Philips HD6596 - Reviews

gemalen koffie, servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 36 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Luroos 28-05-2018

De Senseo Switch dient de koffieminnende mens!

De Philips Senseo Switch ( HD6596/50), het nieuwe 2-in-1-koffiezetapparaat is in dit huishouden met groot enthousiasme getest!
- Bij het koffiezetten met de pads drong zich natuurlijk onmiddellijk de vergelijking op met het inmiddels “klassieke” Senseo-apparaat:
om kort te gaan: makkelijk, snel en de koffie was heter en beter, een dikke 10!
- Koffiezetten met een filter voor een volle kan stelde ook al niet teleur, lekker, snel gezet zonder een compleet ander apparaat te moeten neerzetten!
De thermoskan lijkt niet gemaakt om de koffie lang warm te houden, maar puur voor het gemak van een rondje koffie voor meerdere mensen tegelijk.
( bij een “gewoon” koffiezetapparaat schenk je de gezette koffie immers óók over van de glazen kan in een thermoskan…)

Over de vormgeving van de Senseo Switch waren hier de meningen verdeeld, maar eigenlijk vind ik dat bijzaak, want lelijk is dit apparaat allerminst en het neemt bovendien veel minder ruimte in dan de Senseo, laat staan als je daarnaast nog een koffiezetapparaat hebt staan voor de visite!
Het bedieningspaneel bovenop is duidelijk en laat niets te raden over.
Fijn dat er eventueel ook een kopje koffie van espresso-sterkte gezet kan worden.
Heel handig dat het apparaat zichzelf gelijk uitschakelt na het koffiezetten, dit past goed bij ons streven om zuinig om te gaan met energie!
En natuurlijk is het helemaal geweldig dat je een seintje krijgt al het apparaat toe is aan een ontkalkingsbeurt, dat komt de levensduur en smaak van de koffie ten goede!

Wel een paar kleine puntjes voor verbetering:

- Wat mij betreft had de inhoud van deze kan wel wat groter mogen zijn, vergelijkbaar met die van een gangbaar koffiezetapparaat.
- Omdat het snoer aan een zijkant zit ben je beperkt in de keuze van de plaats op het aanrecht, als je het tenminste niet vóór het apparaat langs wil laten lopen. Gewoon in het midden aan de achterkant zou praktischer zijn.
- Het plaatje waar de kopjes op geplaatst moeten worden is aan de randen nogal scherp, dus uitkijken voor je handen en/of theedoek!

Al met al zijn we dik tevreden en heeft de Philips Senseo Switch hier gelijk zijn plaatsje veroverd in dit huishouden en is meteen al onmisbaar!

Pluspunten

• Praktisch
  • Snel
  • Ruimtebesparend
  • Duurzaam

Minpunten

• De thermoskan is aan de kleine kant

Titine83 27-05-2018
  • Product gekregen

Zeer tevreden van dit toestel!

Ik ben zeer tevreden van dit toestel. De Switch heeft een mooi design en is ook makkelijk in gebruik. De koffie is heerlijk! Bij de eerste maal gebruiken van de filterkoffie was het even wennen aan het geluid, maar dit ben je snel gewoon.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik
  • heerlijke koffie
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• geluid bij het zetten van de filterkoffie

19visje86 25-05-2018

Super lekkere filterkoffie!

Ik heb dit fantastische apparaat mogen testen en daar ben ik enorm blij mee. Het apparaat voelt stevig aan en is toch niet zwaar. Het is heel smal, waardoor het op ieder aanrecht wel past. De filterkoffie die uit het apparaat komt is heel erg lekker, lekkerder dan uit ons oude filterkoffie apparaat. De meegeleverde isoleerkan houdt de koffie perfect warm, zelfs als je hem (per ongeluk) laat staan met de filter er nog op i.p.v. de deksel is de koffie na 2 uur nog lekker warm. De Senseo kan je instellen op intensiteit, waardoor je een heerlijk sterk bakje koffie kunt zetten. De watertank blijft nu ook zelf staan, waardoor je hem makkelijk even op het aanrecht kunt zetten om het dekseltje erop te doen of eventueel kunt afdrogen mocht je wat water geknoeid hebben. Het enige echte nadeel is dat je veel losse accessoires bij het apparaat krijgt, waardoor je of plek in je keukenkastje moet maken of het allemaal los op het aanrecht hebt staan. Verder drupt het apparaat best een tijdje na, na het zetten van Senseo koffie. Dit is niet echt iets van dit apparaat, want dat hebben alle Senseo apparaten.

Pluspunten

• Heerlijke filterkoffie
  • 2 in 1 apparaat
  • Goede thermoskan
  • Instelbare intensiteit

Minpunten

• Druppelt lang na
  • Veel losse accessoires

Simone83 13-06-2018

mooi design, lekkere koffie, fijn gebruiksgemak

Wat een mooi apparaat. De vorige senseo was best groot op het aanrecht, maar deze neemt maar een kleine ruimte in beslag.

Na het openen van de doos zat ik binnen 5 minuten al aan mijn eerste kopje koffie. Het apparaat is dan ook heel gebruiksvriendelijk. Zowel bij het zetten van 1 kopje als bij het zetten van een hele kan. Het nadeel is wel dat hij een pulserend geluid maakt als er een kan koffie gezet wordt. Echter is dit niet heel storend.

De kan voor de filterkoffie is aan de kleine kant. Er kunnen maximaal 7 senseokopjes uit. Als er regelmatig meer dan 3 personen koffie drinken, zou ik al voor een groter koffiezetapparaat gaan.

Pluspunten

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Pulserend geluid bij zetten van filterkoffie
  • Kleine kan

Svekke77 12-06-2018

Ideaal product

Is een ideaal product. Ik sta met de vaste vroeg en het is snel om te wisselen. s'Morgens een kop senseo, daarna wissel ik voor een thermos en op 6minuten heb ik heerlijke koffie voor op het werk.

Pluspunten

• Snel omwisselbaar

Minpunten

• Geen opbergvak

MustangBert 06-06-2018

Zeer leuk toestel!

Zeer handig toestel! Als je 1 kopje wilt gebruik je simpelweg de senseo pads en als je een thermos wilt gebruik je filterkoffie die op minder dan 10 minuutjes klaar is! Een tweede voordeel aan de filterkoffie is da je perfect de sterkte van je koffie kan bepalen door meer of minder koffie toe te voegen. Je kan alsook perfect bepalen hoeveel koffie je wenst te zetten door de handige aanduiding van het aantal kopjes op de watertank. Alle losse onderdelen zijn perfect afwasbaar in de afwasmachine dus geen gedoe meer met dat je ieder onderdeel moet gaan afwassen. Nog een leuke feature is dat de filterhouder perfect past in de bijgeleverde onderzetter waar ook de kopjes op zouden staan als men pads zou gebruiken. Als men de pads zou gebruiken kan men allereerst (net zoals alle andere senseo's) 1 of 2 kopjes kiezen met de daarbij horende padhouder en ten tweede ook de sterkte van de koffie selecteren. Voor de rest supermooi design!

• Sterkte van koffie bepalen
  • Uitlekbakje voor filter
  • Hoeveelheid koffie bepalen
  • Afwasbaar in de afwasmachine

Thomas 03-06-2018

Goede en snelle koffie

De Switch is de ideale oplossing als je graag wisselt tussen het zetten van kopjes of een grote kan koffie.
Ik zet meermaals per dag een enkele, of twee kopjes koffie. Dit gaat snel en gemakkelijk, binnen de minuut met 1 druk op de knop.
Als we visite hebben dan is het leuk dat we een grote pot kunnen maken, zonder dat we ook dit toestel in huis moeten hebben.
Iedereen kent intussen wel de smaak van Senseo, maar toch vind ik dat dit toestel een veel betere kop maakt dan eerdere modelen.
De Intensity Select functie zorgt voor een gemakkelijke en aangename afwisseling in sterkte als je eens een kleiner, sterker kopje koffie wil. Je mag niet verwachten dat je er een echte espresso mee zal maken.
Verder is het design van het toestel niet lelijk. Het oogt modern en neemt niet teveel plaats in de keuken in. Enig minpunt is dat de waterniveauaanduiding enkel gemarkeerd is aan de rechterkant.

Niet onbelangrijk vind ik tot slot dat de pads die Senseo gebruikt veel ecologischer zijn dan capsules.

Pluspunten

• goede, snelle koffie
  • Intensity Select
  • zowel kan als kopje(s)xcds

Minpunten

• waterniveauaanduiding

Zacharias1969 02-06-2018

1,2 of vol.

Geen gedoe meer met 2 apparaten. De switch tussen pad voor 1/2 kopjes en een kan filterkoffie is ideaal.
De auto-off functie is erg prettig, het opwarmen en 1 kopje zetten is klaar terwijl je wacht.
Met andere woorden, of je nu in je eentje, met z'n tweeën of voor een kamer vol wilt koffiezetten. Nu het juiste apparaat.

Pluspunten

• snel
  • verwisselbaar

Diana42 02-06-2018

Leuk apparaat

Mooie machine en makkelijk te gebruiken.
Ideaal voor als je visite ontvangt.
De smaak van de koffie is lekker en goed van temperatuur.
Het design is ook mooi.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

johan73 02-06-2018

een fijne koffiemachine

Dit apparaat is uitermate geschikt voor diegene die gemak, snelheid en traditie van koffie drinken wil combineren. Het apparaat bewijst dat het snelle en smakelijke koffie kan zetten, maar tegelijk ook comfort biedt in de vorm van het apparaat.

Pluspunten

• smaak
  • gemak
  • snelheid
  • uitvoering apparaat

Minpunten

• formaat thermoskan

Henriet12 02-06-2018

In een handomdraai een kan of kop gevuld

Design en gemak, heerlijke koffie voor één, twee of een man of zeven. Wij hebben net een verjaardag achter de rug, ik was beetje bang dat de inhoud van de kan te klein zou zijn, maar het was prima te doen. Het is een groot voordeel dat we nu niet meer twee maar één mooi apparaat op het aanrecht hebben staan. Het is een mooi slank model,die doet wat hij belooft. De Senseo functie is zoals we gewend zijn met een heerlijk creme laagje. De koffie zowel Senseo als de inhoud van de kan is goed heet. Het zetten van een kan koffie maakt wel meer geluid dan een normaal koffiezetapparaat,maar is niet storend. Groot voordeel is dat hij vrijwel direct na gebruik uit schakeld. De thermoskan houdt de koffie goed warm. De accessoires nemen wel wat meer ruimte in maar dat is voor ons geen probleem.
Al met al, een aankoop waar we heel blij mee zijn.

Pluspunten

• Zowel filter als pads te gebruiken
  • Twee in één
  • Temperatuur
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geluid bij zetten kan

Johan33 01-06-2018

aanrader!

het is een buitengewoon interessant koffiezetapparaat. Het heeft de ideale combinatie van het gemak van snelle koffie middels Senseo en het traditionele van filterkoffie. De koffie is in geval van beide varianten warm en smakelijk. Een aanrader!
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Inge 01-06-2018

Heerlijke koffie zowel met pads als filterkoffie

De Philips Senseo Switch is een fantastisch toestel met een mooi design. Je kan zowel koffie met pads maken als filterkoffie. Beide koffies smaken overheerlijk. De koffie met pads kan per 1 of 2 tassen gemaakt worden, de filterkoffie tussen de 7 en 10 kopjes koffie. De bediening is ook heel eenvoudig, geen geknoei met verschillende knopjes en standen.

GLF81 30-05-2018

Handig apparaat met mogelijkheden voor ierdereen

De Senseo Switch heeft een verrassend nieuw uiterlijk vergeleken met de Senseo Original. De smalle en lage vormgeving past beter bij een minimalistisch interieur en de Switch neemt veel minder ruimte in dat de Original en is hierdoor ook beter geschikt voor de klein behuisden. Wat mij direct opviel was dat de machine ontzettend licht is, hooguit 2 of max. 3 kilo. Alhoewel dit het schoonmaken makkelijker maakt, merkte ik op dat ik bij het koffiezetten iedere keer mijn linkerhand op de machine hield om deze niet op te laten vallen en met mijn andere hand de hendel naar beneden duwde.

Mogelijkheden
De opties om zowel een Senseo koffie of filterkoffie te kunnen zetten is een goede zet van Philips en te toevoeging in de Switch Premium om door twee keer te klikken op de 1 of 2 kops Senseo knop voor een kleine extra sterke koffie maakt dit apparaat geschikt voor bijna iedereen. Jammer vind ik wel dat de machine niet de mogelijkheid geeft om zelf de hoeveelheid koffie aan te passen. De koffiehoeveelheden zijn in de fabriek ingesteld en staan vast.

Doordat je zowel Senseo koffie als filterkoffie kan zetten, zijn er wel veel losse onderdelen, die je -wanneer je deze niet gebruikt- ergens moet opbergen. Ik vind het jammer dat hiervoor niet een innovatieve manier is gevonden om alles zo compact mogelijk bij elkaar op te bergen. Alle onderdelen zijn los en jammergenoeg passen de padhouders niet op de filterhouder of thermoskan. Om alles compleet te houden, zal je hiervoor ergens in een keukenkastje ruimte moeten maken.

De koffie
De koffie uit de Switch allereerst heet of in ieder geval goed warm en de smaak wat lekker pittig. Dat was ik niet gewend van Senseo en is was dan ook blij verrast. Geen lauwe bak slappe koffie, maar lekker heet en krachtig. Nu is dit natuurlijk een smaakkwestie, maar over het algemeen houdt iedereen volgens mij wel van warme of zelfs hete koffie. Ook filterkoffie komt redelijk goed tot zijn recht.

Al met al vind ik de Senseo Switch een leuk koffiezetapparaat met genoeg mogelijkheden om bijna iedereen tevreden te stellen met een vers gezet smakelijk kopje koffie. Voor een grote groep bezoek is de mogelijkheid om filterkoffie te zetten ideaal, als je alleen of met z’n tweeën bent kan je een Senseo koffie zetten en heb je een extra kick nodig dan zet je een kleine krachtige Senseo koffie. Het apparaat is klein en past op ieder aanrechtblad, je hebt alleen wel wat extra ruimte nodig in een keukenkastje voor het opbergen van de losse onderdelen zoals de extra padhouder, de filterhouder en de thermoskan.

Pluspunten

• mogelijkheid om Senseo als filterkoffie te zetten
  • Energiezuinig
  • Smal en klein

Minpunten

• Veel losse onderdelen
  • Apparaat en onderdelen zijn erg licht
  • Lawaaierig
  • koffievolume is niet instelbaar

gewiktengewogen 28-05-2018

Handige duo-oplossing!

Misschien niet voor iedereen een must, maar als je net zoals mezelf vaak een pad toestel en een filtertoestel moet combineren, dan is het uiteraard een groot gemak dat je maar één toestel in huis moet halen.

Ik zet voor mezelf overwegend koffie via het pad systeem, maar als ik wat meer volk over de vloer krijg, dan ontzie ik het toch om voor al mijn gasten een individueel potje koffie te maken en dan grijp ik naar de traditionele filterkoffiezet.

Dit toestel biedt eigenlijk het beste van beide werelden: je kan er net zoals een klassieke senseo één of twee kopjes koffie mee zetten via koffiepads. Maar heb je grote dorst of meer gasten dan kan je ook een kan filterkoffie maken.

Het toestel zelf is mooi vormgegeven. Het oog wil ook wat en dit toestel kan je perfect een plaatsje geven op je aanrecht. Dankzij de strakke vormgeving en zwart/grijze kleurencombinatie past deze in elk interieur.
Het toestel is wat aan de grote kant (15 x 40 x 27 cm), maar als je twee toestellen in één combineert, lijkt me dit wel logisch.

Je hoeft geen ingenieursstudies gedaan te hebben om het toestel om te vormen van pad naar filtersysteem. Opvangbakje uithalen, padhouder verwijderen en filter en kan in de plaats zetten! Easypeasy. De onderdelen die je niet nodig hebt, plaats je wel beter in de lade of kast want anders blijft je aanrecht er wat slordig uitzien.

De duidelijke knopjes bovenaan laten ook geen twijfel: je maakt één kopje, twee kopjes of een kan koffie.

Na gebruik schakelt het toestel zich ook vanzelf uit, dus geen erg als je dit zelf vergeet!

Zowel via de pads als filter maakt dit toestel een lekker bakje koffie.
Via pads krijg je een mooi laagje schuim op je koffie en de filterkoffie maak je zo straf (of zo slap) je zelf wil. Ook bij de pads kan je de intensiteit zelf bepalen: één druk op de knop zorgt voor mildere koffie, tweemaal drukken op de knop geeft een kleiner kopje, straffe koffie. Handig, want iedereen heeft z’n eigen voorkeur.

Via de filter kun je zo’n 7 koppen koffie zetten. Er gaat één liter water in het waterrreservoir. De kan fungeert ook meteen als thermosfles en deze houdt meerdere uren warm. Ideaal als je niet alles ineens wil uitdrinken.

Klein nadeeltje: de filter heeft een kleiner formaat dan de klassieke koffiezet, dus je moet wel even overschakelen op een ander filter nummer.

Het toestel warmt snel op en na een druk op de knop tovert het binnen de minuut (met de stopwatch getimed!) een heerlijke kop koffie tevoorschijn.
Geruisloos is het toestel helaas niet. Ik vind dat (vooral bij het koffiezetten met pads) het toestel redelijk veel lawaai maakt.
Je kan het opvangreservoir ook niet in hoogte verstellen (wat bij sommige senseo toestellen wel kan) waardoor je ook wel wat koffiespetters krijgt op je aanrecht.

Conclusie

Wie zoekt naar een duo oplossing voor koffiezetten via filters en pads, hoeft niet langer uit te kijken. Deze Switch is ideaal !

Pluspunten

• duo oplossing
  • mooie vormgeving
  • intensiteit zelf bepalen

Minpunten

• luid
  • spettert

mama77 27-05-2018

Handig en mooi om te zien

Handig apparaat, geen extra apparaat meer nodig. Dat is echt het grootste voordeel. Nadeel vind ik wel dat je ruimte moet hebben voor alle losse accessoires en dat het apparaat, bij het zetten van filterkoffie best geluid maakt. Een pulserend, continu geluid, totdat het hele waterreservoir leeg is. Visite in de woonkamer dacht dat er een vaatwasser aan stond oid.

Pluspunten

• praktisch
  • snel

Minpunten

• geluid

lislot 26-05-2018

Handig 2 in 1 apparaat

De orginele Senseo kent iedereen natuurlijk, leuk om eens een andere, vernieuwde versie te zien. Het concept vind ik ook handig, gewoon kiezen of je een grote kan filterkoffie zet, of 1 of 2 kopjes met een pad neemt. Wij drinken thuis niet veel koffie, maar met feestjes en verjaardagen gaat het hard, en komt de filterfunctie zeker van pas.
Design vind ik erg mooi, hij is vrij smal, wat altijd prettig is qua ruimte in de keuken. Bediening is erg eenvoudig, dat wijst voor zich eigenlijk.
Reinigen van de losse onderdelen is ook fijn, alles kan gewoon in de afwasmachine.
Smaak van de koffie is uiteraard helemaal afhankelijk van welk product je koopt, maar de bijpassende Senseo koffie vind ik persoonlijk erg lekker.
Al met al een mooi apparaat, geschikt voor weinig of groot gebruik, ideaal!

Pluspunten

• 2 in 1 functie
  • Makkelijk te reinigen

pokey93 26-05-2018

mooi smal design en kop/kan functie is ideaal in 1 apparaat

geen gedoe meer met 2 apparaten. de switch tussen pad voor 1/2 kopjes en een kan filterkoffie is ideaal.
de auto-off functie is erg prettig, het opwarmen en 1 kopje zetten is klaar terwijl je wacht.
ik zou het handig vinden als op de behuizing een ophang systeem zou zitten zodat je de padhouders/kanfilter/dop georganiseerd bij het apparaat hebt ipv los in de la.

Pluspunten

• switchen tussen pads/kan is ideaal in 1 apparaat
  • mooi slank en klein apparaat

Minpunten

• losse onderdelen niet bij apparaat op te bergen

Sandra 25-05-2018

compact 2 in 1 koffiezet

Dit toestel neemt weinig plaats in op het aanrecht (vervangt koffiezet en Senseo want je hebt het beide in 1 toestel!).
Alleen of mer meerdere? Binnen enkele tellen heb je een dampende pot koffie, net zoals je zelf verkiest want de intensiteit kan gemakkelijk geregeld worden.

Pluspunten

• weinig ruimte
  • 2 in 1
  • snel koffie
  • in te stellen naar eigen voorkeur
  • makkelijk in gebruik

Ootje 25-05-2018

Makkelijk apparaat

Mooi apparaat. Handig in gebruik. Even snel een kopje koffie zetten middels een pad of een pot koffie met filterkoffie. Koffiepot aan de kleine kant. Houdt wel goed warm. Enig nadeel pot is niet doorzichtig dus je kan niet zien hoeveel er nog in zit. Apparaat maakt niet veel lawaai.

Minpunten

• Ondoorzichtige koffiepot