JBL J55i

8,8 Lees 1 review

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

CRI284 07-11-2014 Product half jaar in bezit

Gekozen voor deze koptelefoon nadat ik alle beschikbare modellen in dezelfde prijsklassen in een grote elektronica-winkel had getest. Ik had hierbij een mp3 in 320kbps gebruikt met veel dynamiek, waarin zowel zeer lage als zeer hoge tonen aan bod komen. Dan kun je dus erg goed de verschillen horen. Ik had iemand meegenomen die een baan heeft in de professionele muziekwereld en in zijn werk vele geluidsapparatuur moet testen. Dit model stak volgens ons beiden met kop en schouder boven de andere modellen uit (zelfs enkele koptelefoons in hogere prijsklassen).

De koptelefoon is erg fijn in gebruik, ik kan hem uren op hebben zonder dat het gaat knellen. Hij sluit goed af, ik gebruik hem in het openbaar en niemand die er wat van hoort in mijn omgeving. De koptelefoon deed me in het begin een beetje te buigzaam aan, maar dit blijkt na langer gebruik helemaal niet het geval. De kabel gaat niet in de knoop zitten en voelt erg robuust aan. De bijgeleverde etui vind ik overigens ook erg handig.

Na drie maanden gebruik gingen bij mij de hoesjes om de oorkussentjes kapot. Dit viel binnen de garantie en is door leverancier Bol.com erg netjes gerepareerd. Ik heb het idee dat er nu een ander soort hoesje om zit waardoor ik niet meer hetzelfde probleem zal krijgen.

Na een half jaar gebruik ben ik nog steeds ontzettend blij met deze aankoop. Ik zou hem zeker aanraden, een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.