Philips Senseo HD7892 - Reviews

gemalen koffie, servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Type
combi-koffiemachine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 32 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,1

skipper79 19-11-2016

fijne combinatie!

De Senseo Switch heb ik nu een aantal maanden in huis. Wat mij aanspreekt aan dit apparaat is de combinatie van de originele Senseo en de normale filterkoffie. In plaats van 2 apparaten op m'n aanrecht heb voldoende aan 1 Senseo Switch. Echt een ruimtebesparing!
Daarnaast vind ik de smaak van de Senseo beter dan m'n originele.
Ook kan je grotere koppen onder de Senseo Switch plaatsen. Handig voor het maken van een lekker cappuccino.
Een ander voordeel van de Senseo Switch vind ik dat deze automatisch uit gaat naar het zetten van de koffie. Omdat de Senseo Switch geen schakelaar heeft blijft het apparaat dus niet helemaal uit. Verbruik in standby modus is ongeveer 0,1W. Dat vind ik acceptabel.

Naast de vele voordelen ervaar ik 2 nadelen; het pulserende geluid bij het zetten van een kan koffie is vrij hard. Daarnaast heeft de Senseo veel losse onderdelen die je ergens in de buurt van het apparaat moet houden. Maar eerlijkgezegd is de ruimtebesparing groter met 1 Senseo Switch dan 2 losse apparaten.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • mooi design
  • 2-1
  • ruimtebesparing

Minpunten

• hard pulserend geluid bij filterkoffiezetten
  • kleine koffiekan
  • veel losse onderdelen

Jim 19-11-2016

Intelligente beauty

Reeds lang wou ik naast onze Senseo ook een klassieke percolator met koffiekan die gewoon doorloopt, maar da's dan alweer een toestel erbij in de keuken. Deze Switch combineert de klassieke doorloopkoffiekan met de individuele Senseo. Een goeie zaak is ook dat de koffiekan isolerend is zodat men de koffie niet dient warm te houden op een warme plaat (ecologisch en betere koffie). Het klopt dat ie bij het doorlopen van de koffie meer lawaai maakt dan een klassieke percolator (lawaai als een Senseo, maar dan in kleine schokjes tot de kan vol is), maar dat went volgens mij.
Bij individuele porties hoef je ook niet meer het Senseotoestel eerst op te warmen en dan nogmaals drukken om een kopje te maken zoals de vroegere modellen.
Het toestel geeft bovendien zelf aan wanneer het ontkalkt dient te worden, handig.
En dit alles toch in een strak design dat niet teveel plaats inneemt.

Veel waar voor je geld dus, als je 't mij vraagt. Soms valt een mens zijn mond nog eens open, zoals van deze Switch! Ik giet door dat mondje alvast die crèmige koffie naar binnen! Een aanrader.

Pluspunten

• 2 in 1
  • mooi design
  • compact
  • geeft zelf aan wanneer ontkalken nodig is
  • geen warmhoudplaat voor de koffiekan vereist

Minpunten

• beetje luider dan een klassieke percolator

DirkVdw 17-11-2016

Geweldig en efficiënt

Dit toestel lost mijn probleem volledig op. Als ik studeer of werk, neem me nu een kannetje koffie, waarmee ik een ganse voor- of namiddag toekom zonder dat die te fel afkoelt. Als ik graag snel een tas koffie drink, gebruik ik gewoon de oude senseo functie.
Ik heb mijn oude senseo aan de kant geschoven voor deze Switch en ben er niet rouwig om.

Pluspunten

• Mooi ogend
  • Handig

Minpunten

• soms wat luid bij het maken van een kannetje

Paulus5 07-11-2016

Mooi design en prima koffie

Apparaat heeft een mooi design en is eenvoudig te bedienen. Er zitten veel losse onderdelen bij het apparaat die je afzonderlijk gebruikt afhankelijk van het zetten van 1, 2 kopjes of een kan koffie. Apparaat maakt veel geluid bij het zetten van een kan koffie. Voordeel is dat je voor de filterkoffie nu veel meer keuze hebt in soorten koffie dan bij de koffiepads.

• 2 in 1
  • Smal apparaat

Minpunten

• Veel geluid
  • Kunnen maar 7 kopjes in de kan

cathy79 29-10-2016

mooi slank apparaat

Een mooi apparaat om te zien, neemt weinig plek in, gaat meteen uit na een kopje koffie dus energiezuinig.
Persoonlijk vind ik het kannetje koffie niet lekker, door de snelle doorlooptijd is een stevig bakkie bijna niet mogelijk of je moet heel veel extra filterkoffie toevoegen. Verder prettig in gebruik. De pads werken hetzelfde als bij de 'gewone' senseo.
Super handig vind ik dat je snel kan switchen tussen losse kopjes of een kannetje (7p) koffie.

Pluspunten

• snel maatwerk qua hoeveelheid
  • snel warm

Minpunten

• slappe koffie bij kannetje
  • veel losse onderdelen (kan, houder enz)

Senseo switch 02-09-2018

Senseo switch

De koffie is goed heet, maar je moet hem wel meteen opdrinken want binnen het uur is hij koud, te koud om hem nog te drinken.

Pluspunten

• 2 in 1 heel ideaal

Minpunten

• Snel koud.
  • 7 kopjes is een raar aantal én weinig

Cocky 03-07-2018

dacht het gevonden tehebben ??????

we hebben een slechte zeker een maandagochtend apparaat de ene kant meer koffie dan de andere kant nu ruim een half jaar oud na contact gehad te hebben met klantenservices zijn we nog niets opgeschoten helaas, ik kan het apparaat terug sturen dan wordt deze nagekeken daar heb ik niets aan kan dan geen koffie zetten, gevraagt voor een nieuwe niet deze meer maar de gewone maar dat kon niet, een slechte services helaas

Pluspunten

• koffie is heet

Minpunten

• het ene kopje is voller dan de ander
  • koffiepot zetten veel herrie

yasmina 26-05-2018

supermakkelijk de switch

Koffie is goed van smaak en lekker heet!
de keuze om 1 2 kopjes of een kannetje koffie te zetten is ideaal. Het uiterlijk van het apparaat is een mooie aanvulling voor in je keuken😍

Pluspunten

• smaak
  • design
  • opties

Minpunten

• opwarmtijd

Debby 17-05-2018

Zowel 1 kopje als een kan koffie mogelijk!

Handig dat er zowel 1 kopje koffie als een kan koffie gemaakt kan worden. Ikzelf ben de enige thuis die koffie drinkt, maar als er mensen over de vloer komen, maak ik graag een kan koffie. Dit apparaat is ideaal hiervoor. Het gaat ook snel om een kopje koffie te maken.

Pluspunten

• 2-in-1: zowel 1 kopje als een kan koffie
  • Snel koffie

Tina 26-02-2018

philips senseo switch

We hebben het nu 2 jaar en 2 maanden in gebruik. ziet er mooi uit maar maakt te veel lawaai. weet niet of ik het zal aanbevelen. Helaas is het apparaat nu al stuk, en net 2 maanden na de garantie, altijd op tijd ontkalkt . Hier zijn we niet blij mee

Pluspunten

• mooi
  • goede smaak

Minpunten

• lawaai
  • te snel stuk

Rkh1214 29-01-2018

Compac maar veel lawaai

Het product gekocht om zijn compactheid en ruimte gemak. De senseo switch maakt een bijzonder irritant lawaai bij het vullen van een kan filterkoffie. Een enorme tegenvaller.
Smaak is overigens goed...ook van de senseo.

Pluspunten

• Compact
  • Smaak filterkoffie en senseo

Minpunten

• Lawaai
  • Kort snoer

Roy 18-04-2017

Moderne vormgeving

Schitterend apparaat, waarbij de werking als pad machine en filter apparaat zeer goed voldoet.
De temperatuur in de thermoskan blijft lang op peil.

Pluspunten

• slanke vormgeving
  • thermoskan blijft lang op temperatuur

Minpunten

• verdeling bij 2 kops pad gaat niet gelijk op

Ad 07-12-2016

Zelf keuze bepalen in koffiesoort

3 weken gebruikt en geeft plotseling geen water meer ,terug gestuurd naar Philips en keurig na 4 dagen retour (boiler vervangen)Bij gebruik 1 keer weer kapot moet ik het app weer wegbrengen met de hoop dat app blijft werken....hou jullie op de hoogte.

Pluspunten

• Keuze in koffiezetten

Minpunten

• Snel kapot

Zyra 24-11-2016

Perfect machine

Dit is het perfecte machine om in de week één kopje en in het weekend een kan koffie te zetten. Snel om te bouwen en een superhandige kan om in te schenken. Voordeel is dat het machine van zichzelf direct uitschakelt ;-). Het oogt heel design en is kleiner dan een koffiemachine en een senseomachine. Dus meer plaats in de keuken ;-)

Bunman 16-11-2016

gemakkelijk lekkere koffie

Tot nu toe paar weken in bezit. In vergelijking met mijn oude Senseo is het gebruikersgemak er op vooruit gegaan. De pad houder kan in zijn geheel worden uitgenomen waardoor schoonmaken snel en gemakkelijk gaat. Ook de degelijkheid van het waterreservoir is beter geworden.
Het reservoir zit aan de achterzijde en valt toch redelijk op. Nu is het apparaat nog vrij nieuw maar ik vraag me of of na langere tijd het reservoir er niet 'lelijker' op gaat worden vanwege de kalkvlekjes die op den duur toch gaan ontstaan. Maar dit kan natuurlijk makkelijk worden verholpen.

De smaak van de koffie is goed. Het apparaat is snel opgewarmd en met slechts 1 druk op de knop is het geregeld. Ook de mogelijkheid om een kan te zetten is ideaal wanneer je meerdere koffiedrinkers over de vloer hebt. Uit 1 kan krijg je ongeveer 7 kopjes.

Het apparaat heeft een mooi design en is een streling voor het oog in iedere keuken.

Al met al zeker een aanrader!

• snel opgewarmd
  • koffie met 1 druk op de knop

Minpunten

• tot nu toe nog niet

xoenie 16-11-2016

prima toestel met goede prijs kwaliteitsverhouding

et apparaat is erg leuk van design en vormgeving, en neemt veel minder plaats in dan 2 aparte apparaten. Het is superhandig om te gebruiken. het is makkelijk voor mensen die vlug snel een kopje willen (senseo) of mensen die uitgebreid ontbijten(koffiekan). het is een echte aanrader en een super uitvinding. ik ben een voorstander.

Pluspunten

• leuk design
  • handig in gebruik

misty 15-11-2016

senseo switch

reeds een paar weken in het bezit van de Senseo switch we zijn er super tevreden over,het is zeker een aanrader, heel handig 1kopje ,2 kopjes of een kan .
de koffie is heet wat ik van de eerste Senseo helaas niet kon zeggen.

Pluspunten

• hete koffie
  • mooi design

Elvavo 15-11-2016

Ideaal 2 in 1 apparaat

Uitzicht:
Zeer mooi smal toestel. Staat veel eleganter op het aanrecht dan een gewone senseo. Super plaatsbesparend nu er geen 2 toestellen meer op het aanrecht moeten staan.

Als koffiezet:
De kan is niet groot, dus niet zo handig bij héél grote gezelschappen te gebruiken. Wel heel handig dat het een thermische kan is en de koffie zo extra lang warm kan blijven. De koffie smaakt heel lekker, geen verschil met mijn vorige koffiezet. Het duurt ook ongeveer even lang, maar maakt wel een beetje meer lawaai.

Als senseo:
Als je 1 kopje wil, warmt het toestel niet onmiddellijk opnieuw op. Je hoeft slechts 1 knopje in te drukken om een kopje te maken en niet, zoals bij de vorige toestellen, eerst een knop om het water op te warmen en dan een knop om het doorlopen te starten. (dat was wel even wennen, maar nu vind ik het een pluspunt). Ook de senseo-koffie, gemaakt met dit toestel, smaakt niet anders dan bij mijn vorige toestel. (ik had senseo twist)

Degelijkheid:
In het begin had ik een beetje schrik dat het minder degelijk zou zijn, vooral door dat de cup (waar de koffiepad in moet) nu groter is en de koffie nu ook rechtstreeks daar uit komt; maar ik heb tot hier toe nog helemaal geen problemen ondervonden. In tegendeel, ik ben heel tevreden.

Plaatsbesparend/ handig:
Zoals ik eerder zei is het toestel erg plaatsbesparend. 1 toestel ipv 2. Natuurlijk moet je wel de kan en de filter ergens in een kast leggen wanneer je deze niet gebruikt, maar dat weegt uiteraard niet op tegen 2 toestellen. Het wisselen in gebruik van senseo naar grotere kan is in een wip gebeurd. Opvangbak en padhouder wegnemen, kan met filter in de plaats, en klaar is kees! Wat mij betreft is dit toestel echt een aanrader!

Pluspunten

• Plaatsbesparend
  • Lekkere koffie
  • snel klaar

Minpunten

• beetje lawaaierig

Suus 15-11-2016

Goeie uitvinding!

Mooi compact apparaat, bij ontvangst van het pakket meteen een kan koffie gezet, na 1x doorspoelen werkte het perfect, het is even wennen, want het werkt anders dan een 'normaal' koffiezetapparaat (ander geluid ook) maar het komt goed! Heerlijke koffie, en blijft lekker warm door de thermoskan. Wel jammer dat het onderzetstuktje voor de senseo eraf moet als je een kan wil zetten. Maarja, als dat zo was, was het apparaat ook weer groter geworden waarschijnlijk.. En bij een verjaardag heb je wel een groter apparaat nodig..

Pluspunten

• ideaal, 2 in 1

Minpunten

• koffie blijft niet echt heel lang warm
  • bij een Senseo, moet het onderstuk verwijderd

Druplit 12-11-2016

De Switch doet precies wat deze belooft

De Switch doet precies wat deze belooft: je zet er net zo makkelijk een kan koffie mee als een kopje Senseo koffie. Deze laatste is niet zo hip meer als vroeger en heeft, heb ik gemerkt, voor sommigen zelfs een wat negatieve associatie. Dat is gek, want de Senseo koffie die eruit komt is net zo lekker als de koffiepads die je erin doet. Dat is dan ook wellicht direct het probleem: je hebt heel veel verschillende soorten pads, ook van verschillende merken, en je moet uiteraard wel lekkere pads kopen.

Als je dat doet, dan is een lekker kopje zo gezet, en ik merk dan ook dat ik sneller dan voorheen even een kopje voor mijzelf zet. Een kan is vaak toch teveel van het goede als je alleen of met zijn tweeën bent, en voorheen had ik een Dolce Gusto, waarvan de koffie zo duur is dat je nog een keertje nadenkt voor een kopje te nemen. De Senseo is hier dan ook een goede oplossing voor.

En als je bezoek krijgt, dan is het heel erg fijn dat je ook een kan koffie kunt zetten! De koffie die eruit komt is uiteraard net zo lekker als bij de meeste filterapparaten. Voordeel is wel dat er geen warmhoudplaatje is, maar de koffie in plaats daarvan eindigt in een thermoskan, waardoor je na een tijdje niet van die vieze oude warmgehouden koffie in je kan hebt zitten.

Het enige minpuntje dat ik kan bedenken voor mij als klein behuisde, is de omvang van het apparaat: het apparaat is dun/niet diep, maar wel aan de brede kant. Zeker als ik dat vergelijk met mijn Dolce Gusto Piccolo apparaat, welke er bovendien ook speelser en mooier uitziet. Niet dat de Switch lelijk is, maar het is dus wel een vrij aanwezig apparaat door zijn breedte en is verder ook niet heel spannend qua ontwerp. Hierbij moet ik wel opmerken dat als ik twee losse apparaten zou hebben voor filter- en Senseo-koffie ik nog veel meer ruimte kwijt zou zijn!

Voordeel ten opzicht van de Dolce Gusto is echter uiteraard dat je er ook een kan koffie mee kan zetten, en dat de prijs per kopje véél lager is, ook als je een Senseo kopje zet. De Dolce Gusto zal dan ook alleen nog gebruikt gaan worden voor de sporadisch speciale koffie, en de Switch wordt mijn daily driver: voor mijzelf met de Senseo pads, en voor de grotere gezelschappen met een kan.

Pluspunten

• Senseo- én filterkoffie
  • Handig voor mijzelf en voor als er bezoek komt
  • Ruimtebesparent t.o.v. twee losse apparaten
  • Thermoskan i.p.v. warmhoudplaatje

Minpunten

• Wat aan de brede kant