Franke 119.0481.283

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Franke 119.0481.283 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

1,8

g********@m***** 21-06-2023

Ik zou het niet doen

Geschreven voor: Franke 119.0481.283

Vijf jaar geleden een Franke heet- watercombinatie gekocht. Na drie jaar niet de garantie niet verlengd. Filters op tijd vervangen. Het heeft niet mogen baten. Nu had ik het apparaat omdat het bij tijd en wijlen het niet deed moeten resetten. Teruggekomen van de vakantie was de automaat in de meterkast uitgeschakeld. Deze liet zich ook niet meer inschakelen. Het bleek dat de boiler nu helemaal de geest had gegeven. Omdat de garantie toch voorbij was heb ik de kap verwijdert. Na opening schrok ik van hetgeen ik daar aan trof. Het water liep er uit. Uiteraard de reden van sluiting. Aan de gloeispiraal (aansluitingen elektriciteit) hingen druppels en was de hele omgeving van deze aansluitingen groen geoxideerd. Wat aangeeft dat de lekkage veel langer gaande was. (niet van gister). Dit zou bij een dergelijk product niet mogen voorkomen. . Er bestaat zo iets als product aansprakelijkheid. Uiteraard contact opgenomen met Franke met het resultaat van mijn onderzoek. . Het antwoord was dat ik een nieuwe kon laten plaatsen.... Hier zie ik echt wel van af en heb er een gekocht van een onder merk. PS de garantie verwend niet de kwaliteit.

h*******@g******** 19-06-2023

Blijf weg bij franke

Geschreven voor: Franke 119.0481.283

Waardeloos product ,slechte service en veel te dure filters die elk jaar vervangen moeten worden. En dat doe je dan netjes gaat de boiler nog stuk. Wat een waardeloze rommel....ze moesten daar op de lage dijk kapot schamen...

Minpunten

• Service
  • Dure filters
  • Om de 4 jaar defect
  • Waardeloze website

s*************@g******** 25-10-2022

waardeloos

Geschreven voor: Franke 119.0481.283

waardeloze kraan in 3 jaar tijd voor de 4de keer kapot. Dure filters die elk jaar vervangen moeten worden. Heel veel spijt van deze aankoop had beter een ... kunnen kopen.

Minpunten

• dure filters
  • slechte kwaliteit
  • vaak kapot

a**************@h********* 30-07-2022

Franke kraan

Geschreven voor: Franke 119.0481.283

In mei 2018 is deze kraan in onze nieuwe keuken geplaatst. Jaarlijk het filter vervangen, maar dit jaar hebben wij dit niet op tijd gedaan. In juli 2022 gaf de Franke ineens geen warm water meer. Het lampje bleef continu blauw branden, wat betekent dat de boiler op aan het warmen is. Dit was helaas niet het geval. Onze monteur heeft overlegd met Franke. Volgens hen was de 'print' kapot en omdat wij in juni het filter niet hebben vervangen verviel onze garantie. Wij zijn best teleurgesteld in deze kraan, want wij hadden verwach op zijn minst nog 4 jaar plezier van deze kraan te hebben.

Pluspunten

• Als de kraan werkt, doet deze het goed

Minpunten

• Jaarlijks duur filter
  • Geen signaal op kraan dat filter vervangen moet

f**************@g******** 03-06-2022

Slecht product, slechte service, klantonvriendelijk

Geschreven voor: Franke 119.0481.283

De plintboiler vertoonde vanaf een aantal maanden na plaatsing mankementen: ineens geen koken of heet water. Telefonisch de klantenservice om hulp gevraagd, moest telkens een reset uitvoeren en daarna was het probleem weer tijdelijk opgelost. Recent weer een storing, de boiler gaf weer geen warm water. Ditmaal kon ook de klantenservice geen oplossing vinden. Dus er moet een monteur komen. En omdat de boiler 2 jaar en 4 maanden oud is, vertikken ze dit onder garantie te laten vallen. Geen enkele coulance, enorm onvriendelijk geholpen en als het aan franke ligt wordt het gewoon zelf opdraaien voor de reparatie van een defect dat blijkbaar al vanaf het begin bestond. Waardeloos! En elk jaar een duur filter vervangen, ook enorm nadelig.

Minpunten

• Verplicht duur filter elk jaar
  • Gaat snel stuk
  • Klantonvriendelijk

m*********@g******** 18-01-2022

Franke cooker Slechte service en kwaliteit is 0

Geschreven voor: Franke 119.0481.283

Grote oplichting van de firma Franke.
Filters a 85 euro elk jaar vervangen, ben je 1 maand te laat dan vervalt de de garantie, ook al is deze pas 2 jaar en 2 maand.

Boiler is van zeer slechte kwaliteit, en bij navraag verplichten ze eigenlijk een waterontharder a 1500 euro.

Pfff zeer slechte service en kwaliteit en garantie van de firma Franke.

Pluspunten

• niks geen plus

Minpunten

• kwaliteit
  • service

j*********@g******** 01-10-2021

Ik koop nooit meer een Franke kokend water kraan

Geschreven voor: Franke 119.0481.283

5 jaar geleden een Franke kokend water kraan gekocht. Na één jaar vergeten het filter a €80 te vervangen. Weg garantie. Na 2 jaar filter vervangen omdat waterstraal minder werd. Inlaat combinatie bleek kapot en verkeerd (op zijn kop) gemonteerd door Franke monteur. Deze heb ik zelf vervangen. Nog een filter later en weer verminderd water nog een monteur. Toevoerslang in de kraan was volledig verstopt door kalk ondanks inmiddels 3e filter. 1 jaar later weer afname water capaciteit. Nu blijkt de hele unit verstopt door kalk. Net daarvoor 4e filter vervangen. Reparaties en filters hebben inmiddels net zo veel gekost als de nieuwe kraan.

Pluspunten

• Ontwerp
  • Plintboiler

Minpunten

• Zeer gevoelig voor kalk ondanks filters
  • Veel te dure filters

Luna 30-09-2021

Franke slecht Merk cooker

Geschreven voor: Franke 119.0481.283

Waardeloos apparaat, Service is geheel niks, website is aangepast en daardoor alle gegevens verloren door hun zelf.

waardeloos moeilijk bedrijf, die service niet weten te geven.

apparaat na 2,5 jaar defect,
monteur al 2 keer geweest geeft aan je hebt nieuw model hoeft maar 1 keer per 1,5 jaar filter vervangen, filter kost 84 euro echt belachelijk duur, mensen kook een ander merk zoals de cooker of een Chrohe

Pluspunten

• Mooie kraan
  • kleine boiler

Minpunten

• Filter veel veel te duur
  • geen service
  • knop van kook slecht, monteur met lijm nu vast

Luc 10-02-2019

Kwetsbare heetwater kraan

Geschreven voor: Franke 119.0481.283

Helemkeuken gekocht met deze heetwaterkraan. Na 2 jaar garantie weg. Na 2 en een half jaar deed hij het niet meer.
Wel coulance : hoef maar helft van boiler te betalen.
Er had met meer aandacht aangegeven moeten worden dat filter vervanging belangrijk is. Dat is ons niet verteld bij de keukenboer.

Paul 30-08-2018

Slecht produkt

Geschreven voor: Franke 119.0481.283

IN 2015 een Franke 5 liter boiler aangeschaft bij een complete keuken. Geen advies voor de boiler gehad.
Moet geïnstalleerd worden door een specialist en niet door een loodgieter blijkt en het filter moet ieder jaar vervangen worden. Bij andere boilers zijn deze eisen niet. Twee jaar garantie is verlopen en ja hoor de boiler werkt niet meer. Een monteur van Franke kan komen tegen kostprijs en de boiler moet eigenlijk vervangen worden voor maar liefst 560 euro. Boiler is waardeloos de garantie en de service ook. Moet echt wel langer meegaan dan 2 jaar toch voor een deugdelijk product.

Minpunten

• Snel defect
  • Slechte service
  • Weinig garantie
  • duur
  • spetterd