Philips Switch HD7892/00 - Reviews

Type
koffiepadsysteem

Zyra 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Perfect machine

Dit is het perfecte machine om in de week één kopje en in het weekend een kan koffie te zetten. Snel om te bouwen en een superhandige kan om in te schenken. Voordeel is dat het machine van zichzelf direct uitschakelt ;-). Het oogt heel design en is kleiner dan een koffiemachine en een senseomachine. Dus meer plaats in de keuken ;-)

skipper79 19-11-2016 Product paar maanden in bezit

fijne combinatie!

De Senseo Switch heb ik nu een aantal maanden in huis. Wat mij aanspreekt aan dit apparaat is de combinatie van de originele Senseo en de normale filterkoffie. In plaats van 2 apparaten op m'n aanrecht heb voldoende aan 1 Senseo Switch. Echt een ruimtebesparing!
Daarnaast vind ik de smaak van de Senseo beter dan m'n originele.
Ook kan je grotere koppen onder de Senseo Switch plaatsen. Handig voor het maken van een lekker cappuccino.
Een ander voordeel van de Senseo Switch vind ik dat deze automatisch uit gaat naar het zetten van de koffie. Omdat de Senseo Switch geen schakelaar heeft blijft het apparaat dus niet helemaal uit. Verbruik in standby modus is ongeveer 0,1W. Dat vind ik acceptabel.

Naast de vele voordelen ervaar ik 2 nadelen; het pulserende geluid bij het zetten van een kan koffie is vrij hard. Daarnaast heeft de Senseo veel losse onderdelen die je ergens in de buurt van het apparaat moet houden. Maar eerlijkgezegd is de ruimtebesparing groter met 1 Senseo Switch dan 2 losse apparaten.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • mooi design
  • 2-1
  • ruimtebesparing

Minpunten

• hard pulserend geluid bij filterkoffiezetten
  • kleine koffiekan
  • veel losse onderdelen

Jim 19-11-2016 Product paar maanden in bezit

Intelligente beauty

Reeds lang wou ik naast onze Senseo ook een klassieke percolator met koffiekan die gewoon doorloopt, maar da's dan alweer een toestel erbij in de keuken. Deze Switch combineert de klassieke doorloopkoffiekan met de individuele Senseo. Een goeie zaak is ook dat de koffiekan isolerend is zodat men de koffie niet dient warm te houden op een warme plaat (ecologisch en betere koffie). Het klopt dat ie bij het doorlopen van de koffie meer lawaai maakt dan een klassieke percolator (lawaai als een Senseo, maar dan in kleine schokjes tot de kan vol is), maar dat went volgens mij.
Bij individuele porties hoef je ook niet meer het Senseotoestel eerst op te warmen en dan nogmaals drukken om een kopje te maken zoals de vroegere modellen.
Het toestel geeft bovendien zelf aan wanneer het ontkalkt dient te worden, handig.
En dit alles toch in een strak design dat niet teveel plaats inneemt.

Veel waar voor je geld dus, als je 't mij vraagt. Soms valt een mens zijn mond nog eens open, zoals van deze Switch! Ik giet door dat mondje alvast die crèmige koffie naar binnen! Een aanrader.

Pluspunten

• 2 in 1
  • mooi design
  • compact
  • geeft zelf aan wanneer ontkalken nodig is
  • geen warmhoudplaat voor de koffiekan vereist

Minpunten

• beetje luider dan een klassieke percolator

DirkVdw 17-11-2016 Product paar weken in bezit

Geweldig en efficiënt

Dit toestel lost mijn probleem volledig op. Als ik studeer of werk, neem me nu een kannetje koffie, waarmee ik een ganse voor- of namiddag toekom zonder dat die te fel afkoelt. Als ik graag snel een tas koffie drink, gebruik ik gewoon de oude senseo functie.
Ik heb mijn oude senseo aan de kant geschoven voor deze Switch en ben er niet rouwig om.

Pluspunten

• Mooi ogend
  • Handig

Minpunten

• soms wat luid bij het maken van een kannetje

Bunman 16-11-2016 Product paar weken in bezit

gemakkelijk lekkere koffie

Tot nu toe paar weken in bezit. In vergelijking met mijn oude Senseo is het gebruikersgemak er op vooruit gegaan. De pad houder kan in zijn geheel worden uitgenomen waardoor schoonmaken snel en gemakkelijk gaat. Ook de degelijkheid van het waterreservoir is beter geworden.
Het reservoir zit aan de achterzijde en valt toch redelijk op. Nu is het apparaat nog vrij nieuw maar ik vraag me of of na langere tijd het reservoir er niet 'lelijker' op gaat worden vanwege de kalkvlekjes die op den duur toch gaan ontstaan. Maar dit kan natuurlijk makkelijk worden verholpen.

De smaak van de koffie is goed. Het apparaat is snel opgewarmd en met slechts 1 druk op de knop is het geregeld. Ook de mogelijkheid om een kan te zetten is ideaal wanneer je meerdere koffiedrinkers over de vloer hebt. Uit 1 kan krijg je ongeveer 7 kopjes.

Het apparaat heeft een mooi design en is een streling voor het oog in iedere keuken.

Al met al zeker een aanrader!

• snel opgewarmd
  • koffie met 1 druk op de knop

Minpunten

• tot nu toe nog niet

xoenie 16-11-2016 Product paar maanden in bezit

prima toestel met goede prijs kwaliteitsverhouding

et apparaat is erg leuk van design en vormgeving, en neemt veel minder plaats in dan 2 aparte apparaten. Het is superhandig om te gebruiken. het is makkelijk voor mensen die vlug snel een kopje willen (senseo) of mensen die uitgebreid ontbijten(koffiekan). het is een echte aanrader en een super uitvinding. ik ben een voorstander.

Pluspunten

• leuk design
  • handig in gebruik

misty 15-11-2016 Product paar weken in bezit

senseo switch

reeds een paar weken in het bezit van de Senseo switch we zijn er super tevreden over,het is zeker een aanrader, heel handig 1kopje ,2 kopjes of een kan .
de koffie is heet wat ik van de eerste Senseo helaas niet kon zeggen.

Pluspunten

• hete koffie
  • mooi design

Elvavo 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Ideaal 2 in 1 apparaat

Uitzicht:
Zeer mooi smal toestel. Staat veel eleganter op het aanrecht dan een gewone senseo. Super plaatsbesparend nu er geen 2 toestellen meer op het aanrecht moeten staan.

Als koffiezet:
De kan is niet groot, dus niet zo handig bij héél grote gezelschappen te gebruiken. Wel heel handig dat het een thermische kan is en de koffie zo extra lang warm kan blijven. De koffie smaakt heel lekker, geen verschil met mijn vorige koffiezet. Het duurt ook ongeveer even lang, maar maakt wel een beetje meer lawaai.

Als senseo:
Als je 1 kopje wil, warmt het toestel niet onmiddellijk opnieuw op. Je hoeft slechts 1 knopje in te drukken om een kopje te maken en niet, zoals bij de vorige toestellen, eerst een knop om het water op te warmen en dan een knop om het doorlopen te starten. (dat was wel even wennen, maar nu vind ik het een pluspunt). Ook de senseo-koffie, gemaakt met dit toestel, smaakt niet anders dan bij mijn vorige toestel. (ik had senseo twist)

Degelijkheid:
In het begin had ik een beetje schrik dat het minder degelijk zou zijn, vooral door dat de cup (waar de koffiepad in moet) nu groter is en de koffie nu ook rechtstreeks daar uit komt; maar ik heb tot hier toe nog helemaal geen problemen ondervonden. In tegendeel, ik ben heel tevreden.

Plaatsbesparend/ handig:
Zoals ik eerder zei is het toestel erg plaatsbesparend. 1 toestel ipv 2. Natuurlijk moet je wel de kan en de filter ergens in een kast leggen wanneer je deze niet gebruikt, maar dat weegt uiteraard niet op tegen 2 toestellen. Het wisselen in gebruik van senseo naar grotere kan is in een wip gebeurd. Opvangbak en padhouder wegnemen, kan met filter in de plaats, en klaar is kees! Wat mij betreft is dit toestel echt een aanrader!

Pluspunten

• Plaatsbesparend
  • Lekkere koffie
  • snel klaar

Minpunten

• beetje lawaaierig

Suus 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Goeie uitvinding!

Mooi compact apparaat, bij ontvangst van het pakket meteen een kan koffie gezet, na 1x doorspoelen werkte het perfect, het is even wennen, want het werkt anders dan een 'normaal' koffiezetapparaat (ander geluid ook) maar het komt goed! Heerlijke koffie, en blijft lekker warm door de thermoskan. Wel jammer dat het onderzetstuktje voor de senseo eraf moet als je een kan wil zetten. Maarja, als dat zo was, was het apparaat ook weer groter geworden waarschijnlijk.. En bij een verjaardag heb je wel een groter apparaat nodig..

Pluspunten

• ideaal, 2 in 1

Minpunten

• koffie blijft niet echt heel lang warm
  • bij een Senseo, moet het onderstuk verwijderd

Druplit 12-11-2016 Product paar weken in bezit

De Switch doet precies wat deze belooft

De Switch doet precies wat deze belooft: je zet er net zo makkelijk een kan koffie mee als een kopje Senseo koffie. Deze laatste is niet zo hip meer als vroeger en heeft, heb ik gemerkt, voor sommigen zelfs een wat negatieve associatie. Dat is gek, want de Senseo koffie die eruit komt is net zo lekker als de koffiepads die je erin doet. Dat is dan ook wellicht direct het probleem: je hebt heel veel verschillende soorten pads, ook van verschillende merken, en je moet uiteraard wel lekkere pads kopen.

Als je dat doet, dan is een lekker kopje zo gezet, en ik merk dan ook dat ik sneller dan voorheen even een kopje voor mijzelf zet. Een kan is vaak toch teveel van het goede als je alleen of met zijn tweeën bent, en voorheen had ik een Dolce Gusto, waarvan de koffie zo duur is dat je nog een keertje nadenkt voor een kopje te nemen. De Senseo is hier dan ook een goede oplossing voor.

En als je bezoek krijgt, dan is het heel erg fijn dat je ook een kan koffie kunt zetten! De koffie die eruit komt is uiteraard net zo lekker als bij de meeste filterapparaten. Voordeel is wel dat er geen warmhoudplaatje is, maar de koffie in plaats daarvan eindigt in een thermoskan, waardoor je na een tijdje niet van die vieze oude warmgehouden koffie in je kan hebt zitten.

Het enige minpuntje dat ik kan bedenken voor mij als klein behuisde, is de omvang van het apparaat: het apparaat is dun/niet diep, maar wel aan de brede kant. Zeker als ik dat vergelijk met mijn Dolce Gusto Piccolo apparaat, welke er bovendien ook speelser en mooier uitziet. Niet dat de Switch lelijk is, maar het is dus wel een vrij aanwezig apparaat door zijn breedte en is verder ook niet heel spannend qua ontwerp. Hierbij moet ik wel opmerken dat als ik twee losse apparaten zou hebben voor filter- en Senseo-koffie ik nog veel meer ruimte kwijt zou zijn!

Voordeel ten opzicht van de Dolce Gusto is echter uiteraard dat je er ook een kan koffie mee kan zetten, en dat de prijs per kopje véél lager is, ook als je een Senseo kopje zet. De Dolce Gusto zal dan ook alleen nog gebruikt gaan worden voor de sporadisch speciale koffie, en de Switch wordt mijn daily driver: voor mijzelf met de Senseo pads, en voor de grotere gezelschappen met een kan.

Pluspunten

• Senseo- én filterkoffie
  • Handig voor mijzelf en voor als er bezoek komt
  • Ruimtebesparent t.o.v. twee losse apparaten
  • Thermoskan i.p.v. warmhoudplaatje

Minpunten

• Wat aan de brede kant

houffalys 07-11-2016 Product paar weken in bezit

top produkt

heel gebruiksvriendelijk apparaat met heel erg handig dat er een kannetje bij is waar je tot 7 kopjes koffie kan maken , ideaal voor bij het ontbijt of koffiekrans of om mee te nemen naar je werk of op een pic nic .....

Pluspunten

• gebruiks vriendelijk
  • kannetje

Paulus5 07-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design en prima koffie

Apparaat heeft een mooi design en is eenvoudig te bedienen. Er zitten veel losse onderdelen bij het apparaat die je afzonderlijk gebruikt afhankelijk van het zetten van 1, 2 kopjes of een kan koffie. Apparaat maakt veel geluid bij het zetten van een kan koffie. Voordeel is dat je voor de filterkoffie nu veel meer keuze hebt in soorten koffie dan bij de koffiepads.

• 2 in 1
  • Smal apparaat

Minpunten

• Veel geluid
  • Kunnen maar 7 kopjes in de kan

IceQueenSofia 06-11-2016 Product paar weken in bezit

ideaal 2in1 koffiezetapparaat

Bent U op zoek naar een goed en praktisch koffie(zet)-apparaat, zodat U op elk uur van de dag een kop verse koffie kunt drinken, alleen of in gezelschap, dan is de Senseo Switch hét perfecte toestel voor U. Als U graag een enkel kopje koffie drinkt, dan zullen de Senseopads zeker aan Uw verwachtingen voldoen. Met de start-stop functie hoeft U zich geen zorgen meer te maken over electriciteitsverspilling of moet U er niet meer aan denken om het toestel uit te schakelen, want eens Uw kopje koffie klaar is, wordt het toestel automatisch uitgeschakeld. Een simpele druk op de keuzetoetsen bovenaan het toestel, voor 1 of 2 kopjes koffie via de bijgeleverde padhouders, kopjes eronder plaatsen en de koffie wordt vers gemaakt door Uw Senseo-apparaat. Bent U echter een grote koffiedrinker, of krijgt U regelmatig volk over de vloer, dan biedt het kannetje dé ultieme oplossing. Je koffie wordt op dezelfde manier gemaakt zoals met een traditioneel koffiezetapparaat. Filterzak in de trechter (nota: de filterzakken zijn kleiner dan de gewone standaard, maar wel terug te vinden in alle supermarkten), kannetje en trechter onder de loper, en laat de koffie maar lopen. Let wel, bij deze machine moet je echter geen 'pruttelgeluiden' verwachten zoals bij een gewone koffiezet, maar de machine maakt eigenlijk eerder geluiden zoals je een koffie zou maken via de padhouder. Het water wordt met korte tussenpozen door de filter gejaagd. Maar wat de smaak en warmte van de koffie betreft, deze zijn juist hetzelfde als een gewone koffiezetapparaat. Zelfs al is het kannetje niet volledig uit, dan houdt de koffie zeker nog tot 6 uur mooi warm met z'n handig afsluitdeksel met drukknop.
De Senseo Switch is super handig in kleinere keukens of kleinere ruimtes waar elk plekje ruimte kostbaar is en zo goed mogelijk dient te worden benut. Door zijn slanke ovale design is het perfect mogelijk om Uw machine tegen een muur aan te plaatsen of tegen de zijwand van een kast, of zelfs ergens tussen te plaatsen. De Senseo Switch neemt geen grote oppervlakte in beslag en kan gemakkelijk verplaatst worden.
Kortom: voor mij alvast een positieve ervaring en zeker een aanrader!

Pluspunten

• mooi design
  • plaatsbesparend
  • koffie houdt lang warm in kannetje
  • ideaal 2in1 toestel

Minpunten

• maakt geen 'pruttelgeluiden'

Coffeemonster 03-11-2016 Product paar weken in bezit

Handig en makkelijk te gebruiken

De Senseo switch leek het antwoord op onze issues: als je alleen bent, zet je al gauw een senseo koffietje, maar heb je bezoek is dat kopje per kopje zetten een tijdrovende bezigheid. Nu zijn beiden mogelijk, met hetzelfde toestel. Op zich is het toestel groter dan een filterkoffiezet of een senseo toestel alleen, maar als je beiden toch al hebt staan op het aanrecht, is dit toestel zeker een verbetering.
Hoe werkt het nu? Het kon niet gebruiksvriendelijker zijn. Met letterlijk een handomdraai plaats je de pad in de houder voor je persoonlijke bakje troost, of je plaatst de thermos met de filterhouder en voorziet meteen de hele familie van het zwarte goud. Het waterreservoir is afneembaar en handiger dan de senseo op zich, vind ik. Voor de filterkoffie kan er ongeveer 1 liter gezet worden, wat misschien wel wat minder is dan een groter exemplaar van een filterkoffiezet. De filters zouden nr 102 moeten zijn, ik had nog nr 100 staan en dit werkte ook prima. Zowel senseo (1 of 2 kopjes) als filterkoffie, start met één druk op de knop.
Als je overwegend filterkoffie zet, is het wel even wennen op een aantal punten.
1- De plaat waarop de koffiekan staat, warmt niet op. Dit wordt opgevangen doordat de koffiekan als thermos werkt. Energievriendelijker (want koffie warm houden op de warmhoudplaat wordt sowieso afgeraden), maar natuurlijk geen urenlange oplossing. Hoewel na anderhalf uur was de koffie nog steeds 65°C (net na het zetten 88°C).
2- Net als bij het zetten van een senseo kopje, maakt het doorlopen lawaai. Best wel wat lawaai. Veel meer dan een standaard filterkoffiezet. Maar ook dit went.
3- Het duurt misschien iets langer om filterkoffie te zetten met dit toestel – het max aantal van 7 kopjes zetten duurt 7 minuten.
Persoonlijk vind ik deze puntjes niet opwegen tegenover het gemak van een senseo te kunnen zetten met één en hetzelfde toestel.

Pluspunten

• Handig
  • Makkelijk te switchen
  • Neemt minder plaats in dan beide toestellen

Minpunten

• Lawaai bij filterkoffie
  • Trager dan gewone filterkoffie
  • redelijk veel onderdelen

mmarkvoort 01-11-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksgemak met bekende kwaliteit

Ik vind het een top apparaat. Toegegeven dat ik echte bonenkoffie lekkerder vind, maar ik drink thuis niet veel koffie en daardoor vind ik een espressomachine te duur. Grote vooruitgang van dit apparaat vind ik de manier van kofie zetten. Alles erin, en eronder en 1 keer op de knop drukken en dan begint pas het process. Niet eerst opwarmen en dan nog een keer op de knop hoeven te drukken. Erg slim. En je kunt het waterreservoir vullen zonder hem eraf te hoeven halen. Ook top. Daarnaast nog eens handig om een kan te kunnen zetten. Verder smaakt de koffie niet beter dan met een andere senseo, maar dat hoeft ook niet. Het gebruiksgemak maakt het een goed apparaat.

Pluspunten

• Smal Design
  • 2-in-1 functie
  • Waterreservoir vullen zonder verwijderen

linda 01-11-2016 Product paar weken in bezit

knap design

plaatsbesparend en toch handig. Past ideaal op mijn keukenblad door het lang maar smal design. Veel accessoires maar je vervangt wel 2 toestellen door één. Maakt wel wat lawaai bij het zetten van de filterkoffie. De koffie is goed warm zowel bij de filter als Senseo. Gemakkelijk bijvulbaar en gemakkelijk schoon te maken. Al bij al prima prijs kwalilteit verhouding

Pluspunten

• knap design
  • temperatuur koffie

Minpunten

• lawaai bij filterkoffie

Oscar Elshout 31-10-2016 Product paar weken in bezit

Maakt wel wat lawaai

Sinds enkele weken hebben wij de Senseo Switch in huis. Na de eerste beoordeling vinden we het een prettig formaat. Staat goed op het aanrecht en qua plek valt hij mee.
Het werken met pads is eenvoudig (hetzelfde als bij een losapparaat) alleen vinden wij met de koffiepot dat je wel geduld moet hebben. Eerst gaat hij het laten doorlopen en dan duurt het (maar dat vinden wij) best wel lang voordat je een volle pot koffie hebt. Het is het principe van de ouderwetse pot koffie...hij zet de filter vol en gaat daarna doorlopen.
Voor een kamer vol visite is hij eigenlijk te klein. Over de kwaliteit koffie was iedereen erg te spreken. De thermos functie is natuurlijk top. Blijft lang warm

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • thermosfunctie is top

Minpunten

• duurt lang voor pot vol is
  • voor veel visite niet geschikt

cathy79 29-10-2016 Product paar weken in bezit

mooi slank apparaat

Een mooi apparaat om te zien, neemt weinig plek in, gaat meteen uit na een kopje koffie dus energiezuinig.
Persoonlijk vind ik het kannetje koffie niet lekker, door de snelle doorlooptijd is een stevig bakkie bijna niet mogelijk of je moet heel veel extra filterkoffie toevoegen. Verder prettig in gebruik. De pads werken hetzelfde als bij de 'gewone' senseo.
Super handig vind ik dat je snel kan switchen tussen losse kopjes of een kannetje (7p) koffie.

Pluspunten

• snel maatwerk qua hoeveelheid
  • snel warm

Minpunten

• slappe koffie bij kannetje
  • veel losse onderdelen (kan, houder enz)

Lieve 28-10-2016 Product paar weken in bezit

uniek koffie toestel

het ideale apparaat als je zowel graag een tas senseo drinkt of met vrienden een filterkoffie .Zeer makkelijk te bedienen,afhankelijk van de keuze druk je op de knop bovenaan het apparaat.De koffie is snel doorgelopen en blijft niet na druppen zoals de gewone senseo apparaat.De thermische kan houd de koffie lekker warm tot 7 kopjes.

Pluspunten

• plaatsbesparend 2in1
  • mooi design
  • thermische kan

obie 25-10-2016 Product paar weken in bezit

gemakkelijk in gebruik,2 in 1 combinatie,

ideale prijs kwaliteitsverhouding voor de 2 in 1 combinatie (keuze of tasje senseo of een ganse kan koffie zetten),zeer gemakkelijk te bedienen en handig in gebruik,ondanks de 2 in 1 combinatie neemt het toestel niet veel plaats in beslag,ook mooi design

Pluspunten

• 2 in 1 combinatie
  • gemakkelijk in gebruik
  • mooi design
  • neemt niet veel plaats in