Miele CM 6360 MilkPerfection

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 1 andere uitvoering
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Slechte melkbereiding 02-05-2021

Twee cappuccino gelijktijdig werkt niet

Geschreven voor: Miele CM 6360 MilkPerfection

Wij kochten deze machine via Miele webshop, juist omdat hij perfect zou zijn voor het bereiden van melkdranken en dan ook nog twee tegelijk.

We vonden dit erg tegenvallen. Grootste probleem is dat wanneer je twee melkdranken tegelijk zet het ene kopje veel meer melk krijgt dan het andere. De ene kop wordt hierdoor veel te slap omdat deze veel teveel melk krijgt, de andere smaakt juist te sterk.

De klantenservice stuurde een nieuwe melkuitloop op maar het probleem bleef. Men merkte telefonisch op dat het wellicht aan mijn aanrechtblad lag, deze zou scheef zijn (ik maak geen grap dit werd echt gezegd ). Voor de grap gecontroleerd maar mijn blad is waterpas.

Apparaat is verder wel vrij stil en voelt degelijk aan, zoals je verwacht van Miele. De werking is echter traag en als je melkdranken bereidt komt er de eerste twee seconden met een hoop gespetter stoom en melk uit de uitloop. Hierdoor zit telkens je kopje, aanrecht en het apparaat zelf onder de melkspetters. Pas na ongeveer 2 seconden komt er een normale stroom melkschuim uit. Wij zijn dat van andere apparaten niet gewend. Gevolg is dat de melk gedeeltelijk allemaal grote bellen kent en een gedeelte juist fijnporig. We hebben halfvolle en volle melk geprobeerd maar probleem blijft. Heel mooi komt de cappuccino niet in je kopje dus.

De bediening door het menu is verder erg onhandig. Veel klikken, door geen logische menu structuur, traag en omslachtige als je dat dagelijks moet doen.

Temperatuur van de melk zou door het ‘dubbele venturi’ effect (er zit een dubbele melkslang aan) extra heet zijn. Dit is beslist niet zo ondanks dat in het menu de temperatuur op maximaal was ingesteld. Hij is zeker warm, maar ons oude apparaat wordt beslist een stuk heter. Daarnaast staat de dubbele slang erg rommelig op de aanrecht. Deze krult namelijk op langst het apparaat en moet je in de lekbak steken zodat deze kan worden gereinigd. Dat staat niet heel sjiek.

Overigens lijkt het automatisch reinigen van de melkslang zeer handig maar is dit juist niet. De machine spoelt deze leiding automatisch door waarbij je de slang in de lekbak moet vastklikken. Maar daarbij loopt dus wel je complete lekbak vol met melk. Als je dat een keer vergeet schoon te maken zit die de volgende dag er dus beschimmelt in. Spoelen met gewoon een leeg koffie kopje onder de uitloop is handiger maar dat gaat dus gewoon niet bij deze automaat.

De smaakvan de koffie, die is prima. Mooie crema maar een en andere is natuurlijk erg afhankelijk van de gekozen bonen en maalgraad. Koffie is zelf van goede temperatuur (heet).

Conclusie: puur voor koffie een prima machine, voor melk (en daarvoor promoot Miele hem) zijn er echt betere automaten op de markt. De bediening is echt Miele, traag en omslachtig. Gebruikersgemak hierdoor matig en dat gelijktig twee cappuccino of andere melkproducten niet werkt in verband met fors onjuiste melkverdeling is ronduit slecht.

Miele nam ons apparaat binnen de zichttermijn en vanwege bovenstaande klacht gelukkig terug. Jammer was wel dat we meer dan vier weken op ons geld terug moest wachten. Dat kan anno 2021 echt niet meer.

Pluspunten

• Degelijk
  • Lekkere koffie
  • Relatief stil

Minpunten

• Twee melkdranken gelijktijdig werkt niet
  • Omslagtig bedieningsmenu
  • Bij melkdranken spettert alles onder
  • Melkdranken warm, maar beslist niet heet