SteamOne EUXL400B - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Test panel 7.8 dec 2021
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

m************@g******** 23-06-2022

Bevalt heel goed! Wel op tijd ontkalken.. lees de tip

Geschreven voor: SteamOne EUXL400B

De SteamOne is een fijn apparaat om blousjes, jurkjes, shirts etc mee te stomen. Het maakt de kleding mooi glad en voelt schoner aan.

Belangrijke tip: Zorg ervoor dat je het apparaat regelmatig ontkalkt. Dit kan door 1/3 deel van het waterreservoir te vullen met azijn en het andere deel met water. Zet het apparaat aan tot het waterreservoir volledig leeg is.

Daarna weer vullen met gewoon water en kun je het weer gebruiken voor kleding.

Als je dit vergeet dan stoomt het apparaat op een gegeven moment niet meer. Ik heb speciale ontkalk gekocht voor koffie apparaten omdat er zoveel kalk in zat dat azijn niet meer werkte. Er kwamen bruine klodders uit het apparaat, zoveel kalk zat er in het apparaat. Na het ontkalken doet mijn apparaat het weer als nieuw!

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Meenemen op vakantie
  • Voor al je soorten kleding
  • Is leuk om te doen;-)

Minpunten

• Snel kalk in het apparaat
  • Apparaat rechtop houden
  • Prijzig
  • Snoer mocht langer

s**********@m***** 03-01-2022

Stijlvol en praktisch apparaat

Geschreven voor: SteamOne EUXL400B

Ik heb dit apparaat mogen testen en wat een uitvinding zeg!!!
Een ideaal apparaat voor vrouwen met een overvolle kledingkast.
Op de eerste plaats werd ik gelijk verrast door het stijlvolle compacte design en de hoogwaardige kwaliteit van het materiaal. Dit is op de foto’s namelijk niet echt af te zien.
Het gebruiksklaar maken en de bediening van de stomer is erg makkelijk en vrij intuïtief. Echter voor sommige mensen zou een wat uitgebreidere handleiding wenselijk zijn.
De opwarm tijd is snel ongeveer 35-40 seconden erg handig om even snel die leuke outfit op te frissen en vrij te maken van kreukels. Door de verschillende standen is het apparaat geschikt voor zowel dikkere en degelijke stoffen als de wat gevoeligere stoffen. En als bonus ook heel geschikt om suède schoenen of kleding mee te stomen. Sinds ik de stomer gebruik heb ik de strijkplank met stoomstrijkijzer niet meer gebruikt. Strijken is vanaf nu geen klus meer die zolang mogelijk uitgesteld wordt.
Het apparaat komt met verschillende hulpstukken zoals een pluizen borstel, zuignap met haak om je kleding aan op te hangen en een extra fles connector. Hij is ook makkelijk mee te nemen op reis.

Pluspunten

• Snel warm
  • Gebruiksvriendelijk
  • Verschillende standen
  • Krachtig

N**s@h**l 03-01-2022

Compacte stomer met uitstekende resultaten

Geschreven voor: SteamOne EUXL400B

Dit is de eerste keer dat ik een stomer gebruik. Het is een compact apparaat dat niet veel ruimte inneemt. Het kwam aan in een nette verpakking met alle benodigdheden netjes verpakt.
Toen ik het product voor het eerst ging uittesten, vond ik het best wel lastig. De handleiding is niet duidelijk en er staat geen tekst bij. Het is wel handig, omdat je het waterreservoir niet steeds hoeft bij te vullen. Hierdoor kan je een lange tijd door blijven stomen. Ik vond het wel vermoeiend om het apparaat steeds vast te houden.
Een probleem dat bij de eerste keer voorkwam, is dat ik de stomer liet pauzeren, maar de stomer op een gegeven moment een geluid begon te maken en er water uit begon te stromen. Ik weet zelf niet wat de oorzaak hiervan is, maar het is gelukkig niet nog een keer voorkomen.
In het algemeen werkt de stomer prima en is het zeker een aanrader als je een kledingstuk snel wilt opfrissen. Er zijn twee standen waarmee je wat dikkere en dunnere kleding kan stomen. Voor de rest moet je wel oppassen dat je je zelf niet verbrandt door de stoom.
De stomer laat daarentegen soms te veel stoom uit, waardoor het kledingstuk enigszins nat wordt, maar dat droogt weer snel op. Daarnaast ontstaat er ook kalk op de kop van de stomer na één keer gestoomd te hebben.
Een ander minpunt is de hanger met de zuignap die niet goed blijft zitten.

Pluspunten

• Design/verpakking
  • Grote waterreservoir
  • Snelle resultaten
  • 2 stoomstanden
  • Neemt weinig ruimte in

Minpunten

• Hanger met zuignap
  • Handleiding
  • Kalkaanslag

Tamara 03-01-2022

Snel en handig!

Geschreven voor: SteamOne EUXL400B

Ik heb het product nu een aantal weken mogen testen en wat een uitkomst! Zeker door het gehaast tijdens de feestdagen had ik toch in een handomdraai mooie kreukelvrije outfits. Echt een ideaal apparaat en ook het design is een lust voor het oog. Het ziet er echt luxe en mooi maar toch compact uit.

Ook is er goed over het design nagedacht want het ligt fijn in de hand en je kunt het reservoir makkelijk aanvullen en ook opbergen met een aparte dop. Door het grote reservoir kun je er lang mee werken en dus vele stukken tegelijk stomen. Ondanks het grote reservoir is het apparaat snel op temperatuur en klaar voor gebruik. Alles wordt echt snel kreukvrij en het apparaat geeft ook geen natte vlekken af, wat ook erg fijn is. Ook de extra lange snoer is erg handig zodat je overal makkelijk het apparaat kunt gebruiken.

Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Compact
  • Snel gebruiksklaar
  • Twee verschillende standen
  • Groot reservoir

Luciano 31-12-2021

Prachtige stomer met groot reservoir

Geschreven voor: SteamOne EUXL400B

Voor mij was het de eerste keer dat ik een kledingstomer heb gebruikt. Over het algemeen vind ik het een handig en vooral mooi apparaat dat je erbij kan pakken als je even iets snel wilt opfrissen.

Gebruiksgemak
Als je nog nooit een kledingstomer hebt gebruikt zoals ik, is de bijgeleverde handleiding niet de beste informatiebron. In het begin had ik het meeste moeite met uitvogelen hoe dicht ik de stomer precies tegen mijn kleding moest houden. Dit is qua gebruiksgemak eigenlijk het enige minpunt dat ik heb ervaren. Het groter waterreservoir zorgt ervoor dat je langer kan stomen en niet elke keer hoeft bij te vullen.

Langere stoomtijd
Met het grote waterreservoir kun je inderdaad langer stomen, maar ik heb geen referentie t.o.v. andere stomers. In de productspecificatie wordt gezegd dat je een half uur kan stomen met het reservoir, maar zelf denk ik dat je hooguit 15-20 minuten met één reservoir kan stomen. Het lange snoer is erg fijn en zorgt ervoor dat je meer beweegruimte hebt met de stomer.

Design
Het design van de stomer is wat mij het meest aansprak. Zowel de verpakking als de stomer zelf zien er kwalitatief erg duur uit en hebben een heel clean en simpel design.

Overige punten
Ik vind dat de stomer erg snel op temperatuur is (ca. 30 seconden) waardoor je bijna meteen kan beginnen met stomen.

Een minpuntje dat ik na de eerste keer stomen al zag, was witte aanslag op de kop van de stomer. Ik heb geen idee wat het is, maar dat was wel iets dat meteen opviel.

• Snel op temperatuur

Minpunten

• Witte aanslag na één keer stomen
  • Onduidelijke handleiding

Imke 30-12-2021

Prima handstomer om kleding mee op te frissen

Geschreven voor: SteamOne EUXL400B

Het product ziet er mooi uit en is compact, zodat je het ook mee kan nemen bijv. op reis. Hiervoor heb je ook een handig tasje waarmee je hem makkelijk mee kan nemen in je koffer.

De handstomer is super snel klaar voor gebruik en ik kon er ongeveer een half uur mee stomen voordat het water op was. De snoer is lang genoeg om zonder problemen je kleding te stomen. Ik zag dat mijn kleding (bijv topjes) na het stomen een stuk minder gekreukt waren, zag er netjes uit!
Bepaalde geuren kreeg ik niet zo goed uit mijn kleding, zoals bijv. zweetgeur. In zulke gevallen heb ik toch voor de wasmachine gekozen. Voor het even snel opfrissen van de kleding na bijv. 1 dag dragen voldoet zeker wel!

Ik miste wat meer informatie bij de gebruiksaanwijzing, bijv. over hoe je de opzetstukken kan gebruiken of hoe bepaalde kleding (bijv. katoen of wol) het best kan worden gestoomd (op welke stand, met welk opzetstuk?). Na zelf wat proberen werd het wel duidelijk gelukkig. Fijn dat er 2 stoomstanden opzitten waarbij je bij kwetsbare stoffen de lage stand kan gebruiken!

Ik merkte ook dat het waterreservoir soms voelde alsof hij snel per ongeluk los kon draaien, het voelde niet altijd even stevig aan. Dit is gelukkig niet gebeurd, maar maakte mij wel voorzichtiger bij het gebruik.

Ik vind het een fijn en compact product om kleding mee te verfrissen en te ontkreuken. Ik ben geen fan van veel kleding strijken en deze handstomer is een snelle en goede oplossing voor verschillende kledingstukken!

Pluspunten

• warmt snel op
  • 2 stoomstanden
  • makkelijk meenemen onderweg

Minpunten

• weinig uitleg in gebruiksaanwijzing
  • product voelt wat fragiel aan

Youss 30-12-2021

Klein van formaat, groot van resultaat

Geschreven voor: SteamOne EUXL400B

Een paar weken mogen testen en zeer verrast met de resultaten!

Het eerste wat opvalt aan het product is dat hij er kwalitatief sterk uitziet en sterk aanvoelt, waardoor ik denk dat hij een lange levensduur heeft. Wat ook erg fijn is dat er een lang (ongeveer 2 meter) snoer bij zit. Er zit een water reservoir in waar genoeg water in kan voor bijna een half uur strijken. Zelf heb ik ervoor gekozen om strijkwater te gebruiken (zou beter zijn voor de levensduur + geeft een frisse geur aan je kleding). Er zit ook een zuignap bij de steamone, echter vond ik dat niet fijn werken en bleef dat ook niet hangen.
Het apparaat heeft meerdere standen, zelf gebruikte ik vooral de intensieve stand. Hiermee had ik in korte tijd alle kreukels (zelfs vrij intensieve kreukels) uit mijn kleding. Ik heb het getest op nette broeken, was goed, overhemden en op mijn kerst outfit. Zelfs mijn overhemden (waar een strijkijzer vaak moeite mee heeft), waren met dit apparaat snel en mooi gestreken.

Wat ik een groot voordeel vind is dat hij erg snel opgewarmd en gebruiksklaar is, en daarnaast ook snel weer op te bergen is en niet veel ruimte in neemt. Deze gaat naast thuisgebruik voortaan ook mee op vakantie!.
Wat ik wel fijn had gevonden als er een wat uitgebreidere handleiding met wat meer tips en tricks bijzaten, en betere uitleg van de standen en hulpstukken.
Ik vond niet dat hij echt etenslucht en geurtjes van je kleding weghaalde, alleen door het gebruik van strijkwater rook je kleding wel frisser waardoor het iets ''maskeerde''.

Conclusie
Ik raad dit apparaat absoluut aan, het fijne is dat hij snel gebruiksklaar is. Dus kon op dagen dat ik weinig tijd had gauw nog even mijn kleding netjes strijken. Ook fijn dat hij weinig ruimte in neemt en daarom ook ideaal is voor op reis.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Neemt weinig ruimte in
  • Is snel gebruiksklaar
  • Zelfde resultaat als een ''echt'' strijkijzer
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Zuignap
  • Handleiding had duidelijker/uitgebreider gemogen
  • Functie die bacteriën zou doden

Britt 29-12-2021

Snel en handig product

Geschreven voor: SteamOne EUXL400B

Het is een handig product. Het product is snel gebruiksklaar. Verder kan je makkelijk en snel gebruik maken van de verschillende stoomstanden. Met de intensieve stand moet je wel opletten dat je je hand verplaatst, wanneer je de kleding strak trekt. Dit komt door de hoeveelheid stoom afgifte. Verder is het reservoir groot genoeg om diverse kledingstukken te stomen. Er zit een lange kabel bij van ongeveer twee meter. Het product is vrij compact en heeft twee verschillende opzet stukken. Bij langer gebruik wordt het product redelijk zwaar in de hand. Verder hadden ze het aan/uit knopje beter aan de boven kunnen plaatsen i.p.v. op de handgreep. Nu komt het wel eens voor dat je bij het stomen per ongeluk het uitknopje indrukt. Om snel een kledingstuk op te frissen of kreukvrij te maken voldoet het product aan alle verwachtingen. Ook zit er nog een zuignap bij, waar je je kledingstukken mee kan ophangen. Deze plakt goed op een spiegel, maar minder op een glad oppervlakte.

Pluspunten

• snel gebruiksklaar
  • compact formaat
  • lange snoer
  • voor lang gebruik

Minpunten

• plaats van aan/uit knop
  • let op verbranding

k**************@h********** 29-12-2021

Fijne handzame stomer voor je kleding

Geschreven voor: SteamOne EUXL400B

Wat een super fijn product!
Behalve dat hij handzaam is en zeer snel opstart, doet de stomer wat die beloofd! Hij maakt alle kledingstukken echt super makkelijk glad. Maar wat ik echt ideaal vind is dat hij vieze luchtjes uit kleding laat verdwijnen. Ik wilde mijn jurk van eerste kerstdag ook tweede kerstdag aan doen. De stomer haalde binnen een paar halen over het kledingstuk alle etensluchtjes weg! Ik heb deze op de voorzichtige stand gestoomd. De trui van mijn man op de intensievere stoom en ook daar waren alle etensluchtjes uit zijn trui! Super fijn dat die 2 standen er zijn!
Er zitten wat extra hulpstukken bij, maar ik kon in de gebruiksaanwijzing niet vinden waarvoor die waren.
Er zit ook een zuignap bij waar je je kledinghanger aan kan ophangen, maar deze blijft niet zo goed hangen. Ik hang het kledingstuk mbv een hanger aan de kast, werkt prima!

Pluspunten

• Start snel op
  • Haalt etensluchtjes uit kleding
  • Geen strijkbout voor kleding meer nodig
  • Lang snoer
  • Handzaam en een groot reservoir

Minpunten

• Let op dat jezelf niet verbrand
  • Zuignap werkt niet goed
  • Gebruiksaanwijzing mag uitgebreider