ETNA T1125ZTA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de ETNA T1125ZTA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

B.M. 11-11-2016

Krappe indeling, slecht te reinigen, weinig vermogen

Geschreven voor: ETNA T1125ZTA

Bij het vervangen van het aanrechtblad hebben we gelijk de kookplaat vervangen. We hadden hiervoor een AEG kookplaat, waarvan één vonkontsteker het niet meer deed, maar wat zou ik die graag weer terug hebben! We hebben deze Etna kookplaat nu een half jaar in gebruik.

De Etna plaat lijkt op het plaatje een handige indeling te hebben. In de praktijk zitten de pitten zo dicht op elkaar, dat je de pannen nog steeds niet goed kwijt kan. De pitten zitten ook op een onlogische plaats, waardoor je de pannen niet goed kwijt kunt en je steeds over de voorste pannen heen hangt om in de pan met de grootste pit te roeren/omscheppen; iets wat je juist bij die pan vaak moet doen.
Het vermogen van de twee "medium" pitten is zo laag, dat je een pan water zonder deksel niet aan de kook kunt houden. Dan moet dus de deksel erop, waardoor het risico op overkoken toeneemt.
Dat brengt me bij het volgende punt, wat echt een afknapper is. De randen van de gaspitten sluiten niet goed aan op de glasplaat. Precies in de kier die daar zit, blijft vuil zitten wat je niet wegkrijgt (bijvoorbeeld van overkoken) . Er is hier zelfs een monteur voor langsgeweest (twee pitten wiebelden zelfs), maar die kon het ook niet helemaal verhelpen. Onze vorige kookplaat was ook gas op glas, en dat sloot wel aan, dus daar hadden we geen vuil onder de randen van de pitten bij het glas.
De knoppen zijn van gewoon kunststof, niks bijzonders.
Tot slot is het een vrij dikke kookplaat. Hierdoor moest er een stuk uit de oven gezaagd worden om de gasslang op de kookplaat aan te kunnen sluiten. Geen idee waarom hij zo dik is, maar dus wel even opletten wanneer er een ander apparaat onder komt te staan.
Zoals ik aan het begin van mijn review al aangaf, zou ik maar wat graag mijn oude kookplaat terug willen, maar die was helaas gelijk al afgevoerd door de monteurs.

Pluspunten

• Gas op glas
  • Geen vlam geen gas (beveiliging)
  • Ingebouwde vonkontsteking

Minpunten

• Krappe indeling
  • Grootste gaspit achteraan
  • Weinig vermogen twee medium gaspitten
  • Kieren waar vuil in blijft zitten
  • Dik, heeft veel ruimte nodig aan de onderkant