Marshall Major

wit
Pioneer SE-MJ503

Ton 08-04-2016 Product half jaar in bezit

mooi maar fragiel

Ik vind het een prachtige koptelefoon met een fijn draagcomfort en mooi geluid. De achilleshiel zijn de twee scharniertjes waar de speakers aan de beugel zitten, die zijn fragiel en van plastic. Na een maand of 8 met plezier te hebben gebruikt is de koptelefoon in een keer niet meer te gebruiken en niet meer te repareren. Ik heb deze klacht eerder gelezen en niet serieus genomen (eigenaar zal er niet voorzichtig mee hebben gedaan), ik weet nu beter.

oscarwashere 21-06-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb voor deze Marshall gekozen vanwege het design en het goede imago van Marshall als leverancier van versterkers en speakers voor heel veel festivals/concerten/discotheken.

DRAAGCOMFORT
De koptelefoon heeft enorm zachte oorkussens en ook de hoofdband is lekker zacht. Hij sluit goed aan op het hoofd en blijft op zijn plek tijdens lopen en springen. Precies zoals het hoort dus.

VORMGEVING
Het klassieke/retro design van deze koptelefoon was een van de redenen voor aanschaf. De vormgeving komt ook ten goede aan het draagcomfort.

GELUIDSKWALITEIT
Met een woord: heerlijk. Hiervoor had ik een Philips Citiscape Uptown (€55) en een Sony DR-BTN200W (een draadloze, €59). Voor die €5 meer (en het merk natuurlijk) merk je echt een enorm verschil. Alle tonen zijn goed en niet overheersend.

DUURZAAMHEID
Alles voelt stevig en degelijk aan, niets op aan te merken dus!

EXTRA'S
* Hij heeft een uittrekbare kabel, dit is handig omdat je dan niet een enorm lange draad aan je hebt hangen, maar wel de nodige bewegingsruimte en vrijheid hebt.
* Het knopje is heel multifunctioneel. Als je hem 1 keer indrukt pauzeert hij je muziek, 2x dan gaat hij naar het volgende nummer en bij 3x gaat hij een nummer terug. Getest met een Windows Phone 8.1 en volgens de specs moet het ook op Android & iOS werken. Er zit trouwens ook een microfoontje naast de knop.
* Er wordt een adapter meegeleverd voor de jack. Standaard is het de 3.5mm maar als je dat dingetje erop draait kun je hem ook in een 6.(nogwat)mm gat stoppen. Handig voor DJ's of retro-apparaten.

bolderman 28-07-2013 Product kwartaal in bezit

Ik reis dagelijks met de trein en luister dan graag muziek, een goede hoofdtelefoon is dan een must. Als liefhebber van de Marshall gitaarversterkers moest ik deze natuurlijk hebben!

Qua geluid is deze Marshall goed en vrij neutraal. Qua design helemaal in de Marshall stijl. Degelijk gebouwd, goed (traploos!) verstelbaar, stevige kabel. In combinatie met de iPhone werkt de ingebouwde microfoon met opneemknop ook uitstekend.

Er is alleen één hele grote 'maar' aan deze hoofdtelefoon waardoor ik toch op zoek ga naar een andere. Als je een bril met een forser montuur hebt (denk aan de Ray-Ban modellen e.d.) dan klemt deze hoofdtelefoon zo erg dat je oren binnen een half uur echt pijn gaan doen. Zonder bril zit de hoofdtelefoon een stuk comfortabeler maar wel wat aan de strakke kant.

Conclusie: ben je brildragend en wil je persé deze hoofdtelefoon, neem lenzen!

jagdeleur 15-07-2013 Product paar dagen in bezit

Stevige, mooie uitziende koptelefoon. Hij is goed klein op te vouwen.
Mooi neutraal geluid. sluit goed over mijn oren, weinig achtergrondgeluid te horen.

alexander88 07-05-2013 Product half jaar in bezit

Voor buiten is dit een top koptelefoon en vind hem er zelf mooi uitzien. Hiervoor heb ik veel verschillende koptelefoons gehad en begaven het allemaal maar deze blijft goed geluid geven vooral de bass is lekker. Daarnaast heeft hij een knop waarmee je een nummer kan pauzeren of verder/terug kan en kan opnemen (volume helaas niet).
Maar het blijft een koptelefoon voor onderweg, Als je opzoek bent naar een koptelefoon waarmee je thuis alles van de muziek wilt horen kan je misschien beter een niveau hoger zoeken. Zelf draai ik wel eens en dan gebruik ik een duurdere waarmee je ook de midden en hogere tonen beter hoort. Samengevat een perfect ding voor onderweg en thuis behalve als je de diepere klanken wilt horen.