Philips HD6596 zwart, titanium - Reviews

gemalen koffie, servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 31 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD6596 zwart, titanium op Kieskeurig.nl.

Luroos 28-05-2018

De Senseo Switch dient de koffieminnende mens!

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

De Philips Senseo Switch ( HD6596/50), het nieuwe 2-in-1-koffiezetapparaat is in dit huishouden met groot enthousiasme getest!
- Bij het koffiezetten met de pads drong zich natuurlijk onmiddellijk de vergelijking op met het inmiddels “klassieke” Senseo-apparaat:
om kort te gaan: makkelijk, snel en de koffie was heter en beter, een dikke 10!
- Koffiezetten met een filter voor een volle kan stelde ook al niet teleur, lekker, snel gezet zonder een compleet ander apparaat te moeten neerzetten!
De thermoskan lijkt niet gemaakt om de koffie lang warm te houden, maar puur voor het gemak van een rondje koffie voor meerdere mensen tegelijk.
( bij een “gewoon” koffiezetapparaat schenk je de gezette koffie immers óók over van de glazen kan in een thermoskan…)

Over de vormgeving van de Senseo Switch waren hier de meningen verdeeld, maar eigenlijk vind ik dat bijzaak, want lelijk is dit apparaat allerminst en het neemt bovendien veel minder ruimte in dan de Senseo, laat staan als je daarnaast nog een koffiezetapparaat hebt staan voor de visite!
Het bedieningspaneel bovenop is duidelijk en laat niets te raden over.
Fijn dat er eventueel ook een kopje koffie van espresso-sterkte gezet kan worden.
Heel handig dat het apparaat zichzelf gelijk uitschakelt na het koffiezetten, dit past goed bij ons streven om zuinig om te gaan met energie!
En natuurlijk is het helemaal geweldig dat je een seintje krijgt al het apparaat toe is aan een ontkalkingsbeurt, dat komt de levensduur en smaak van de koffie ten goede!

Wel een paar kleine puntjes voor verbetering:

- Wat mij betreft had de inhoud van deze kan wel wat groter mogen zijn, vergelijkbaar met die van een gangbaar koffiezetapparaat.
- Omdat het snoer aan een zijkant zit ben je beperkt in de keuze van de plaats op het aanrecht, als je het tenminste niet vóór het apparaat langs wil laten lopen. Gewoon in het midden aan de achterkant zou praktischer zijn.
- Het plaatje waar de kopjes op geplaatst moeten worden is aan de randen nogal scherp, dus uitkijken voor je handen en/of theedoek!

Al met al zijn we dik tevreden en heeft de Philips Senseo Switch hier gelijk zijn plaatsje veroverd in dit huishouden en is meteen al onmisbaar!

Pluspunten

• Praktisch
  • Snel
  • Ruimtebesparend
  • Duurzaam

Minpunten

• De thermoskan is aan de kleine kant

Titine83 27-05-2018
  • Product gekregen

Zeer tevreden van dit toestel!

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Ik ben zeer tevreden van dit toestel. De Switch heeft een mooi design en is ook makkelijk in gebruik. De koffie is heerlijk! Bij de eerste maal gebruiken van de filterkoffie was het even wennen aan het geluid, maar dit ben je snel gewoon.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik
  • heerlijke koffie
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• geluid bij het zetten van de filterkoffie

19visje86 25-05-2018

Super lekkere filterkoffie!

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Ik heb dit fantastische apparaat mogen testen en daar ben ik enorm blij mee. Het apparaat voelt stevig aan en is toch niet zwaar. Het is heel smal, waardoor het op ieder aanrecht wel past. De filterkoffie die uit het apparaat komt is heel erg lekker, lekkerder dan uit ons oude filterkoffie apparaat. De meegeleverde isoleerkan houdt de koffie perfect warm, zelfs als je hem (per ongeluk) laat staan met de filter er nog op i.p.v. de deksel is de koffie na 2 uur nog lekker warm. De Senseo kan je instellen op intensiteit, waardoor je een heerlijk sterk bakje koffie kunt zetten. De watertank blijft nu ook zelf staan, waardoor je hem makkelijk even op het aanrecht kunt zetten om het dekseltje erop te doen of eventueel kunt afdrogen mocht je wat water geknoeid hebben. Het enige echte nadeel is dat je veel losse accessoires bij het apparaat krijgt, waardoor je of plek in je keukenkastje moet maken of het allemaal los op het aanrecht hebt staan. Verder drupt het apparaat best een tijdje na, na het zetten van Senseo koffie. Dit is niet echt iets van dit apparaat, want dat hebben alle Senseo apparaten.

Pluspunten

• Heerlijke filterkoffie
  • 2 in 1 apparaat
  • Goede thermoskan
  • Instelbare intensiteit

Minpunten

• Druppelt lang na
  • Veel losse accessoires

JohnV 16-05-2018

2 in 1

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Ideaal als je visite krijgt. het zijn 2 koffiezet apparaten in 1. door de weeks zet je lekker en snel via de Senseo pads snel 1 of 2 kopjes koffie en in het weekend een hele kan.
wil je een sterkere kop koffie, druk je 2 keer op de knop.
Het apparaat ziet er erg mooi uit en is kwalitatief zeer goed afgewerkt.
Koffie smaakt zoals we gewend zijn van Senseo, erg lekker.
Echte aanrader !!!

Pluspunten

• pads en filterkoffie
  • uitstraling
  • afwerking

ninox 28-06-2020

Compact 2 in 1

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Ben grotendeels tevreden van het apparaat, makkelijk te bedien, lekkere koffie,
doch koffie blijft niet echt lang warm, na 1u is koffie lauw

Misstino 02-02-2020

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Senseo switch is een erg fijn apparaat. Wil je 1 kopje koffie of een pot in een hand omdraai kun je het zetten.

Stufke 26-12-2019

Valt tegen

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Koffie in de kan blijft niet warm, binnen 15 minuten koud. Handeling van aparaat valt tegen t.o.v en gewone Senseo.
Heb spijt, helaas

a3aanus 22-08-2019

gebruiksonvriendelijk

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

bij gebruik van pads of de hele kan meerdere losse onderdelen naast de machine. te weinig plaats waardoor rammelende kopjes. waterreservoir te vaak bijvullen.

Herfstaster 29-07-2019

Teen aanrader 2 in 1

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Wij hebben dit apparaat ruim een jaar in gebruik en zijn er zeer tevreden over.het geluid wat het apparaat maakt vinden wij gezellig klinken en wij weten wanneer de koffie klaar is. Neemt weinig ruimte in en ziet er ook nog eens goed uit.

Simone153462 12-06-2019

Compact en mooi design

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Een kopje Senseo bij het ontbijt of een kan koffie voor het bezoek, ideaal is dit apparaat. Eenvoudig in gebruik en makkelijk te wisselen tussen de twee standen. Perfect omdat je geen twee apparaten meer op het aanrecht hoeft te hebben. Hij maakt bij het zetten van filterkoffie iets meer geluid dan bij de pads, maar dat is niet heel irritant of iets dergelijks. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Kaar123 08-06-2019

Fijn apparaat

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Fijn apparaat, moest wel even een nieuwe plek zoeken om hem neer te zetten vanwege de lengte. Goed om een grote pot koffie te zetten, maar ook voor snel bezoek even senseo. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Hanzie1946 14-05-2019

Redeijktot goed

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Goed wat betreft veelzijdig gebruik naar behoefte, toppie!! Nadeel in onze situatie : ontkalkingsindicatie brandde al snel na eerste gebruik. Na meerdere keren te hebben ontkalkt blijft het lampje nog steeds branden.. onze vragen: 1. Heeft ontkalkingsprocedure soms nog geen goed resultaat, m.a.w.hoe lang moeten we hiermee door blijven gaan, tot er uiteindelijk goed is ontkalkt? Of moet er andere oorzaak zijn? 2. Is dit normaal en zo niet, wat is dan verdere procedure? Bedankt alvast voor alle positieve reacties, zodat we weer verder kunnen zonde continu oplichtend ontkalkingsindicatielampje.?
Bedankt.
Hans

Cornelia25 12-04-2019

Waardeloos

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Te weinig plaats voor twee kopjes, veel herrie, waterreservoir snel leeg. Kopjes trillen eraf. Duurt erg lang voordat deze opgewarmd is vooral tussen meerdere kopjes.
Ik heb hem gekocht maar heb er spijt van.

Anja londema 07-01-2019

Maakt veel herrie

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Senseo voor 1 of 2 kopjes geweldig, maar zodra je de pot wil gebruiken maakt het apparaat erg veel herrie zeker gemiddeld 8 minuten eer de pot vol is. Mag hem gelukkig terug sturen van Bol.com

Minpunten

• Herrie
  • Duurt lang voor de pot vol is
  • Lekt lang na

Aike1963 10-08-2018

Maakt wat geluid. Wij vinden dat geen probleem.

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Koffie zetten zoals je het zelf het lekkerste vind.
En voor de gemakzuchtige onder ons, gewoon een koffie pad er in, kopje er onder, knopje drukken, ff wachten, klaar.
Appeltjeeitje.

Pineau 16-07-2018

rammemelend geluid

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

na het zoveelste apparaat van Senseo te hebben gekocht; is dit wel made in China.
Het rammelt en trilt enorm.
Echt een HELS lawaai.
Ik kijk uit naar uw reactie.

Simone83 13-06-2018

mooi design, lekkere koffie, fijn gebruiksgemak

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Wat een mooi apparaat. De vorige senseo was best groot op het aanrecht, maar deze neemt maar een kleine ruimte in beslag.

Na het openen van de doos zat ik binnen 5 minuten al aan mijn eerste kopje koffie. Het apparaat is dan ook heel gebruiksvriendelijk. Zowel bij het zetten van 1 kopje als bij het zetten van een hele kan. Het nadeel is wel dat hij een pulserend geluid maakt als er een kan koffie gezet wordt. Echter is dit niet heel storend.

De kan voor de filterkoffie is aan de kleine kant. Er kunnen maximaal 7 senseokopjes uit. Als er regelmatig meer dan 3 personen koffie drinken, zou ik al voor een groter koffiezetapparaat gaan.

Pluspunten

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Pulserend geluid bij zetten van filterkoffie
  • Kleine kan

Svekke77 12-06-2018

Ideaal product

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Is een ideaal product. Ik sta met de vaste vroeg en het is snel om te wisselen. s'Morgens een kop senseo, daarna wissel ik voor een thermos en op 6minuten heb ik heerlijke koffie voor op het werk.

Pluspunten

• Snel omwisselbaar

Minpunten

• Geen opbergvak

MustangBert 06-06-2018

Zeer leuk toestel!

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Zeer handig toestel! Als je 1 kopje wilt gebruik je simpelweg de senseo pads en als je een thermos wilt gebruik je filterkoffie die op minder dan 10 minuutjes klaar is! Een tweede voordeel aan de filterkoffie is da je perfect de sterkte van je koffie kan bepalen door meer of minder koffie toe te voegen. Je kan alsook perfect bepalen hoeveel koffie je wenst te zetten door de handige aanduiding van het aantal kopjes op de watertank. Alle losse onderdelen zijn perfect afwasbaar in de afwasmachine dus geen gedoe meer met dat je ieder onderdeel moet gaan afwassen. Nog een leuke feature is dat de filterhouder perfect past in de bijgeleverde onderzetter waar ook de kopjes op zouden staan als men pads zou gebruiken. Als men de pads zou gebruiken kan men allereerst (net zoals alle andere senseo's) 1 of 2 kopjes kiezen met de daarbij horende padhouder en ten tweede ook de sterkte van de koffie selecteren. Voor de rest supermooi design!

• Sterkte van koffie bepalen
  • Uitlekbakje voor filter
  • Hoeveelheid koffie bepalen
  • Afwasbaar in de afwasmachine

TimDeBie 04-06-2018

Goede multifunctional

Geschreven voor: Philips HD6596 zwart, titanium

Ik ben zeer tevreden van de aankoop van dit toestel. Voorheen gebruikte ik een klassiek Senseo apparaat, maar soms moest ik manueel koffie zetten om een grotere hoeveelheid te hebben (bij bezoek bijvoorbeeld). Met dit toestel kan het beide! Je maakt een kan koffie voor de bezoekers, wil iemand toch liever een deca koffie, dan maak je heel makkelijk één tas deca koffie. Het toestel oogt mooi en past makkelijk in de keuken. Ik ontdekte één minpuntje, het toestel maakt iets meer lawaai dan een klassiek Senseo apparaat.