Philips Senseo HD7892 - Reviews

gemalen koffie, servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Soorten koffie
koffie

Beoordeling op basis van 59 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

skipper79 19-11-2016 Product paar maanden in bezit

fijne combinatie!

De Senseo Switch heb ik nu een aantal maanden in huis. Wat mij aanspreekt aan dit apparaat is de combinatie van de originele Senseo en de normale filterkoffie. In plaats van 2 apparaten op m'n aanrecht heb voldoende aan 1 Senseo Switch. Echt een ruimtebesparing!
Daarnaast vind ik de smaak van de Senseo beter dan m'n originele.
Ook kan je grotere koppen onder de Senseo Switch plaatsen. Handig voor het maken van een lekker cappuccino.
Een ander voordeel van de Senseo Switch vind ik dat deze automatisch uit gaat naar het zetten van de koffie. Omdat de Senseo Switch geen schakelaar heeft blijft het apparaat dus niet helemaal uit. Verbruik in standby modus is ongeveer 0,1W. Dat vind ik acceptabel.

Naast de vele voordelen ervaar ik 2 nadelen; het pulserende geluid bij het zetten van een kan koffie is vrij hard. Daarnaast heeft de Senseo veel losse onderdelen die je ergens in de buurt van het apparaat moet houden. Maar eerlijkgezegd is de ruimtebesparing groter met 1 Senseo Switch dan 2 losse apparaten.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • mooi design
  • 2-1
  • ruimtebesparing

Minpunten

• hard pulserend geluid bij filterkoffiezetten
  • kleine koffiekan
  • veel losse onderdelen

jo 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Prima prijs-kwaliteitverhouding

Wat een handig apparaat! Het scheelt enorm in de ruimte op mijn aanrecht en staat nog eens stijlvol ook. Ook de smaak van de koffie is een verbetering, ik merk duidelijk dat de koffie gemaakt met de Switch van een betere kwaliteit is en ook warmer lijkt. Echt een verbetering ten opzichte van mijn vorige Senseo dus! De prijs-kwaliteitverhouding vind ik dan ook prima. Kleine minpuntjes: het apparaat maakt vrij veel lawaai, heeft geen uitknop (soms onhandig als ik per ongeluk op start heb gedrukt en de pad ben vergeten) en het duurt iets langer dan met het gewone Senseo/filterapparaat. Zou het apparaat echter niet willen inruilen voor een los apparaat, ben er heel blij mee. Mocht deze het na een tijdje opgeven, dan koop ik absoluut een nieuwe SenseoSwitch! Ook onze visite heeft al vaak opgemerkt dat de koffie zo lekker is en het apparaat heel mooi slank en stijlvol oogt. Het apparaat staat bij veel mensen op het Sinterklaaslijstje en is door een aantal zelfs al aangekocht!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • smaak
  • design

Minpunten

• geluid
  • geen uitknop

j 24-03-2017

druk op de knop kan koffie en dan stopt de machine ook

Jim 19-11-2016 Product paar maanden in bezit

Intelligente beauty

Reeds lang wou ik naast onze Senseo ook een klassieke percolator met koffiekan die gewoon doorloopt, maar da's dan alweer een toestel erbij in de keuken. Deze Switch combineert de klassieke doorloopkoffiekan met de individuele Senseo. Een goeie zaak is ook dat de koffiekan isolerend is zodat men de koffie niet dient warm te houden op een warme plaat (ecologisch en betere koffie). Het klopt dat ie bij het doorlopen van de koffie meer lawaai maakt dan een klassieke percolator (lawaai als een Senseo, maar dan in kleine schokjes tot de kan vol is), maar dat went volgens mij.
Bij individuele porties hoef je ook niet meer het Senseotoestel eerst op te warmen en dan nogmaals drukken om een kopje te maken zoals de vroegere modellen.
Het toestel geeft bovendien zelf aan wanneer het ontkalkt dient te worden, handig.
En dit alles toch in een strak design dat niet teveel plaats inneemt.

Veel waar voor je geld dus, als je 't mij vraagt. Soms valt een mens zijn mond nog eens open, zoals van deze Switch! Ik giet door dat mondje alvast die crèmige koffie naar binnen! Een aanrader.

Pluspunten

• 2 in 1
  • mooi design
  • compact
  • geeft zelf aan wanneer ontkalken nodig is
  • geen warmhoudplaat voor de koffiekan vereist

Minpunten

• beetje luider dan een klassieke percolator

Marie-Louise 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijke combinatie

De Senseo Switch nu ongeveer een maand in mijn bezit. Na het uitpakken was ik eerst wat sceptisch, het zag er mooi maar wel "plastic" uit. Nu echter erg enthousiast, de pad-koffie is als vertrouwd en de pot koffie is ouderwets lekker. De bediening is erg simpel en het geheel is prettig in gebruikt.

Pluspunten

• ! kop of pot, in een handomdraai wissel je

Minpunten

• De koffie in de themoskan blijft niet lang warm

michelpa 24-11-2016 Product paar weken in bezit

1 week in gebruik, en nu al een succes.

Na een slechte start, reparatie van een losgeschoten slangetje.
Gaat de herkansing perfect.
Ik wil hem echt niet meer kwijt.
Altijd je juiste hoeveelheid koffie zetten met pads of koffiefilter.
Temperatuur blijft lang goed.

Pluspunten

• Snel aangepaste hoeveelheid koffie
  • thermoskan werkt goed

Minpunten

• geluid zou minder kunnen

Maaike 22-11-2016 Product paar weken in bezit

SenseoSwitch is super!

SenseoSwitch is gemakkelijk in gebruik. Ideaal in elke situatie. Als Senseo gebruiker keek ik erg uit naar het toestel dat zowel 1 of 2 kopjes als een kan kon zetten. Mijn verwachtingen werden helemaal ingelost. Het is zeer gemakkelijk te switchen, niet alleen voor mij, maar zelfs mijn dochter van 10j kan dat :-) Op feestjes geen lange wachtrijen meer door mijn gewoon Senseo toestel. Een echte aanrader

Pluspunten

• kan is termos
  • toestel valt uit als het kopje klaar is
  • waterreservoir is gemakkelijk te reiningen
  • Switchen gaat vlot en snel
  • lekkere koffie

Minpunten

• lawaai
  • kan mocht groter (extra kan?)

DirkVdw 17-11-2016 Product paar weken in bezit

Geweldig en efficiënt

Dit toestel lost mijn probleem volledig op. Als ik studeer of werk, neem me nu een kannetje koffie, waarmee ik een ganse voor- of namiddag toekom zonder dat die te fel afkoelt. Als ik graag snel een tas koffie drink, gebruik ik gewoon de oude senseo functie.
Ik heb mijn oude senseo aan de kant geschoven voor deze Switch en ben er niet rouwig om.

Pluspunten

• Mooi ogend
  • Handig

Minpunten

• soms wat luid bij het maken van een kannetje

Paulus5 07-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design en prima koffie

Apparaat heeft een mooi design en is eenvoudig te bedienen. Er zitten veel losse onderdelen bij het apparaat die je afzonderlijk gebruikt afhankelijk van het zetten van 1, 2 kopjes of een kan koffie. Apparaat maakt veel geluid bij het zetten van een kan koffie. Voordeel is dat je voor de filterkoffie nu veel meer keuze hebt in soorten koffie dan bij de koffiepads.

• 2 in 1
  • Smal apparaat

Minpunten

• Veel geluid
  • Kunnen maar 7 kopjes in de kan

cathy79 29-10-2016 Product paar weken in bezit

mooi slank apparaat

Een mooi apparaat om te zien, neemt weinig plek in, gaat meteen uit na een kopje koffie dus energiezuinig.
Persoonlijk vind ik het kannetje koffie niet lekker, door de snelle doorlooptijd is een stevig bakkie bijna niet mogelijk of je moet heel veel extra filterkoffie toevoegen. Verder prettig in gebruik. De pads werken hetzelfde als bij de 'gewone' senseo.
Super handig vind ik dat je snel kan switchen tussen losse kopjes of een kannetje (7p) koffie.

Pluspunten

• snel maatwerk qua hoeveelheid
  • snel warm

Minpunten

• slappe koffie bij kannetje
  • veel losse onderdelen (kan, houder enz)

wim 18-10-2016 Product paar weken in bezit

Toptoestel, echte aanrader!

Ik heb sinds 2 weken mijn oude senseo en slow-drip filterhouder ingeruild voor dit nieuwe apparaat. Tegenover de oude Senseo is de Switch een enorme verbetering: apparaat ziet er beter uit, het is handiger -oa het waterreservoir staat op zichzelf-, de koffie is lekkerder doordat hij heter is en betere schuimlaag heeft. In de pad functie moet je nu direct je kopje selecteren en begint ie automatisch te lopen begint wanneer opgewarmd is. Vind ik top, geen nodeloos energieverbruik meer omdat de senseo blijft aanstaan. Alleen nooit vergeten je kop te zetten, of er volgt gesmos. Tot nu toe nog niet gebeurd. De filterkoffie is lekker, maar had voor mij heter gemogen, zeker omdat de thermos wel goed is, maar niet supergoed. Voor de rest gaat ie traag en met stoten, zodat de koffie zijn smaak goed aan het water kan geven. Dat is goed. Kleine verrassing dat het apparaat in deze functie wel direct begint te lopen, maar dat weet je na de eerste keer. Hij maakt wel veel lawaai in de filterstand. Maar toch een top toestel en een aanrader!

Pluspunten

• koffie van pads en filter
  • energiezuiniger
  • prachtig design

Minpunten

• luid als ie in filterstand staat

Roy 18-04-2017 Product paar dagen in bezit

Moderne vormgeving

Schitterend apparaat, waarbij de werking als pad machine en filter apparaat zeer goed voldoet.
De temperatuur in de thermoskan blijft lang op peil.

Pluspunten

• slanke vormgeving
  • thermoskan blijft lang op temperatuur

Minpunten

• verdeling bij 2 kops pad gaat niet gelijk op

Ad 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Zelf keuze bepalen in koffiesoort

3 weken gebruikt en geeft plotseling geen water meer ,terug gestuurd naar Philips en keurig na 4 dagen retour (boiler vervangen)Bij gebruik 1 keer weer kapot moet ik het app weer wegbrengen met de hoop dat app blijft werken....hou jullie op de hoogte.

Pluspunten

• Keuze in koffiezetten

Minpunten

• Snel kapot

Imro 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk, lekkere koffie.

De Switch heeft mij bijzonder verrast. Er komt prima pad-koffie uit en nu dus ook heerlijke filterkoffie. Het apparaat werkt goed, koffie smaakt lekker en de bouwkwaliteit voelt goed aan. Met 1 druk op de knop begint het opwarmen en start meteen het zetten van de pad-koffie. Erg handig! De machine heeft een mooie slanke vorm en neemt niet veel plek op het aanrecht in.
Een nadeel van de filterkoffie is eigenlijk alleen het geluid dat het apparaat maakt tijdens het zetten. Dit is een vrij luid, regelmatig terugkerende brom gedurende een paar minuten. De machine werkt verder prima, voelt stevig aan en is gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Pads
  • Filterkoffie
  • Compact
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Geluid bij het zetten van filterkoffie

Zyra 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Perfect machine

Dit is het perfecte machine om in de week één kopje en in het weekend een kan koffie te zetten. Snel om te bouwen en een superhandige kan om in te schenken. Voordeel is dat het machine van zichzelf direct uitschakelt ;-). Het oogt heel design en is kleiner dan een koffiemachine en een senseomachine. Dus meer plaats in de keuken ;-)

Markie23 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Prima apparaat

De Senso Switch is een mooi slank apparaat (o.a. te verkrijgen in mijn favoriete kleur: rood) dat relatief weinig gebruik inneemt op je aanrecht. Het geeft zowel de vertrouwde smaak van met pads gezette koffie als van koffie die je met een filterapparaat zet. In onze familie zijn liefhebbers voor beide soorten koffie dus tot op heden hadden we 2 apparaten op het aanrecht staan. Dankzij de Senseo Switch hebben we nu weer wat extra ruimte over.
De switch is perfect voor 1 kopje, maar ook voor een hele kan.
De streepjes op het waterreservoir geven aan hoeveel kopjes koffie je nog met het apparaat kunt maken, wat wel handig is.
Nadelen zijn: Geen warmhoudplaatje: de koffie komt wel in een thermoskan, maar koelt daarin toch nog redelijk snel af. Verder maakt het apparaat vrij veel herrie.
Deze nadelen wegen echter absoluut niet op tegen het gebruiksgemak en het supermooie design.
Zeker een aanrader, dit apparaat!

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • neemt weinig plaats in

Minpunten

• maakt vrij veel geluid

vistavie2013 24-11-2016 Product paar maanden in bezit

lekker makkelijk en zeer mooi, handig toestel

Ik heb het rode toestel en ik vind het echt een mooi toestel. Het toestel is lang en smal waardoor het aangepast is aan de diepte van het werkvlak en in de breedte niet veel plaats neemt.
De isoleerkan houdt de koffie lang warm en het gemak om te schakelen van kop naar kan is super makkelijk.
Geen prutserij en morsen door de bijgeleverde accessoires zoals de koffielepel, de onderzetter waar de gebruikte filter kan in uitlekken, ....

Echt een aanrader voor iedereen.

Pluspunten

• lekker gemakkelijk/ mooi design
  • keuze mogelijkheid tussen tas en kan
  • goede isoleerkan
  • handige accessoires
  • neemt niet veel plaats op aanrecht

Minpunten

• geen courante filtermaat

Steven 20-11-2016 Product paar maanden in bezit

zeer gebruiksvriendelijk 2-in-1 toestel

Dit toestel doet wat het belooft: de combinatie van de gekende Senseo apparaten met een filtersysteem.
- De switch gebeurt heel eenvoudig en gebruiksvriendelijk.
- De koffie wordt heel snel gemaakt, zowel bij de pads als bij de filterfunctie.
- Alle onderdelen zijn vlot te afneembaar en af te spoelen of af te wassen.
- De bijgeleverde thermoskan is voldoende voor kort gebruik, verwacht niet dat de koffie de hele dag heet blijft hierin.
- Geen druppels zodra de koffie is doorgelopen: bij andere koffiezetapparaten blijft dit soms nog eens druppelen.
- De indicatielampen geven duidelijk aan of het toestel aan het werk is. Enig minpuntje misschien is dat er geen lampje brandt indien het toestel nog onder spanning staat (stekker in het stopcontact). Dit is echter geen probleem omdat het heel duidelijk is wanneer het toestel werkzaam is.
- Er zijn 3 knoppen: de keuze tussen 1 tas of 2 tassen met een pad of een knop voor de filter. 1 duw op de knop is voldoende. Dit is een voordeel tov de oudere Senseo apparaten waar je 2 maal moest duwen op dezelfde knop (eerst om op te warmen en daarna om te starten).

Het design is eerder sober en oogt niet zo modern als de Senseo met de ronde en schuine vorm, maar het is wel heel functioneel en neemt niet meer plaats in dan nodig.

Minpuntje: het deksel van het waterreservoir wordt niet vastgeklikt en dat zou misschien op termijn snel stuk kunnen gaan (?). Eén enkele keer is de vlotter (die het waterpeil in het waterreservoir meet) geblokkeerd, maar mits een klein duwtje was dit weer in order gemaakt.

De koffiefilter maakt gebruik van formaat 1x2, hetgeen geen eerder klein en geen courant formaat is. Het gevolg is dat er per keer een 7-tal kleine kopjes koffie gezet worden. Dit is geen probleem omdat het toestel ook niet pretendeert om veel koffie tegelijkertijd te willen maken. Indien nodig, dan maakt het toestel heel snel een volgende lading koffie, via pads of via de filterfunctie.

Conclusie: dit is een zeer gebruiksvriendelijk toestel, handig in onderhoud en - het belangrijkste - het zet lekkere, smaakvolle koffie.

Pluspunten

• snel
  • lekkere koffie
  • zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• filter voor kleinere hoeveelheden

eef79 19-11-2016 Product paar weken in bezit

flexibel, maar lang

Zeer flexibel toestel. In de week maak je eenvoudig 1 tas en in het weekend maak je een hele kan. De filterkoffie is bovendien heel lekker en de kan houdt alles goed warm.

Handig is dat het toestel zichzelf uitschakeld en dat je toch niet lang moet wachten op een tas koffie.

2 minpunten
- het toestel is heel smal, maar daardoor ook lang. Hierdoor neemt ze in onze keuken toch wel wat plaats in. Maar natuurlijk minder dan 2 toestellen.
- de kan zelf is relatief klein.

Pluspunten

• flexibiliteit
  • goede koffie
  • kan houdt goed warm
  • schakelt vanzelf uit

Minpunten

• relatief kleine kan
  • zeer lang design

STOFELIETJE 18-11-2016 Product paar maanden in bezit

Super toestel

Gezien van reclame op TV. Zeer gemakkelijk te gebruiken, geen handleiding nodig. Lekker koffie, er gaat geen koffie meer verloren. Gaat snel en weinig onderhoud aan het toestel. Mooie kleur.

Pluspunten

• snel
  • gemakkelijk
  • lekker

1980lola 18-11-2016 Product paar maanden in bezit

Senseo

Voordelen van de Senseo switch compact
Mooi design.
Lekkere warme koffie ,gemakkelijk te gebruiken voor jong en oud .
Nadelen: dat de kan steeds moet veranderd worden voordat je een kopje koffie kan maken