Philips Original HD7817/40 - Reviews

Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

274au 23-04-2015 Product paar weken in bezit

Ik mocht van Philips dit apparaat testen (en houden!). Het is m'n tweede senseo-apparaat. Nadat de eerste kapot gegaan was, heb ik een Tassimo aangeschaft vanwege de grotere verscheidenheid aan dranken die ermee gezet konden worden. Toch miste ik de Senseo wel af en toe, dus blij dat ik er weer een heb!
Ten opzichte van de Tassimo is de Senseo voor een snel kopje koffie toch prettiger en gemakkelijker in gebruik, maakt deze minder geluid en het apparaat voelt kwalitatief beter en degelijker aan. De plastic onderdelen van de Tassimo willen nog wel wat (tegen elkaar) rammelen. Het grootste rammelpunt van de Senseo, het metalen plaatje waar de kopjes op staan, is bij deze nieuwe versie juist verbeterd dankzij een kunststof roostertje. Nog stiller dus! Een ander groot pluspunt van de Senseo is de prijs van de koffie t.o.v. Tassimo, deze ligt aanzienlijk lager. Al is een latte macchiato op z'n tijd die prijs ook wel weer waard. Voor de gewone kopjes koffie zal ik dus de Senseo gebruiken, voor een speciaal kopje haal ik de Tassimo uit. Want aan smaak boet je echt niets in. Zeker als je de DE pads koopt, die zijn nog net een tikje lekkerder dan de originele Senseo pads.

Dan het apparaat zelf: Het is het klassieke en meest herkenbare Senseo ontwerp en het ziet er zeker nog altijd leuk uit. Persoonlijk houd ik wel meer van een compactere, rechthoekerige vormgeving zoals van de Quadrante. De kleur die ik ontvangen heb is Blueberry, wat een erg donkerblauwe/paarse kleur is. Zeker mooi, al zou ik zelf voor een iets neutralere kleur gekozen hebben. De nieuwe bruin-grijze variant vind ik heel mooi, bijzonder en rustig.
In gebruik doet het apparaat wat je ervan verlangt en mag verwachten: het zet in luttele seconden een heerlijk kopje koffie, of twee. Wel lijkt het langer te duren voordat het apparaat klaar is voor gebruik. Hiervoor krijg je wel een heter kopje koffie terug, wat die paar seconden extra wachten meer dan goed maakt. Zoals eerder al vermeld doet het apparaat z'n werk ook vrijwel geruisloos, wat altijd prettig is. Het waterreservoir is van voldoende capaciteit voor dagelijks gebruik. Natuurlijk moet je bij feestjes of bezoek af en toe bijvullen, maar dit is een fluitje van een cent: je pakt het reservoir er zo uit, vult het via de ruime opening een plaatst het terug. Hier zijn geen onhandige handelingen voor nodig.

Het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat wanneer je in je haast de pad er niet helemaal goed indoet waardoor de klep niet goed sluit, het apparaat na de druk op de knop gewoon koffie begint te zetten waardoor deze er aan alle kanten uit spuit en loopt. Het zou fijn zijn als het apparaat dan gewoon niet zou werken.
Een andere toevoeging die ik zou kunnen waarderen is een klein lampje dat aangeeft of er een pad in het aparaat zit en of deze al gebruikt is (bijvoorbeeld een klein indicatortje op de klep welke groen kleurt wanneer er een pad inzit, rood wanneer er geen in zit, en oranje wanneer er wel een pad inzit, maar het apparaat nadat deze geplaatst is (de klep gesloten is) al een kop koffie heeft gezet). Soms ga ik even snel iets anders doen en vergeet ik of ik er al een nieuwe pad ingedaan heb. Ook kom je er op deze manier niet na 2 dagen achter dat na de laatste kop koffie de pad niet verwijderd was..

Al met al geef ik dit apparaat een 8. (een 8,5 in m'n kleur naar keuze en een 9 in een andere, compactere, vormgeving)

Noucky47 17-04-2015 Product paar dagen in bezit

Nadat ik vroeger een van de eerste Senseo apparaten heb mogen gebruiken, werd het nu weer tijd voor een nieuwe. De kleur vond ik leuk en uitdagend. Het apparaat is gewoon ouderwets goed. De koffie lekker warm en de kopjes worden beter gevuld dan vroeger. Het maakt niet uit of je kiest voor 1 kopje of voor 2. We jammer dat het reservoir maar voor 5 kopjes water kan hebben.