De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele KM 2054 G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Dick 06-07-2017

Ideaal voor gezin die van koken houden

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

Wij vonden het 7 jaar geleden een goede keus, omdat met gas er grote precisie bereikt kan worden en zeker ook de wok mogelijkheid is een aanrader. Met 5 gerechten op het vuur kan je goed uit de voeten ook de indeling van de gaspitten is goed en geeft voldoende ruimte.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Warmte goed regelbaar

Minpunten

• Chroom wordt lelijk na gebruik

van Spijk 05-07-2017

Kookplaat

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

Product ziet er goed uit en werkt ook prima.
Het schoonhouden van de roosters en de plaat is arbeidsintensief.
Roosters kunnen niet in de vaatwasser.
Roestvast staal is nogal erg gevoelig voor krassen

Pluspunten

• wokbrander met ring

Minpunten

• schoonhouden
  • krasbestendigheid

Iman 02-07-2017

Bron van ergernis

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

Wij hebben deze kookplaat in gebruik sinds 2011. Helaas voldoet hij niet aan onze verwachtingen en is een bron van ergernis. De pitten willen vaak niet of na lang aanhouden starten. De middelste pit heeft nooit goed gewerkt. Hij brandt alleen goed in de maximum stand, bij verminderen gaat hij flakkeren en uiteindelijk uit. De er bij gehaalde monteur weet deze problemen aan onvoldoende schoon houden, maar zelfs na uitvoerig schoon maken met een tandenborstel en het voorgeschreven reinigingsmiddel blijven de problemen bestaan. De deksels van de pitten zijn ook vervangen, ook dat heeft geen verbetering gegeven. We zijn dan ook op zoek naar een andere kookplaat van een ander merk, maar de maten blijken helaas niet erg gangbaar, zodat we er voorlopig nog maar even mee voort modderen.

Minpunten

• Schoon maken pitten lastig, arbeidsintensief
  • Middelste pit nauwelijks bruikbaar
  • Pitten starten moeizaam

Officiele reactie van Miele 05-07-2017

Beste Iman, Dank voor uw review. Wat vervelend dat de kookplaat niet goed functioneert. Graag willen wij in contact met u komen. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw gegevens te mailen naar webcare@miele.nl Bij voorbaat dank. Miele Nederland Webcare

Germa 28-06-2017

prima gaskookplaat

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

Erg prettig in gebruik en vergeleken met een zwarte glazen plaat, zoals we eerst hadden, erg snel schoon te maken (gebruik een roestvrijstaalreiniger)

Pluspunten

• twee wokbranders
  • wokbranders hebben ook kleine branders

Minpunten

• roosters van gietijzer zijn vrij zwaar

Ronald 26-06-2017

Fijne grote kookplaat

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

Product gekocht voor de nieuwe keuken in ons nieuwe huis. Was een showmodel dus we kregen nog een leuk korting. Heeft twee fijne grote branders en een hele kleine voor bijvoorbeeld stoofvlees. Aanrader!

Pluspunten

• Looks
  • Branderverdeling

Minpunten

• Gietijzeren rekken zijn wat lastig schoon te maken

Erwin Leurink 24-06-2017

Groot fornuis, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

De Miele KM 2054G is een prachtig product en vooral gemakkelijk als er meerdere pannen tegelijk worden gebruikt.

Pluspunten

• grootte

Minpunten

• support Miele niet goed
  • niet serieus genomen

Bas 24-06-2017

Een fijn gasfornuis

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

Het is een fijn handig te bedienen gasfornuis. Ook is het fornuis degelijk en makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Goed schoon te maken
  • Degelijk

Minpunten

• Nvt

rudy 23-06-2017

grote fijne branders

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

mooie grote kookplaat wat er ook nog eens super mooi uitziet en degelijk is afgewerkt.
diverse soorten branders waarvan zelf twee wokbranders, persoonlijk een fijne indeling van de branders voor optimaal gebruik als je veel tegelijk doet.
de automatische gas sluiting doet zijn werk als de vlam uitgaat.

kortom een goede kookplaat.

mocht ik toch een ding als commentaar geven. de aanduiding als het embleem van miele is erg krasgevoelig met als gevolg dat dit eraf gaat op den duur.

Pluspunten

• meedere pitten
  • goed schoon te maken
  • mooie eye catcher

Minpunten

• embleem en aanduidingen krasgevoelig

henk 22-06-2017

gasfornuis

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

Ik geef een acht omdat de branders zeer goed zijn maar het schoonmaken van de branders en het staal is niet makkelijk. Het eerste fornuis, ook van Miele, was veel beter van inbranden of het staal erom heen, schoon te houden.

Minpunten

• schoon houden

De gebruiker 21-06-2017

5 pitten beschikbaar

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

Ja het werkt wel makkelijk met 5 pitten zijn daarom ook regelmatig in gebruik. En het geheel is makkelijk schoon te houden en te maken.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Overzichtelijk

Minpunten

• Vonkontsteking weigerd of doet het niet

Smits 21-06-2017

pitten

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

gekozen ivm een powerpit en twee variabele pitten die zowel hoog als laag kunnen en natuurlijk nog twee andere pitten. ook keuze ivm robuuste plaat (glas is kwetsbaarder) plus deze kookplaat kon op propaan. kookplaat had wat royaler opgezet mogen worden als je meerdere grote pannen gebruikt is het wat krap.

van esch 21-06-2017

slechtste beslissing ooit

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

Hoi, wij kochten een miele kookplaat omdat we meer Miele apparaten hebben en daar tevreden over zijn. Helaas was t een grote ellende vooral met de monteurs. We hadden nog garantie maar ze praten zich er gewoon onderuit. We hebben al een andere kookplaat aan moeten schaffen (ander merk,natuurlijk) en dat binnen 2 jaar!!

Pluspunten

• geen
  • geen

Minpunten

• slecht apparaat
  • zeer slechte monteurs

j 21-06-2017

gaskookplaat, 2 wokbranders

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

Omdat onze vorige gaskookplaat kapot ging onder contracttijd van Miele, kregen wij heel netjes een andere. Helaas hadden we geen keus in welke aangezien deze gasplaat de enige was die paste. 2 wokbranders lijkt ideaal, maar in de praktijd is de ruimte qua indeling en kleine pannen slecht. Grote pannen passen niet achter elkaar en kleine pannen passen niet op de wokbranders (voor als je het kleine pitje wilt gebruiken) .

Pluspunten

• 2 wokbranders

Minpunten

• indeling, pannen passen er niet goed op
  • 3 gewone pitjes
  • snel krassen op de gasplaat zelf

Scheffer 21-06-2017

Wok pitten aan de zijkant

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

Wij hebben deze kookplaat gekozen omdat de knopen aan de voorkant zitten op een schuinstuk daardoor zit je minder dicht met je hand bij de gaspitten . Helaas zijn deze pitten zeer moeilijk schoon te krijgen ondanks dat ereen coating op zit .

Pluspunten

• Knopen aan de voorkant
  • Wokpitten aan de zijkant

Minpunten

• Gaspitten niet schoon te krijgen
  • Het niet mooi branden van de wokpitten

mart van buul 21-06-2017

kookplaat

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

Uiterst fijne kookplaat en een zeer praktische verdeling en krachtige pits ,
Nadeel is de aluminium gedeelte van de pits, worden heel snel vies worden en niet meer zuiver te krijgen.
De rest krijg je perfect zuiver.

Pluspunten

• kracht
  • design
  • verdeling

Minpunten

• materiaal pits

Ed 21-06-2017

Geweldige kookplaat maar krasgevoelig

Geschreven voor: Miele KM 2054 G

De kookplaat functioneert naar volle tevredenheid en heeft een efficiënte plaatsing van de branders. Hierdoor kunnen ook bij het gebruik van een grote wok meerdere pannen geplaatst worden. De roosters zijn van zeer zware kwaliteit.
Het enige nadeel is de krasgevoeligheid van de plaat zelfs het kleinste korreltje laat krassen achter die je volgens Miele niet weg kunt poetsen

Steef78 05-05-2013
Geschreven voor: Miele KM 2054 G

Onze keuken is voorzien van uitsluitend Miele apparatuur en over het algemeen ben ik tevreden over Miele, maar deze gaskookplaat is echt verschrikkelijk. Er is al 5 keer een monteur langs gekomen omdat één of meer pitten helemaal niet aan te krijgen waren. Dit komt door een overgevoelig veiligheidsmechanisme dat er voor zorgt dat de gastoevoer automatisch afslaat waneer er geen vlam wordt gedetecteerd. Nog steeds werkt deze gaskookplaat vergeleken met andere merken zeer moeizaam en krijgen zowel wij als de diverse Miele monteurs met moeite de vlam aan. Wij overwegen om dit apparaat alsnog te vervangen voor één van een ander merk. Miele en de keukenleverancier willen hier niets aan bijdragen.

Officiele reactie van Miele 22-06-2017

Beste Steef, Dank voor uw review. Wat vervelend om te vernemen dat de kookplaat ondanks bezoek van de technicus toch nog niet in orde is. Zou u uw gegevens willen doorsturen naar webcare@miele.nl? Wij nemen graag contact op met u. Alvast dank, mvg.