GROHE 30144000 - Reviews

MariaRoos 25-12-2014 Product paar dagen in bezit

Deze kraan aangeschaft na een super-aanbieding via iBood. De prijs was nu zó aantrekkelijk, dat we dit gewoon niet voorbij konden laten gaan.
We hebben de kraan nu een kleine twee weken in gebruik en zijn bijzonder tevreden. Geen waterkoker meer op het aanrecht; direct kokend water voor een lekker kopje thee, warme chocomel of 4-uurs kopje soep; ideaal om kokend water te tappen voor het koken van pasta of de aardappelen. En bovenal: erg veilig! Vanwege de speciale bediening van de kokend-water-knop kan er niets mis gaan.
Het geheel ziet er erg degelijk uit; of dit ook zo is, zal de toekomst uit moeten wijzen. We hebben even moeten wennen aan de grootte van de kraan, maar ik zou nu niet anders meer willen. Het is, net als de overige nieuwe apparatuur, een blikvanger in de keuken.
Wij hebben de kraan en boiler in gebruik genomen in onze nieuwe keuken die niet op de plek van de bestaande keuken kwam. Het installeren bleek een fluitje van een cent. Door de duidelijke installatie-handleiding sprak alles voor zich. De boiler vervangt nu de gehele warm-water-voorziening. Daardoor hebben wij dus alleen een leiding hoeven te trekken voor koud water. Bevalt (tot nu toe) prima. De inhoud van de boiler is voldoende.
Kortom: een prima keus voor een zeer mooie prijs!

cjavado 30-11-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb de kraan via iBood gekocht: keurig op tijd geleverd en inmiddels in gebruik genomen.
De kraan was redelijk eenvoudig te installeren: we hadden al een close-in boiler, en dan is vervangen door de Grohe Red Duo eenvoudig.
20 minuten na aanzetten van de boiler inderdaad kokend water: thee zetten was nog nooit zo eenvoudig.
En toch is de kraan buitengewoon veilig, je hoeft niet bang te zijn in een onnadenkende bui kokend water uit de kraan te krijgen.
En de kraan is nog mooi ook: onze keuken is bijna 10 jaar oud, maar lekker opgepimpt met deze moderne 'gadget'!
We zijn een dag na in gebruik nemen al tevreden, en gaan op zoek naar nog meer toepassingen met het kokende tapwater!

annettetet 26-11-2014 Product kwartaal in bezit

Ik ben heel erg tevreden over deze Grohe Red 3 in 1 kraan.

Ik merk dat ik nu meer thee drink omdat het zo makkelijk te pakken is. Met koken is het ook een groot gemak.

De kinderen kunnen echt niet per ongeluk het kokend water aanzetten want dit is voor hun niet te bedienen. (kinderen 3 en 5 jaar)

De instelling van hoe warm het warm water is is makkelijk aan te passen, bij ons staat hij niet al te heet ivm de kinderen.

Ik ben erg blij met deze aanschaf!! Een aanrader.

Rien67 26-11-2014 Product paar dagen in bezit

Deze kraan gekocht via Ibood. Voor deze prijs was het wel te doen. De normale prijs heb ik er niet voor over voor het extra comfort.
Gistermiddag de kraan ontvangen en gelijk geïnstalleerd. Dit was in drie kwartier gebeurd. Echter de aansluiting van het overdrukventiel bleef lekken. Toch nog naar de bouwmarkt moeten gaan om wat dikkere ringen te kopen. Hiermee was de lekkage opgelost. Gezien de reviews schijnen met het overdrukventiel meerdere problemen te zijn. Deze is trouwens niet van Grohe maar is een Inventum.
De installatiehandleiding is niet echt duidelijk. Een beetje ervaring in doe het zelven kan geen kwaad.
De kraan doet verder wat hij moet doen. Na een enkele tel kokend water of warm water. Een verademing gelijk warm water. Normaal moest ik zeker 40 seconden wachten tot ik dat had.
Wij zijn er blij mee.
Over de degelijkheid kan ik nog niets zeggen maar als die net zo is als andere Grohe kranen zit dit wel goed.

rwhartgers 26-11-2014 Product paar dagen in bezit

De kraan is aangesloten werkt alles?

Koud water is uiteraard geen probleem, dit gaat buiten het systeem om. De hoeveelheid water dat uit de kraan komt is als verwacht wel minder dan uit mijn oude kraan, maar dat komt doordat het t-stuk een kleinere diameter heeft. De hoeveelheid water is echter ruim voldoende.

Qua vormgeving is de kraan echt een plaatje, groot, strak, dikke uitloop, valt wel op. De uitloop kan 180 graden wegen en dit voelt stevig aan, je voelt weerstand.

De menghendel voelt mooi stevig en degelijk aan en is super goed te controleren. Van zacht naar naar hard, van koud naar warm, heel gecontroleerd te bedienen, erg prettig.

De kraan op heet geeft direct ook heet water, wat een verademing met mijn vorige kraan (warm water van zolder).
Het warm is ook ENORM heet. Pas dus op.
Met de grote knop op de boiler is max. temperatuur van dit hete water in te stellen. Je stelt niet de temperatuur van de boiler in, maar het lijkt erop dat je in de boiler al een mengverhouding met koud water instelt. De knop voelt ook aan als een soort kraantje en er druppelt iets water langs naar buiten (dit stopt wel overigens).
Wij hebben de max vrij hoog gehouden (rond 70 graden), wel zo prettig met afspoelen e.d.
De kraan is echt super goed te regelen, direct warm water om je handen met te wassen en te temperatuur blijft constant. Je hoeft niet steeds aan de hendel te draaien om een beetje warmer, beetje kouder zoals met mijn oude kraan.. ideaal dit, ben nu al enthousiast.

Dan de 100gr kraan. Daar ging het allemaal om bij aanschaf van deze kraan.
De knop voelt een beetje plastic aan ten opzicht van de rest van de kraan, dat is jammer.
De beveiliging op de knop is eenvoudig maar doeltreffend denk ik. Je moet een schuifje naar links bewegen en tegelijk de hele knop van je af draaien. Er stroomt direct kokend heet water uit de kraan. Dit gebeurd keurig gecontroleerd, zonder gespetter.
Bij mij staat de kraan aan de rechterkant van de spoelbak, de 100gr knop zit aan de linkerkant van de kraan. Het is even goed uitkijken hoe en met welke hand je de knop open draait zonder kokend heet water over je heen te krijgen.
Opvallend is dat de uitloop niet warm wordt na het gebruik van de 100gr kraan.
Ook als je daarna koud water pakt krijg je niet eerst heet water over je handen. Dat is wel zo veilig..

Na een paar dagen gebruik van de GROHE Red zijn wij het er al over eens, beste aanschaf in tijden.
Niet meer lang wachten op warm water, direct superheet water voor de kleine handafwas, kopje thee is gezet in een mum, aardappels en groente koken scheelt veel tijd.

Nu zal zal alleen de tijd moeten uitwijzen hoe degelijk de kraan en boiler zijn op de lange termijn.

Vooralsnog zijn we erg tevreden met deze kraan, het is een behoorlijke investering, maar is het zeker waard.

rwhartgers 26-11-2014 Product paar dagen in bezit

Installatie van de kraan is vrij eenvoudig en wijst zichzelf. Aan alle slangen zitten labels zodat je precies weet welke slang aan welke aansluiting moeten worden gekoppeld.
Allereerst het water afsluiten in de meterkast, kraan open (ook 1 boven zodat er lucht in kan en de leiding leeg kan lopen).
De GROHE Red is een Cold-Fill boiler, dus de warmwaterleiding hebben we niet meer nodig. Deze maken we dicht met een knelafsluiting.

Wel opvallend dat het bijgeleverde T-stuk 12mm is, terwijl andere slangen 15mm zijn. Ook de aansluiting in mijn muur is 15mm. Dit zal dus ten koste gaan van de hoeveelheid water dat uit mijn kraan komt.

Aan de kraan zelf zitten vrij veel slangen, waaronder ook 1 slang die met een lus de kraan uit en weer in gaat. Deze is wat lastig door het gat in het aanrecht en de ringen te krijgen, maar het lukt wel.

Na het aandraaien van alle aansluitingen voorzichtig het water er weer op. Goed kijken en voelen of nergens een koppeling nat wordt.
Alles blijft droog, mooi.
De kraan open en met veel gespetter en gesputter komt het eerste water uit de kraan.
Ontluchten met de kraan op warm en ook de 100graden knop. Check.
Overdrukregelaar testen door deze open te draaien. Oeps, iets teveel, het water spuit er hard uit over de rand van de trechter. Maar het werkt wel.

Nu de stekker in het stopcontact en een half uurtje wachten tot het water in de boiler volledig opgewarmd is.
Dan kunnen we de kraan testen.

rwhartgers 26-11-2014 Product paar dagen in bezit

Gisteren is de kraan geleverd. Vandaag aansluiten.
Ik ben geen loodgieter, geen elektricien, wel redelijk handig, dus ik ga dit zelf doen.

Eerst de tekeningen erbij en kijken wat er allemaal moet gebeuren.
- Past de boiler in het keukenkastje? check past.
- Boiler gebruikt max 2100W, moet dus op eigen groep. Hiervoor moet ik een snoer trekken van mijn ongebruikte Perilex aansluiting. Aansluitmateriaal kopen dus
- Overdrukregelaar met op afvoer aangesloten worden. Volgens de tekening ONDER de zwanenhals!!?? dan gaat mijn keukenkastje enorm stinken, lijkt me niet de bedoeling, die doen we VOOR de zwanenhals.
- Alle slangen, ringetjes en ander aansluitmateriaal is aanwezig.

Even de materialen halen voor het elektra, maar dan moet de aansluiting lukken.

rwhartgers 26-11-2014 Product paar dagen in bezit

Deze mooie kraan besteld in de dagaanbieding op iBood.
Levering als van tevoren door iBood beloofd op 21 November.

De Grohe Red wordt geleverd 1 grote stevige doos die best zwaar is.
In de grote doos zitten 3 kleinere dozen.
- klein doosje met een een overdrukregelaar voor Nederland inclusief bevestigingsmateriaal, afvoerslang, flexibele waterslang en t-aansluiting.
- grote platte doos met daarin de kraan
- grote doos met daarin de boiler

Alles zit goed stevig verpakt, geen transportschade.
De kraan zit er mooi stevig en degelijk uit.

Morgen installeren.

Fritser42 04-11-2014 Product paar dagen in bezit

Grohe is het kwaliteitsmerk voor Kranen.
Ze hebben een lange levensduur, blijven mooi, maar zijn niet spot goedkoop.
Via Ibood een geweldige aanbieding om de Grohe kokendwaterkraan te kopen gehad, super.

De kraan functioneert geweldig, vederlicht te bedienen en veilig met het kokende water.
Hopelijk ga ik er wederom lang plezier van hebben.