Samsung RSG5PURS - Reviews

side-by-side koel/vriezer

7,6

René 02-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Niet erg duurzaam

De koelkast doet het goed en beantwoordt aan alle redelijke verwachtingen.
Tegenvaller is dat technisch eenvoudige onderdelen in de deurscharnieren en de demper in het luikje van de homebar het na 5 jaar hebben begeven. De

Pluspunten

• geluidsarm

Minpunten

• niet duurzaam

Johan 07-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Wegblijven van deze koelkast

Deze toch prijzige koelkast bijna 6 jaar gehad. Behoudens een toch wat hoger geluidsniveau geen echte problemen. Nu problemen met sensor en naar later bleek een "lekkage" in koelsysteem. Na dus 2x ruim een week wachten op een monteur die Samsung stuurt, nu afgekeurd en dus niet meer te repareren.
Dus na nog geen 6 jaar bij grof vuil !!

vlinder66 18-06-2015 Product half jaar in bezit

Wij hebben deze koelkast nu een half jaar, in de eerste maand al een monteur binnen gehad omdat de koelkast een vrij harde doffe brom geluid maakte. Dit was beneden een x-aantal decibel en ging vervolgens weer weg. De brom is altijd met mate gebleven. Nu maakt de koelkast een hele hoge fluittoon uit de compressor waarschijnlijk. Het is een vreselijk geluid vooral met een koelkast in een open keuken. Bijna de hele dag hoor je die fluittoon. Terwijl wij in alle reviews juist gelezen hadden dat de koelkast fluisterstil zou zijn. Toch weer contact opgenomen met de winkel. De uitkomst daarvan weet ik nog niet. Ik zal het vervolg opschrijven zodra ik meer weet over de afhandeling van Samsung, vooralsnog heel erg ontevreden over het geluid van de koelkast en de service van de Samsung monteur.

ferdutch 30-03-2015 Product jaar of meer in bezit

4,8
Had hiervoor een whirlpool was daar erg tevreden over maar helaas na 11 jaar was die op, toen deze gekocht omdat de vormgeving en bedoel dan de zijkanten van hetzelfde materiaal zijn, dus ziet er mooier uit. Maar de ijsblokjes machine is van mindere kwaliteit, moet heel regelmatig alles er uit halen en schoon maken omdat die dan helemaal verstopt zit, het crushed ijs is niet echt gecrushed had ik bij de whirlpool nooit. Het water is ook minder koud en de waterfilters moeten wel heel vaak verwisseld worden, en die zijn niet echt goedkoop, maar het grootste probleem is het display met de led lampjes waar o.a. de temperatuur op staat, na 2 jaar gingen er steeds meer streepjes kapot waardoor het moeilijker word de juiste temperatuur te zien, en nu na net 3 jaar en 1 maand, is het hele display kapot, hij koelt en vriest nog wel, en kan nog water er uit krijgen, maar verder werkt helemaal niks meer, zal niet snel weer een product van Samsung kopen

thefreeze2 01-06-2013 Product half jaar in bezit

Even een korte bijdrage. Supertevreden. Lang getwijfeld tussen allerlei types maar deze heeft alles wat je zoekt! We hebben er wel 5 jaar garantie bij genomen, dat doen we anders nooit maar hier zit zoveel techniek in en er kan zoveel stuk dat ik dat risico niet graag nam.

Voordeel van deze koelkast: hij is ook aan de zijkant mooi om te zien, sommige hebben een zijkant die simpel grijs is maar deze is ook aan de zijkanten rvs look. Als je twijfelt om een koelkast met een bar-klep te nemen of niet, doen! Is echt ZO handig! Geluidsniveaus is zeer laag.

Een opmerking: in de winter gebruik je minder ijsblokjes en dan kan het zijn dat de ijsblokjes aan elkaar gaan vriezen en op een of andere manier kon de sensor toen niet meer voelen/zien dat het reservoir vol was. Gevolg was dat de ijsblokjesmachine bleef produceren en op een gegeven ogenblik verstopt zat. Is gelukkig na verwijdering van alle ijsblokjes opgelost. Wat we nu doen is het "ICE OFF" doen als de bak vol zit, je kan dan gewoon ijsblokjes blijven tappen tot hij leeg is. De productie stopt dan en als de bak bijna leeg is laten we hem weer een nachtje ijsblokjes maken. Is het toch nog een lange bijdrage geworden :-)

EdithWan 29-04-2013 Product paar weken in bezit

Prachtige koelkast met lekker veel ruimte. Mooi is de klep in de deur, waarmee je zonder de deur te openen, frisdrank eruit kan pakken. Ben blij met drie grote groentenlades en ook de ijsblokjesmaker werkt geweldig. Het blauwe licht, ook in de lades, geeft een luxe uitstraling. Minpuntje vind ik dat in de vriezer een aantal schappen (glasplaten) zit, waar geen la op gemaakt is. Dat is wat minder handig. Ook het waterfilter wat je halfjaarlijks moet vervangen, (replica kost 29 euro, origineel: 39 euro). Ik heb de koelkast nog te kort om iets te kunnen zeggen over de duurzaamheid, maar tot op heden zijn we zeer tevreden.

J.v.Velzen 13-12-2012 Product jaar of meer in bezit

6,2
Qua ruimte en vormgeving een fraaie koelkast. Waar het mis gaat zijn de aanvullende kosten en het gebrek aan service van Samsung. Inmiddels is de complete achterwand al eens vervangen. Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij de Samsung koelkasten. Tesamen met de filter kosten komt het er nu op neer dat er jaarlijks nog 125 euro onderhoud bij komt! Voor ons nooit geen samsung meer.

mirandaC 12-02-2012 Product jaar of meer in bezit

Wij zijn erg tevreden over de Samsung RSG5PURS. De koelkast heeft veel ruimte. De groenten laden gaan idd niet heel ver open en soms moet de hele lade eruit om bijvoorbeeld een bloemkool kwijt te kunnen. Hier hebben wij geen moeite mee. Er is ook een wijnrek, wat erg handig is. De minibar is ook erg fijn in gebruikt.Kortom een geweldige koelkast.

daso 23-06-2011 Product maand in bezit

Super Koelkast, hadden hiervoor een Whirpool maar ging na 12 jaar stuk. Deze is erg stil en ook zuinig in gebruik vanwege duo koelsysteem. Minder diep dan de vorige maar de oude typen met een diepte van 82cm zijn bijna niet meer leverbaar ivm het naar binnen brengen van de koelkast. Het water is echt lekker koud. Moest wel wennen aan de ijsbak deze is stukken kleiner dan de vorige. Zo op een het eerste gezicht een goeie keus gemaakt. Zal over een halfjaar weer iets schijven of deze nog bevalt.

Dariel

aloa71 07-01-2011 Product half jaar in bezit

Hebben de koelkast nu een half jaar in bezit en zijn er zeer tevreden over. We moeten nu het waterfilter gaan vervangen, dat geeft de koelkast aan. Dat is wel een dure aangelegenheid, ca 45 euro per halfjaar dus. Maar voor de rest een prima en mooie koelkast. Genoeg ruimte voor gezin met 3 kinderen en meer nog.

joanna23 06-10-2010 Product paar weken in bezit

Heb de ijskast 2 weken. Veel inhoud, nagenoeg geen geluid, alles werkt zoals het hoort. Mooi. Duurzaamheid kan ik pas na 2 weken niet beoordelen.
Enige nadeel vind ik dat de laden niet ver genoeg uitschuiven. In de vries gedeelte zou ik ook nog 1 lade bij kunnen gebruiken. Maar in vergelijking met de concurrenten is dit de beste en meeste efficiente indeling.

aberg 04-07-2010 Product paar dagen in bezit

Goede stille koelkast , het enigste nadeel wat ik tot nu toe heb ervaren zijn de groente lades die onderin zitten. ( vandaar een 7 voor het gebruiksgemak)
Je kunt ze maar een klein stukje opentrekken want anders vallen ze er uit.
Daardoor is de opening (aanslagpunt) te klein voor de meeste groenten. (bloemkool e.d.)
Voor de rest tevreden over de aankoop.