Siemens KG36EBL41 rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens KG36EBL41 rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Michael 11-02-2018

Genoeg ruimte

Geschreven voor: Siemens KG36EBL41 rvs

Prijs, kwaliteit en energie verbruiks verhouding (A+++)waren voor mij doorslaggevend om de koelkast te kopen.
De koelkast werd zoals gepland geleverd en aangesloten. Zeer tevreden over de service.

Pluspunten

• Stil en ruim en zuinig
  • Moderne luxe uitstraling

Monique 04-02-2018

Bijna geluidloos

Geschreven voor: Siemens KG36EBL41 rvs

De koelkast ziet er prachtig uit, maakt (bijna) geen geluid maar daardoor is de inhoud wel iets minder. Overzichtelijke indeling met een prachtig groot groente gedeelte. Voorzien van allerlei extra bakjes en rekjes die je naar behoefte er in of er uit kunt laten. Top koelkast voor een prima prijs.

Pluspunten

• Geluidloos

Minpunten

• Inhoud

Paul 25-01-2018

metallook koelkast

Geschreven voor: Siemens KG36EBL41 rvs

Deze A+++ koel/vriescombinatie hebben we gekocht om zijn energiezuinigheid. Daarnaast ook om zijn praktische indeling. Dat ie nou toevallig door zijn metallook ook nog mooi in onze keuken staat is helemaal meegenomen.
Wij gaan meteen kijken of deze koel/vrieskast inderdaad zo zuinig is, als de papieren aangeven.

Pluspunten

• indeling
  • prijs

Minpunten

• nog geen minpunten gevonden

12 januari 2018 12-01-2018

Strak uiterlijk, goed doordachte indeling

Geschreven voor: Siemens KG36EBL41 rvs

Na lang wikken en wegen kon ik toch niet anders dan weer voor Siemens kiezen. De koel-/diepvriescombinatie vond ik meteen al de mooiste om te zien, maar ook de prima indeling is buitengewoon handig. Bovendien blijkt hij ook nog stil en heel zuinig te zijn (voor een geboren Zeeuwse niet onbelangrijk natuurlijk).

Pluspunten

• Strak uiterlijk
  • Geen handvaten
  • Handige en doordachte indeling koelgedeelte
  • Zuinig in gebruik
  • Stille motor

ariba 10-01-2018

zuinige krachtpatser

Geschreven voor: Siemens KG36EBL41 rvs

Op zoek naar een zeer zuinige koelvriezercombi stuit je al snel op de kg36ebw40, het witte broertje van deze ebl41. Die beviel me qua indeling en alles, maar ik wilde een rvs look en dus voor deze gekozen. De koelkast is ruimer dan mijn vorige, dus prima in orde. Het flessenrek dacht ik niet nodig te hebben, maar werkt perfect i.c.m. blikjes frisdrank en achter dit rek (tegen de achterkant) kun je heel fraai een aantal flesjes bier staande kwijt. De meegeleverde vleesbak is handig voor opengemaakte vleeswaren. De grote groentelade werkt uitstekend om een grote voorraad pils kwijt te kunnen (of groente natuurlijk). In die grote bak zit een handige kleinere bak, waar dan weer het speciaal bier (of speciale groenten) in kan. De glazen plateau’s zijn i.t.t. sommige andere merken gemakkelijk verwijderbaar als de deur 90 graden openstaat.

De vriezer met 88 liter moest mijn vriezer van 148 liter vervangen en dan moet je nadenken over wat nodig is en wat niet. En dan blijkt deze 88 liter voldoende te zijn. Dat komt onder andere door de goede vormgeving van de binnenkant.

Is alles dan hosanna? Nee, helaas niet. De handgrepen van de deur zijn vreemd genoeg afgewerkt met een goedkoop ogende chromen inzet, vastgezet met 2 chromen schroeven. Dat is niet fraai, met name de aansluiting met de deur van die inzet aan de buitenkant. Oplossing is simpel: deze inzet eruit halen, de chromen schroefjes zwart spuiten en alleen de schroefjes terugplaatsen.

Het geluid valt me ook wat tegen, al is het wel zo dat je er specifiek op ga letten, omdat het een nieuw apparaat is. Ik heb het idee dat ie vaker en langer koelgeluiden maakt dan mijn 12 jaar oude koelkast en met een hogere geluidsfrequentie. En heel af en toe maakt ie, na een koelsessie, een vervelend geluid dat moeilijk te omschrijven is. Een hard afwerkgeluid (brrrr, grrrr, bam). Misschien ligt het aan mijn exemplaar. Hij staat nu in de afgesloten keuken en dan maakt het niet veel uit. Ik weet dus niet of ik het te irritant zou vinden in een open keuken situatie. Maar dan kun je hem natuurlijk laten omruilen voor een ander exemplaar lijkt me. Nu maar hopen dat ik volgend jaar niet ga verhuizen naar een woning met een open keuken!

Maar al met al een prima ding met een mooie rvs-look. Geen goedkope rvs-look zoals sommige concurrenten, dus let daar goed op.

Pluspunten

• rvs look
  • zuinigheid
  • prijs
  • inhoud

Minpunten

• geluid
  • chromen sierstukken handgrepen

Willem 08-01-2018

Robuuste koel/vriescombinatie

Geschreven voor: Siemens KG36EBL41 rvs

Een geweldig apparaat. Hij is stil (38 db) en zuinig. Hij is ruim met een geweldig handige indeling met flessenrek. Met zijn robuuste uiterlijk en stijl, is het een mooi en handig apparaat.

Pluspunten

• Zuinig in gebruik
  • Stil
  • Handige indeling, zelf te bepalen
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Nog niet gevonden

Machteld 09-12-2017

Complete koelkast

Geschreven voor: Siemens KG36EBL41 rvs

Oude koelkast stuk en op zoek naar een energie zuinige nieuwe koelkast. Het is erg complete koel/vrieskast met een hoop opberg mogelijkheden. Qua uiterlijk is hij erg nets, niet al te opvallend. Dus pas goed in de ruimte. Heb hem nog niet lang maar in gebruik is deze erg prettig.

Pluspunten

• Veel opbergruimte
  • Energie zuinig

Minpunten

• Heb ik niet

Alex V. 26-01-2015
Geschreven voor: Siemens KG36EBL41 rvs

Apparaat voldoet goed wat betreft koelend vermogen en constant houden van de temperatuur. Verlichting (LED) van het interieur is uitstekend. Minpunten: deur openen vergt zoveel kracht dat de koelkast verschuift, mede omdat dit laatste heel gemakkelijk gaat (wat dan weer als voordeel gezien kan worden bij (ver)plaatsen). Bij openen van de deur van het vriesgedeelte is de benodigde kracht tamelijk formidabel als dit voor een tweede keer gebeurt kort op de eerste keer. De anti-rammelstrip in het deurvak is nogal stug, zodat een fles of pak melk met enige kracht erin gedrukt moet worden, met gevaar voor doorschieten en een botsing met de (harde) kunststof bodem. Door de niet-optimale vorm van de strippen eist ook het verwijderen van fles of pak de nodige kracht, met regelmatig doorschieten en een botsing met het erboven gelegen deurvak. Dit had beter gekund voor hetzelfde geld.

Vormgeving is fraai (subjectief). Kritiek: aan beide zijden van de deur zitten uitsparingen bij wijze van handvat. Je zou verwachten dat aan de niet-gebruikte zijde hiervoor een afdekstrip o.i.d. geleverd zou worden. Niet dus. Ook vallen vingerafdrukken op het deuroppervlak nogal snel op. Minpuntje: de bovenkant van het apparaat is wit, waar je RVS-look zou verwachten, zoals de zijkanten. Als lang persoon valt dat me te vaak op.

Duurzaamheid is nog onbekend, maar het geheel maakt degelijke indruk.

Geluidsniveau is zeer aanvaardbaar.

nvangraas 30-09-2014
Geschreven voor: Siemens KG36EBL41 rvs

Ik heb de koel/vriescombi nog niet zo lang. Ik kan dus weinig vertellen over de duurzaamheid. Maar ik ben in ieder geval zeer te spreken over de gebruikte materialen en de strakke vormgeving.

Lalana 04-06-2014
Geschreven voor: Siemens KG36EBL41 rvs

Een heerlijk moment in je leven is je nieuwe koelkast inrichten. De kast heeft een koele en strakke uitstraling. De RVS deur is goed vrij te houden van vingers en vlekjes, met een schone droge doek veeg je hem in no-time schoon. Het interieur is geweldig in te delen en te verdelen door de verschillende verstel- en indelingsmogelijkheden. Door de geweldige verlichting is alles goed waar te nemen en zijn etiketten van producten ook goed te lezen (ben ik heel enthousiast over). De vriesvakken zijn fijn diep en ook de groentelade is heerlijk ruim. Hier hebben we geen spijt van!
Ook de bediening aan de binnen-bovenzijde van de koelkastdeur is overzichtelijk en goed bereikbaar. Al met al heb ik met deze koel-vriescombinatie een duurzame, geruisloze en vooral een mini-energieverbruiker aan onze huishouding toegevoegd. Zeker gelet op de vertrouwde topkwaliteit van Siemens apparatuur worden de volgende twee decennia op het gebied van koelen en vriezen Cool & Collectief.