Tefal QB404H grijs, zilver - Reviews

Onderdelen vaatwasmachinebestendig

8,1

Tamara 24-10-2016 Product paar dagen in bezit

Compleet en mooie uitstraling

Mooie gladde kom. Vele accesoires. Simpel in gebruik. Goede prijs / kwaliteit. Mooie uitstraling geen degelijk wit ding.

Pluspunten

• Compleet
  • Meerdere snelheden

Minpunten

• Ook accesoires die ik nooit gebruik
  • Neemt veel ruimte in

Ramona 17-05-2016 Product paar dagen in bezit

nette keukenmachine

Van de week heb ik deze keukenmachine aangeschaft.
De mixer doet goed zijn werk.

Het is een hele lichte mixer vergeleken bij mijn vorige mixer, waardoor ik vind dat de mixerkop wel iets meer beweegt.

Samen met mijn zoontje van 3 cake en een sapje gemaakt en hij wist al snel hoe het werkte om de machine aan en uit te zetten en hoe de mixer harde en zachter kon.

W Bijns 17-03-2016 Product paar dagen in bezit

goede machinne .voor die prijs.

werkt prima alleen jammer dat de blender geen heet vloeistof kan mixen. ook de hulpstukken werken prima.alleen de deeghaak duwt het deeg naar de zijkant.

ramakers567 16-02-2016 Product paar weken in bezit

De keukenmachine heeft vele extra's, maar als je hem iets laat kneden met de deeghaken duwt hij alles tegen de zijkant van de kom. Hierdoor moet je nog met hand kneden. Als hij hard moet werk beweegt de bovenkant erg veel, hij oogt dan niet stabiel. De snijfunctie is wel fijn, maar het is lastig om de "mesjes" uit de houder te krijgen, wellicht moet ik hier nog een trucje voor vinden. De blender werkt overigens prima. Het is een veelzijdig apparaat, maar voor deeg te kneden is het niet handig omdat alles naar de zijkant wordt gedrukt. Wellicht heb ik een te kleine hoeveelheid gebruikt, maar je hebt nu eenmaal niet altijd veel nodig.

Het apparaat is makkelijk te bedienen, de knoppen en functies spreken echt voor zich.

Lau 06-01-2016 Product kwartaal in bezit

Het duurt even voordat je hebt uitgevonden hoe alles werkt, maar als je eenmaal weet welke accessoires nodig hebt dan werkt het heel makkelijk en hij is ook lekker snel schoon te maken

W Bijns 24-11-2015 Product half jaar in bezit

goede machine voor die prijs, alles werd prima alleen jammer dat de mixer geen heten gerechten kan mixen. maar doet zijn werk verder prima.

jan 28-10-2015 Product paar dagen in bezit

De keukenmachine is echt een super machine, we hebben alles al uitgeprobeerd werkt allemaal prima, maar de blender maakt wel heel veel herrie, maar ja dat is met auto's ook zo hoe te meer pk's onder de motorkap hoe te meer herrie, maar wij zouden hem iedereen aanbevelen, vooral het voormaat is erg mooi, in vergelijking met andere keukenmachines, wij zijn er heel blij mee !

hrkieskeurig 05-09-2015 Product paar weken in bezit

Tijdens het gebruik zit er erg veel beweging in het apparaat. Over het mixen van deeg, bijvoorbeeld voor een cake ben ik niet helemaal tevreden. Waarschijnlijk werkt het beter om eerst de boter en de eieren te mixen met de klopper. Beetje onhandig want dan zijn er twee items vies.
Het maken van smoothies gaat perfect. Hier ben ik zeer tevreden over.

marikje 03-06-2015 Product paar dagen in bezit

Mooie machine. Voor de prijs zeker een goede koop. Er zijn veel opties, makkelijk te bedienen en resultaat is goed tot nu toe. De machine is ook niet erg groot. Alle accessoires moeten wel opgeborgen worden in kastjes, dat neemt ruimte in, maar dan heb je wel wat. tot nu toe zeer tevreden!

woggels 03-06-2015 Product paar weken in bezit

De gebruiksvriendelijkheid de degelijke uitvoering en de mogelijkheden zijn voor mij belangrijk aangezien ik artrose aan mijn handen heb en ik nu weer heerlijke taarten e.d. kan maken zonder dat ik pijn aan mijn handen krijg.

maddycurrupt 02-06-2015 Product paar weken in bezit

Mogelijkheden : Dit apparaat kan veel alhoewel ik niet alle mogelijkheden heb geprobeerd.

Gebruikersgemak : Dit apparaat kan elke leek bedienen en de handleiding is niet nodig geweest.

Degelijkheid : Ik heb dit apparaat gekocht voor het kneden van meel. Dat lukt prima alleen beweegt het product enorm. De eerste keer dacht ik dat het foute boel was. Achteraf lijkt het zo te horen en komt om het feit dat dit een lichte machine is ipv een loodzwaare machine van ijzer.
Does the job. Prima prijs en voldoende mogelijkheden. All in one, Prima product.

boompje5 02-06-2015 Product paar weken in bezit

De bovenkant van de machine rammelt heel hard tijdens het mixen.
Het spatdeksel draait door de trillingen en dan komt het gat aan de voorkant en spat je alsnog onder.
Het spatdeksel is ook niet dicht dus ook als je het vasthoud, spat de arm onder en als je bv. slagroomversteviger of zo door de vulopening doet, waait dat overal naar toe.
Om de snij-/ rasp functie te kunnen gebruiken is een grote kolom nodig die op de plaats van de mengkom moet worden gezet en die neemt veel kastruimte in.
De vulopening van de snij/rasp functie is erg klein en ik heb er witte kool mee gesneden en daar kwamen ook hele grote stukken uit.
Erg jammer dat je hier allemaal pas achter komt als je het apparaat al gekocht hebt.

ctintin 29-05-2015 Product paar weken in bezit

Het product is zoals verwacht kwalitatief heel goed. Het gebruik van het product is gemakkelijk en praktisch. Het zorgt ervoor dat het deeg, slagroom en cakes heel luchtig worden. Ben dan ook niet anders gewend van tefal producten.

mardien 28-05-2015 Product maand in bezit

Geweldige machine
zo blij mee!
al brood en cake gebakken
en smootie's gemaakt
niet tevergeten de mayoise!
Echt een top apparaat,
ook zo makkeijk te bedienen
nogmaals super blij mee!

Lagetuin 26-05-2015 Product paar weken in bezit

Hulpstukken zijn erg makkelijk te bevestigen en te verwijderen en ook reinigen gaat erg eenvoudig. Wel is het jammer dat groenten met redelijk veel vocht zoals bijv. bleekselderij vast gaan zitten aan de rasp en hem verstoppen. Dit is eenvoudig op te lossen maar daarvoor moet je wel af en toe de rasp uit de houder halen.

Jeanny Rutten 24-12-2014 Product paar weken in bezit

6,7
Deze machines niet geschikt voor linkshandigen! Alles dient er met een draai opgezet te worden en alles draait onlogisch voor linkshandige personen (precies verkeerd om). Je moet continue nadenken om een accessoire goed te monteren, ik doe het nooit in 1x goed!
Het schoonmaken van alle onderdelen is eenvoudig en gaat snel.
Wanneer je de food processor gebruikt, dient de schaal waarin je alle gesneden spullen opvangt in de lengte vóór de machine gezet te worden, dat kost erg veel plaats op het aanrecht. Handiger was, wanneer de gesneden spullen er aan de voorkant uitkwamen, zodat de diepte van het aanrecht wordt gebruikt.
Het gedeelte dat je op dient te klappen voelt 'wiebelig' aan. Is dat wel stevig genoeg op den duur?

Lilian 56 26-10-2014 Product maand in bezit

Ik heb diverse verschillende dingen gebakken en ik vind het niet prettig dat de deeghaak niet alle ingrediënten goed kan mixen. Verder heb ik geprobeerd om rauwe tomaten in de blender te doen maar die bleven hangen aan de rand en konden alleen per stuk gemixt worden. Ook mijn poging om avocado puree te maken is niet gelukt. De blender kon dit niet aan.

Ik vind de knoppen te wiebelig aan het apparaat verbonden, er zit te veel speling op.

Ik heb met het snijgedeelte een komkommer gesneden en dat deed het apparaat geweldig goed.

Als laatste vind ik het niet prettig dat de alle attributen die erbij geleverd zijn aan de ene kant natuurlijk fantastisch zijn omdat ze veel mogelijkheden bieden, maar omdat er geen enkele opberg mogelijkheid bijzit vind ik het te rommelig en lastig. Ik heb een hele kleine keuken en kan alles gewoonweg niet kwijt.

Reza Atlaschi 26-10-2014 Product paar dagen in bezit

Dit is waarschijnlijk de meest complete en de meest veelzijdige keukenmachine in zijn prijsklasse. Ik heb hem sinds ik hem in mijn bezit heb redelijk vaak gebruikt, (behalve de gehaktmolen) en hij voldoet uitstekend voor de gastronomische etentjes voor vrienden en familie bij mij thuis.

Grote pluspunten zijn de grote mengkom, goede bedienbaarheid en het monteeer- en demonteergemak, de relatief stille motor, en de gehaktmolen functie is een mooie extra. Bovendien zijn de machine en alle machine onderdelen en accessoires goed schoon te maken.

Toch zijn er ook punten die mijns inziens beter kunnen namelijk;

1) Bij taaiere en zwaardere deegsoorten blijkt het vermogen van 900 WATT toch ietsje te ontoereikend en moet je soms een handje meehelpen om het deeg los te maken van de haak.

2) De arm lijkt soms iets te los te zitten en te gaan klapperen bij sommige handelingen op hogere snelheden.

3) Persoonlijk had ik de behuizing van de machine liever ook in roestvrij staal of aluminium gezien, maar de prijs zou waarschijnlijk hoger worden hierdoor.

Conclusie:

Ik geef dit apparaat een eindcijfer 8!

DeNnZ20 23-10-2014 Product maand in bezit

7,3
Mogelijkheden:
Bij deze keukenmachine hebben we de meeste van zijn mogelijkheden gebruikt.
De deeghaak laat zich makkelijk bedienen en kneed/mengt goed. Enige punt is dat het lijkt alsof de bovenkant van de machine (het deel wat omhoog scharniert) wat instabiel is tijdens het kneedproces. Wat we ook hebben gemerkt is dat bij het kneden van een "taaier" deeg, deze vaker van de haak moet worden afgehaald om zo een goede menging te verkrijgen.

Bij de blender valt het ons op dat deze relatief stil is vergeleken met andere blenders die wij hebben gehad. Hij laat zich makkelijk bedienen en reinigen, de kan laat zich makkelijk uit elkaar halen voor grondige reiniging.

De mixer wordt met dezelfde eenvoud als de deeghaak gemonteerd.
Deze werkt ook erg goed en mengt/klopt prima.

De andere opties van de machine hebben we nog niet gebruikt.
8/10

Gebruiksvriendelijkheid;
We moesten bij de blender en de raspen even goed kijken hoe deze in elkaar staken en hoe deze precies op de machine gebruikt moesten worden, dit had best iets gebruiksvriendelijker/logischer gekund.Waar deze machine bij ons wel punten scoort is het schoonmaak gemak van de onderdelen, de schaal, de mixer, deeghaak en blender laten zich allen makkelijk schoonmaken. 7/10

Degelijkheid;
Het apparaat oogt degelijk maar bij aanraking/gebruik merk je dat er een aantal punten zijn waarvan wij denken dat deze op den duur wellicht problemen kunnen geven. Zo hebben wij bijvoorbeeld het opklappende deel wat behoorlijk heen en weer schudt tijdens het gebruik,hoe lang gaat dit goed? Ook zit er bovenop de machine een schroefdeksel waaronder je de blender kan monteren, hoe lang blijft deze goed op zijn plaats zitten en zal deze in de loop der tijd nog steeds goed afsluiten? (als deze niet goed sluit is het mixer/deeg gedeelte niet meer te gebruiken vanwege een beveiliging) 7/10

Design:
Het design van het apparaat is redelijk, we hebben wel eens mooiere machines gezien maar het is zeker geen lelijk apparaat.

Conclusie;

Al met al is het een apparaat waar we erg blij mee zijn. We bakken zelf graag broden en deze machine heeft de drempel om aan een nieuw brood te beginnen behoorlijk verlaagd. Op het uiterlijk en degelijkheid hebben we wel wat kleine aanmerkingen maar vormen vooralsnog geen enkel probleem.

Ons eindoordeel: 7/10

Sabine Dewulf 23-10-2014 Product kwartaal in bezit

Onmisbaar in de keuken. Voor diverse doeleinden te gebruiken, maar vooral het makkelijk gebruik van de blender en rasp zijn voor mij een pluspunt.
De blenderkan zet je makkelijk op de machine en de rasp kun je ook in 1 simpele beweging bevestigen. Weer makkelijk te verwijderen en schoon te maken.
De machine staat fraai op het aanrecht en is solide en degelijk.
Inmiddels heb ik de keukenmachine al enkele maanden in bezit en maak ik er dagelijks gebruik van voor diverse gerechten.