Philips Senseo Viva Café HD7829 - Reviews

Aantal kopjes per keer
Soorten koffie
caffe crema, koffie

Jacky1965 21-11-2016 Product paar maanden in bezit

prima nieuwe uitvoering van de senseo

Fijne nieuwe uitvoering van de reeds bestaande Senseo . Mooie nieuwe uitstraling met handig verstelbare tuit voor grotere koppen . Knop voor koffie kan al ingedrukt worden terwijl u machine staat op te warmen en doet dit hierna automatisch , erg handig .
Al met al weer een geslaagde nieuwe uitvoering .

Senseo 19-11-2016 Product paar maanden in bezit

Mooie uitstraling

Mooie automaat,
Alles is wel erg lichtgewicht waardoor het snel weg schuift.
Smaak koffie erg lekker. Reservoir moeilijk in te schuiven.

Pluspunten

• Smaak koffie
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooie uitstraling in de keueken

Minpunten

• Waterressesour moeilijk in te krijgen
  • licht van gewicht waardoor de senseo verschuift.

Marr1976 17-11-2016 Product paar maanden in bezit

Koffie voor de liefhebber

Inmiddels ben ik enige maanden in het bezit van de phillips Senseo viva café.
Ik ben nog steeds zeer tevreden over het product. Het ontkalkingslampje is nu voor de tweede keer gaan branden, omdat ik zelf de beschrijving van de machine niet meer had. Heb ik via YouTube een filmpje over het ontkalken opgezocht. Het bleek erg eenvoudig te zijn. Als het lampje gaat branden kan je overigens nog gemakkelijk koffie blijven zetten, maar het is natuurlijk beter om het zo snel mogelijk te doen. Na het ontkalken gaat het lampje automatisch weer uit en had ik het idee dat de koffie hierna een tikje heter was. Ik vind het lampje wel handig, omdat mijn oude machine dit niet had vergat ik het te doen. Ik raad iedereen dit type machine aan. De techniek waarmee de koffie gezet wordt is innovatiever dan bij de oude machine en dat proef je er echt vanaf. Hier wordt namelijk eerst met hoge druk water op de koffiepadmachine gezet. Daarna stop de machine even om vervolgens het hele kopje te zetten.

Bart 21-10-2016 Product paar maanden in bezit

Snel koffie

De Senseo viva café zet in een korte tijd snel en gemakkelijk lekkere koffie. Het is gemakkelijk te gebruiken en is gemakkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit goed
  • Makkelijk in omgang

Peter 18-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi lekker fors apparaat met groot waterreservoir

Ter vervanging van de oude Senseo rondgekeken en vergeleken. Dit apparaat ziet er vertrouwd uit maar is doorontwikkeld. Goede pad houder, ruime watertank, handig verstelbaar voor grotere bekers en een ontkalkingsindicator

Tanja36 01-09-2016 Product paar maanden in bezit

Vernieuwde Senseo met klassieke looks

Vandaag heb mijn viva café in ontvangst mogen nemen. Het is een zeer stijlvol/ elegant apparaat. Het leuke aan het apparaat is dat je deze geheel in je eigen keuken naar smaak kan aanschaffen. Chapeau voor de kleurstelling dus! Voor de Senseo liefhebbers van de Senseo Twist is er voor het in gebruik nemen van dit apparaat wel het één en ander veranderd, maar wat mij betreft is dit op bijna alle vlakken alleen maar voordelig. Het waterreservoir zit weer als vanouds aan de achterzijde en heeft niet meer dat vervelende dekseltje waar je mee liep te stoeien. De tiptoetsen zijn gelukkig weer vervangen voor de druktoetsen( bij mijn oude apparaat waren de toetsen namelijk helemaal weggevaagd, slecht 2 jaar oud ). Het zetten van de koffie is een stuk geruislozer als de vorige variant, mits je één kopje in het midden van het rvs plaatje zet. Doe je dit niet, komt het oorverdovende gerammel je zeker tegemoet. Klein minpuntje dus. De smaak van de koffie is wat mij betreft intenser aanwezig, heeft een romigere schuimlaag en de koffie is ook heter te drinken. Al met al een prima koffiezetapparaat, wat qua ontwerp over het algemeen heeft geluisterd naar de behoeften van de klant.

Pluspunten

• Hetere koffie
  • Krachtigere koffie smaak

G-Ann 01-09-2016 Product paar weken in bezit

fijn apparaat mooie kleur!!

heel fijn koffiezetapparaat. Is ie aan het opwarmen kan je alvast het knopje 1 of 2 kopjes indrukken, zodra hij warm is gaat ie aan. Dus ondertussen kun je even verder. Hij maakt alleen wel een hoop lawaai, niet handig met een man die snachts moet beginnen.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • ontkalk indicator lampje
  • super mooie kleur

Minpunten

• maakt veel lawaai

FritzG 18-08-2016 Product paar maanden in bezit

Prima apparaat voor een snel bakkie koffie

Binnen no-time een lekker bakkie koffie. Warmt snel op. Het waterreservoir had iets groter mogen zijn. Verstelbare tuit is ideaal, alle kopjes passen er nu onder. Bakkie koffie is heerlijk op temperatuur. Ben erg blij met het apparaat.

Pluspunten

• Snel
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Metalen plaatje rammelt

kamta2000 15-08-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design, lekkere koffie

Vind dit een geweldig apparaat met een fantastische kleur en mooi design. De verstelbare tuit is super, nu passen er verschillende modellen kopjes, mokken en glazen onder. De kracht waarmee er koffie word gezet, zorgt voor een mooie dikke crema laag, ook is de temperatuur van de koffie uitstekend. Het ontkalkingsknopje is een unicum wat mij betreft maar goed, die is nog niet aangeweest omdat ik hem nog niet zo lang in gebruik heb. Het grote waterreservoir is ook handig. Een heel klein minpuntje is dat je bij twee kopjes koffie niet een gesprek moet voeren tijdens het zetten. Dan kan hij veel lawaai maken. Maar dit word al minder als de glazen niet tegen elkaar aan staan. Oh ja, de senseo is ook snel op temperatuur vind ik vergeleken bij de variant die ik thuis al had staan. Vind het een topper en ben er erg blij mee.

Pluspunten

• verstelbare tuit
  • mooi design, mooie kleur
  • groot waterreservoir

Minpunten

• af en toe veel lawaai

Martine 15-08-2016 Product paar weken in bezit

Snel lekkere warme koffie

Sinds enkele weken heb ik deze Senseo Viva Café uit mogen proberen. Het is me enorm meegevallen. Allereerst heeft dit model een heel mooi design, in diverse kleuren, voor elk wat wils. Zelf heb ik deze in de kleur Star White, omdat dit aansluit bij de rest van mijn interieur in de keuken. En hij staat prachtig! Het gebruiksgemak is erg fijn. Hij warmt erg snel op en de koffie is dan ook warm. Druppelt niet lang na, zoals bij mijn vorige Senseo. Ideaal is het gebruik van het schuifmechanise voor grotere koppen koffie. De koffie van Senseo smaakt erg goed, en het schuimlaagje is perfect.Een klein nadeel is dat hij soms lawaai maakt.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Lekkere koffie
  • Grote mokken passen ook

Minpunten

• Maakt soms lawaai

Chris 14-08-2016 Product paar weken in bezit

Zonder boost maar toch een lekker bakje koffie.

1 Min en veel plus punten over de Viva café.
Het Boost effect is eruitgehaald vanwege verwarring dat het apparaat defect is.
Ik heb verschillende koffie smaken geprobeerd en allemaal top een lekkere schuimlaag en door temperatuur van de koffie.
Het is en het blijft een fantastisch mooi apparaat om in de keuken te hebben staan.

Pluspunten

• mooi design
  • Handige kalkindicator
  • Diepere padhouders

Minpunten

• Geen Boost effect
  • Metalen plaatje trilt

rosaatje 14-08-2016 Product paar weken in bezit

Fijne koffiemachine, makkelijk in gebruik

Bij openen van het pakket was ik blij verrast door de vormgeving en de kleur van de Senseo Viva Cafe!
Hij past helemaal in mijn keuken :)

Aansluiten is een eitje, het apparaat zit al helemaal in elkaar en is na even doorspoelen meteen klaar voor gebruik! De handleiding die er bij zit is ook in het Nederlands en in tekst en tekening. Wat ik erg makkelijk vind aangezien ik meestal zo'n handleiding oversla ;) maar de tekeningen spreken voor zich!

Eerst even doorspoelen, dit doe je door de 1 kops en 2 kops knop tegelijk in te drukken. Wel even een grotere beker of kommetje er onder zetten!

Het gebruik is hetzelfde, pads in de houder, net als bij het vorige model, de hendel sluiten, voelt steviger aan als bij mijn oude senseo, hij sluit ook erg goed af. Bij dit model kun je de schenktuit in hoogte verstellen, ideaal als je 2 kleine kopjes lekker in een grote beker wilt drinken, veel melk nog bij je koffie doet en dus een grotere beker hebt, of als je hem voor bv chocomelk of thee gaat gebruiken.

De werking is ook hetzelfde, 1 knop voor een kopje koffie, en een knop voor 2 kopjes koffie. Het geluid is iets anders dan ik gewned ben bij mijn eerste Senseo apparaat. Hij begint met werken, stoot er dan eerst een klein beetje heet water uit over de pad, (hier zie je niks van) dan een kleine pauze en dan komt pas de rest van het water. Dit zorgt ervoor dat de smaakstoffen alle tijd krijgen om vrij te komen, en zo krijg je een maximale koffiesmaak. Daarna zorgt een fijnere verdeling van heet water, vanuit 45 stralen (voorheen 5 stralen), ervoor dat de optimale hoeveelheid heet water over de gehele koffiepad wordt verspreid. Een heerlijk aroma en lekker vertrouwd schuimlaagje is het resultaat.

Ook heeft mijn nieuwe Senseo een indicatie lampje wat gaat branden als hij ontkalkt moet worden, dit vind ik zelf heel erg prettig.

Ik gebruik hem nu een tijdje, en ben erg tevreden, staat mooi in mijn keuken, is makkelijk in gebruik en belangrijkste zet snel een heerlijke bak koffie!

Pluspunten

• verstelbare schenktuit

Soesjaa 14-08-2016 Product paar weken in bezit

Mooie kleur, lekkere koffie!

Vorige maand ontvangen en nu al zo tevreden! Echt een mooie kleur, een pareltje om te zien en daarbij maakt het apparaat zulke lekkere koffie. Krachtig en vol van smaak! Echt een aanwinst!

Pluspunten

• mooi design
  • lekkere koffie

Minpunten

• maakt wat herrie

Ragonda74 14-08-2016 Product paar weken in bezit

Verbeterde koffiesmaak

Ik vind dit echt een verbetering op de vorige Senseo. De smaak van de koffie is echt verbetert en het ruikt ook lekker. Het is ook handiger in gebruik. Je hoeft nu alleen te kiezen voor 1 of 2 koppen en de rest gaat vanzelf. Bij het vorige apparaat moest je eerst wachten tot het water warm was en dan pas je keuze maken. Er zit ook een kalkindicator op waar ik erg blij mee ben. Bij de vorige was ik nog wel eens te laat met het ontkalken en dat gebeurt nu niet meer. Het apparaat is ook een echte eyecatcher in de keuken en je hebt keuze uit verschillende mooie kleuren. Let er wel op dat je het apparaat op een goede ondergrond zet anders trilt het metalen plaatje teveel en maakt het een vervelend geluid.

Pluspunten

• Verbeterde koffiesmaak
  • Handige kalkindicator
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Metalen plaatje trilt

katie 13-08-2016 Product paar weken in bezit

Mooie en fijne Senseo

Ik heb de Viva Café een paar weken uitgeprobeerd.
Een duidelijke verbetering van de "oude" Senseo, hoewel ik die ook best beviel.

Verbeteringen:
Minder geluid
Mooiere vormgeving/kleur
In hoogte verstelbare tuit handig tbv bekers (had van mij nog wel iets hoger gemogen)
Diepere padhouders

Pluspunten

• zet lekkere koffie
  • leuke kleuren
  • mooi/compact vormgegeven
  • neemt weinig ruimte in
  • rustig geluid

Minpunten

• Hoge beker past net niet
  • te weinig in deze vakken

pvanderwaarde 13-08-2016 Product paar weken in bezit

Goede temperatuur koffie

Ik heb de Senseo Philips Viva Café HD7829 uitgeprobeerd en ben razend enthousiast.
Ik heb twee verschillende smaken uitgetest (classic en extra dark) en ook aan mijn visite gegeven en iedereen was er zeer over te spreken!
De koffie is goed op temperatuur de koffie is heter dan bij het oude model.
En ook de hoeveelheid heb ik het idee dat je nu meer koffie in één kopje krijgt!
Verder is het apparaat qua uitstraling ook wat aangepakt en ziet het er net wat gelikter uit dan het oude model.
Heb hem zelf in het wit.

Pluspunten

• Koffie is heter
  • Meer koffie in 1 kopje
  • Vormgeving is mooi

Clautje78 13-08-2016 Product paar weken in bezit

Mooi uitziende Senseo, met heerlijke koffie

Deze Senseo staat niet alleen mooi op je aanrecht, hij zet ook nog eens hele lekkere koffie.
Hij is erg makkelijk te bedienen en schoon te maken. De koffie heeft een heerlijk cremelaagje en smaakt gewoon goed.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Gebruiksgemak
  • Onderhoudsvriendelijk

g1975 13-08-2016 Product paar weken in bezit

Lekkere warme koffie

Mooi gebruiksvriendelijk apparaat. De koffie wordt heerlijk warm met een lekkere schuimlaag. Pluspunt is de vormgeving en een kalkindicator. Ik zou dit apparaat iedereen aanraden.

Pluspunten

• kalk indicator
  • warme koffie

Minpunten

• maakt veel geluid

Piposhaggy 12-08-2016 Product paar maanden in bezit

Lekker koffie

Gebruiksvriendelijk apparaat, mooi design, de koffie die ermee gezet wordt is en blijft goed heet. Makkelijk schoon te maken.
Het enig nadeel wat ik er van vind is dat je vrij snel water moet bijvullen als je meerder kopjes wilt zetten. Het is in hoogte verstelbaar zodat je er ook grotere koppen onder kunt zetten.
Het is zeker een echte aanrader.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • Hete koffie

Minpunten

• Waterreservoir

vangelis 12-08-2016 Product paar weken in bezit

prima apparaat lekkere koffie

mooi en fijn apparaat wat snel opwarmt voor een lekker kopje koffie dat goed op temperatuur is .maakt wel behoorlijk wat geluid maar is niet storend.onderdelen zijn makkelijk te demonteren/monteren om schoon te maken .

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • warmt snel op
  • temperatuur goed

Minpunten

• geluid