Samsung RS68N8220S9 - Reviews

A+ energieklasse
Inhoud koelruimte
407 liter inhoud

Tyknl 18-09-2018

Prima apparaat en een eyecatcher in de keuken!

Deze koelkast mochten we testen en daar zijn we erg blij mee. Nooit eerder hadden we een Amerikaanse koelkast en inmiddels zijn we er zeker van dat onze volgende koelkast een Amerikaanse wordt. Wat een ruimte zit er in. Zowel het vriesvak en het koelgedeelte hielden we ruimte over toen we onze spullen er in gezet hadden.
Mooi overzichtelijk interieur met ruime vakken. Alleen het eierrekje lijkt niet goed te passen. Eventueel een extra plank om een klein vakje mee te maken zou ook een optie kunnen zijn.
Verder niets dan lof, met de knoppen zijn zowel de temperatuur van het koelgedeelte als van het vriesgedeelte apart in te stellen met stappen van een graad.
Qua onderhoud is de koelkast makkelijk bij te houden. Een vochtig doekje erover en hij is weer schoon. (Ook met twee kleine kinderen die overal met hun handjes aan zitten.) Ontdooien hoeft niet meer. Enige wat als wat minder makkelijk ervaren zou kunnen worden is het vervangen van het waterfilter. Dat moet eens per halfjaar. Op zich niet moeilijk maar wel goed om over na te denken of je nog makkelijk bij het filter kan als de koelkast geplaatst is.
Wat voor ons echt een pluspunt is, is het watertappunt en de ijsblokjesmachine. Crushed ice functie gebruiken we niet. De ijsklontjes vinden we handiger in drinken.
Met het watertappunt met koel water drinken wij meer water dan voorheen. De ijsklontjes blijven ook na de eerste paar dagen gebruikt worden. Ik verwacht dat we het reservoir ook gewoon in de winter laten vullen om ijsklontjes te gebruiken. Mochten we dat toch niet gebruiken in de winter dan kun je de ijsblokjesmachine uitzetten en op de plek van het reservoir een extra vak maken in het vriesgedeelte. Daarvoor is een hulpstuk bijgeleverd bij de koelkast.
Wij bevelen deze koelkast zeker aan!

• Makkelijk schoon te houden
  • Veel ruimte

Minpunten

• waterfilter elk halfjaar vervangen

Pepijn 16-08-2018

zeer ruim

De Samsung RS68N8220S9/EF is een prachtige koel/vries combinatie.
Veel ruimte, handig en efficiënt in gebruik. Het aansluiten en instellen is een simpele handeling.
Spreekt voor zich. Het aansluiten van het waterfilter voor de ijsblokjesmachine is duidelijk in de handleiding beschreven, enige is dat je wel een aansluiting over moet hebben in je keuken, of er een aan moet laten leggen. Iets om rekening mee te houden. Maar zodra de ijsblokjesmachine gereed is voor gebruik zal je zien dat je er vaker gebruik van maakt als je denkt. Ijsblokjes, crushed ice, of koud water alles binnen handbereik. Op de ijsmaker zit tevens een kinderslot, wat toch wel prettig is.
De koelkast is mooie strak van design en heeft geen handgrepen aan de buitenkant van de deuren. Ideaal voor het schoonmaken. Vlakke deuren moeiteloos schoon. De Samsung RS68N8220S9/EF is na de aanschaf van een smart home adapter ook nog op afstand te bedienen.

Pluspunten

• goed te regelen
  • zeer ruim
  • weinig geluid

Minpunten

• prijs

MS 02-08-2018

Perfect

Wij hebben nu enkele weken de Amerikaanse koelkast Samsung RS68N8220S9/EF in het gebruik.
Dit is een heel mooie en grote koel/vries combinatie. De koelkast heeft dubbele deuren waarvan de vriezer en koelkast een aparte deur hebben.
De koelkast heeft een mooi en strak design, heeft geen handgrepen aan de deuren, Super handig met schoonmaken.
Aan de binnenzijde zijn beide kanten erg ruim, de opbergruimtes zijn handig ingericht en daardoor is het efficiënt in gebruik.
Daarnaast beschikt de koelkast over een aparte functie voor koud water en ijsblokjes, hierbij moet men wel een aansluiting maken met de waterleiding.
Ijsblokjes, gecruscht ice en ijskoud water zijn de mogelijkheden.
De ijsfunctie is voorzien van een kinderslot.

Pluspunten

• Ruimte
  • Ijsfunctie
  • Kinderslot