AEG IAE84845XB - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG IAE84845XB op Kieskeurig.nl.

Frans de Koning 24-03-2021

Uitstekend produkt

Geschreven voor: AEG IAE84845XB

Onze oude AEG keramische plaat was aan vervanging toe en we hebben wederom voor een nieuwe plaat van AEG gekozen.
De oude plaat blijkt, merken we nu, toch verouderd te zijn. De nieuwe plaat is sneller en moderner gestyled. In de keramische plaat bevindt zich een display waarmee de plaat bediend moet worden. Met dit schermpje (taal instelbaar) kun je de gehele plaat en alles bedienen zoals het hoog en laag zetten. Elke van de vier kookzones zijn instelbaar van 0-10(P), op pauze stand te zetten waarbij de kookzones tijdelijk op 1 worden gezet en er is een timer voor elke zone apart.
De timer werkt van 0 seconde tot 24 uur, helaas slaat de zone niet af als de timer is afgelopen.
Verder kun je ook allemaal verschillende kookprogramma’s instellen die op elke zone toepasbaar zijn. De temperatuur wordt dan volgens het ingestelde programma geregeld. Ook zit er een smelt instelling op deze plaat voor het smelten van chocola of suiker.
Deze plaat is erg compleet en lijkt een wel kleine computer. Als je een bepaalde afzuigkap hebt dan kan deze ook nog automatisch mee schakelen met de kookplaat.
Een nadeel van de kookplaat is dat er wel eens vlekken (water?) op zitten die erg lastig verwijderd kunnen worden.
Over het algemeen zijn we erg tevreden met onze nieuwe keramische kookplaat.

Pluspunten

• Ontwerp
  • Techniek
  • Snelheid
  • Bediening

Minpunten

• Vlekken de zijn lastig te verwijderen

ThierryVos 12-04-2021

Mooie kookplaat met super handige functies.

Geschreven voor: AEG IAE84845XB

Deze kookplaat hebben we als vervanging voor een gebarsten oude inductieplaat, ook van AEG, gekocht. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er super tevreden over ben. Hij functioneert snel en super handig!
Je kunt met het menu simpel instellen wat je gaat bereiden en de plaat helpt je om de pan op de juiste temperatuur te brengen en geeft je tips om je gerecht perfect te bereiden. Daarnaast heeft hij automatische pan herkenning en een pauze stand voor als je tussendoor even iets anders moet doen. Je kunt per kookzone een timer instellen, waarbij de zone uitschakelt als de teller klaar is.
Hob2Hood zorgt ervoor dat je afzuigkap (als die dat ondersteunt) automatisch uit en aan schakelt, dus daar hoef je ook al niet meer over na te denken.
Ik ben super blij met de aankoop en kan hem van harte aanbevelen!

Pluspunten

• Hob2Hood
  • SenseFry
  • Panherkenning
  • Pauze stand
  • Koppelbare kookzones

Minpunten

• Niet betaalbaar voor iedereen (maar het waard!)

VosTM 12-04-2021

Super kookplaat voor een echte kooknerd

Geschreven voor: AEG IAE84845XB

Ik ben super begaan met allerlei digitale snufjes en kan eerlijk zeggen dat ik deze kookplaat aan dat lijstje kan toevoegen. Hob2Hood om direct mijn afzuigkap aan te sturen en een volledig menu welke je helpt bij het bereiden van allerlei gerechten. Strak design en super eenvoudige bediening, zelfs als je dat wenst met automatische stopwatch om in de gaten te houden hoe lang iets al op de plaat staat. Ik ben helemaal blij met deze kookplaat die mijn oude simpele inductieplaat vervangt.
Oorspronkelijk gepost op aeg.nl

frederik 07-04-2021

helemaal goed

Geschreven voor: AEG IAE84845XB

Na lang zoeken hebben we ons oog laten vallen op de AEG IAE84845XB. Wat bij ons de doorslag gaf was de metalen rand die de plaat insluit omdat we in het verleden wel eens een probleem hebben gehad met het weglopen van vloeistoffen langs een randloze plaat.
De plaat is ingedeeld in 4 zones waarbij er 2 samen te schakelen zijn met behulp van de bridge functie. Voordeel is dat je hierdoor een grote lange pan of een bakplaat kan verwarmen.
Zodra er een zone wordt aangezet gaat het snel dat is te merken als er een pasta gekookt moet worden; blijf erbij want het kookt snel over. Dus op tijd terugschakelen naar 6 is dan noodzakelijk. Er is alle zones een kookwekkertje ingebouwd zodat je de tijd per zone kunt instellen. Helaas schakelt de zone dan niet terug naar 1. Moet je even snel weg dan is de pauze functie handig. De zones schakelen dan allemaal terug naar 1 en zodra je terugkomt zet je de pauze functie weer uit en gaat het koken weer door zoals daarvoor.
Er zitten tal van functies op zoals programma’s die aangeven hoe je voor bepaalde gerechten (denk aan vlees bakken) moet schakelen.
Kortom een veelzijdige plaat die ons, tot nu toe, uitstekend bevalt.
Oorspronkelijk gepost op aeg.nl

Herma 19-03-2021

SUPERRRRR Kookplaat

Geschreven voor: AEG IAE84845XB

We testen hem nu ruim een week. Een zeer mooi uitziende plaat. Zeer gemakkelijk in gebruik. Er zit een pauze mogelijkheid op. Dus als bv de deurbel gaat, kun je de kookplaat op pauze zetten, zodat het eten niet aanbrand. Een echte aanrader!!