Bestron ACUP650 roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Bestron ACUP650 roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

1,6

LodyJ 10-05-2015

Heb deze koffiezetter gekocht op 1-4-2015 omdat ik vond, dat het een goed concept was.
Heb 'm dus nu ruim een maand en het is niet wat ik gehoopt had.
Natuurlijk kan je niet teveel verwachten voor die prijs, maar hij moet wel voldoen aan de verwachtingen die er geschept zijn.

Hier een lijst met de problemen.
1. Nadat het apparaat is gevuld met koffie en water en daarna is aangezet, schakelt hij na een paar seconden uit zichzelf uit.
Dit doet hij elke keer dat ik koffie zet. Ik moet hem dan weer starten waarna hij blijft lopen.
Dit zou niet zo'n erg groot probleem zijn, maar de functie van de timer is daarmee buiten werking gesteld.

2. Nadat het waterreservoir leeg is (het filter is dan nog niet geheel doorgelopen), springt het deksel open niet automatisch, maar zomaar.....
Ik moet dan met een theedoek dat deksel dichthouden (heet!) totdat het filter is leeggelopen.
Als gevolg van de constructie gaat de druppelstop dicht, als het deksel open gaat. Dus de koffie stopt dan met doorlopen in de beker.
Als je bekijkt, hoe en waardoor die deksel wordt vastgehouden, is het logisch, dat dat niet goed werkt.

3. Als je na het koffiezetten in het filter kijkt, dan zit er aan de rechterkant een relatief grote kuil in de koffieresten.
Dit houdt in, dat het water niet gelijkmatig over de koffie wordt uitgestort, met als gevolg dat de koffie niet volledig wordt gebruikt.

4. De doorloopsnelheid van de heetwateraanvoer is op z'n minst twee keer zo snel, als die van mijn vorige koffiezetter.
Het gevolg daarvan is, dat als het waterreservoir leeg is, het koffiefilter tot aan zijn nek toe gevuld is met water.
Op die manier loopt er een hoop water langs de bovenkant van het filter weg, wordt de koffie niet volledig gebruikt, en wordt de koffie in de beker verdunt.

5. De koffiezetter is te licht, staat niet stevig op z'n pootjes..
Als ik de startknop indruk, dan moet ik het apparaat vasthouden, anders duw ik 'm om.

De hele assemblage is een aanfluiting, onderdelen zitten scheef t.o.v. elkaar en andere delen zij verbogen, zodat ze niet meer goed passen.

Heb dit verhaal bij de technische dienst van Bestron neergelegd, met de vraag om wat adviezen, zodat ik deze problemen zelf kan verhelpen.
Ik kreeg als antwoord, dat ik het apparaat moest terugsturen naar de leverancier (Prijskeurig.nl).
Die moest 'm dan naar Bestron sturen en dan zouden zij kijken of er iets aan gedaan kon worden.
De retourkosten van Prijskeurig.nl zijn €10,00 de prijs van de koffiezetter was €37,95... niet erg rendabel dus.

Zo verschrikkelijk jammer, dat een goed idee zo slecht en zo goedkoop wordt uitgevoerd.

Ik kan deze problemen zelf oplossen, maar ik raad iedereen af dit ding te kopen.

Lody J. Claessen