Solis Caffissima IQ - Reviews

nidan 15-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Niet naukeurig genoeg instellbaar

Ik heb deze koffiemolen inmiddels bijna een jaar. Is betrouwbaar, maakt weinig en je hebt er geen omkijken naar. Toch voldoet hij niet in "hand-free" modus in combinatie met een piston machine. Het is onmogelijk om voor 1 persoon de juiste hoeveel koffie te malen. In de gemiddelde stand maalt de machine al gauw 15 gram. Dat is voor 1 bakje koffie veel te veel. De stappen om minder te malen zijn veel te groot. Met twee bakjes lukt het redelijk. 15 gram is prima. Maar iets meer of iets minder lukt matig, daar zijn de stappen te groot voor. Maalgraad is wel goed instelbaar.
Voor het malen

Pluspunten

• betrouwbaar
  • groot reservoir
  • compact

Minpunten

• instellen hoeveelheid

Andre van Raam 27-08-2015 Product paar dagen in bezit

Heerlijk simpel en fantastisch apparaat.
Fluisterstil en een duidelijke display waar alles wat je instelt zichtbaar is.
Geschikt voor piston (espresso) en ook voor grote porties die worden opgevangen in de bijgeleverde luchtfdichte beker.

Handsfree malen en altijd dezelfde ingestelde hoeveelheid, hiervoor had ik een ander merk waarmee ik alleen een knop ingedrukt kon houden tijdens het malen... Was altijd een gok qua sterkte.

Alle onderdelen zijn los te halen waardoor schoonmaken heel makkelijk is.
Kortom: AANRADER

BB55 18-07-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze Solis bonen maler gekocht nadat ik hem had gezien bij puurkoffie.nl in velp en de eigenaar er lovend over sprak.
Ik kan het er alleen maar mee eens zijn. De molen maalt voortreffelijk en is stil en klontert niet.Dankzij de meegeleverde hulpstukken valt alles keurig in de portafilter.
Ook zit er een handig opvangbakje bij om de eigen gemalen koffie mee te nemen.Tevens zit er een timer op die ook goed automatisch doseert. Hij is ook makkelijk schoon te maken als je wel hebt gemorst, kortom een geweldige koffiemolen!