Huawei FreeBuds Pro

• Test panel 8.3 apr 2021
Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei FreeBuds Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

m******@o********** 14-11-2021

Meer voor minder geld

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Na bijna drie weken testen van Huawei freebuds pro, ik kom achter dat ik heel blij mee ben, de oordopjes hebben minder dan twee uur nodig om van nul naar volledig opgeladen te worden (via de USB-C kabel, zoals wireles). Op een enkele keer laden kun je tot zeven uur batterijduur krijgen (tot 30 uur met oplaadcassette) zonder ANC aan, met ANC aan wordt bijna five uur. De geluidskwaliteit van de Huawei FreeBuds Pro is uitgebalanceerd en helder, spraakoproepen zijn extreem duidelijk, geholpen door het drie- microfoonsystemen.
En er is een Awareness-modus waarmee u verkeer of omgevingsgeluiden kunt horen wanneer dat nodig is. Je schakelt eenvoudig tussen ANC, Awareness en Off door de aanraakbedieningen op de oordopjes ingedrukt te houden.

De oordopjes zijn licht van gewicht, ik heb geen last ervaren na langdurig gebruik. De vierkante stelen maken het gemakkelijk om het juiste aanraakpunt voor de bedieningselementen te vinden waar u het volume kunt verhogen, oproepen kunt beantwoorden of muziek kunt pauzeren. De in-ear detectie van de Huawei FreeBuds Pro is heel goed responsief, en stopt automatisch de muziek wanneer je een oordopje verwijdert, en begint weer te spelen wanneer deze er weer in zit, Ze leveren briljante actieve ruisonderdrukking, met aanraakbedieningen en een comfortabele pasvorm.
Voor een betere controle over de geluidsinstellingen en eenvoudiger beheer van instellingen kun je de Huawei AI Life-app gebruiken. Er is geen account nodig om de app te gebruiken,
Er zijn ook een minpuntjes:
-De oordopjes hebben geen IP-geclassificeerde waterbestendigheid bekend.
-Zowel de oordopjes als de behuizing hebben een glanzende afwerking, ik merk wel dat ze gedurende de dag stof en pluisjes aantrokken. Maar er is geen groot probleem, als je een siliconen beschermhoesje hebt.
Maar voor de pro oordopjes geldt, er zijn zeker meer de pluspunten dan minpunten, vooral voor deze prijs.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Goed ANC
  • Lang batterijduur
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Glanzende afwerking

b*********@g******** 13-11-2021

Huawei Freebuds Pro

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zwart

Ik heb de Freebuds Pro mogen testen van Huawei. De mooie oplaadcase is het eerste wat in het oog springt. De buds zelf hebben een ook een strak design. De geluidskwaliteit is in mijn ogen perfect. De hoge en lage tonen en bass komen perfect over. De bediening van de buds is erg gemakkelijk, zowel op de buds (via een knijp- op swipebeweging) als via de AI app van Huawei. De accuduur is perfect, de case hoefde ik maar eens per week te laden bij een regelmatig gebruik. Ik had nog nooit ANC op oordopjes gehad, maar wil nooit anders. Het werkt perfect.

Pluspunten

• ANC
  • Geluid
  • Bediening
  • Accuduur

Minpunten

• Verwijderen uit de case

m******@g******** 12-11-2021

Test resultaat

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Na bijna drie weken testen van de Huawei freebuds pro, ik kom achter dat ik heel tevreden met ze ben, de oordopjes hebben minder dan twee uur nodig om van nul naar volledig opgeladen te worden (via de USB-C kabel, langer via wireless). Op een enkele lading kun je tot zeven uur batterijduur krijgen (tot 30 uur met oplaadcassette) zonder ANC aan, met ANC aan wordt bijna five uur. De geluidskwaliteit van de Huawei FreeBuds Pro is good en helder, De bastonen en ruisonderdrukking zijn wat je mag verwachten van in-eer draadloze oordopjes. Prima dus. Spraakoproepen zijn heel duidelijk, geholpen door het drie-microfoonsysteem.
En er is een Awareness-modus waarmee u verkeer of omgevingsgeluiden kunt horen wanneer dat nodig is (Tijdens het hardlopen/fietsen) Je schakelt eenvoudig tussen ANC, Awareness of helemaal uit door de anraakbedieningen op de oordopjes ingedrukt te houden.
De oordopjes ook geschikt voor videobellen via Zoom/Teams tijdens het thuiswerken. En wat heel goed zelf vind is dat je met twee apparaten kun je connectie maken ( bij. Laptop en mobiel).

De oordopjes zijn licht van gewicht en het draagcomfort is fijn, super dat er 3 verschillende maten in het doosje zitten (zeker als je kleine oren hebt). De vierkante stelen maken het gemakkelijk om het juiste aanraakpunt voor de bedieningselementen te vinden waar u het volume kunt verhogen, oproepen kunt beantwoorden of muziek kunt pauzeren.
De in-ear detectie van de Huawei FreeBuds Pro is heel goed responsief, en stopt automatisch de muziek wanneer je een oordopje verwijdert, en begint weer te spelen wanneer deze er weer in zit.
Er zijn ook een minpuntjes:
-De oordopjes hebben geen IP-geclassificeerde waterbestendigheid bekend.
-Zowel de oordopjes als de behuizing hebben een glanzende afwerking, ik merk wel dat ze gedurende de dag stof en pluisjes aantrokken. Maar er is geen groot probleem, als je een silicone beschermen hoesje hebt.

Pluspunten

• Helder geluied
  • Baterijduur is lang
  • Licht van gewicht
  • Verbinden

Minpunten

• Glanzende afwerking
  • Geen IP waterbestindeg bekend

Reni R 12-11-2021

Verrassende geluidskwaliteit en ruis control

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro zwart

Het eerste dat de aandacht trekt van deze Huawei FreeBuds Pro is de elegante ontwerp. De FreeBuds Pro is echt comfortabel, zelfs als ik ze voor lange sessies draagt. Ze bewegen helemaal niet tijdens het sporten of door plotselinge bewegingen en ze vallen nauwelijks op, iets wat ik persoonlijk zeer op prijs stel, al moet ik toegeven dat ik graag had gezien dat mijn vingersporen iets minder zichtbaar zouden blijven op de plastic omhulsel. Maar laten we gaan naar wat zonder twijfel een van de belangrijkste punten in het voordeel van de Huawei FreeBuds Pro is: de geluidskwaliteit! De FreeBuds Pro is een van de best luisterende draadloze koptelefoon, die ik heb mogen uit proberen. Naar mijn mening, beter dan Apple's AirPods Pro en op het niveau van de altijd aanbevolen Sony WF-1000XM3. De FreeBuds Pro is duidelijk, eenvoudig en spectaculair. Met de FreeBuds Pro was ik ook nog in staat om mij (bijna)volledig te isoleren van de geluiden van auto's op de weg, van de wind en zelfs van gesprekken die op veilige afstand plaatsvonden. Het is een van die sensaties die moeilijk in woorden uit te leggen is, maar mijn ervaring is dat bijna niets te horen is. Wat betreft de case (bewaardoosje), kan deze vele malen gebruikt worden om de freebuds weer op te laden. Elk oordopje laadt in iets meer dan een half uur op en de case laadt op in ongeveer een uur.

De ervaring is simpel gezegd, overtreffend. Sterker nog, het is een onverwachte verrassing. De normaalste zaak is om Huawei te associëren met smartphones, tablets en routers, waar het bedrijf zich mee heeft bewezen geweldige producten te kunnen lanceren, is het voor mij echt verrassend dat Huawei waarvan ik zou denken dat het niet veel ervaring heeft met audiozaken in staat is om een ​​koptelefoon te maken die zo, zo goed klinkt!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit

Stephanie 11-11-2021

Freebuds pro, zeker de moeite waard

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Tijdens het uitpakken van de freebuds pro viel mijn oog op het compacte doosje waar alles netjes in zat. Een oplaadkabeltje, goede beschrijving en extra silicone dopjes om je oordopjes groter of kleiner te maken. De zwarte case waar de oordopjes in zitten ziet er strak en luxe uit. Nadat ik de dopjes er had uitgehaald heb ik deze gekoppeld aan mijn telefoon wat zonder moeite ging. Omdat ik kleine gehoorgangen heb, zijn veel oordopjes niet passend. Echter de freebuds pro dus wel. De oordopjes zitten zeer fijn en zonder ongemak in je oor, waarna je na het aanzetten van je muziek kan genieten van een prachtig geluid, heldere klanken en een goede bass. Niet alleen de muziek klonk goed, maar ook tijdens het film kijken via de tablet klonken de oordopjes erg goed. Ook van de eventuele omgeving geluiden krijg je weinig mee. De batterij gaat lang mee, waardoor je dus lang van je muziek kan genieten. Wanneer je gebeld word, of moet bellen heb je een goed en helder geluid via de oordopjes ook wanneer je telefoon in je jaszak zit blijft de verbinding goed en heb je geen last van gekraak.

Het enige minpunt wat ik kon vinden is het eruit halen van de oordopjes uit de case

Pluspunten

• Helder geluid
  • Makkelijk te koppelen
  • Weinig tot geen last van omgeving geluiden
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Lastig uit de case te krijgen

Ian Beeldens 10-11-2021

Goeide oortjes met fantasische ANC

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Ik heb de Freebuds 2 weken mogen testen.
Het eerste wat mij opviel was dat de kwaliteit van de oortjes en de case erg goed is. Ook het verbinden met mijn telefoon (Huawei P30 Pro) was erg snel en supermakkelijk. Het was wel de eerste paar keren wel lastig om de ootjes uit de oplaadcase te halen maar je leert snel dat er een trucje voor is.
De geluidskwaliteit is fantastisch goed helder bij muziek, video en bij bellen, echter is er wel iets meer bas aanwezig maar zelf vind ik dat geen probleem.
De ANC (actieve noise cancelling) is bijna te goed de oortjes sluiten goed af dus dit werkt perfect wel vond ik het jammer dat er geen dat in de bewustzijn mode de optie stemmen verbeteren telkens werd uitgezet.
De batterijduur is zeer goed ik kon prima 3-4 dagen zonder op te laden van de oplaadcase met mijn gemiddelde gebruik van 4-5 uur per dag, het opladen van de case is ook erg prettig aangezien dit draadloos kan terwijl de case op mijn telefoon ligt.
Zelf vond ik de pasvorm zeer fijn ik ben nooit een fan geweest van de in-ear dopjes maar bij deze freebuds vind ik ze erg comfortabel ook vond ik het fijn dat ik de pasvorm in controleren in de app.

Pluspunten

• design
  • ruisonderdrukking
  • geluid

Minpunten

• knijpknoppen
  • wennen aan de in-earbuds

j********@g******** 10-11-2021

Perfecte all-rounders met ANC en goede batterijduur

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Complete verpakking met heldere instructies met afbeeldingen, een goede oplaadkabel en meerdere siliconen dopjes. De dopjes zijn ovaal en zitten bij mij persoonlijk erg prettig in de oren. De oplaadkabel is USB-A naar USB-C maar de oortjes zijn ook draadloos op te laden! (Qi-standaard)

De connectie met de FreeBuds is vrijwel onmiddellijk. Zodra je ze in je oren zet hoor je direct dat de verbinding tot stand is gekomen. Ik adviseer wel om de Huawei app AI Life te installeren, hier kan je allerlei opties inschakelen en de firmware van de Freebuds updaten.

Een van de redenen voor deze supersnelle verbinding is het feit dat ze gebruik maken van Huawei’s eigen Kirin A1 chip met Bluetooth 5.2.
Deze laatste Bluetooth-versie zorgt ook voor een betere beveiliging en meer brandbreedte voor betere audio.

Over de geluidskwaliteit ben ik positief. Geluid is erg neutraal en de muziek klink lekker helder. Ik had eerste twee setjes; eentje voor de gym (muziek met meer bass) en eentje voor overige muziek maar dat kan nu allemaal in één. De ANC kan je aanzetten op de oortjes zelf of via de app. Het werkt verrassend goed hoewel de kwaliteit van de muziek wat omlaag gaat.

Voor mij erg belangrijk: hoe klink ik zelf tijdens het bellen. Er zitten drie microfoons per oortje en die filteren samen veel achtergrondgeluid weg. Daardoor ben ik zeer goed te horen, zelfs in een luide tram (getest 😊)

De oortjes gaan zo’n 4.5 uur mee, die heb ik niet volledig kunnen testen. Ik ben altijd wel binnen die tijd op mijn bestemming :D. Met de batterij van de opbergcase erbij gaan ze samen 20 uur mee.

Pluspunten

• Geluid is neutraal
  • ANC werkt goed
  • Batterijduur erg lang
  • Fysieke besturing geeft feedback

Minpunten

• Fysieke besturing vergt wat oefening

f********@g******** 09-11-2021

Zeer comfortabele oordopjes!

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

De Huawei Freebuds Pro heb ik gedurende 2 weken mogen testen. Het koppelen met mijn telefoon en laptop met en zonder de AI life app verliep vlekkeloos. Elke keer wanneer ik de oplaadcase open krijg ik heel fraai in no-time een pop-up weergave op mijn telefoon met de freebuds en de oplaadcase geanimeerd in beeld, de batterijpercentage is dan zowel voor de freebuds als de oplaadcase direct te zien. De Freebuds zijn heel comfortabel, ook na lange gebruik (3 uur) was mijn ervaring positief, bij vele andere oordopjes krijg ik vaak na hooguit een uur al oorpijn.

Toen ik de Freebuds voor het eerst droeg was het wel even wennen, want qua gevoel lijkt het alsof de Freebuds niet goed vastzitten, echter heb ik nooit gehad dat de Freebuds uit mijn oor vielen. Bij het inpluggen krijg je middels een geluidstoon ook altijd de bevestiging dat de Freebuds goed in je oor zitten.

De noise-cancelling functie heeft 3 opties. Bij gebruik binnenshuis is de noise-cancelling functie zeer goed mijn directe omgeving hoor ik zo goed als niet. Buitenshuis is het prima. Je hoort je directe omgeving dan gedempt. De batterij van de Freebuds gaat lang mee. Ook toen ik nog 10% batterij over had durfde ik het aan om een wandeling te maken van langer dan een uur. Bij aankomst thuis had ik nog 4% batterij over. Batterij gaat lang mee en als die een keer leeg is, is het snel weer opgeladen.

2 dingen kunnen naar mijn mening beter: 1- Tijdens het wandelen / hardlopen in combinatie met slecht weer en veel wind hoor ik tussen de muziek door ook het wind wat mijn muziekplezier wel een beetje in de weg zit. Dit valt echter alleen op bij een stevige wind.

2- Doormiddel van gebaren is het mogelijk om zonder behulp van je telefoon je muziek te bedienen. Door 1x te knijpen in je Freebuds pauzeer je een nummer en nogmaals knijpen is verder afspelen van je nummer. Dat werkt prima maar de gebaren voor nummer overslaan of opnieuw afspelen zijn moeilijker onder de knie te krijgen. Je moet namelijk 2x en 3x knijpen en vaak gaat het dan bij een 2e en 3e knijpactie mis, heel gemakkelijk heb ik de gebaren niet ervaren. Van nummer wisselen via telefoon werkt voor mij prima, bovendien heb ik dan ook direct in beeld welke nummers er afgespeeld worden.

Verder heb ik de Freebuds in de afgelopen 2 weken gebruikt in mijn dagelijkse online meetings. De eerste dag viel het mijn collega’s meteen op dat mijn stem duidelijker te horen was, die wisten niet dat ik nieuwe oordopjes droeg. Ook in een telefoongesprek via Telegram met mijn ma kreeg ik complimenten over een duidelijker stem t.o.v. de microfoon van mijn smartphone. In telefoongesprekken heb ik het geluid ook als prettig ervaren.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Geluidskwaliteit
  • Verbinden met devices
  • Batterijduur
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Gebruik van gebaren

h*************@z******* 06-11-2021

Oordopjes met een supergeluid!

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Ik heb de Freebuds Pro nu ongeveer 2 weken in mijn bezit en ik kan wel zeggen dat ik helemaal verliefd ben op deze oordopjes!
Wat een heerlijk geluid komt er uit deze oortjes.

Het verbinden is heel simpel, als je de oplaadcase opent verschijnt een pop-up op jouw telefoon die vraagt om de eerste keer de verbinding te koppelen of te hervatten en je kan ook gelijk zien hoeveel batterij je nog beschikbaar hebt.
Ook het verbinden met mijn laptop ging heel makkelijk door het indrukken van het knopje aan de zijkant van de oplaadcase. Er verscheen een pop-up op mijn scherm en alles wees zichzelf uit.

In het steeltje van de oordopjes zit een sensor waarmee je allerlei opties hebt. Als je hem lang indrukt kun je kiezen voor ANC (Active Noise Cancelling) , bewustzijnsmodus (Awareness) of OFF.
Als je langs de zijkant van het steeltje naar boven veegt gaat het volume omhoog, veeg je omlaag dan wordt geluid zachter.
Tenslotte kun je ook nog in het steeltje knijpen: met 1 keer knijpen pauzeer je de muziek of beantwoord of beëindig je een telefoongesprek, met 2 keer knijpen ga je naar het volgende liedje en als je 3 keer knijpt ga je naar het vorige liedje.
Echt superhandig dat je daar je smartphone niet voor hoeft te pakken tijdens bijvoorbeeld het hardlopen of fietsen!

Wat ik ook fijn vind is dat je bij de bewustzijnmodus ook de voice mode kunt instellen (via de AI Life-app op je smartphone) waardoor je je oortjes gewoon in kan houden en bijvoorbeeld even snel met iemand kan praten.

In het doosje zitten siliconen oordopjes in 3 maten, zodat je zelf kan kijken welke voor jou het lekkerste zitten. Ik vond het wel moeilijk om precies te zien welke maat ze waren (Small, Medium of Large) omdat ze niet heel veel schelen. Misschien is het wel handig als Huawei dat aan kan geven op de oordopjes zelf.

Mijn conclusie is dat ik heel tevreden ben over de FreeBuds Pro. Ze geven een mooi geluid, gaan heel lang mee voordat ze leeg zijn (zeker als je ze af en toe even oplaad in de oplaadcase) en zijn heel gemakkelijk in het gebruik!
Ik zou ook zeker de AI Life app downloaden, want daarmee haal je echt alles uit je FreeBuds Pro (zoals kiezen uit verschillende noise control-modi & de perfect passende tips voor je oren ontdekken)

Pluspunten

• Lange gebruiksduur
  • Super geluid
  • Handig in gebruik

Richard 13-08-2021
  • Product gekregen

Goeie prijs voor goeie oordopjes

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Ik gebruik de buds pro nu al een paar maanden en ik ben nog steeds tevreden over de kwaliteit en de comfort van de buds ze zitten lekker in de oor en het geluid is ook zeer goed de bediening is erg makkelijk te bedienen

Lucasenfloris 03-08-2021

Aanvulling op eerdere review Huawei Freebuds pro zilver

Update op 03/08/2021:

Zoals ik al eerder schreef ben ik erg tevreden over de airbuds- pro. Dit is niet veranderd. Die mening is alleen of maar meer bevestigd.
Als toevoeging heb ik nog dat mijn zoon mijn oortjes soms leent om mee te nemen naar zijn werk.
Hij werkt in een autoschadeherstel bedrijf en vind het fijn om deze oortjes te gebruiken omdat en nu quote ik hem: ze werken echt beter dan die van mij! de noise canceling werkt zelfs in een hele luidruchtige werkplaats helemaal top! Ik vind dat echt heel fijn& je hoort de geluiden er echt niet doorheen! Hij heeft zelf oortjes van een ander heel bekend merk maar als ik niet uitkijk worden deze ingepikt..
Dat zegt genoeg denk ik.
Dus niet twijfelen en deze oortjes gewoon bestellen!

Review van 13/04/2021:

Na een paar weken gebruiken van dit product kom ik tot de volgende conclusie:
Mooi strak design met prachtig geluid maakt dat je nog meer geluiden van het orkest in muzieknummers hoort& nog meer van muziek geniet.
Mooi vormgegeven oplaad/ opberg- case die via netsnoer op te laden is.

Geweldige draadloze oordopjes met opvallend goede Bass-tonen,
Dat de oortjes compatible met een App zijn & makkelijk te installeren zijn via Bluetooth vind ik ook een pluspunt. Sinds kort werkt de app zelfs voor IOS!
Connectie met smartphone, smartwatch en laptop gaan heel gemakkelijk.

De oortjes hebben een fijne pasvorm en sluit goed aan aan de oorschelp. Er zitten 3 maten bij zodat je kunt testen welke het fijnste aansluit bij jou.
Wat ook erg fijn is is dat de oorstukjes zacht zijn dus ook na langdurig dragen voelt het niet pijnlijk of geïrriteerd aan je oor aan.

Het accugebruik daar ben ik ook erg tevreden over
Na intensief gebruik zijn ze nog steeds niet leeg tussendoor of op hoeven laden.

De Ruisonderdrukking werkt erg goed& op verschillende niveaus in te stellen wat makkelijk te bedienen is ( als je tussendoor iets tegen iemand wilt zeggen.)
Dit werkt via swipende beweging aan zijkant van het oortje.

Ook vond ik de belkwaliteit heel goed: mensen die mij belde zeiden blij verrast: wat hoor ik je duidelijk!
Ik hoorde hen zelf ook veel beter dan anders, maar hun wisten natuurlijk niet dat dit door deze fijne oortjes kwam.

Ik zou geen minpunten weten te bedenken. Enige kleine minpuntje was dat ik eerst niet goed snapte hoe de verwisselbare oorstukjes om het op jou oor te kunnen costumizen eraf moesten maar dat was meer mijn eigen angst om iets kapot te maken. Toen mijn man mij had uitgelegd hoe het werkt wissel ik ze nu zo om!
Superhandig die verwisselbare dopjes!

Ook tijdens sporten bleven ze goed zitten!
En kreeg ik er meer energie van wat mijn workout ten goede kwam.

Eerlijk gezegd bevallen deze oortjes mij beter dan mijn vorige draadloze oortjes van een ander gerenomeerd merk. In vergelijking met mijn vorige oortjes liet de geluidskwaliteit dan echt te wensen over.
Dus ik zou de Huawei FreeBuds Pro silver zeker aanraden:
Een musthave voor iedere muziekliefhebber!

Pluspunten

• Uitmuntende noice canceling
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding

Kathl1 26-04-2021

Fijne, moderne en mooie oordopjes

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

De Freebuds hebben een prachtig design en komen in een mooi design doosje dat tegelijkertijd ook het oplaadpunt is. In de doos vond ik 3 verschillende formaten rubberen beschermkappen wat wel heel erg handig is met mijn kleine oren. De kleinste maat past perfect. Verder in de doos een kabel om te laden en een beknopte handleiding.

Het verbinden van de oortjes met mijn iPhone en iMac was echt probleemloos. Als ik geluid opzette bij het ene apparaat kwam dit ook netjes door de oortjes eruit. Ik heb nog geen poging gedaan wat er gebeurd als er bij beide apparaten geluid gestreamd zou moeten worden.

De kwaliteit van het geluid is heel erg fijn, mooi helder en duidelijk verstaanbaar. Beter dan mijn bedrade standaard oortjes. Ook erg fijn is de onderdrukking van het geluid van buitenaf. Ik gebruik ze graag als ik ga grasmaaien. Fijn is het dat je zelf kan aangeven hoe hard dit onderdrukt moet worden door erin te knijpen.

Bellen met de oortjes gaat ook prima, niemand aan de andere lijn heeft aangegeven me niet te verstaan dus dat is echt positief.

Bedienen is makkelijk door of te schuiven of te knijpen, ze gaan automatisch aan zodra je ze uit de case haalt en in je oren stopt, dat is echt fijn! Even wennen wat je vaak gebruikt maar dat is met alle apparaten natuurlijk.

Ik ben heel tevreden wel moet ik er even aan wennen dat ik de case ook meeneem zodat de oortjes niet los in mijn jaszak verdwijnen. Dat is vooral de overgang van bedraad naar draadloos.

De batterij is gedurende mijn testperiode van twee weken 1x opgeladen en ik heb ze ongeveer 3-4x per week gedurende langere tijd gebruikt. Dus ook dat ziet er heel goed uit.

Al bij al dus zeer tevreden en aan te raden!

• Ruisonderdrukking
  • Gebruiksgemak
  • Kwaliteit

Minpunten

• Even wennen

Jordie 23-04-2021

Geweldige sound

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

De oplaadcase van deze oordopjes is erg robuust en voelt stevig en degelijk aan. Doordat de oordopjes erg glad zijn, gaat het uitnemen van de dopjes uit de draadloos oplaadbare case wel wat lastig. Doormiddel van de 3 verschillende formaten opzetstukjes kun je de oordopjes naar gelang de grootte van je oren aanpassen. Zo sluiten de dopjes naadloos aan en heb je weinig tot geen last van omgevingsgeluid. Het geluid van deze oordopjes is verbazingwekkend goed. Zowel muziek als audiofragmenten, zoals luisterboeken en podcasts, worden draadloos en zonder vertraging afgespeeld. De tonen zijn zeer helder en voorzien van een goede bass. De bediening van de EarBuds gebeurt doormiddel van vegen en indrukken van de oordopjes. Iets wat enige oefening vereist, maar eenmaal onder de knie is het een fluitje van een cent. Ondanks dat deze Huawei FreeBuds Pro niet compatible is met de Playstation 4 zijn ze toch een aanrader voor de echte muziekliefhebber.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Makkelijke bediening
  • Draadloze oplaadbare case

Minpunten

• Vrij prijzig
  • Niet compatible PS4
  • Moeilijk uit de case te halen

Mooie en comfortabele oordopjes 23-04-2021

Fijne oordopjes

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Ik heb deze oordopjes twee weken mogen testen. Het uitpakken was al een feest. Wat zien ze er mooi uit. Het verbinden ging goed. Even het knopje indrukken van het doosje en koppelen. Fijn want dit hoef je maar 1 keer te doen. Wat me vooral opvalt is hoe de oordopjes in de oren zitten. Ik vind het heel belangrijk dat ze comfortabel voelen en ze goed blijven zitten. En dat doen deze absoluut. Het geluid is ook heel goed. Muziek, films en telefoneren. Allemaal top. Echt heel erg onder de indruk.
Wel moest ik beetje wennen aan het gebruik van de functies als je de dopjes aanraakt. Harder zetten, pauzeren en opnemen. DIt kost wat oefening. En als ik m'n tablet en mobiel gebruik, moet ik soms opnieuw koppelen.
Los daarvan vind ik dit echt hele fijne oordopjes

Pluspunten

• design
  • geluid
  • comfort

Minpunten

• even wennen met gebruik
  • soms opnieuw koppelen

roy jansen 23-04-2021

goeie bas en dynamic active noise canceling

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Ik heb dit product mogen testen en tot mijn verbazing overtrof het mijn verwachtingen.
Door de goeie pasvorm en pasvorm detectie is de bas en geluid in algemeen veel dieper.
Tevens hebben de freebuds een goeie accu en oplaadcase.
Zelf doe ik ongeveer 3 dagen met een volgeladen case die de freebuds oplaad.
Wat ook erg fijn is dat er naast een sterke dynamic active noise canceling ook een optie is voor alert mode waardoor juist de omgeving wat wordt versterkt maar niet overstemt.

Pluspunten

• dynamic anc
  • accuduur
  • draagdetectie
  • multi verbinding en schakeling ertussen

LiVa 23-04-2021

Geweldig geluid, comfort minder

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Ik vind ze er geweldig uitzien, erg luxe. Maar je ziet er snel vingerafdrukken op. Verder vind ik de noicecancelling en het geluid (daarbij) geweldig, een enorm verschil als je de noicecancelling uitschakelt! In de trein, onderweg, in drukke ruimtes, op de fiets, echt een enorme aanrader.
Maar, ik heb kleine oren en het voelde steeds alsof ze er zo uit konden vallen. Voor de prijs ervan wil je dat risico niet lopen. En ik had moeite met de bediening. Wel fijn vind ik dat je aan beide kanten dezelfde manier kan bedienen.

Pluspunten

• Vormgeving en uiterlijk
  • Noicecancelling werkt top
  • Geweldig geluid
  • Verschillende modi

Minpunten

• Voelt alsof het uit mijn oren gaat vallen
  • Best zwaar, ook daarom risico op verlies
  • Vingerafdrukken

Anita van den Broek 23-04-2021

Prachtig geluid!

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Ik heb deze oordopjes sinds enkele weken als tester in huis. Ik ben positief verrast door de mogelijkheden en het prachtige geluid. De dopjes worden in een mooie zilverkleurige harde case geleverd, dit is tevens het oplaadstation. Om de dopjes uit de case te krijgen moet je even een handigheidje doorkrijgen, dit wordt duidelijk uitgelegd in de handleiding. Er zitten 3 maten kapjes bij voor over de dopjes, zo zijn de dopjes altijd passend te maken. Het verbinden gaat via bluetooth. Het is mogelijk om meerdere apparaten tegelijkertijd toe te voegen, ideaal. Het geluid is verbluffend goed! De noise cancelling werkt fijn, door het wegnemen van het omgevingsgeluid kan je optimaal genieten van bijvoorbeeld muziek. Via de dopjes kun je dmv schuiven of klikken het volume of andere opties bedienen. Ik raad dit product zeker aan!

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Batterijduur
  • Fijn geluid

Tessa 23-04-2021

Fraaie freebuds

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Wat een fijne freebuds! Ik heb deze buds een paar weken mogen testen, maar ik ben in deze korte tijd testen meer dan tevreden. Verrassend zelfs! Ze hebben een goede geluidskwaliteit wat erg prettig is voor een veeleisende jongedame zoals ikzelf, ook is de noice cancelling erg handig, vooral als je veel onderweg bent. Ik vond het in eerste instantie een beetje spannend om ear buds zonder kabeltjes en zo in te hebben, was bang om ze te verliezen of te laten vallen. Nou, dat valt reuze mee: als je ze eenmaal in hebt, dragen ze erg prettig, ook voor langere tijd. Op een gegeven moment merkte ik zelfs niet meer dat ik ze in had. Zelf heb ik erg kleine oren, maar kwam ik goed weg met de medium dopjes, maar er zitten in totaal 3 maten bij, dus voor iedereen past wel iets. Zelf ben ik behoorlijk gevoelig voor hoe een product er uitziet, maar deze freebuds zien er erg mooi uit (de freebuds én het doosje) en ze zijn in meerdere kleuren verkrijgbaar, wat leuk is zodat je wat te kiezen hebt.
Kortom, ik ben erg tevreden en ik had nog wel langer willen testen...

Pluspunten

• Mooie design
  • Goed geluid + noice cancelling
  • Snel oplaadbaar + goede accuduur

Minpunten

• Freebuds lastig uit doosje te krijgen

ZwemerT 23-04-2021

Goede oordopjes van hoge kwaliteit.

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

De Huawei Freebuds Pro worden geleverd in een mooi en stevig doosje. De oordopjes zitten er stevig in, maar zijn er met gemak uit te halen.

De Huawei Freebuds Pro heb ik voornamelijk getest tijdens online vergaderingen. De kwaliteit van het geluid is prima. Collega's zijn goed te verstaan en door de ingebouwde microfoon is de verstaanbaarheid vanuit mijn kant ook goed.
Langdurig gebruik (+4uur) kan logischerwijs leiden tot een licht drukkend gevoel in het oor (alle maten getest).

De ruisonderdrukking werkt prima waardoor er prima door meer mensen in dezelfde ruimte gewerkt kan worden zonder al teveel ruis te ervaren.

Voor muziek luisteren werkt dit product prima. Geluid en bastonen zijn van goede kwaliteit.

Pluspunten

• Goede kwaliteit geluid
  • Makkelijk te verbinden met 1-2 apparaten

Minpunten

• Bij langdurig gebruik lichte druk in oor.

Remco 21-04-2021

Stylevolle Oordoppen

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Vanuit kieskeurig de Huawei Freebuds Pro mogen testen.

De Freebuds komen in een mooie ovale case.
Na het openen van de case verbond mijn telefoon(ook Huawei) ze meteen zelf al. Zelf verbinden hoefde dus niet meer maar is heel makelijk zelf te doen. Ik moest dit namelijk nog wel doen voor mijn horloge(ook Huawei). Even het knopje aan de zijkant indrukken en je Bluetooth kan hem vinden.

De freebuds worden met magneetjes op hun plek gehouden in de behuizing. Dit maakt het in eerste instantie beste lastig om te eruit te halen. Maar dit zorgt er uiteraard ook voor dat ze er niet zomaar uitvallen.

Na even passen welke maat siliconen dopjes je nodig hebt zitten ze bij mij heel goed. Ze sluiten dan heel goed af. De geluidskwaliteit is echt subliem. Zeker met de Actieve noise cancelling die heel goed zijn werk doet. Echt harde geluiden hoor je nog steeds maar de rest absolute niet. Je beland heerlijk in de wereld van het geluid. Door even in de zijkanten van de freebuds te drukken kun je deze modus ook in een mindere stand of helemaal uit zetten. Het geluid harder en zachter zetten kun je heel makkelijk doen door op zijkant omhoog of omlaag te wrijven.

Een telefoon gesprek opnemen kun je gewoon makkelijk doen door op de zijkant te tikken. Ophangen door nog een keer te tikken.

De freebuds gingen bij mij echt een paar dagen mee. Het opladen kan zowel draadloos als via een USB-C.

Al met al een zeer goed product voor deze prijs.

• Sublime geluid
  • Noise cancelling
  • Batterij duur

Minpunten

• Fixering in de case

biancavv 21-04-2021

Draadloze oordopjes op bluetooth aan 2 apparaten te koppelen

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Ik heb de afgelopen 2 weken deze oordopjes getest. Wat mij aanspreekt aan de oordopjes is dat je 2 apparaten tegelijkertijd kunt connecten. Hierdoor kan ik de oordoppen gebruiken op zowel mijn laptop als telefoon en dit voor werk gebruiken voor videoafspraken en telefonische gesprekken. Dit is echt een belangrijke functionaliteit voor mij, omdat ik de oordoppen vooral tjidens werkuren gebruik.

Het connecten hiervan was even een gedoe. Het is belangrijk om hier de handleiding goed voor te volgen, maar als het eenmaal gekoppeld is, werkt het vrij prettig. Er zitten echter nog wat kleine bugs in: Zo wordt ik voor interne videogesprekken altijd op zowel mijn telefoon als laptop tegelijkertijd gebeld, maar is mijn telefoon vaak een fractie eerder. Neem ik dan op met mijn laptop, dan zijn de oordopjes geconnect met mijn telefoon. Na 2 weken vind ik daar echter wel een modus in, maar het is wat onhandig.

De audiokwaliteit en belkwaliteit zijn beiden erg goed. Ik ben goed te verstaan en de geluidskwaliteit is ook erg goed. Ook de kwaliteit van muziek door de oordopjes heen ben ik erg over te spreken. Ook de pasvorm is erg goed.

Dan de batterijduur: Ik bel veel op een dag en de batterij gaat dan redelijk snel leeg. Er zit een handige oplaadcase bij, dus het is wel belangrijk om op een dag waarin je veel gebruik maakt de oordopjes tussentijds op te laden. Sinds ik dat doe heb ik eigenlijk geen last meer gehad van een lege batterij en zodra je de oordopjes uit de case haalt connect 'ie gelijk met het device waarmee je op dat moment belt.

Waar ik persoonlijk wat minder van onder de indruk ben is het design. Ze vallen redelijk op, mede door de kleur en omdat de oortjes langwerpig zijn.

Ook ben ik wat minder te spreken over de bedieningsknoppen. Ik merk dat ik alle knoppen vooral op mijn laptop of telefoon bedien.

Al met al dus een kwalitatief goed product wat na even wennen goed werkt op 2 devices tegelijkertijd.

Pluspunten

• 2 devices koppelen
  • goed draagcomfort
  • uitstekende geluidskwaliteit
  • goede microfoon

Minpunten

• bedieningsknoppen
  • design

Brandon 20-04-2021

Huawei FreeBuds Pro: Groot geluid in klein formaat

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Een strak design, goede batterijduur, mooi gebalanceerd geluid en uitstekend werkende active noise cancelling: De Huawei FreeBuds Pro in een notendop. In deze review neem ik jullie mee door mijn bevingen van deze high-end oordopjes van Huawei.

Design
De zilveren oordopjes die ik heb getest hebben een chrome look. Niet iedereen zal van deze look houden, precies wat ook het geval was bij mij toen ik de oordopjes voor de eerste keer uit de verpakking haalde. Toch ben ik de chrome look na verloop van tijd meer gaan waarderen, omdat de oordopjes zich op deze manier toch distantiëren van de standaard zwarte en witte versies die veelal op de markt worden gebracht. Op het design in het algemeen heb ik niks aan te merken, wat positief is. De oordopjes zijn relatief klein en steken daardoor niet heel ver uit je oren (zoals bij sommige andere fabrikanten wel het geval is). Dit vind ik zeker weten een pluspunt, omdat het er gewoon beter uitziet. Verder is de afwerking prima in orde, maar dat mag je ook wel verwachten van oordopjes in deze prijscategorie.

Bediening
Het bedienen van de oordopjes is even wennen, maar als je het eenmaal onder controle hebt werkt het bijzonder intuïtief. De bediening werkt door middel van slide- en knijpbewegingen. De slidebewegingen aan de zijkant van de oordopjes – standaard bedoeld voor het volume – werken ontzettend fijn. Dit komt met name vanwege de aanraakgevoeligheid die nauwkeurig is. De knijpbewegingen, waarmee je onder andere het geluid kunt stoppen of muzieknummers kunt wisselen, werken in de meeste gevallen prima. Toch ben ik af en toe aan het zoeken voor de juiste hoogte om de knijpbeweging te maken. Dit kan een natuurlijk een kwestie zijn van gewenning en zal waarschijnlijk na verloop van tijd steeds beter gaan, maar dat viel me wel op.

Audiokwaliteit
De relatief kleine oordopjes produceren naar mijn mening een geluid waar de meerderheid van de mensen ongelooflijk tevreden mee zal zijn. Of ik nu luister naar klassiek, pop of EDM, het maakt de oordopjes niks uit. Het geluid wat eruit komt is dik in orde. De bas is aanwezig, maar ook weer niet overdreven. De balans die deze oordopjes weten te leggen tussen verschillende tonen maakt dat de audiokwaliteit van goed niveau is. Het enige wat ik aan te merken heb op het gebied van audio, is het gebrek aan een equalizer. Het is altijd fijn om het geluid te finetunen naar je eigen smaak, maar dit zou voor mij absoluut geen dealbreaker zijn bij een mogelijke aanschaf van de oordopjes.

De active noise cancelling (ANC) die aanwezig is doet uitstekend zijn werk. Dit komt met name naar voren als je de ANC activeert op rumoerige plekken. Tijdens het studeren kon ik me goed focussen zonder me zorgen te hoeven maken over omgevingsgeluiden. Dit gold eveneens voor het hardlopen op verkeersluwe plekken. Bij plekken met veel verkeer kwam de awareness mode goed van pas, die net zoals de ANC aanwezig is op deze oordopjes. De awareness mode zorgt ervoor dat je omgeving beter te horen is. Al met al ben ik uiterst tevreden over de audio die deze oordopjes produceren en de ANC die het overgrote deel van het omgevingsgeluid wegneemt zodra je dat nodig hebt.

Batterijduur
De batterijduur naderen keurig de tijden die worden benoemd op de Huawei-website. De gemiddelde speeltijd van de oordopjes zonder ANC bedraagt ongeveer 6 tot 7 uur. Met ANC ingeschakeld is dat ongeveer 3 tot 4 uur. De speeltijd is naast het feit of ANC aan of uit staat, ook afhankelijk van het volumeniveau. Bij het luisteren naar muziek met een hoog volume zal de batterij sneller leeglopen dan bij het luisteren van muziek met een laag volume. De oplaadcase geeft een extra speeltijd van ongeveer 28 tot 30 uur. Het opladen van de oordopjes in de oplaadcase duurt +-35 minuten. De batterijduur was voor mij meer dan voldoende, omdat ik de oordopjes in de meeste gevallen niet langer dan 7 uur gebruik.

Draagcomfort
Het comfort van de oordopjes is prima. Ze zijn ontzettend licht van gewicht (6,1 gram per stuk), hierdoor merkte je na een tijdje nauwelijks nog dat er oordopjes in je oren zitten. Tijdens het sporten hebben ze bij bepaalde bewegingen wel de neiging om losser in de oren te gaan zitten, waarna ze eruit kunnen vallen. Het kiezen van grotere eartips voor een strakkere omsluiting, of juist kleinere eartips die dieper de oren in gaan, zou hiervoor eventueel een oplossing kunnen zijn.

Oplaadcase
De (oplaad)case is relatief compact en mooi afgewerkt met een matte finish. Aan de binnenzijde van de case worden de oordopjes door middel van een magneet stevig op hun plek gehouden. Hierdoor is het niet mogelijk dat de oordopjes in de case kunnen gaan bewegen tijdens bijvoorbeeld activiteiten. Doordat de oordopjes stevig in de case zitten, heb ik wel ervaren dat het lastig kan zijn om ze uit de case te halen. Na verloop van tijd kreeg ik er meer handigheid in, maar ideaal is het niet.

Belkwaliteit
Zowel tijdens video- als telefoongesprekken is de gesprekskwaliteit uitstekend. De gesprekspartner is duidelijk te verstaan en de ANC komt hierbij goed van pas om de gesprekskwaliteit naar een hoger niveau te brengen. Uit een aantal videogesprekken via Microsoft-teams kwam naar voren dat ook de gesprekspartner met wie ik belde mij uitstekend hoorde. Over de belkwaliteit kan ik dan ook niks anders dan lof geven aan Huawei.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Gebalanceerd geluid
  • Goed werkende Active Noise Cancelling (ANC)
  • Goede batterijduur

Minpunten

• Geen equalizer aanwezig
  • Oordopjes uit oplaadcase halen is verre van ideaal

Iris 20-04-2021

Fijne oortjes voor muziek- en belactiviteiten

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

De Huawei FreeBuds Pro zijn heel erg fijn om te gebruiken. Ze functioneren goed voor het luisteren van muziek, het kijken van video’s en telefoneren.
Muziek luisteren is een hele fijne ervaring met de oordopjes. De geluidkwaliteit is goed en met de ANC kan je helemaal verdwijnen in de muziek die je luistert. Ik vind zelf de awareness stand van de ANC niet fijn om aan te hebben staan maar de gewone noise cancelling is heel fijn als je een goede focus wilt hebben. De FreeBuds zijn makkelijk te bedienen door middel van een klein knijpje en de bedieningswijze is heel logisch en heb je snel door. Bij bellen is het geluid ook optimaal en ben je zelf ook heel goed te verstaan. Daarbij is ook bij deze optie de bediening van de oortjes heel makkelijk en logisch.
De connectie met één apparaat is heel goed en stabiel. Als ik echter twee apparaten aan heb staan die allebei verbonden zijn of zijn geweest met de Freebuds dan kunnen ze soms even de weg kwijt zijn en opeens de connectie kwijt zijn. Hier kan je simpelweg één van de twee apparaten voor loskoppelen want ze zijn makkelijk en snel te koppelen. De dopjes gaan lang mee buiten de case en één voor één opladen is ook heel makkelijk om te doen.
De FreeBuds zien er mooi uit en zitten lekker in het oor. De drie verschillende maten helpen hier wel bij. Het zijn dus hele fijne oortjes die bijna helemaal perfect functioneren.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bediening
  • Pasvorm
  • Levensduur batterij

Minpunten

• Connectiviteit met twee apparaten

Delinyo 20-04-2021

Goed geluid en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Ik heb deze oortjes nu al een paar weken gebruik en ze zijn echt geweldig. Voor mij is gemak erg belangrijk en de Huawei FreeBuds Pro zijn erg makkelijk in gebruik. Zodra je de oplaadcase open doet, verbinden de oortjes al met je telefoon of computer. Ook de bediening brengt veel gemak met zich mee. Je kan met beide oortjes het volume regelen, noise cancelation aan- of uitzetten, nummers skippen en telefoontjes aannemen. De oortjes hebben daarnaast ook automatisch door wanneer ze wel of niet in je oor zitten. Zo pauzeert de muziek automatisch wanneer je even één van de FreeBuds uit je oor haalt. Vooral als je niet alleen woont, is het erg handig dat als iemand iets aan je vraagt, je dan gewoon snel die vraag kan beantwoorden en de muziek daarna automatisch weer verder gaat.

Het geluid van de FreeBuds is daarnaast ook erg indrukwekkend. Met de noise cancelation aan, hoor je bijna niks meer van de buitenwereld. Dit zorgt er voor dat je echt van de muziek kan genieten. Ik heb de FreeBuds vaak tijdens het schoonmaken gebruikt en ik hoorde soms de stofzuiger niet eens. Ik heb ook veel naar podcasts geluisterd en de stemmen zijn altijd helder, waardoor het soms aanvoelt alsof je in de studio zit samen met de podcasters.

De oplaadcase zelf gaat erg lang mee. Ik luister bijna dagelijks naar muziek en ik heb de case in die paar weken slechts twee keer hoeven opladen. Het enige probleem dat ik had met de case, was dat de oortjes soms moeilijk eruit zijn te halen (vooral met één hand). Ik ben erg tevreden met het materiaal en de kleur, de oortjes voelen echt als “Pro” aan. De Huawei FreeBuds Pro zijn zeker aan te raden en zijn de prijs meer dan waard.

Pluspunten

• Noise Cancelation
  • Goede Pasvorm
  • Batterijduur

Minpunten

• Soms moeilijk om uit de case te halen

Danique Hubers 20-04-2021

Super mooie en goedwerkende oortjes!

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro

Sinds een week of 2 heb ik de HUAWEI Freebuds Pro in mijn bezit. Wat mij meteen opviel was de kleine oplaadcase waar de oortjes in zitten. Ik vind het design van de oplaadcase en oortjes boven verwachting!
De oortjes worden met 3 dopjes geleverd (S, M, L), waardoor je ze kan aanpassen aan de pasvorm van je oor. Je kan de dopjes eraf trekken en de gewenste maat er weer makkelijk op zetten.

De oortjes zijn voorzien van touch waardoor je ze kan bedienen als je de oortjes in hebt. Aan de zijkanten bedien je de oortjes. Je kan ze op pauze zetten, harder en zachter, en je kan kiezen voor verschillende ruisonderdrukkingen. Je hebt 4 verschillende ruisonderdrukkingen en kan ze dus ook aanpassen aan het geluid in je omgeving. Ook zit er een functie op waardoor je stemmen verheldert, je hoort ze dan heel goed in de oortjes.

De oortjes laden in het doosje op, dus dat is erg handig. De oplaadcase kan je ook opladen door middel van het bijgeleverde snoertje. Ik vind dat de batterij erg lang mee gaat! Ik heb 3 dagen muziek en series gekeken en alsnog had ik nog meer dan 45% batterij over. Het geluid wat eruit komt is ook van erg goede kwaliteit, vooral als je daarnaast de ruisonderdrukking aan zet. Dan kan je nog meer genieten van het geluid zonder afgeleid te worden door omgevingsgeluiden.

Ik heb de oortjes gekoppeld aan mijn telefoon en tablet, dit werkt beide super! Zodra ik de oortjes uit de case haal zijn ze al gelijk verbonden met beide apparaten. Je hoeft niet telkens opnieuw ze te verbinden.

Pluspunten

• Verschillende ruisonderdrukkingen
  • Fijne touch bediening
  • Oplaadduur
  • Batterijduur
  • Het uiterlijk van de oortjes + oplaadcase

Minpunten

• Soms wat lastiger uit de oplaadcase te halen