Philips Viva HD7566 - Reviews

Type
filterzetter
Soorten koffie
koffie

Beoordeling op basis van 28 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Maria T. 25-09-2014 Product jaar of meer in bezit

5,2
We hebben twee exemplaren van dit apparaat in huis gehad; de eerste deed het na 8 maanden niet meer, en het vervangende apparaat is er na anderhalf jaar zeer beperkt gebruik mee opgehouden. Omdat dit samen de 2 jaar fabrieksgarantie overstijgt, geven Philips en de leverancier Topdiscounter beide aan dat hier geen sprake meer kan zijn van garantie, en dat de kosten van een reparatie de aanschafwaarde gaan overstijgen. Eerdere - vroegere - ervaringen met een koffiezetapparaat van Philips waren volkomen anders, kennelijk is de component duurzaamheid niet meer zo relevant. De smaak van de koffie is altijd naar volle tevredenheid geweest, maar de overige ergernissen van andere gebruikers - snel knoeien bij het inschenken met name - zijn zeer herkenbaar. Toch maar op zoek naar iets anders...

Bettie88 23-12-2011 Product paar dagen in bezit

Plus:
- ziet er mooi uit en is neemt niet veel plaats in
- degelijk
- lekkere en goed warme koffie (daarom ook aangeschaft. Ons vorige koffiezetapparaat had een isoleerkan. Als je dan voor 2 pers. Koffiezet is je koffie snel koud.)
- grote kan en schenkt gemakkelijk. Lekt dus niet zoals je bij veel andere wel hoort

Min:
- maakt redelijk veel geluid (zeker in vergelijking met onze vorige, maar die was denk ik ook erg stil)
Conclusie:
Heel fijn en goed werkend koffiezetapparaat voor niet al te veel geld

kanyo 20-10-2010 Product kwartaal in bezit

We hebben dit apparaat aangeschaft maar het is een drama met inschenken. Hij lekt en druppelt aan alle kanten. Het is bekent bij philips maar ze doen er niets aan, een vaatdoek er onder houden dus.

Anger26 29-07-2017

Prima apparaat!

Als je linkshandig bent (zoals mn partner en ik zijn) dan is het tijdens het vullen onder de kraan lastig aflezen hoeveel water er al in de kan zit. Je kunt namelijk alleen met de réchterhand de kan vasthouden én tegelijk de streepjes op de koffiekan zien. Verder top apparaat! Lekkere hete koffie!

Piet. L 04-05-2017 Product paar dagen in bezit

Schakelt zichzelf uit na 30 minuten

Goed werkend apparaat. Schakelt zichzelf na 30 minuten uit conform een EU maatregel.
Dat is ronduit lastig, maar er is niets aan te doen zonder het apparaat te openen.

ellie53 27-01-2017

Prima eigenschappen.

Maar omdat enkel en alleen het pijpje in het waterreservoir stuk is en ik daar geen ander los van kan bestellen zal ik dit apparaat niet aanraden. Het koffiezetapparaat is verder goed bevallen maar ik kan het nu weggooien. Want om zoiets te laten repareren kost vaak meer dan het onderdeel. Dit valt me vies tegen.

jaap 13-01-2017 Product paar dagen in bezit

koffiezetter HD7566/20

gebruiksvriendelijk apparaat
de koffie smaak lekker en is goed warm
heerlijk dat je de kopjes op de zijkant kunt aflezen
ik zou dit koffiezetapparaat zo weer kopen

Koffie83 21-12-2016 Product paar dagen in bezit

Lekker simpel

Het is gewoon een simpele, makkelijk te bedienen koffiezetapparaat voor een hele mooie prijs. Het waterreservoir is makkelijk af te lezen.

Pluspunten

• afleesvenster water

Rianna46 28-02-2016

Blijft slechts een half uur in werking.

Mijn vorige koffiezetapparaat was precies hetzelfde maar bleef 2 uur werken.
Gelukkig kon ik hetzelfde apparaat weer kopen. Maar wat bleek? Het blijft slechts 30 minuten ingeschakeld.
Het is voor mij een absolute miskoop!

Sapje1988 25-12-2014

Geen lekkere koffie

Ons apparaat loopt veelste snel door, waterige koffie is het resultaat, zit helemaal geen lekkere koffiesmaak aan. Helaas een miskoop!

cruysancker 13-02-2014 Product jaar of meer in bezit

6,6
vandaag deed hij niets meer net 2 jaar en 2 maanden oud dus garantie voorbij. Mijn vorige koffiezetter was ook van Philips en die is ook niet echt oud geworden maar niet zo kort als deze.

Morkie69 29-07-2013

Qua gebruikersgemak had het beter gekund, verder is het product prima

Watertank is gemakkelijk om te vullen en terug te plaatsen. Koffiefilter kan eruit gehaald worden, maar blijft niet staan, onhandig.
Verder prima apparaat.

Greet41 28-06-2012 Product half jaar in bezit

6,2
Goeie smaak!Is snel klaar,hete koffie.Hij heeft alleen wel aardig lawaai met gepruttel en stoompufjes aan het eind.Verder simpel rechttoe rechtaan koffiezetapparaat.
De filterhouder loshalen om schoon te maken is prutsen omdat het eerst in het gaatje bovenin moet vallen om hem weer vast te zetten en dan beneden.Andere volgorde kan niet.De kan knoeit erg met koffieschenken.Voorzichtig schenken dus.
Ziet er mooi uit.Stevige filterhouder met rvs buitenom.De glazen kan voelt wel dun aan.Als ik 'm omspoel en de kraan raak ben ik altijd bang dat ie dan breekt.Tot nu toe niet gebeurd gelukkig.
De twirltuit vind ik met schoonmaken een beetje in de weg zitten en of het echt wat toevoegt weet ik niet.Ik heb 'm gekocht om de prijs en de revieuws dat ie lekkere snelle hete koffie zet.
De duurzaamheid krijgt helaas een dikke onvoldoende.
Ik heb 'm een half jaar en nu is hij al stuk!
Het plaatje wordt wel warm maar hij pompte het water niet meer.De BCC heeft 'm gelukkig omgeruild zodat ik meteen weer een vervangend apparaat heb.Ik ben benieuwd hoe lang het nu goed gaat.

Greet41 22-04-2013

Update: Het apparaat doet het prima. Lekkere koffie en als je wat gepruttel op de koop toe neemt en voorzichtig uitschenkt een prima koffiezetapparaat. Het warmhoudplaatje is goed en houdt de koffie blijft goed heet.

Mozarella 21-05-2012

Een prettig apparaat

Het apparaat werkt prettig. Wanneer het water bijna doorgelopen is, begint het apparaat een beetje te sputteren en te ploffen, maar alles gaat verder best!

nitr 20-05-2012

warme koffie

De koffie is lekker warm.Hat apparaat maak tijdens het koffiezetten vrij veel lawaai. Het is niet mogelijk om zonder te lekken koffie in te schenken. Dit is echt een minpunt. Er zou wat aan de kan gedaan moeten worden. want je moet de kan ook droog maken anders wordt de plaat vies en nat.

a. van waasdijk 08-01-2012 Product kwartaal in bezit

6,6
Goed apparaat, maar als je eenmaal hebt ingeschonken, koelt de koffie snel af. Ik zou een volgende keer een apparaat nemen dat hetere koffie aflevert.

Timo Jansen 23-12-2011 Product paar dagen in bezit

Gisteren bij BCC dit apparaat gekocht. We vielen op de eenvoud (geen onnodige toeters en bellen) en mooie uitvoering. Door het rvs rond de filterhouder ziet hij er een stuk minder cheap uit dan de 100% plastic apparaten zonder dat je direct de hoofdprijs betaalt.

Hij zet lekkere, hete koffie en alles werkt naar behoren: de maatstreepjes op het waterreservoir zijn goed afleesbaar, druppelstop houdt echt alles tegen en de kan schenkt prima (ik herken de klachten bij sommige andere beoordelingen niet).

Nog een tip voor de aanschaf: gewoon naar BCC i.p.v. een webwinkel. Ik heb er € 38 voor betaald: bij de goedkoopste webwinkel red je dat nog niet eens met de verzendkosten erbij.

Bommeberend 12-12-2011 Product maand in bezit

PLUSPUNTEN
+ Degelijk koffiezetapparaat
+ Smaakvolle hete koffie
+ Lekt geen druppel bij inschenken
+ Grote koffiekan

MINPUNTEN
- Koffiekan voelt iets wat kwetsbaar (dun glas)
- looptijd van automatisch uitschakelen kan niet handmatig gewijzigd worden (standaard pas na 2 uur.. daar heeft niemand wat aan)

GEZIEN DE PRIJS MAG JE HIER NIET OVER KLAGEN:
> Koffiezetapparaat kan stiller (maar stoort mij totaal niet)
> Geen thermoskan

Jacq12 24-10-2011

De HD7566/20 is een uitstekend produkt

HD7566/20:
- een apparaat waarbij de koffie echt warm blijft, ook bij een kleine hoeveelheid koffie (ca. 3 koppen).
- goede koffiesmaak
- bijzonder veilig omdat het na 2 uur automatisch uitschakeld
- gemakkelijk in het gebruik
- design prima
(Kort geleden de HD7692 gekocht, maar die staat nu bij mij in de kast omdat dit exemplaar mij niet bevalt:
- thermoskan te zwaar voor mijn hand
- grote problemen met het instellen van het aroma control (moet teveel koffie gebruiken met teveel water voor ca. 3 koppen)
- na het zetten van de koffie gaat het apparaat gelijk uit, lauwe koffie

Odie2 09-10-2011

Mooi apparaat om te zien, maar . . . .

Dit is een leuk apparaat om te zien, maar de schenkkan is
werkelijk één grote bron van ergenis, hij morst verschrikkelijk
bij het inschenken, altijd koffiezetapparaten van Philips
maar dit is dan waarschijnlijk de laatste.