Sennheiser 508337 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sennheiser 508337 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

sibo 22-03-2020

Mooie diepe bassen

Geschreven voor: Sennheiser 508337 zwart

Met deze sennheiser koptelefoon luister je niet alleen naar de muziek, maar je ervaart de muziek. Wat dat betreft een absolute aanrader, zeker voor muziekliefhebbers die van diepe en zware bassen houden. je kan een apje downloaden voor nog meer contrast in de muziek toe te voegen.
De touchpad op de rechterschelp is even wennen, maar als je het eenmaal doorhebt geeft het een hoop bedieningsgemak. Wel uitkijken dat je de touchpad niet per ongeluk aanraakt, dan kan hij bijv. naar een ander nummer springen.
Als je deze koptelefoon afzet en om je nek hangt, gaat het nummer waar je naar luistert automatisch in de pauze en hij gaat weer verder spelen als je hem opzet. Tenminste dat is de bedoeling, dit systeem laat het regelmatig afweten, zowel in de pausestand zetten als uit de pauze halen hapert nog wel eens helaas.
Wat ook heel erg jammer is, is dat er niet een aan/uit knopje op zit o.i.d., hij gaat uit als je de oorschelpen draait om de vervolgens de koptelefoon helemaal op te vouwen zodat hij in het meegeleverde koffertje past. Dat is jammer en een gebrek van sennheiser. Mijn vorige koptelefoon zat altijd als ik hem niet gebruikte op een glazenhoofd. Dat kan met deze ook maar dan blijft de koptelefoon aan waardoor de accu leegloopt. Volgens mij kan sennheiser wel een auto-off functie op zo'n dure apparaat inbouwen. Jammer.
Ook ben ik bang dat na verloop van tijd de oorschelpen af gaan breken door het vele daarien aan de schelpen.
Noisecanceling heb ik niet nodig en ook niet echt uitgeprobeerd. Deze functie heb ik uitgeschakeld. IK gebruik deze koptelefoon alleen thuis. Mijn dochter ervaart met noise canceling een soort van 'geluid onder water' (beter gehoor) Dit systeem zal nog verfijnt moeten worden. Ik zelf denk dat dit ook niet echt nodig is omdat m.i. de omgevingsgeluiden al behoorlijk tegengehouden worden door de gehele opbouw van de oorschelpen.
Draagcomfort had van mij ook wel wat beter mogen zijn. Er zit veel druk op het hoofd zo rond de oren. Ook is de bovenbeugel boven het hoofd na langere tijd irritant aanwezig, dit had wel iets zachter mogen zijn. Maar het geluid is precies wat we van Sennheiser gewend zijn: formidabel.

Pluspunten

• een 'wauw' geluid
  • heel weinig omgevingsgeluid
  • bedieningsgemak

Minpunten

• draagcomfort
  • auto off mist
  • geen lader.