Sony MDR-V55 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-V55 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

JRR 12-08-2018

Stijlvolle koptelefoon met goed geluid

Geschreven voor: Sony MDR-V55 zwart, rood

Goed geluid. De koptelefoon zit ook goed, maar na meerdere uren dragen wordt het warm en een beetje irritant. De bekleding op de oren laat al vrij snel los, maar ook zonder deze bekleding is de koptelefoon natuurlijk nog goed bruikbaar. Ik gebruik deze koptelefoon al langer dan een jaar en ben nog altijd tevreden.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Stijlvol

Minpunten

• Oorbekleding laat al gauw los

Marieke 17-05-2017

Stoer design, uitstekend geluid!

Geschreven voor: Sony MDR-V55 wit

Ik was op zoek naar een tijdloos/stoer design voor een goede prijs kwaliteit verhouding en kwam hierdoor op dit apparaat uit.

Ik las in de reviews over het minpuntje dat hij na een aantal uur minder lekker kan gaan zitten, aangezien ik een klein hoofd heb heb ik hier totaal geen last van. Kortom ik ben blij met het design, meer dan tevreden met het draag comfort en het geluid is uitstekend.

Ja ik beveel dit product zeker aan!

Pluspunten

• stoer design
  • goed verstelbaar

Minpunten

• nog geen ontdekt

eusspaan 01-08-2015
Geschreven voor: Sony MDR-V55 zwart

Fijne goed draagbare met helder geluid een goede weergave van een diepe bas, als je onder het dragen gebeld wordt is dat door de ingebouwde microfoon in plat snoer geen probleem, kortom fijne goed draagbare koptelefoon van Sony.

mavala 14-04-2014
Geschreven voor: Sony MDR-V55 zwart, rood

Ik heb deze hoofdtelefoon nu al een half jaar en wat een geweldig ding is het. Gebruik hem vooral op school en om films te kijken. Geweldige bass voor dubstep maar niet zo overheersend als de super overdreven beats bass. Mids zijn super in orde voor een hoofdtelefoon uit deze prijsklasse. Ook zijn de hoge tonen perfect. Het draagcomfort viel mij wat tegen maar is niet zo slecht dat ik hem niet zou kopen. Na een uur of twee beginnen mijn oren licht geïrriteerd te raken, al is dit geen probleem als je hem dan even afzet. Al met al een geweldige en ik denk de beste hoofdtelefoon in deze prijsklasse. Echt waar voor je geld ik zou hem zeer aanraden.

Anoniem 22-01-2014
Geschreven voor: Sony MDR-V55 zwart, rood

Ik heb deze koptelefoon een half jaar geleden aangeschaft op deze site. En daar heb ik geen spijt van. De kwaliteit is nog steeds zo goed als toen ik m kocht en het geluid is ronduit geweldig. Door de zachte oorkussens is het dragen van deze koptelefoon ook geen straf, alleen gaat ie na een paar uur toch wel knellen. Verder ziet ie er gaaf uit, en heeft ie een lekkere bass.

Ik heb de Sony vergeleken met andere koptelefoons en deze kwam er verreweg het beste uit. Zelfs de Beats by dr Dre koptelefoon was minder goet dan dit. En dat voor een vijfde van de prijs!

Een aanrader?
Zeker!

mjhartman 10-11-2013
Geschreven voor: Sony MDR-V55 zwart, blauw

Fijne koptelefoon in veel opzichten. Enkel nadeel is dat het kunststof, waarvan de koptelefoon gemaakt is, kraakt als je je hoofd beweegt. Als je beweegt terwijl je de koptelefoon draagt, hoor je dus gekraak en geknars van kunststof in je oor.

IVI1CH4EL 06-07-2013

Draagcomfort:

De koptelefoon zit prima op mijn hoofd. Voelt niet zwaar aan, is goed in te stellen en klemt niet al te hard. Ik draag een bril, maar heb geen last van de koptelefoon. Daarnaast heb ik een kaalgeschoren hoofd en ook bovenop mijn hoofd ervaar ik geen last. 1 puntje aftrek omdat ie wel iets minder had mogen klemmen.

Vormgeving:

Niet zo strak als de welbekende Beats koptelefoons, maar wel een erg stoer uiterlijk. Daarnaast verkrijgbaar in 4 kleurencombinaties. Ik heb zelf de zwart/rode. Gewoon goed dus.

Geluidskwaliteit:

Na verschillende reviews te hebben gekeken en gelezen op internet waarbij de vergelijking werd gemaakt tussen de Sony MDR-V55 en de Beats by Dre Solo HD ben ik voor de Sony gegaan. 5 tientjes bij Bol.com en 15 euro cashback, dus ik heb voor 35 euro een prachtig stukje personal audio. Het geluid is in 1 woord fantastisch. Helder en goed gedefinieerd hoog en een strak en diep laag. En in al dat geweld blijven de middentonen zeer comfortabel. Ik luister voornamelijk muziek via mijn Galaxy S3 met PowerAmp en het klinkt allemaal geweldig. Of ik nu Mozart luister, Alter Bridge of Metallica, Bruno Mars of Adele. Het detail en de kwaliteit kun je je niet voorstellen voor deze prijs.

Veel reviews waren er al duidelijk over; je hoeft geen superdure (veel te dure?) Beats koptelefoon aan te schaffen om zowel qua uiterlijk als qua geluidskwaliteit een toppertje in huis te halen. Zeker met de huidige cashback actie is het een no-brainer. Aanschaffen dus!

Jeltetegelaar 15-06-2013
Geschreven voor: Sony MDR-V55 zwart

Wat een geweldig koptelefoon zeg. Hij klinkt net of je bij een concert zit.
De koptelefoon heeft een geweldig bass, je hoort deze goede bass vooral bij hiphop en rap. Maar voor trance muziek is die ook geweldig, je hoort het verschil tussen lagen en hogen tonen ook goed.
Kortom een geweldig geluid.

De draagcomfort is ook goed.
Je kan makkelijk als een echte Dj de oordoppen alle kanten op draaien. De koptelefoon zit ook goed op oren, alleen na een tijdje luisteren krijg ik wel wat irritatie van je oren. Dit is wel een nadeel, maar miss went dit nog?

De vormgeving is ook erg mooi, hij ziet erg stoer uit en hij is ook gebouwd voor een Dj dus hij ziet zozo uit. Prachtig ding!!

Kortom als je op zoek bent een mooi koptelefoon met een geweldig bass en voor weinig geld, want tja 50 ongeveer is niet veel voor deze koptelefoon dan zou ik niet twijfelen om hem te kopen.

spykes22 07-04-2013
Geschreven voor: Sony MDR-V55 wit

Wat een gewelig ding is dit! Ik heb een HTC met dr beats mogelijkheid icm met deze koptelefoon
Is het echt een gewelig ding. Zeker als je alleen die in ears gewend bent!
Mooie en goede geluids kwaliteit perfect

Rbmeester 31-03-2013
Geschreven voor: Sony MDR-V55 zwart

Na een aantal onderzoek gedaan naar verschillende hoofdtelefoons rond de 40-60 euro en daar kwam deze als beste prijs/kwaliteit uit de bus. Besteld bij Internetshop.nl besteld en was binnen een paar dagen binnen.

Goede bass en heldere klanken. Na een aantal uur dragen krijg je wel warme oren maar meestal draag ik de koptelefoon niet langer dan een uur. Stevige / robuuste hoofdtelefoon waar ik hoop nog een paar jaar plezier van te hebben!

R0806 08-11-2012
Geschreven voor: Sony MDR-V55 wit

Na een paar maanden in het bezit te zijn van deze hoofdtelefoon weer een review.

Wat draagcomfort betreft zit hij eerst lekker. Echter na een uur of meer begin ik het gevoel te krijgen dat hij behoorlijk knelt om de oren. Je oren worden rood en pijnlijk. Dus het comfort is van korte tijd. Even afzetten en op oordopjes overgaan en na een tijdje weer op helpt. Wat betreft de boog (die op je hoofd rust) die had wel wat meer vulling mogen hebben. Je voelt het harde materiaal er door heen. Vooral als je niet al te veel haar boven op je hoofd hebt voelt het hard en oncomfortabel aan. Vind ik een minpuntje.

Vormgeving nog steeds heel mooi. Aangezien Sony een beetje op de DJ-style heeft ingezet, gezien de draaibare oorschelpen, valt de hoofdtelefoon nog al groot uit. Vooral aan de zijkant steekt hij uit. Niet erg voor binnen in huis, maar voor buiten komt het toch niet zo stijlvol over. Maar dat is persoonlijk. Ik heb de rode variant. Dat rode op het zwart staat wel heel mooi. Het platte snoer is handig (raakt niet in de knoop)en ziet er gewoon heel mooi uit.

Geluidskwaliteit is schitterend. Vol geluid en een goede bass. Het is genieten om naar muziek te luisteren. Soms komt wordt de bass pas hoorbaar bij hogere volumes wat dan wel jammer is.

De oorschelpen zijn van de buitenkant van hard plastic en glimmend plastic. Verder voelt de hoofdtelefoon stevig aan en dat voelt goed.

Al met al een goede hoofdtelefoon met kwalitatief goed geluid,voor een schappelijke prijs!

Daniël.V 25-07-2012
Geschreven voor: Sony MDR-V55 zwart, rood

Ik heb de Sony MDR-V55 bestelt via Redcoon op een Maandagavond. De dag daarop kreeg ik netjes een mailtje van Redcoon dat mijn betaling was ontvangen en dat de order gereed zou worden gemaakt. Woensdag rond half 1 was het pakketje bezorgd met daarin mijn koptelefoon. Netjes verzorgd in een doosje met luchtzakjes.

Vormgeving ziet er prima uit, in het begin was het even wennen, omdat het verstellen van de Koptelefoon een beetje stroef ging verder zit de koptelefoon goed.

En nu zit ik heerlijk te luisteren naar 'Feel The Love' Met een Heerlijk bass aan mijn oren.

R0806 28-06-2012
Geschreven voor: Sony MDR-V55 wit

Een paar dagen in het bezit van deze mooie hoofdtelefoon! Heb de rode variant en kan wel zeggen dat het een schitterend design is! Oorschelpen zijn draaibaar wat de hoofdtelefoon ook voor DJ'en bruikbaar maakt. Hoogwaardige afwerking voor een schappelijke prijs.

Snoer is plat wat het in-de-knoop-raken voorkomt. Geluid is zeer mooi. Vooral de bass is aanwezig maar ook de middentonen komen zeer mooi en ruimtelijk over. Ik laat mijn, toch relatief goede, oordopjes in de kast nu ik deze heb! Kan verder weinig zeggen over de kwaliteit van het geluid omdat het mijn eerste hoofdtelefoon is en ik hem niet met een concurrent kan vergelijken, maar het klinkt geweldig!

Wat het draagcomfort betreft is het even wennen. Schelpen zijn zacht maar je gaat, zoals eerder vermeld, wel soort van zweten op je oren. Een ander nadeeltje is dat het omgevingsgeluid maar zeer minimaal gereduceerd wordt. Je kan je dus niet afzonderen in een drukke en lawaaierige treincoupé.

Kortom een zeer mooie hoofdtelefoon voor een goede prijs!

Sam Houdt Van Deze Koptelefoon 16-06-2012
Geschreven voor: Sony MDR-V55 zwart, rood

Ik heb deze koptelefoon nu een paar dagen en ik kan er eigenlijk alleen maar lovend over zijn. Ik wilde een hoofdtelefoon onder de 100 euro met een bas waar je u tegen zegt. Ook het uiterlijk vind ik belangrijk. Deze headphones is net nieuw en ik besloot om er voor te gaan na een paar reviews te hebben gelezen.

Ik luister vooral muziek met veel bas. Hardstyle, hardcore, drum&bass, rap enz. en daar is deze headphones perfect voor! Ik heb 'm vergeleken met de Beats Studio van een vriend van mij en de bas van de Sony is voller en zwaarder. De mids en highs van de Beats zijn dan wel weer wat meer aanwezig en wat zuiverder maar daar betaal je dan ook 200 euro meer voor... Ik hoor details in mijn muziek die ik nog niet eerder heb gehoord met deze hoofdtelefoon.

Qua design is hij top. Hij ziet er in het echt veel mooier uit dan op plaatjes en filmpjes op het internet. Hij is niet groot en log, eigenlijk de perfecte grootte als je de Beats Solo's te klein vind. Hij voelt zeer stevig aan en zit wat strak om de nek omdat hij behoorlijk compact is. Het draad is plat en dat voorkomt het in de knoop raken, dit is erg fijn en de rode leur is mooi.

Alleen heb ik wel wat aan te merken op het draagcomfort. De oorkussens zijn erg zacht alleen gaan ze na verloop van tijd (hangt van hetgeen af wat je aan het doen bent) nogal zweten. En ik weet niet of het nieuwigheid is maar ze gaan, omdat ze op de oren zitten en niet erover heen, na een uurtje of 2 behoorlijk knellen en dat doet een beetje zeer aan mijn oren. Nu zijn ze dan ook erg nieuw en heb ik nog nooit een on-ear koptelefoon gehad dus er bestaat een grote kans dat ik gewoon moet wennen en dat ze na verloop van tijd lekkerder gaan zitten voor langere perioden, dus hier kan ik niet echt heel objectief in zijn.

Conclusie
Prachtige stevige koptelefoon die er stoer en solide uitziet. Goed afgewerkt en een geluidskwaliteit waar je u tegen zegt. Heerlijke diepe bas (af en toe het gevoel dat je woofers in je oren hebt) en sprankelende mids en high's, alleen worden deze af en toe onderdrukt door de bas en worden ze dan wat minder scherp en sprankelend. Dit doet uiteindelijk totaal géén afbreuk aan de luister ervaring want voor 100 euro (adviesprijs, let wel) heb ik een hoofdtelefoon in huis gehaald die net zo goed, zo niet beter klinkt dan een Beats Studio én waar nog niet iedereen mee loopt. Aanrader voor alle bassheads onder ons.

martyn1994 16-05-2012
Geschreven voor: Sony MDR-V55 zwart, rood

Ik heb deze headphones nu een paar dagen in mijn bezit en ik kan er alleen maar tevreden over zijn! Hij zit heel goed op je hoofd en past precies. Je kan hem op 10 standen zetten, dus je kan hem helemaal aanpassen. Zelfs als je een oor kwijt wil dan zet je een van de twee kanten op je hoofd en dan blijft hij gewoon staan. De kussentjes zijn ook erg lekker en je kan hem uren op je hoofd hebben zonder last te krijgen.
Ze zien er ook nog geweldig uit! Het heeft echt een stoer en dj-achtig uiterlijk en zelfs DJ's gebruiken deze headphones! Echter hadden ze de plug wel wat strakker mogen maken maar die ziet er verder ook prima uit. Qua geluid kan ik maar 1 ding zeggen. Ik heb nog nooit zo'n mooi geluid gehoord! Ze zijn beter dan de beats by dre want die heb ik ook gehoord. Ze zijn ook enorm stevig en flexibel! Je moet echt je best doen om deze kapot te krijgen.

Echt een aanrader voor iedereen! Je hoort muziek, zoals je nog nooit hebt gehoord. Elke beat komt veel meer binnen, echt geweldig! Zowel voor R&B, pop en hiphop als rock muziek.

toffehof 31-05-2012

Nou dat is mooi, dan weet ik al welke koptelefoon ik ga nemen. Ik zat al een tijdje te zoeken naar een duidelijke review, dus bedankt!