Samsung RS68N8220S9 - Reviews

Amerikaanse koelkast
A+ energieklasse
Inhoud koelruimte
407 liter inhoud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RS68N8220S9 op Kieskeurig.nl.

WJS 10-07-2019

Amerikaanse Koelkast

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Deze koelkast (RS68N8220S9) gekocht omdat onze oude koelkast (RSG5FURS) stuk ging na precies 10 jaar trouwe dienst.

Compressor kapot, reparatie zou te duur worden. Zonde van het mooie apparaat, want alles functioneerde nog goed.

Jammer genoeg konden we geen met vergelijkbare koelkast vinden die dezelfde eigenschappen had als onze oude. We zullen de volgende zaken enorm gaan missen:
- het "barretje" (luikje in de koelkast),
- de gemakkelijke handvatten aan de deur,
- de derde lade in de koelkast,
- het flessenrek (gelukkig kon ik de oude overzetten),
- de prachtige LED kolomverlichting,
- de temperatuuraanduiding aan de buitenkant en de bedieningsknoppen.

Er waren nog wel koelkasten met een barretje verkrijgbaar, maar daarin zit de ijsmachine in de vriezer en dat vreet ruimte. Tevens hadden deze koelkasten geen 10 jaar garantie op de compressor. Dat vonden we nu toch wel belangrijk, gezien de ervaring met de oude.

De deurgreep van de nieuwe is niet praktisch. Je krijgt nu meer vlekken op de deur en je moet altijd één hand vrij hebben om de deur te openen. Daarnaast geeft deze constructie minder ruimte aan de binnenzijde (vakken met een hap er uit). Ook de schappen zijn van een mindere constructie, de kunststoffen omlijsting is komen te vervallen, alsmede het schap dat gehalveerd kan worden (voor hogere objecten die tijdelijk gekoeld moeten worden).

Al met al heeft Samsung behoorlijk op de constructie bezuinigd. We hadden best wat meer geld over gehad voor een betere koelkast, maar de duurdere modellen leveren geen betere constructie. Versobering is het motto geweest. Jammer.

We zijn echter weer voor Samsung gegaan omdat de alternatieven meer nadelen hadden.

We moesten een vervanger hebben met dezelfde maten, omdat we net de hele keuken rondom ons altaartje gebouwd hadden.

Pluspunten

• 10 jaar garantie op compressor

Minpunten

• zie boven

Fred1967 11-09-2019

Geweldig aperaat,zeker een aanrader

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Mooie ijskast ,makkelijk in gebruik!
Zeker een aanrader.
Wij hebben de zwarte, echt een luxe uitstraling .

BBQmaster 14-07-2019

Super Cool deze amerikaanse koelkast

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Snel geleverd en makkelijk geïnstalleerd. Hij is makkelijk een stukje te verplaatsen door de wieltjes die er onder zitten. Snel op temperatuur. Echt heel erg tevreden mee.

familie van Meel 21-06-2019

uitstekende prestatie en prachtig design

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Wij hebben deze amerikaanse koelkast aangeschaft en zijn zeer tevreden over zijn prestaties. Inhoud ruim voldoende vooral de koelkast is overzichtelijk en ruim.
Het is ook een prachtig design. Kortom een goede koop.

Cornelis 07-05-2019

Zeer goede en betaalbare Amerikaanse koelkast

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Lang gezocht en uiteindelijk deze Samsung en dit type gekocht. Voldoet aan alles met ruimte, bedieningsgemak, stroomverbruik en in RVS look!

• RVS
  • Stroomverbruik A+

Jason945 25-01-2019

Top koelkast!

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Prima koelkast, juiste formaat, snel aan te sluiten en doet wat je verwacht (koelen en vriezen). IJsblokjesmaker werkt snel, apparaat is zeer stil, staat in open keuken maar je hoort niets, ook niet als 'ie aanslaat!

Eric50 14-12-2018

Mooie koelkast voor een mooie prijs

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Sinds een week in bezit, is een hele mooie koelkast met veel extra ruimte in vriezer omdat de ijmachine in de deur zit en de koelkast mooie brede bakken in de deur heeft. En ook nog eens een heel mooi design. Een echte aanrader

Hoota 01-11-2018

Geweldige koelkast

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Ik heb deze koelkast een maand geleden gekocht en we zijn der thuis super blij mee ! Dit is echt een geweldige koelkast met een hele goede koeling en verlichting. Top product !

Tyknl 18-09-2018

Prima apparaat en een eyecatcher in de keuken!

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Deze koelkast mochten we testen en daar zijn we erg blij mee. Nooit eerder hadden we een Amerikaanse koelkast en inmiddels zijn we er zeker van dat onze volgende koelkast een Amerikaanse wordt. Wat een ruimte zit er in. Zowel het vriesvak en het koelgedeelte hielden we ruimte over toen we onze spullen er in gezet hadden.
Mooi overzichtelijk interieur met ruime vakken. Alleen het eierrekje lijkt niet goed te passen. Eventueel een extra plank om een klein vakje mee te maken zou ook een optie kunnen zijn.
Verder niets dan lof, met de knoppen zijn zowel de temperatuur van het koelgedeelte als van het vriesgedeelte apart in te stellen met stappen van een graad.
Qua onderhoud is de koelkast makkelijk bij te houden. Een vochtig doekje erover en hij is weer schoon. (Ook met twee kleine kinderen die overal met hun handjes aan zitten.) Ontdooien hoeft niet meer. Enige wat als wat minder makkelijk ervaren zou kunnen worden is het vervangen van het waterfilter. Dat moet eens per halfjaar. Op zich niet moeilijk maar wel goed om over na te denken of je nog makkelijk bij het filter kan als de koelkast geplaatst is.
Wat voor ons echt een pluspunt is, is het watertappunt en de ijsblokjesmachine. Crushed ice functie gebruiken we niet. De ijsklontjes vinden we handiger in drinken.
Met het watertappunt met koel water drinken wij meer water dan voorheen. De ijsklontjes blijven ook na de eerste paar dagen gebruikt worden. Ik verwacht dat we het reservoir ook gewoon in de winter laten vullen om ijsklontjes te gebruiken. Mochten we dat toch niet gebruiken in de winter dan kun je de ijsblokjesmachine uitzetten en op de plek van het reservoir een extra vak maken in het vriesgedeelte. Daarvoor is een hulpstuk bijgeleverd bij de koelkast.
Wij bevelen deze koelkast zeker aan!

• Makkelijk schoon te houden
  • Veel ruimte

Minpunten

• waterfilter elk halfjaar vervangen

Des_0172 05-09-2018

Mooie koelkast

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Prachtige koelkast, bijna alles werkt perfect. Alleen het eierrekje past niet goed in de deurvakken.

Michelle s 31-08-2018

Mooie koelkast

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

24 augustus gekocht en inmiddels een week in gebruik. Wat een fijne koelkast! Hadden we deze maar veel eerder aangekocht, wat een ruimte!

Ralph29 31-08-2018

Top koelkast

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Deze koelkast ziet er prachtig uit greep loos en qua kleur precies goed. De indeling is handig en lekker ruim.

Arno60 21-08-2018

Wat een ruimte!!!

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Een maand nu in gebruik.
Geen enkel negatief punt ontdekt.
De ruimte in zowel het vries als koelgedeelte is fantastisch.
Het koude water tappen en het ijsklontjes maken was een waar genot tijdens deze warme zomer.

Pepijn 16-08-2018

zeer ruim

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

De Samsung RS68N8220S9/EF is een prachtige koel/vries combinatie.
Veel ruimte, handig en efficiënt in gebruik. Het aansluiten en instellen is een simpele handeling.
Spreekt voor zich. Het aansluiten van het waterfilter voor de ijsblokjesmachine is duidelijk in de handleiding beschreven, enige is dat je wel een aansluiting over moet hebben in je keuken, of er een aan moet laten leggen. Iets om rekening mee te houden. Maar zodra de ijsblokjesmachine gereed is voor gebruik zal je zien dat je er vaker gebruik van maakt als je denkt. Ijsblokjes, crushed ice, of koud water alles binnen handbereik. Op de ijsmaker zit tevens een kinderslot, wat toch wel prettig is.
De koelkast is mooie strak van design en heeft geen handgrepen aan de buitenkant van de deuren. Ideaal voor het schoonmaken. Vlakke deuren moeiteloos schoon. De Samsung RS68N8220S9/EF is na de aanschaf van een smart home adapter ook nog op afstand te bedienen.

Pluspunten

• goed te regelen
  • zeer ruim
  • weinig geluid

Minpunten

• prijs

Wendy 10-08-2018

Ideaal

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Wij hebben momenteel de koel vries combinatie in gebruik van Samsung RS68N8220S9/EF.
De grote greeploze deuren zijn goed te openen.
Het design is mooi strak. Gekoeld water en ijklontjes zijn makkelijk te krijgen zonder de deur te openen.
Als je de deur opent is de koel en/of vries gedeelte prima verlicht. Je moet wel in de buurt van dit apparaat en aansluiting voor water hebben.
Het aansluiten zelf is eenvoudig.
De ruimte in beide delen is enorm. Spullen zijn daardoor makkelijk terug te vinden.

MS 02-08-2018

Perfect

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Wij hebben nu enkele weken de Amerikaanse koelkast Samsung RS68N8220S9/EF in het gebruik.
Dit is een heel mooie en grote koel/vries combinatie. De koelkast heeft dubbele deuren waarvan de vriezer en koelkast een aparte deur hebben.
De koelkast heeft een mooi en strak design, heeft geen handgrepen aan de deuren, Super handig met schoonmaken.
Aan de binnenzijde zijn beide kanten erg ruim, de opbergruimtes zijn handig ingericht en daardoor is het efficiënt in gebruik.
Daarnaast beschikt de koelkast over een aparte functie voor koud water en ijsblokjes, hierbij moet men wel een aansluiting maken met de waterleiding.
Ijsblokjes, gecruscht ice en ijskoud water zijn de mogelijkheden.
De ijsfunctie is voorzien van een kinderslot.

Pluspunten

• Ruimte
  • Ijsfunctie
  • Kinderslot

Hansvv 24-07-2018

Super koelkast.

Geschreven voor: Samsung RS68N8220S9

Deze week onze koelkast vervangen door deze Samsung. Heerlijk ruim en led licht geeft een perfect beeld van de binnenkant. Mooi strak afgewerkt