Een telefoon gesprek opnemen kun je gewoon makkelijk doen door op de zijkant te tikken. Ophangen door nog een keer te tikken.

De freebuds gingen bij mij echt een paar dagen mee. Het opladen kan zowel draadloos als via een USB-C.

Al met al een zeer goed product voor deze prijs.

• Sublime geluid
  • Noise cancelling
  • Batterij duur

Minpunten

• Fixering in de case

biancavv 21-04-2021

Draadloze oordopjes op bluetooth aan 2 apparaten te koppelen

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

Ik heb de afgelopen 2 weken deze oordopjes getest. Wat mij aanspreekt aan de oordopjes is dat je 2 apparaten tegelijkertijd kunt connecten. Hierdoor kan ik de oordoppen gebruiken op zowel mijn laptop als telefoon en dit voor werk gebruiken voor videoafspraken en telefonische gesprekken. Dit is echt een belangrijke functionaliteit voor mij, omdat ik de oordoppen vooral tjidens werkuren gebruik.

Het connecten hiervan was even een gedoe. Het is belangrijk om hier de handleiding goed voor te volgen, maar als het eenmaal gekoppeld is, werkt het vrij prettig. Er zitten echter nog wat kleine bugs in: Zo wordt ik voor interne videogesprekken altijd op zowel mijn telefoon als laptop tegelijkertijd gebeld, maar is mijn telefoon vaak een fractie eerder. Neem ik dan op met mijn laptop, dan zijn de oordopjes geconnect met mijn telefoon. Na 2 weken vind ik daar echter wel een modus in, maar het is wat onhandig.

De audiokwaliteit en belkwaliteit zijn beiden erg goed. Ik ben goed te verstaan en de geluidskwaliteit is ook erg goed. Ook de kwaliteit van muziek door de oordopjes heen ben ik erg over te spreken. Ook de pasvorm is erg goed.

Dan de batterijduur: Ik bel veel op een dag en de batterij gaat dan redelijk snel leeg. Er zit een handige oplaadcase bij, dus het is wel belangrijk om op een dag waarin je veel gebruik maakt de oordopjes tussentijds op te laden. Sinds ik dat doe heb ik eigenlijk geen last meer gehad van een lege batterij en zodra je de oordopjes uit de case haalt connect 'ie gelijk met het device waarmee je op dat moment belt.

Waar ik persoonlijk wat minder van onder de indruk ben is het design. Ze vallen redelijk op, mede door de kleur en omdat de oortjes langwerpig zijn.

Ook ben ik wat minder te spreken over de bedieningsknoppen. Ik merk dat ik alle knoppen vooral op mijn laptop of telefoon bedien.

Al met al dus een kwalitatief goed product wat na even wennen goed werkt op 2 devices tegelijkertijd.

Pluspunten

• 2 devices koppelen
  • goed draagcomfort
  • uitstekende geluidskwaliteit
  • goede microfoon

Minpunten

• bedieningsknoppen
  • design

Brandon 20-04-2021

Huawei FreeBuds Pro: Groot geluid in klein formaat

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

Een strak design, goede batterijduur, mooi gebalanceerd geluid en uitstekend werkende active noise cancelling: De Huawei FreeBuds Pro in een notendop. In deze review neem ik jullie mee door mijn bevingen van deze high-end oordopjes van Huawei.

Design
De zilveren oordopjes die ik heb getest hebben een chrome look. Niet iedereen zal van deze look houden, precies wat ook het geval was bij mij toen ik de oordopjes voor de eerste keer uit de verpakking haalde. Toch ben ik de chrome look na verloop van tijd meer gaan waarderen, omdat de oordopjes zich op deze manier toch distantiëren van de standaard zwarte en witte versies die veelal op de markt worden gebracht. Op het design in het algemeen heb ik niks aan te merken, wat positief is. De oordopjes zijn relatief klein en steken daardoor niet heel ver uit je oren (zoals bij sommige andere fabrikanten wel het geval is). Dit vind ik zeker weten een pluspunt, omdat het er gewoon beter uitziet. Verder is de afwerking prima in orde, maar dat mag je ook wel verwachten van oordopjes in deze prijscategorie.

Bediening
Het bedienen van de oordopjes is even wennen, maar als je het eenmaal onder controle hebt werkt het bijzonder intuïtief. De bediening werkt door middel van slide- en knijpbewegingen. De slidebewegingen aan de zijkant van de oordopjes – standaard bedoeld voor het volume – werken ontzettend fijn. Dit komt met name vanwege de aanraakgevoeligheid die nauwkeurig is. De knijpbewegingen, waarmee je onder andere het geluid kunt stoppen of muzieknummers kunt wisselen, werken in de meeste gevallen prima. Toch ben ik af en toe aan het zoeken voor de juiste hoogte om de knijpbeweging te maken. Dit kan een natuurlijk een kwestie zijn van gewenning en zal waarschijnlijk na verloop van tijd steeds beter gaan, maar dat viel me wel op.

Audiokwaliteit
De relatief kleine oordopjes produceren naar mijn mening een geluid waar de meerderheid van de mensen ongelooflijk tevreden mee zal zijn. Of ik nu luister naar klassiek, pop of EDM, het maakt de oordopjes niks uit. Het geluid wat eruit komt is dik in orde. De bas is aanwezig, maar ook weer niet overdreven. De balans die deze oordopjes weten te leggen tussen verschillende tonen maakt dat de audiokwaliteit van goed niveau is. Het enige wat ik aan te merken heb op het gebied van audio, is het gebrek aan een equalizer. Het is altijd fijn om het geluid te finetunen naar je eigen smaak, maar dit zou voor mij absoluut geen dealbreaker zijn bij een mogelijke aanschaf van de oordopjes.

De active noise cancelling (ANC) die aanwezig is doet uitstekend zijn werk. Dit komt met name naar voren als je de ANC activeert op rumoerige plekken. Tijdens het studeren kon ik me goed focussen zonder me zorgen te hoeven maken over omgevingsgeluiden. Dit gold eveneens voor het hardlopen op verkeersluwe plekken. Bij plekken met veel verkeer kwam de awareness mode goed van pas, die net zoals de ANC aanwezig is op deze oordopjes. De awareness mode zorgt ervoor dat je omgeving beter te horen is. Al met al ben ik uiterst tevreden over de audio die deze oordopjes produceren en de ANC die het overgrote deel van het omgevingsgeluid wegneemt zodra je dat nodig hebt.

Batterijduur
De batterijduur naderen keurig de tijden die worden benoemd op de Huawei-website. De gemiddelde speeltijd van de oordopjes zonder ANC bedraagt ongeveer 6 tot 7 uur. Met ANC ingeschakeld is dat ongeveer 3 tot 4 uur. De speeltijd is naast het feit of ANC aan of uit staat, ook afhankelijk van het volumeniveau. Bij het luisteren naar muziek met een hoog volume zal de batterij sneller leeglopen dan bij het luisteren van muziek met een laag volume. De oplaadcase geeft een extra speeltijd van ongeveer 28 tot 30 uur. Het opladen van de oordopjes in de oplaadcase duurt +-35 minuten. De batterijduur was voor mij meer dan voldoende, omdat ik de oordopjes in de meeste gevallen niet langer dan 7 uur gebruik.

Draagcomfort
Het comfort van de oordopjes is prima. Ze zijn ontzettend licht van gewicht (6,1 gram per stuk), hierdoor merkte je na een tijdje nauwelijks nog dat er oordopjes in je oren zitten. Tijdens het sporten hebben ze bij bepaalde bewegingen wel de neiging om losser in de oren te gaan zitten, waarna ze eruit kunnen vallen. Het kiezen van grotere eartips voor een strakkere omsluiting, of juist kleinere eartips die dieper de oren in gaan, zou hiervoor eventueel een oplossing kunnen zijn.

Oplaadcase
De (oplaad)case is relatief compact en mooi afgewerkt met een matte finish. Aan de binnenzijde van de case worden de oordopjes door middel van een magneet stevig op hun plek gehouden. Hierdoor is het niet mogelijk dat de oordopjes in de case kunnen gaan bewegen tijdens bijvoorbeeld activiteiten. Doordat de oordopjes stevig in de case zitten, heb ik wel ervaren dat het lastig kan zijn om ze uit de case te halen. Na verloop van tijd kreeg ik er meer handigheid in, maar ideaal is het niet.

Belkwaliteit
Zowel tijdens video- als telefoongesprekken is de gesprekskwaliteit uitstekend. De gesprekspartner is duidelijk te verstaan en de ANC komt hierbij goed van pas om de gesprekskwaliteit naar een hoger niveau te brengen. Uit een aantal videogesprekken via Microsoft-teams kwam naar voren dat ook de gesprekspartner met wie ik belde mij uitstekend hoorde. Over de belkwaliteit kan ik dan ook niks anders dan lof geven aan Huawei.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Gebalanceerd geluid
  • Goed werkende Active Noise Cancelling (ANC)
  • Goede batterijduur

Minpunten

• Geen equalizer aanwezig
  • Oordopjes uit oplaadcase halen is verre van ideaal

Iris 20-04-2021

Fijne oortjes voor muziek- en belactiviteiten

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

De Huawei FreeBuds Pro zijn heel erg fijn om te gebruiken. Ze functioneren goed voor het luisteren van muziek, het kijken van video’s en telefoneren.
Muziek luisteren is een hele fijne ervaring met de oordopjes. De geluidkwaliteit is goed en met de ANC kan je helemaal verdwijnen in de muziek die je luistert. Ik vind zelf de awareness stand van de ANC niet fijn om aan te hebben staan maar de gewone noise cancelling is heel fijn als je een goede focus wilt hebben. De FreeBuds zijn makkelijk te bedienen door middel van een klein knijpje en de bedieningswijze is heel logisch en heb je snel door. Bij bellen is het geluid ook optimaal en ben je zelf ook heel goed te verstaan. Daarbij is ook bij deze optie de bediening van de oortjes heel makkelijk en logisch.
De connectie met één apparaat is heel goed en stabiel. Als ik echter twee apparaten aan heb staan die allebei verbonden zijn of zijn geweest met de Freebuds dan kunnen ze soms even de weg kwijt zijn en opeens de connectie kwijt zijn. Hier kan je simpelweg één van de twee apparaten voor loskoppelen want ze zijn makkelijk en snel te koppelen. De dopjes gaan lang mee buiten de case en één voor één opladen is ook heel makkelijk om te doen.
De FreeBuds zien er mooi uit en zitten lekker in het oor. De drie verschillende maten helpen hier wel bij. Het zijn dus hele fijne oortjes die bijna helemaal perfect functioneren.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bediening
  • Pasvorm
  • Levensduur batterij

Minpunten

• Connectiviteit met twee apparaten

Delinyo 20-04-2021

Goed geluid en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

Ik heb deze oortjes nu al een paar weken gebruik en ze zijn echt geweldig. Voor mij is gemak erg belangrijk en de Huawei FreeBuds Pro zijn erg makkelijk in gebruik. Zodra je de oplaadcase open doet, verbinden de oortjes al met je telefoon of computer. Ook de bediening brengt veel gemak met zich mee. Je kan met beide oortjes het volume regelen, noise cancelation aan- of uitzetten, nummers skippen en telefoontjes aannemen. De oortjes hebben daarnaast ook automatisch door wanneer ze wel of niet in je oor zitten. Zo pauzeert de muziek automatisch wanneer je even één van de FreeBuds uit je oor haalt. Vooral als je niet alleen woont, is het erg handig dat als iemand iets aan je vraagt, je dan gewoon snel die vraag kan beantwoorden en de muziek daarna automatisch weer verder gaat.

Het geluid van de FreeBuds is daarnaast ook erg indrukwekkend. Met de noise cancelation aan, hoor je bijna niks meer van de buitenwereld. Dit zorgt er voor dat je echt van de muziek kan genieten. Ik heb de FreeBuds vaak tijdens het schoonmaken gebruikt en ik hoorde soms de stofzuiger niet eens. Ik heb ook veel naar podcasts geluisterd en de stemmen zijn altijd helder, waardoor het soms aanvoelt alsof je in de studio zit samen met de podcasters.

De oplaadcase zelf gaat erg lang mee. Ik luister bijna dagelijks naar muziek en ik heb de case in die paar weken slechts twee keer hoeven opladen. Het enige probleem dat ik had met de case, was dat de oortjes soms moeilijk eruit zijn te halen (vooral met één hand). Ik ben erg tevreden met het materiaal en de kleur, de oortjes voelen echt als “Pro” aan. De Huawei FreeBuds Pro zijn zeker aan te raden en zijn de prijs meer dan waard.

Pluspunten

• Noise Cancelation
  • Goede Pasvorm
  • Batterijduur

Minpunten

• Soms moeilijk om uit de case te halen

Danique Hubers 20-04-2021

Super mooie en goedwerkende oortjes!

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

Sinds een week of 2 heb ik de HUAWEI Freebuds Pro in mijn bezit. Wat mij meteen opviel was de kleine oplaadcase waar de oortjes in zitten. Ik vind het design van de oplaadcase en oortjes boven verwachting!
De oortjes worden met 3 dopjes geleverd (S, M, L), waardoor je ze kan aanpassen aan de pasvorm van je oor. Je kan de dopjes eraf trekken en de gewenste maat er weer makkelijk op zetten.

De oortjes zijn voorzien van touch waardoor je ze kan bedienen als je de oortjes in hebt. Aan de zijkanten bedien je de oortjes. Je kan ze op pauze zetten, harder en zachter, en je kan kiezen voor verschillende ruisonderdrukkingen. Je hebt 4 verschillende ruisonderdrukkingen en kan ze dus ook aanpassen aan het geluid in je omgeving. Ook zit er een functie op waardoor je stemmen verheldert, je hoort ze dan heel goed in de oortjes.

De oortjes laden in het doosje op, dus dat is erg handig. De oplaadcase kan je ook opladen door middel van het bijgeleverde snoertje. Ik vind dat de batterij erg lang mee gaat! Ik heb 3 dagen muziek en series gekeken en alsnog had ik nog meer dan 45% batterij over. Het geluid wat eruit komt is ook van erg goede kwaliteit, vooral als je daarnaast de ruisonderdrukking aan zet. Dan kan je nog meer genieten van het geluid zonder afgeleid te worden door omgevingsgeluiden.

Ik heb de oortjes gekoppeld aan mijn telefoon en tablet, dit werkt beide super! Zodra ik de oortjes uit de case haal zijn ze al gelijk verbonden met beide apparaten. Je hoeft niet telkens opnieuw ze te verbinden.

Pluspunten

• Verschillende ruisonderdrukkingen
  • Fijne touch bediening
  • Oplaadduur
  • Batterijduur
  • Het uiterlijk van de oortjes + oplaadcase

Minpunten

• Soms wat lastiger uit de oplaadcase te halen

Suzanne A. 20-04-2021

Robuuste oortjes met veel functiemogelijkheden.

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

Altijd al getwijfeld of ik af zou stappen van de ouderwetse oordopjes met draad naar de bluetooth oordopjes.
Zou het wel wat voor me zijn ?
en had ik er net zo veel vertrouwen in als dat ik in mijn oude oordopjes had ?

Dankzij kieskeurig mocht ik de HUAWEI FreeBuds Pro draadloze oordopjes testen en kan niet anders zeggen als dat dit me extreem goed bevallen is.

Zo viel me al snel op dat het geluid mooi helder en duidelijk is en al helemaal als je de functie van noise cancelling aan zet. Alles om je heen is even weg.
Het lijkt bijna net of de oortjes vacuüm trekken in je oor en je volledig afsluiten van de buitenwereld waardoor de beleving van muziek nog intenser wordt.
Zo vond ik het ideaal dat bij veel gebruikte pagina’s al Youtube hij gelijk pauzeert als je een oortje uit doet en weer begint als je hem terug in je oor plaatst.

Net zo makkelijk kun je met een simpele aanraking terug schakelen naar de normale wereld waarbij je weer de omgevingsgeluiden ervaart bij de functie awareness.
Nu worden ze geleverd met 3 verschillende maten oordopjes waardoor ze voor ieder oor geschikt zijn en een fijne pasvorm bieden.
Je hoeft niet steeds weer je telefoon erbij te pakken om iets aan te passen qua geluid of functie en kunt dit makkelijk bedienen via de oortjes zelf.

Ook het bellen gaat erg makkelijk en ze hebben een groot bereik want al ligt je telefoon nog op tafel en wil je even wat pakken uit de keuken blijft het geluid optimaal en wordt pas wat krakerig als er sprake is van echt een grote afstand.

De connectie tussen de oortjes en andere apparaten varieert een beetje aan de leeftijd van het andere toestel.
Zo stonden ze bij het koppelen met mijn mobiel gelijk zichtbaar bij de bluetooth functie alleen bij mijn wat oudere tablet kan ik ze helaas niet koppelen.

Ze zijn mooi en stoer vormgegeven en makkelijk bedienbaar door ze aan te raken, al is er een klein minpuntje dat sommige functie bewegingen veel op elkaar lijken waardoor ze wel eens een nummer te ver skippen.
Daarentegen viel de duur van de batterij me mega mee en was ik erg bang dat ze steeds opgeladen moesten worden.
Pas na een week intensief gebruik werd er netjes op mijn mobiel bijgehouden hoe veel batterij volume ze nog hadden.
Na een nachtje in de lader waren ze weer te gebruiken zodra ik ze uit het robuuste bewaar doosje haalde.

Al met al zien ze er stevig uit in een sterke omhulsel en voldoen ze aan alle verwachtingen. ben ook zeer te spreken over het multifunctionele mogelijkheden van de oortjes al zijn ze wel wat lastig uit het doosje te halen.

Daarentegen geven ze een supermooie intensiteit aan de beleving van muziek en zijn ze ideaal als handsfree oortjes. Het doet je snel vergeten dat het een beetje moeite kosten om ze uit het bewaardoosje te krijgen.

Of ik de HUAWEI FreeBuds Pro draadloze oordopjes zou aanbevelen ? ja zeer zeker.
De prijs en kwaliteit zijn het meer dan waard.

Pluspunten

• Stoer ontwerp
  • Mogelijkheid tussen Noise cancelling en Awareness
  • Stevig bewaar doosje
  • Mooi helder geluid
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Lastig uit het bewaardoosje te halen
  • Kunnen niet met alle apparaten

Tessa 19-04-2021

Goed geluid en zitten perfect

Goede pasvorm
Omdat de meeste oordopjes bij mij niet goed blijven zitten was ik blij verrast dat deze wel goed en lekker zaten. Ze vallen niet uit mijn oren en er zitten ook drie maten oordopjes bij dus je kunt zelf de beste maat kiezen. De oordopjes zien er mooi uit met hun zilveren kleur.

Connectie
De connectie met mijn iPhone was even uitzoeken hoe dat werkt maar door middel van van Bluetooth is het toch gelukt. Helaas lukte het niet via een app, want die is er niet voor de iPhone. Met mijn tablet kreeg ik geen connectie maar omdat ik de oordopjes toch alleen gebruik met mijn iPhone is het prima zo.

Bediening
Ik moest even wennen aan hoe ik ze moest bedienen maar als je dat eenmaal gewend bent werkt het erg makkelijk. Door middel van swipen op het oordopje zet je het geluid harder en zachter en als je in het oordopje knijpt kan je een telefoontje opnemen. De geluidskwaliteit is goed helder met muziek als bellen en de bas is erg mooi.

Ik vind dat de batterijduur van ca 4,5 uur prima. Ik vind deze Huawei Freebuds Pro een goede aankoop, omdat het makkelijk is in gebruik en omdat de geluidskwaliteit erg goed is.

Pluspunten

• Goede pasvorm
  • Goed geluid

Minpunten

• Niet te bedienen via app op iPhone

N. Tempert 19-04-2021

Draadloze toppertjes

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zilver

De afgelopen weken heb ik de Huawei Freebuds Pro mogen testen en ik ben eigenlijk echt heel tevreden over deze draadloze toppertjes! Meteen toen ik ze ontving heb ik ze uitgepakt en toen viel direct al op dat ze verpakt zitten in een mooi doosje. Het eerste wat je ziet als je de doos opent is de oplaadcase waar de oortjes in opgeborgen en geladen worden. Wanneer je de oortjes eruit haalt komen de boekjes en de laadkabel tevoorschijn. Bij deze draadloze oordopjes is een usb-c kabel geleverd waarmee de oplaadcase weer kan worden opgeladen.

De oortjes heb ik natuurlijk ook direct gekoppeld met mijn telefoon en dat was eigenlijk zonder enige moeite gebeurd. Ik hoefde ze alleen maar te zoeken op mijn telefoon en toen was het eigenlijk al meteen klaar en kon ik gaan luisteren. Het is ook mogelijk om nog een extra apparaat te koppelen en zo met twee apparaten tegelijk verbonden te zijn. Hiervoor moeten de oordopjes in de case worden gedaan, waarna met het klepje open het knopje aan de zijkant ingedrukt moet worden. Vervolgens kan op beide bijvoorbeeld de telefoon muziek afgespeeld worden en kan op de laptop bijvoorbeeld een video gestart worden. De oortjes springen dan direct over van de telefoon naar de laptop waarbij de muziek van de telefoon op pauze wordt gezet. Dit werkt meestal goed, maar hier zat soms wel een kleine vertraging in.

Wat me eigenlijk meteen opviel is dat de oordopjes echt heel licht zijn en je ze nauwelijks voelt zitten in je oren. Ze zitten echt heel fijn. Dit in tegenstelling tot mijn normale ouderwetse oordopjes die na een tijdje pijn gaan doen door het constant trekken. De pasvorm draagt hier ook zeker aan bij, natuurlijk is dat iets persoonlijks, maar bij mij blijven de oordopjes eigenlijk met alle meegeleverde dopjes goed zitten.

Wanneer het juiste nummer dan is gevonden is het tijd om eens lekker te gaan zitten en te luisteren naar de goede geluidskwaliteit van de oordopjes. Wat mij vooral opviel is dat veel details in de muziek goed te horen zijn. Midden en hoge tonen geven de oordopjes erg goed weer wat ervoor zorgt dat je echt van de muziek kunt genieten. De bass daarentegen is dan weer iets minder aanwezig waardoor de oortjes iets minder geschikt zijn voor nummers met veel lage tonen. Echter is de bass zeker nog steeds ruim voldoende aanwezig om heel erg te kunnen genieten van de muziek.

De case waar de oordopjes in zitten en de oordopjes zelf zien er erg mooi uit en voelen ook erg stevig en solide aan. Het scharnier van de oplaadcase is erg goed en het doosje gaat erg soepel open en dicht. Het enige minpuntje wat ik hier kan bedenken is dat de oordopjes iets te diep in de oplaadcase zitten waardoor het met wat gladdere vingers soms moeilijk is om de oordopjes te pakken. Ik heb de grijze metalen variant mogen testen en moet zeggen dat ik ze erg mooi eruit vind zien en ook niet overdreven groot in je oren lijken.

Tijdens het luisteren kunnen via de oordopjes verschillende commando’s worden gegeven. Zo kan door één keer in de oordopjes te ‘knijpen’ de muziek op pauze worden gezet, door twee keer te knijpen naar het volgende nummer worden gegaan en door het knijpen even vast te houden kan worden gekozen tussen de verschillende ruisonderdrukkingsmodi. Ook kan je over de oordopjes heen wrijven om het volume aan te passen. Dit werkt allemaal erg goed en vergt niet echt gewenning.
Die ruisonderdrukkingsmodi zijn erg goed te noemen. Vooral de active noise cancelling en de awareness mode zijn erg handig. Bij de active noise cancelling worden heel veel omgevingsgeluiden weg gefilterd wat ook daadwerkelijk goed gebeurt, een drukke omgeving wordt eenvoudig in een fijne rustige stilte getransformeerd, terwijl bij de awareness mode omgevingsgeluiden juist versterkt worden zodat je tijdens het luisteren nog wel meekrijgt wat er om je heen gebeurt en ook gesprekken nog kan volgen.

Over de levensduur van de batterij kan ik niet heel veel zeggen in de korte tijd van het testen, volgens de specificaties kunnen de oortjes zelf ongeveer 7 uur op een accu en samen met de oplaadcase ongeveer 30 uur. Wat mij in ieder geval was dat de accuduur inderdaad erg lang leek te zijn.

Al met al ben ik dus erg tevreden met de oortjes en zou ik ze zeker aanraden wanneer je niet teveel naar muziek luistert met heel veel bass. Ze zitten lekker, zijn heel erg handig, zien er goed uit en er komt goed geluid uit!

Pluspunten

• Hele goede geluidskwaliteit
  • Gewicht
  • Draagcomfort
  • Active Noise Control

Minpunten

• Moeilijk uit oplaadcase te halen
  • Doosje groot voor in broekzak
  • Bassweergave mag net iets voller